Odpovídáte na názor k článku Dacia Spring přijíždí jako nejlevnější elektromobil vůbec, má však dvě mouchy: dojezd a výkon. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
No srovnával bych to spíš s Citigo, i10 a podobně, takže 300 vs 420. Ta fabia třeba má 4 místa a celkově je o třídu výše. Ale při 15kkm/rok těch 120k je za 5 let zpět - to je pro mě taková hranice ekonomické výhodnosti, při vyšším nájezdu, pokud nebude uživatele omezovat ještě rychleji. A hlavně to chce mít příbuzné třeba 100km daleko a ne přes celou republiku, aby se cesta za nimi nepodobala spíš výletu po nabíjecích stanicích.
Životnost baterie by měla být v případě LFP větší než zbytek auta, i kdyby reálný dojezd třeba po 10letech (kdy už může být celá kupní cena zpět) byl 100km, tak jako druhé auto do rodiny může dál ještě pár let sloužit a následně baterie s třeba 10kWh jít ještě do nějakého domácího úložiště...
Dotace jsou hodně ošemetné, většina BEV v nižších třídách je dnes dotovaná na úrovni výrobce z prodejů ICE (třeba Škoda žije z benzíňáků, i po odečtení pokut stále generují zisk) Státy mohou v masivních dotacích pokračovat leda na dluh, nebo z výnosů různého výpalného, které ale sice zapůsobí pozitivně ve smyslu snížení emisí, ale sekundární efekt bude likvidace/útěk plátců daní a následný kolaps ekonomiky. Socialistické nápady, že budeme vše dovážet jsou sice hezké, ale jak budeme těm dodavatelům platit???