Hlavní navigace

FSR 2.0 se dá do her přidat i neoficiálním modem, fanoušek jím nahradil DLSS v Cyberpunku 2077

28. 6. 2022

Sdílet

Zdroj: AMD
Modderovi se povedlo přiohnout FSR 2.0, aby fungovalo přes API pro DLSS 2.0 od Nvidie. Podporu v nových hrách teď ale hlavně urychlí dostupnost pluginu pro Unreal Engine 4 a 5.

Před nedávnem vydalo AMD druhou generaci upscalingu pro hry FidelityFX Super Resolution – FSR 2.0, které už používá temporální rekonstrukci a podle testů se zdá, že díky tomu poskytuje srovnatelnou kvalitu jako na AI založené DLSS 2.x od Nvidie. Tato druhá generace zatím není dostupná ve velkém množství her, ale vypadá to, že by se to mohlo docela rychle měnit, protože přidat podporu je, zdá se, možné dokonce i neoficiálním modem.

Cyberpunk 2077 už obsahuje podporu pro FSR 1.0, takže je možné, že hra dostane eventuálně i FSR 2.0, zatím to ale nebylo oznámeno. Ale objevila se neoficiální modifikace od moddera s přezdívkou PotatoOfDoom1337, která FSR 2.0 přidává zcela bez asistence původních vývojářů. Funguje tak, že nahrazuje DLSS 2.0, které hra již podporuje.

Je využito toho, že princip fungování obou temporálních upscalerů je podobný. Nvidia sice používá neuronovou síť a AMD ne, ale interakce se hrou se moc neliší – upscaler od ní přebírá snímky a pohybové vektory a s jejich pomocí provádí upscaling aktuálního snímku. DLSS je do her začleněné formou externí knihovny a to umožňuje tento soubor nahradit, a ručně tak aktualizovat verzi DLSS, jak už bylo zjištěno před časem.

Mod FidelityFX Super Resolution 2.0 pro Cyberpunk 2077 Mod FidelityFX Super Resolution 2.0 pro Cyberpunk 2077 (zdroj: Nexus Mods)

V tomto případě autor modu vyrobil soubor DLL, který nahrazuje knihovnu DLSS 2.x od Nvidie a poskytuje stejné API, ale příkazy pro DLSS překládá tak, aby upscaling místo toho provedlo FSR 2.0 (jak autor uvádí, je to něco podobného, jako když spustíte program pro Windows ve Wine na Linuxu). Pro instalaci tedy musíte nahrát nové knihovny do složky hry (bohužel je také nutné vypnout v registrech ověřování digitálních podpisů) a pak v samotné hře zapnout DLSS (místo něhož knihovna používá FSR 2.0, ale hra o tom neví).

Hraní ve 4K na GeForce GTX 1080

Podle autora toto neoficiálně přidané FSR 2.0 zvedá v Cyberpunku 2077 výkon jeho grafické karty (GeForce GTX 1080) na zhruba dvojnásobek a dosahuje 45 snímků za sekundu při rozlišení 4K (při jakém presetu, to neuvádí). A mělo by fungovat na všech GPU od AMD, Nvidie i Intelu, na nichž se Cyberpunk 2077 dá spustit. Ovšem nahrazovat DLSS 2.x má smysl jen tehdy, pokud ho vaše grafika nepodporuje, jinak samozřejmě tento hack není důvod používat.

Informace k modu FidelityFX Super Resolution 2.0 Informace k modu FidelityFX Super Resolution 2.0 (zdroj: Nexus Mods)

Mod je ve vývoji a autor předpokládá, že nejspíš trpí řadou chyb. Ne všechny funkce FSR 2.0 jsou také využité (je možné, že s některými věcmi, které upscaling od AMD provádí, Nvidia nepočítá, takže hra pro ně přes API pro DLSS neposkytuje potřebnou asistenci). Z tohoto důvodu prý není obrazová kvalita tak vysoká, jak by mohla být u oficiální implementace.

Screenshot z Cyberpunku 2077 běžícího s FSR 2.0 v režimu Balanced na GeForce GTX 1080 Screenshot z Cyberpunku 2077 běžícího s FSR 2.0 v režimu Balanced na GeForce GTX 1080 (zdroj: Nexus Mods)

Použitý postup nahrazující knihovnu DLSS by údajně měl v principu fungovat s většinou her, které implementují DLSS 2.0 – ovšem zprovoznění může pořád vyžadovat nějakou práci, aktuální verze je například kompatibilní jen se Cyberpunkem 2077 ve verzi v1.52. Autor modu svůj kód zveřejnil na GitHubu, takže je možné, že se objeví odvozené mody/hacky i pro další hry.

Větší rozšíření FSR 2.0: Unreal Engine dostal plugin pro snadné přidání

Pohodlnější by samozřejmě bylo, pokud by hry FSR 2.0 podporovaly samy od sebe (a mělo by to podle autora modu dávat lepší obrazovou kvalitu). I k tomu snad trošku věci směřují. Prakticky současně se zprávou o modu pro Cyberpunk 2077 ohlásilo AMD dostupnost bezplatného pluginu přidávajícího FSR 2.0 do Unreal Enginu 5 a také do verze 4.

Toto usnadní vývojářům přidat FSR 2.0 do her, které vyvíjejí nad tímto enginem. Podobný plugin pro snazší integraci nabízí i Nvidia s DLSS 2.x.

V současnosti je oznámených 18 her, které FSR 2.0 teprve mají dostat, a pro další čtyři již podpora oficiálně vyšla (God of War, Farming Simulator 2022, Deathloop a Tiny Tina’s Wonderlands). V budoucnu přibude například Hitman 3 nebo Microsoft Flight Simulator.

Hry s oznámenou podporou FidelityFX Super Resolution 2.0

  • Dealthloop
  • god of war
  • Farming Simulator 2022
  • Asterigos
  • Delysium
  • EVE Online
  • Forspoken
  • Grounded
  • Microsoft Flight Simulator
  • NiShuiHan
  • Overprime
  • Perfect World Remake
  • Swordsman Remake
  • Unknown 9: Awakening
  • Abyss World
  • Hitman 3
  • Rescue Party: Live!
  • super people
  • The Callisto Protocol
  • The Bridge Curse: Road to Salvation
  • Thymesia

Zdroje: NexusMods, VideoCardz, GPUOpen

Byl pro vás článek přínosný?