Nápodobně! :-D
Chtěl jsem autora upozornit na tuhle vtipnou přesmyčku, ale evidentně jsem nebyl první.
Tak snad jen dodám, že Lexus (vzato obecně) mi vzhledově připadne odporný (nejhnusnější je jejich MPV LM, to je fakt vobluda z vobludária)
Tak jsem se otřepal a marně dumám proč proboha taková agresivita v něčem, co je stejná kategorie jako VW hippie bus? Pokud jde o mě, sere mě tenhle agresivní design obecně. Jen to v naprosto neschopných idiotech probouzí pocit, že umí řídit. Neumí. Chtělo by to trochu pokory.
Jakože člověk co si to auto koupí, věří, že bude lepší řidič?
Taky názor.
Jsou tací, co podle auto poznají typ člověka. A tomu tleskám.
23. 9. 2025, 05:42 editováno autorem komentáře
Naživo to není agresivní, spíše směšné. To auto (zejm. v tmavých barvách) vypadá jako napůl rozteklá kostka másla na rozpálené plotně. A podobně to vidím u ostatní Lexusů (a částečně i Toyot) Jsou to auta která chtějí ohromovat tvary a pravděpodobně připomínat jakousi "sportovnost" přičemž zrovna tyhle auta kupují spíše lidi co jezdí na spotřebu a nejsou úplně nejlepší řidiči.
Nicméně když se koukneš třeba na BMW nebo i jiné značky, tak se tahle nákaza docela šíří. Cílem není čistý design, cílem je šokovat hnusem.
Tak jsou trhy, kde takovou "krásu" ocení a ty jsou pro ně asi důležitější. Na nižších autech to ještě tak zle nevypadá, na těch SUV, MPV to je docela hnus něco podobného jako u audin, nebo ledvinky z mamuta jednu dobu...
Ale nejvíc mě zaujal titulek - 5m SUV za 1,5M mi přijde do města úplně ideální...
Za ty prachy bych si snad radši koupil ES (které jde teď koupit za 1,1M), celkem to ještě vypadá rozumně a k tomu Aygo v hybridu do toho města...
Doufám že si to nikdo nekoupí.
Nechat se rozmačkat dvoutunovou obludou fakt nechci.
Koupit si to může jen egoista co myslí jen sám na sebe. A bude po zásluze potrestán.
Auto určené do města a délka 5m :-D
SUV sice nabízí pocit bezpečí pro posádku, ale pro všechny ostatní to je nebezpečné.
Přes velké auto není vidět co se děje za ním.
A černé zadní sklo to jen zhoršuje.
Těmto autům je třeba vypouštět pneumatiky.
Třeba to ty tupci pochopí, že když budou mít všichni SUV, tak jejich výhody zmizí.
Přej a bude ti přáno.
Mám klasického kombíka, ale že bych se cítil ohrožený SUV. Ne, obavu mám ze špatného řidiče.
Osobně bych dal přednost menšímu vozu BMW1 sedan, Toyota GT86. Mazda 3 v sedanu by byla lahoda, ale když se někomu líbí SUV.....
Pozdní reakci špatného řidiče řeším tak že sleduji provoz před sebou. Ideálně 3 auta dopředu.
Ale když není vidět přes SUV, tak potom jsou obavy ze špatného řidiče na místě.
Kde jsou ty časy když policajti dávali pokutu za černou folii na zadním skle?
To je na mě trochu extremní přístup, ale jinak souhlas. Město plné SUV, je peklo. Nemluvě o tom, že mě poslední dobou poněkud znervozňuje fakt, že ve spoustě těhle kraksen jedoucích naproti, vidím za volantem leda tak ofinu a kdo to řídí můžu leda tak tušit...
Mě tedy "vzrušují" jiné věci, jako že se řidiči a řidičky neumí udržet v pruhu, neumí jet nějakou stabilní rychlostí, neumí používat blinkry (pozdě, nebo dokonce vůbec), vjíždějí do křižovatek i když jimi nejsou očividně schopni projet, jezdí vlevo na dálnici nějakou směšnou rychlostí, jezdí na červenou, anebo že nekoukají do zrcátek. Dalo by se toho najít daleko víc.
P.S.: aut přes které nejde vidět je víc než jen SUV, třeba náklaďáky nebo dodávky. Pokud přes takové auto nevidíš, měl bys přizpůsobit styl jízdy a vzdálenost tak, abys byl schopen zastavit.
