Pamätám si staré časy, keď internet v domácnosti bol len raritou a cely čas sa bežalo na ovládačoch z originál CD a nikto sa nad tým ani nepozastavil a už vôbec nikto h nás netušil niečo o podpore a dupľom o zmysle aktualizovania ovládačov. Načo, keď to funguje?
Dnes je z toho pomaly katastrofa, emotívne RIP všade a bla bla :D
RX 6000 je aj podľa mna priskoro ukončené, ale RX 5000 séria? Veď všetky 5700/5700XT si odbili svoje výslnie pri crypto mánii. Pekne som na tej svojej zarobil, keď som ňu predával za dvojnásobok kúpnej ceny po roku :D
Toto je zase typicky príklad niekoho, kto do problematiky moc nevidí, ale čítal niekde, že v MS pracuje veľa Indov a pod.
Áno, dnes každý trulo sa nazýva softwarovy inžinier, len to inžinierstvo sa už akosi vytratilo. YouTube je doslova zahltený 20 ročnými dievčatami, ktoré na tejto pozícii pracujú v Google a Meta…
To ale neznamená, že software je dnes poloupečený a horší. Je to presne naopak, len dnes sa musí programovať oveľa viac, ako v minulosti, pretože prepojenia, pretože história, pretože užívateľské účty a databázy atd. Za týmito deťmi stoja backend elity, ktoré dohliadajú na zvyšok. V opačnom prípade by sme si ti dnes nepísali, že áno :D
Inak povedané, dnešný užívatelia sú väčší blbci, ako boli voľakedy a nevedia soravit takmer absolútne nič a aby bol “user experience” dokonalý, tak máte o tisice riadkov kódu navyše. Zatiaľ čo v minulosti, bol bežný užívateľ nútený niečo vedieť, keď za tým PC sedel a programovalo sa tak, aby to bežalo, pričom užívateľ mal mat svoj podiel na správnom fungovaní. Dnes každý narieka, že sa aplikácia niečo neopytala a nenastavila to za neho.
Jezisi Kriste, veď toe dementne decká učia na informatike, že zmazaním odkazu na ploche neodstránia cely program!
1. 11. 2025, 08:36 editováno autorem komentáře
M$ je mi ukradený a počet Indů tam ještě víc. Ale Indy jsi zmiňoval ty.
Co se týká SW, tak já jsem přenášel data ještě na pět a čtvrtkách a od té doby jsem tak nějak začal programovat a hrát si s matematikou (tehdy těch Indů v M$ ještě moc nebylo). Postupem času jsem měl možnost přijímat SW inženýry a vidět nejen čím se prezentují, ale jak skutečně přemýšlejí a jak se vyvíjejí (co uměli na dané pozici je úplně jiná kapitola).
S klidem a sebevědomím můžu říci, že špatně napsaného SW je dnes skutečně hodně. Stačí se podívat do státní správy, na velké vydavatele jako UBI a EA, apod.
Mimochodem, když už jsi zmínil M$, tak právě Windows mají klíčové části napsané programátory, kterým je teď kolem 70 let a tak nějak není s podivem, že se jejich práci nikdo neodvážil přepsat (například FS a task manager).
Naprosto přesně napsáno!
Ona to není náhoda, že jediný OS, který se dnes dynamicky vyvíjí, je Linux, který má sice "problém" v tom, že veškeré ovladače má v jádře nebo jako jaderný modul, stejně jako podporu různých HW platforem, takže vývoj a commity jdou z velké části za touto skutečností, ale kromě tohoto většího dílu je tam neustálé kutání na zlepšování jak těch hlavních rysů, tak těch minoritních. A to, že nový kód je pod neustálým dohledem jak jaderných manažerů, tak širší veřejnosti, je známkou co nejvyšší kvality - i proto Linux, ač je to už pěkný bumbrlíček, je stále velmi stabilní.
Oproti tomu MS se doslova plácá v přeskinovávání ikonek a předělávkách UI do černobílého "moderního" rozhraní a i podle mě to je znak toho, že se bojí sáhnout do kódu jádra a nejdůležítějších knihoven, aby se něco nerozbilo.
Ja skôr hovorím o dobe, keď sa bežalo na podstatne starších kartách, ako boli GeForce 2, ale o ATI Rage a prvé Radeony. Ty tu spomínaš grafiky, ktoré ja už mám zafixované, ako relatívne nové, keď časopisy ponúkali na svojich CD a DVD aj ovládače.
Inak, málokedy som ich použil a svete čuduj sa, hral som :D