Tak si dostuduj věci jako statistický vzorek, abys nebyl za joudu s VŠ.
Anebo se tě optám: je podle tebe správný statistický výrok, že děti do 10 let mají horší zuby než šedesátiletí, a to čistě na základě "statistiky" o počtu vypadených zubů?
Já na rozdíl od tebe tu poměrně kvalitní technickou VŠ vystudoval, a je to už pár dekád, takže to nebyla taková selanka jaká je tam dnes, ty srandisto.
edit: ještě bych rád znal tvůj odborný názor na ty zoubky?
18. 8. 2025, 12:27 editováno autorem komentáře
hele a když víš kdo co kde studoval a dokonce kdy .-) tak je to s tebou marný...
Nejsem žádný fanatický zastánce elektromobility, ale na rozdíl od tebe kovboji mám už dva roky FVE i na garáži, kde parkuju elektromobil, ale i jeden diesel (to abys byl klidnější...).
A zoubky si testuj jinde, třeba tam, kde už tě znaj .-))
Pa
Ako to, ze vlastnis FVE a elektro auto meni to, ze ten clanok je clickbaitovy.
Ta statistika a zaver by stal za nieco ak by na cestach bol rovnaky pomer jednotlivych aut a v podobnom vekovom spektre.
Takto je to len nejaka statistika, ktora nic nevyvracia.
Esteze autor uviedol " Tuto statistiku logicky ovlivňuje to, že nejčastěji se „obětí“ požáru stávají starší vozy. Výhodou elektromobilů je samozřejmě to, že v této kategorii jich moc starších než 10 let nenajdete. " ako snahu o urcitu objektivitu.
Já to nevím, proto se tě podruhé ptám.
Bohužel je vidět, že jsi stále nepochopil (nebo nechceš chápat), o čem tu je řeč, tak si dovolím to zopakovat: jde o tvou tristní neznalost statistiky (a tím myslím statistiku jako vědu, ne jako politicko-marketingový nástroj na ovládání mas, což je přesně ten článek, kterým se zde oháníš, a který si bere do huby skutečný statistický výzkum, který ovšem bagatelizuje a kompletně neguje, na základě záměrně zavádějících pseudostatistických výmyslů ve stylu srovnání čerstvých hrušek s rok starými jabky)
Na téma "nemáš to, tak tomu nerozumíš": tyhle řečičky fanatiků mě vždy dokonale rozesmějí. Je to argumentace asi ve stejné úrovni, jako bys venerologovi vyčítal, že nikdy neměl syfilis, nebo adiktologovi že nebyl nikdy závislý na heroinu. Takže ne, skutečně nemusím vlastnit to či ono, abych tomu mohl rozumět.
Tys tady kromě urážek nenapsal jediný platný argument, i to o něčem vypovídá. Já jsem si totiž celý ten blábol přečetl a dokonce jsem přečetl i ten zdroj, na který ten blábol odkazuje, a který tvrdí něco úplně jiného (máš to zde i ocitováno). A příště, až se začneš lepševicky ohánět tím, že jsi vystudoval VŠ (takže tomu přece rozumíš a máš pravdu), tak počítej taky s tím, že si tě někdo, kdo tomu skutečně rozumí, namaže na chleba a zpochybní tvé vzdělání a hlavně inteligenci.
Nadruhou stranu nelze zcela vyloučit, že existuje paralelní svět, kde je guru Jára skutečně tím, za co se považuje tady... (Eso Rimmer)... :)
:-D :-D
Já mám bohužel nejasné, ale o to naléhavější tušení, že Guru Jára tímto chtěl implikovat, že ti bez vzdělání jsou vždy prudce inteligentní. ;-)
Pánové, děkuji Vám za krásné ráno. (Choze a Tynyt)
Tynyt ((a dobře jste si ho namazal (Marco), tleskám))
20. 8. 2025, 05:27 editováno autorem komentáře
Je skvělé v článku popřít tvrzení v nadpisu. Ono se totiž bohužel v případě EV nepokrytě lže a překrucuje. :-)
Já bych si to dovolil trochu shrnout:
1. Lithiový článek (jedno zda primární nebo nabíjecí) je chemická bomba, která může začít hořet kdykoli - nezávisle na tom, jak moc velký má v sobě aktuálně náboj.
2. Z výše uvedeného platí, že vznítit se může i článek zcela vybitý (a dokonce jde o rizikový stav, který případnému budoucímu hoření jde hodně naproti)
3. Kvůli bodům 1. a 2. se při přepravě už velmi dlouho - ještě dřív, než EV vůbec znovu po 100 letech vyjely na silnice, používá bezpečnostní nálepka UN3480 ohledně nebezpečných zásilek. (viz https://www.unipack.sg/image/cache/catalog/IMG_8570-500x500.jpeg )
4. Co se vznícení spalováků a hybridů týká, z velké části jsou to stará auta, která nedostávají plnohodnotnou údržbu, což se projevuje úniky benzinu nebo LPG a následným zahořením. V nemalé části jde také o požár baterie (ano, i přebíjená olověná baterka může začít hořet). Jediný typ aut, které nemohou vzplanout od svého paliva, jsou diesely. :-)
Ergo in conclusione: v článku vzpomínaná studie je manipulativní a vylhaný blábol.
