Hlavní navigace

Google půlí Hangouts. Meet nevyžaduje registraci a Chat zautomatizuje komunikaci

10. 3. 2017

Sdílet

Zdroj: Redakce
Loni se z Hangouts stala značka cílená na firmy. Nyní Google uvedl dvě nové služby, které mají v podnikovém prostředí jednoduší komunikaci. Jedna se soustředí na videokonference, druhá na textovou komunikaci.

Google je firma, která buď ráda zkouší hledat různé cesty do stejného cíle, nebo její šéf netuší, co se v podniku děje. Jinak si nelze vysvětlit, že má firma v portfoliu zpravidla několik produktů ze stejného ranku. Pokud např. chcete nástroj k přímé komunikaci, nabízí internetový gigant Hangouts a od loňska pak dvojici mobilních aplikací Allo a Duo. Důvod příchodu nových nástrojů Google objasnil. Hangouts se přeorientoval na firmy, zatímco dvě loňské novinky pokrývají spotřebitelský trh. Ať se to někomu zdá či nezdá, Google se rozhodl a od té doby pracuje na tom, aby se z Hangouts stal nástroj vhodný pro firmy. V podnikovém sektoru mu mají pomoci dvě včera oznámené služby vzniklé z jednotné služby Hangouts.

Videokonference bez registrace

První se nazývá Hangouts Meet. Jedná se o videochat, jehož hlavním cílem je maximálně usnadnit připojování ke konverzacím. Pro někoho může být výhodou, že není vyžadována registrace. Proto pokud chcete odstartovat setkání s jedním či více lidmi, vygenerujete odkaz a ten všem rozešlete.

Google Meet nevyžaduje klienta. Zato vyžaduje Chrome Google Meet nevyžaduje klienta. Zato vyžaduje Chrome (Foto: Google)

Hangouts Meet pro komunikaci nevyžaduje instalace klienta, stačí jen internetový prohlížeč – není třeba mít ani zásuvný modul. Takový komunikátor tedy funguje na libovolném zařízení od počítačů až po mobily. Připomínám, že od listopadu komunikaci bez uživatelského čtu podporuje také Skype. Meet je ale integrován s G Suite, takže si dokáže z kalendáře vytáhnout informace o setkání.

Pro podniky používající G Suite Enterprise pak platí, že každé setkání získá telefonní číslo, aby se zaměstnanci a zaměstnankyně případně mohli připojit z cesty telefonicky, pokud to nepůjde jinak. To podle mě celé řešení činí o řád zajímavějším. Hangouts Meet je dostupný okamžitě na adrese meet.google.com. Jednu „dobrou“ zprávu si však Google nechal pro sebe. Meet je skvělý v tom, že nevyžaduje klienta. Jenže funguje jen ve Chromu, přestože minimálně v Opeře by měl běžet bez potíží.

Bez Chromu zatím nepochodíte Bez Chromu zatím nepochodíte

Chat na steroidech

Dále Google připravil nástroj Hangouts Chat. Jak název napovídá, ten bude ve firmách zase zprostředkovávat textovou komunikaci. Aspoň podle Googlu nicméně nepůjde o okopírovaný chat, který už Hangouts obsahují. Základem budou oddělené místnosti pro jednotlivé týmy s tím, že v každé pak můžete zakládat samostatné konverzace. V chatech lze sdílet soubory z Google Drivu, přičemž některé typy si prohlédnete rovnou.

CS24

I Chat bude spíše platforma než samostatný jednoúčelový nástroj. Najdete v něm boty, podporuje skripty. Navíc je otevřený pro aplikace třetích stran, které se k němu dokáží připojit. Google uvedl, že toto řešení budou podporovat mj. Asana, Box, Prosperworks a Zendesk. Bezproblémový chod týmové komunikace má hlídat hlavní bot @meet. Používá přirozené zpracování jazyka a strojové učení, přičemž to všechno využije k automatickému plánování setkání přes Meet. Bude to fungovat?

Komunikaci pomohou řídit boti Komunikaci pomohou řídit boti (Foto. Google)

Střídání stráží

Na rozdíl od služby Meet, která je již dostupná, na Chat si počkáte. Kdo využívá G Suite, může zatím aspoň zažádat o přednostní přístup k pilotnímu spuštění služby. Ve finále se tedy Hangouts definitivně rozdělí na dvě části. Nelze si v tomto nevšimnut podobnosti se spotřebitelskými komunikátory Allo a Duo. Původní Hangouts zatím normálně funguje. O ukončení této služby se Google vůbec nezmínil, je ale jasné, že jsou její dny sečteny.

Byl pro vás článek přínosný?