ČTÚ vyšetřuje O2 kvůli automatickému dokupování dat po vyčerpání balíčku

18. 9. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Vodafone loni zavedl automatickou obnovu datových balíčků po jejich vyčerpání. Uživatelé, kterým vyhovovala dřívější podoba, tedy že nebudou platit nic navíc a do konce zúčtovacího období budou surfovat zpomaleně, si tuto možnost museli nastavit explicitně.

ČTÚ tento krok ocenil milionovou pokutou, protože prý Vodafone použil nekalou obchodní praktiku. „ČTÚ považuje uvedená jednání za agresivní obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele, neboť spotřebitelům byla účtována cena služeb, které si výslovně neobjednali. Užitím agresivní obchodní praktiky došlo či mohlo dojít k zásahu do majetkové sféry všech zákazníků, kteří využívají datový tarif,“ zní stanovisko úřadu.

 

Spolu s verdiktem pak ČTÚ oznámilo, že začíná sledovat i O2. To totiž stejnou praktiku využilo letos na jaře. Automatické dokoupení dat po vyčerpání s tím, že uživatel může zpětně přenastavit data na dřívější model – zpomalení do konce zúčtovacího období.

WT100

ČTÚ i toto chování označil za nekalou obchodní praktiku a v srpnu zahájil s O2 správní řízení. A ne jediné. Úřad tvrdí, že jde o výraznou změnu podmínek zhoršující postavení zákazníků. Operátor měl proto povinnost informovat klienty i možnosti ukončit smluvní závazky bez sankce. Ale neučinil tak. Tohoto se týká druhé správní řízení.

Zdroj: ČTÚ