Ale u toho náklaďáku a dodávky to že jsou velké má podstatný důvod, obrovská pixla pro jednu ofinu, co pak zboří i přes všechny asistenty 5 aut které si dovolily zastavit na červenou, už tolik ne...
tynyt: Tak když už jsme u toho hejtování, tak mě osobně ničí "lepiči" zavěšení za mnou tak, že jim nejsou vidět ani světla. Není snad den, abych nějakého takového hotentota nevyfasoval. Závodníčci, co mají pocit, že jsou na okruhu.
@tynyt: Jinak respektuju tvoje názory. nicméně si dovolím oponovat. Elektro je dnes politicky tlačený zdroj energie, je to nyní neefektivní a čeká nás spousta problémů. Ale stejně to probíhalo při každém přechodu... přechod z koní na uhlí, z uhlí na ropu... tohle je další přechod, politicky tlačený, jako všechny před ním...
Hlavní je uvést, že ta spousta problémů je technicky neřešitelná.
A potom: přechod koně-auta nebo pára-diesel/elektřina nebyly nijak dotovány a ani politicky tlačeny, prostě se ukázaly jako efektivnější a levnější řešení - odpadla nutnost např. mít podél tratí zásobníky s vodou, nebo mašiny před jízdou mnoho hodin roztápět ve výtopnách.
Ne, tohle je něco úplně jiného, zelený diktát, který ve skutečnosti neslouží ani ekologii, ani ekonomice. Na konci, pokud to k němu skutečně dovedou, bude masa lidí odkázaná na veřejnou dopravu, více než 85% obyvatel nebude mít možnost si elektromobil koupit nebo nabíjet. Dnešní rozvoz zboží, tak jak ho známe, úplně skončí, skončí taky systémy typu JIT, prostě proto, že nebude dostatek dopravních prostředků. Tohle je vize deindustrializované a lokalizované Evropy, řekněme někdy z počátku 19. století. Ale pochybuju, že ti kdo tohle tak vehementně tlačí, vidí takto daleko dopředu...
Přechody nebyly dotovány v dnešním slova smyslu, ale brzy se doprava a její technologie staly strategickou součástí politiky. Pokud jde o GD myslím, že hlavní myšlenka spočívá v energetické nezávislosti a podpoře technologií, které tomu pomohou. Pravda je, že je to celé tak trochu podivně pojaté. Ale myšlenka, že se alespoň v dopravě a energetice zbavíme závislosti na dovozu ropy ze zemí, která ani jedna není dobře, mi scestná nepřijde. Pokud jde o hromadnou dopravu. To je už dnes a do budoucna bude asi ještě mnohem více nutnost. Dopravu nelze brát pouze jako projev individuality a svobody, protože ten skonči během každodenní minimálně 30 minutové zácpy před Prosekem. Všechno to je problém, který se hromadí. Ignorování, či odsouvání jeho řešení nepomůže. Stávající spalováky jsou na konci. Půl hodiny chůze po městě a pálí mě všechny sliznice. Kamiony, které jezdí z přístavu do skladů na periferii na baterky je samozřejmě aktuálně zhovadilost, ale provoz ve městě je dnes už na hraně.
Blbý je, že GD tu energetickou závislost brutálně prohlubuje, než aby ji eliminoval. Musíš totiž rozlišovat mezi zelenou ideologií, kdy elektřina teče ze zásuvky (v tom lepším případě "kdykoliv" z OZE) a realitou, kdy ti X GW výkonu z OZE hotsparuje X GW výkonu z paroplynu, protože poručit větru a dešti neumí dnes zelení soudruzí o nic víc, než ti rudí tehdy. Stejně tak můžeš vyměnit závislost na ropě od šejků za závislost na panelech a "nečisté" produkci čínských soudruhů.
Hromadná doprava funguje. Za předpokladu, že z člověka-jedince (svobodného) uděláš naprogramovaného mravenečka, který v určený čas jede do práce, pak z práce, nakoupit a šupky domů, žádný trajdání po nocích, kdy spořádaní mravenečci spí! Dnešní "nepotřeba" mladých k soukromé dopravě je postavena na dostupnosti věcí jako je Rohlik a Bolt - samozřejmě ve městech. Na dědině stále potkáš spoustu mladých motocyklistů a automobilistů, čistě proto, že sbalit holku z vedlejší dědiny bez auta jde dost podstatně hůř.
náklaďáci:
+jezdí v pravém pruhu.
