Odpovídáte na názor k článku Dacia Spring přijíždí jako nejlevnější elektromobil vůbec, má však dvě mouchy: dojezd a výkon. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
NMC měli výhodu proti LFP v nižší hmotnosti.
Ale dnes se ta výhoda zmenšila na 35kg.
Což je vzledem k váze vozu zanedbatelné.
Dúležité je že LFP vydrží podobně dlouho jako zbytek auta.
Srovnávat to dává smysl. Když chcete ukázat pokrok, který přinesla dotace.
Leaf bylo auto navržené pro motor a dostalo baterku.
(Museli mu dodělat aktivní chlazení baterek, aby se neničili přehříváním.)
Do City go by se baterka nevešla.
Kdežto Spring je navržen od začátku pro baterku.
To ušetří spoustu kilogramů železa na samonosné karoserii.
Bez dotací by jsme stále cpali baterky do ICE.
Protože vývoj nové karoserie stojí spoustu peněz.
"Elektrický hatchback totiž dostal vylepšenou platformu s novou baterií, která nabídne vyšší tuhost vozidla, lepší rozložení hmotnosti a celkově lepší rovnováhu automobilu."