Je skvělé v článku popřít tvrzení v nadpisu. Ono se totiž bohužel v případě EV nepokrytě lže a překrucuje. :-)
Já bych si to dovolil trochu shrnout:
1. Lithiový článek (jedno zda primární nebo nabíjecí) je chemická bomba, která může začít hořet kdykoli - nezávisle na tom, jak moc velký má v sobě aktuálně náboj.
2. Z výše uvedeného platí, že vznítit se může i článek zcela vybitý (a dokonce jde o rizikový stav, který případnému budoucímu hoření jde hodně naproti)
3. Kvůli bodům 1. a 2. se při přepravě už velmi dlouho - ještě dřív, než EV vůbec znovu po 100 letech vyjely na silnice, používá bezpečnostní nálepka UN3480 ohledně nebezpečných zásilek. (viz https://www.unipack.sg/image/cache/catalog/IMG_8570-500x500.jpeg )
4. Co se vznícení spalováků a hybridů týká, z velké části jsou to stará auta, která nedostávají plnohodnotnou údržbu, což se projevuje úniky benzinu nebo LPG a následným zahořením. V nemalé části jde také o požár baterie (ano, i přebíjená olověná baterka může začít hořet). Jediný typ aut, které nemohou vzplanout od svého paliva, jsou diesely. :-)
Ergo in conclusione: v článku vzpomínaná studie je manipulativní a vylhaný blábol.
Tou "mezinárodně uznávanou studií" myslíš konkrétně co? Tu "statistiku" AutoInsuranceEZ? :-D
To je blábol na úrovni blouznění ChatGPT (ale je pravda, že tam mají zelený checkmark "fact checked" :-D :-D :-D, což pro ty jednodušší a hloupější asi znamená, že to je "pravda")
Mohu se optat, co to bylo za VŠ, kterou jsi studoval?
edit:
What does the study say?
“Electric cars are considered less likely to start fires, but this is not always the case. A study by the University of Tennessee found that electric car fires are more common than those in gasoline cars.”
What are the findings of the study?
“The study found that electric car fires occur in 3 out of every 1,000 starts, while gas car fires occur in 1 out of every 10,000 starts.
:-D :-D
18. 8. 2025, 12:21 editováno autorem komentáře