Tak mezinárodně uznávaná studie je samozřejmě blábol .) jeste ze u nas všemu u piva rozumíme nejlépe :))
Tou "mezinárodně uznávanou studií" myslíš konkrétně co? Tu "statistiku" AutoInsuranceEZ? :-D
To je blábol na úrovni blouznění ChatGPT (ale je pravda, že tam mají zelený checkmark "fact checked" :-D :-D :-D, což pro ty jednodušší a hloupější asi znamená, že to je "pravda")
Mohu se optat, co to bylo za VŠ, kterou jsi studoval?
edit:
What does the study say?
“Electric cars are considered less likely to start fires, but this is not always the case. A study by the University of Tennessee found that electric car fires are more common than those in gasoline cars.”
What are the findings of the study?
“The study found that electric car fires occur in 3 out of every 1,000 starts, while gas car fires occur in 1 out of every 10,000 starts.
:-D :-D
18. 8. 2025, 12:21 editováno autorem komentáře
Tak nevim čemu se smějete … je to proste sběr dat na obrovském počtu aut.. to je průkaznější než nějaké Vaše nebo moje bláboly …
A jinak netykáme si, neznám Vás, takže si nechám i tu VŠ … a nebojte práva v Plzni to nebyly .)
Tím bych si nebyl tak jist, a to z několika důvodů:
1. ekonomický: (nejen) evropské automobilky mají s výrobou EV strašlivé problémy. Ty čínské např. jedou na tvrdý a vládou dotovaný dumping, který se dlouhodobě nedá udržet.
2. ekonomicko-hospodářský: není technicky, hospodářsky, ekologicky ani ekonomicky možné nahradit dnešní miliardu spalovacích automobilů miliardou aut na baterie, které u každého auta váží 400-500 kg. Jakmile toto akceptujeme jako nezvratný fakt, rozpadne se i budovatelská teorie o výlučné produkci aut na baterky, což zase logicky vede na to, že ono "znečišťování" bude pokračovat, protože např. nákladní auta na baterie jsou ještě větší vtip než EV na dálnici.
3. sociální: akceptujeme-li předpoklad, že EV skutečně budou jedinou možností, pak je třeba také říct, že valná většina dnešních majitelů spalováků na EV nikdy nenašetří a do cca 10-15 let tu poklesne počet osobních automobilů drasticky, což bude mít vliv jak přímo na občany, kteří pozbydou svou mobilitu (a zde to vidím na hodně velkou revoltu vesnice a malých měst), tak sekundární dopad na automobilky, které budou prodávat zlomek svých dnešních ročních prodejů
na tej statistike by ma zaujimalo, ci boli ratane poziare vznikle nehodou alebo tzv. samovznietenim/pri nabijani. V tom prvom pripade to mozne je, tych EV stale jazdi po svete minimalne. V tom druhom pripade o tom vysoko pochybujem.
Ta statistika by sa mohla vykonat lokalne v Norsku, kde maju najvacsi pomer EV (aj ked stale len 20%), ze ake tam budu cisla.
Jen v ČR bylo za poslední rok zaznamenáno několik desítek případů požárů elektrických koloběžek a kol.
Ono to totiž jaksi dává smysl - nové baterie sice taky mohou vzplanout, ale spíše se požár rozvine u "používané" baterie, do které třeba taky někdo neodborně zasáhl. S ohledem na to, že dnešní EV jsou málokdy starší 6 let, je jich celkově málo a trh s ojetinami skoro neexistuje, tak také počty požárů jsou ZATÍM nižší - ta podobnost se spalováky je velmi podobná, tam taky hořívají jen staré vrány, na kterých se někdo neodborně podepsal, nebo majitel neřešil servis. Až tu budou jezdit 15 let staré EV (pokud vůbec takto stará auta budou fungovat), bude vyšší i počet požárů.
Ta "statistika" ve skutečnosti žádnou statistikou není, stejně tak důvod vzplanutí není IMHO vůbec podstatný, protože baterie po havárii může začít hořet klidně až za měsíc po této události. Je to velký problém, protože havarované auto na benzin se dá jednoduše a rychle zkontrolovat, popřípadě se dá i preventivně vyměnit kompletní palivový systém (včetně nádrže, pokud by bylo podezření na její porušení), v případě baterie to je hodně velký problém a hlavně: do vlastních článků není ani v případě rozebrání baterie vidět. A preventivní výměna baterie nedává smysl...