Hlavní navigace

Hlídač shopů vám ukáže, jak Alza a spol. čarují s cenami

13. 11. 2019

Sdílet

Do oficiálního Černého pátku zbývají dva týdny, ale české e-shopy s elektronikou se již zbláznily a „Black Friday“ hromadně spustily nyní. Slevy až 90 % přitom nemusí být reálné. Zákazníci by se měli mít na pozoru a výsledné ceny ověřit v jiných obchodech přes Heuréku, Zboží.cz apod., viz Pozor na falešné výprodeje. České firmy Apify, Keboola a TopMonks spolupracují na vývoji tak trochu jiného srovnávače. Jmenuje se Hlídač shopů a neporovnává ceny napříč e-shopy, ale dlouhodobě monitoruje cenu daného produktu v rámci jednoho obchodu. Z toho pak lze zjistit, jestli před akcí nedošlo ke zdražení či jestli aktuální cena po slevě je opravdu ta nejnižší, jako kdy obchod nabízel.

WT100

Vadí vám "optimalizace" cen ze strany velkých e-shopů?

Hlídač shopů aktuálně monitoruje 13 obchodů a bezmála milion produktových stránek. V hledáčku jsou Alza, CZC, Datart, Tesco, Kasa, Košík, Lekárna.cz, Mall, Mironet, Mountfield, Notino, Rohlík a T.S.Bohemia. Historii cen a slev můžete sledovat přímo na webu hlidacshopu.cz po zadání odkazu, případně si práci usnadnit instalací doplňku pro Chromu nebo Firefox.

Díky Hlídači se dozvíte reálnou slevu. Tu provozovatelé popisují jako slevu vztaženou k maximální ceně, za kterou se produkt prodávat v posledních 90 dnech. Nikoliv k doporučené ceně, za kterou se třeba nikdy ani neprodával. V aktuálním monitoru zaměřeném na Black Friday má Alza 321 zlevněných produktů v průměru o 29 %, ale reálně slevy činí jen 18 %. U CZC jsou uváděné slevy 33 %, reálně je to 22 %. Největší kouzelníci jsou na Mallu a T.S.Bohemii, kde mezi uváděnými a reálnými slevami je rozdíl 16 procentních bodů.