Jsou rodiny co si nemohou dovolit jedno auto. Když zvažuji druhý, musím na to mít. Střední třída je relativně chudá, já bojuji dost.
I když na to máš, tak si spočítáš náklady, a proti levné ojetině za 150 ti to stejně nevyjde, protože toho půlmelouna v životě provozem takového auta v "skákacím režimu" okolo chalupy neušetříš. I kdyby byl rozdíl v nákladech na km mezi oběma auty 5 Kč, tak 100 tisíc km se takto najet nedá.
Na skákání kolem chalupy je tohle naprosto out. Tam se užije šunka za 100, kterou se člověk nemusí bát odřít a umazat. Tohle je vážně jen do města, ale kde to tam nabiju... herdek. Uvažoval bych o tom kolem 400k, ale takhle to nemá smysl ani v jednom z možných scénářů. Jedině snad, pokud se slušné auto pod 600 nesežene.
Tak dnes ani u nového to moc nevychází, i když budeš jezdit trochu víc a nabíjení budeš mít nějakým způsobem "sadarmo".
Já třeba požadují návratnost investice navíc během 5 let a těch ~100kkm.
Tady i kdybych nabíjel zadarmo (což nemohu), tak jsem na 7 letech. V reálu bez investice dalších statisíců do FVE, kterou zatím nemám kam dát tak bych se dostal na nějakých 10-11 let, takže s benzínem do stovky i při těch 20k ročně to stále smysl nemá.
Dnes tak pro nějakého pizzaře, řemeslníka (pokud se mu tam vejdou krámy) a podobné kteří denně nalítají aspoň 100km a nebude je omezovat dojezd.