Jen takové APU bude hodně drahá sranda, některé zdroje zmiňují že takové řešení by klidně mohlo stát 1500$. Jen to APU bude výrobně skoro dvakrát dražší než v PS5, gddr7 to taky moc nevylepší... By woko by to mohlo jít poskládat kolem 900$, což by i tak prodeje ještě zhoršilo. Bohužel vyrobit něco násobně rychlejšího než aktuální generace za dobrou cenu bude stále těžší...
Né že bych loboval za vyšší cenu, ale použitelnost a jednoduchost takové herní krabičky za dvacku by mi také nepřišlo moc.
Větší problém mi přišla cena dodatečného úložiště (PS5 je v tomto ohledu kamarádský).
Game Pass je v pohodě, i když pro mě drahý (nemám tolik času na hraní), placený MP mi vadí víc.
To jsem vlastně nikdy nepochopil, proč na PC zdarma multiplayer problém není, ale “chudáci” M$ a $ony to “musí, i ksyž neradi” zpoplatnit, i přestože mají uživatele zaháčkovaného v jejich platformě.
Otázkou ale je, jak moc se v budoucnu budou konzole lišit od PC a jestli budou mít stále přidanou hodnotu, kterou mají teď.
Pokud bude existovat i nějaká slabší varianta kolem desítky tak asi dobrý, i když ani levné S nezajistilo extra dobré prodeje (a to se těch S má prodávat asi 75% takže těch kterým 15-20k přijde v pohodě je menšina) u Sony jsou zákazníci asi ochotni zaplatit za železo více.
Náklady se dají zhruba odhadnout, nebude to přesně částka kterou Sony/MŠ platí, ale v řádu desítek$ chyby se k tomu dá dojít. Třeba PS5 na začátku výroby spočítali na 525$, z toho 180$ za APU. Toto řešení je otázka 300-400$ jen za APU podle toho jaký použijí proces.
Game pass je pro někoho super a dokáže ušetřit hodně peněz, pokud se ti trefí do vkusu, hraješ hodně různých her a hodně často.
Mě vychází lepší volba steamdeck, na kterém strávím většinu herního času a vzhledem k tomu že se často vracím ke starším hrám, tak mě to vyjde cenově podobně, možná i levněji než si platit pass. Kde se mi může i přihodit že hra po čase zmizí