+Brzdnou dráhu mají mnohem větší než já.
+ nedělají nečekané manévry.
Ty mi opravdu nevadí. Pokud to nejsou Poláci, kteří řídí jako prasata.
Dodávky, to je kapitola sama pro sebe.
Ale dost se to zlepšilo. Ty největší lempové šli dělat pro uber/Bolt...
Obecně s profi řidiči problém nemám.
Sám jsem si zkusil řídit dodávku i valník.
Tuto zkušenost by měli zařadit do autoškoly.
Dost to pomůže pochopit chování, na které bezdůvodně nedávájí osobáci.
A taky to přispěje k solidaritě.
"Pokud přes takové auto nevidíš, měl bys přizpůsobit styl jízdy a vzdálenost tak, abys byl schopen zastavit."
Hahaha. Tak ten se povedl.
Jo na prázdné cestě to jde.
Ale v Praze se ti tam hned někdo nacpe, většinou další SUV.
Pak tu máme parkování, hlavně u přechodu.
To abych u každého zaparkovaného SUV přibrzdil protože zpoza něj může vyskočit člověk do cesty?
Takže celá Praha max 30km/h?
Neumí Udržet v pruhu? to jsem dlouho neviděl .
Stabilní rychlost je problém.
Jízda by měla být plynulá.
Blinkry neumí dávat každý druhý.
To by chtělo širší osvětu. Hlavně u víceproudových křižovatek.
Jo nechat volnou křižovatku vyžaduje značnou dávku inteligence. Hlavně plánování.
Pomalá jízda v rychlém pruhu.
To taky nechápu.
Ale to mě nerozčiluje, protože jsem se naučil za volantem nespěchat. Což je takový český sport. Mně naopak rozčilují řidiči co se ženou jak prasata.
Rychlou jízdou ušetříte pár minut času.
Naprosto zbytečné. Jediné co se významně urychlí je cesta na hřbitov. To i o několik desetiletí.
23. 9. 2025, 21:19 editováno autorem komentáře
Tolik výmluv v jednom příspěvku. SUV nerad, ale rozhodně se neposeru.
Mně SUV vadí, ale pro jejich horší uhlíkovou stopu. Jsou těžší, tím pádem větší spotřeba paliva a je jedno jakého. Více výrobního materiálu. Větší opotřebení součástek (brzdy apod..). Neustále se tu mluví o ekologii a stále se vyrábí víc a víc aut, co jdou proti ní.
V Brně je možná lepší provoz než v Praze, ale nemám pocit, že by mě SUV obtěžovaly více jak jiná auta.
Možná jsem byl kdysi nervní, ale velice dávno jsem začal jezdit o deset minut dříve, pustím si audioknihu a pak i zácpa je příjemný bonus (co otevřeli další část brněnského okruhu, tak v zácpě nestojím, jezdím každý den, ale má trasa je téměř čistá, jen dvě opravy, které kolony netvoří).
Jinak držím se hesla, kdo spěchá dohoní smrt. Ve městě překračuji rychlost o 5KM, na okreskách o 10KM a dálnicích o 15KM.
24. 9. 2025, 05:11 editováno autorem komentáře
Máš tam spoustu podmínek a výjímek. Bohužel na ty se v životě nemůžeš odkazovat a spoléhat.
Zákon hovoří jasně: pokud jedeš tak, že nejsi schopen zastavit, je potenciální vina na tobě, nezávisle na tom, že se ti tam budou cpát řidiči, kteří na tohle nereflektují.
Nevím kolik toho ročně najezdíš, já už jen cca 30 tisíc. Ale i tak potkávám spoustu lidí, co v zatáčce neumí udržet vlastní pruh (zejm. ve městech, kde je více pruhů jedním směrem). A na to abych viděl, že tam kam jedu prostě (zatím) není místo (a asi nebude, protože kolona stojí), fakt nepotřebuju být úplně ajnštajn.
Rovnou ti řeknu, že po dálnici i mimo město jezdím víc než je povoleno, a to o dost, samozřejmě když to jde. Času to šetří poměrně hodně, v mém případě cca 10-15 minut denně. Týdně to je hodina, a to je už docela velká porce času. Mám najetý necelý milion km, zatím bez nehod. Za mě jsou největší postrach silnic lidi, kteří se nevěnují řízení, nekoukají do zrcátek, nemají odhad, protože nejsou vyježdění. Na ty si dávám největší pozor, dají se odhalit poměrně snadno.