Pěkné auto, škoda, že se vyrábí v Číně.
"Praktické nám také přišlo, že díky Bluetooth připojení a Mazda aplikaci nepotřebujete k nastartování vozu nebo odemknutí dveří vůbec fyzický klíč."
Je to bezpečný. Myslím, že jsou to další vrátka pro profi zloděje, nehledě na to, že ve válečným konfliktu, nám všem ty auta na dálku vypnou.
Evropa by se nad tím měla zamyslet. Nejen auty. Jednou by se to proti nám mohlo obrátit.
Ale tak... ve válečném konfliktu budou EV první, co přestane fungovat, touto problematikou se nemá vůbec smysl zabývat. Mě by daleko více iritovaly ty tzv. chytré funkce, jako zapuštěné kliky ovládání hlasem nebo gesty (to znamená, že posádka je neustále pod kamerou - a zrovna v čínském voze s logem Mazdy to není úplně dobrý nápad) a šance na to, že po havárii posádka v autě uhoří, protože se "něco nepovedlo" a dveře se neotevřou a nebude jak posádku zachránit, to si taky nechám raději ujít (apropos: automatické zamykání dveří je první věc, kterou v autě vypínám.) Co se krádeží týká, dnes není problém ukrást cokoliv, zloději se specializují na určité značky a stejně jako dřív dokázali vyháčkovat mechanický zámek, tak dnes dokáží totéž s elektronikou.
Jinak mě pobavil ten spojler, autor by si měl uvědomit, že na to, aby fungoval v nízkých rychlostech, tak by musel být sakra větší a úplně jinak navržený. Tohle je jen továrenský tuzing, stejně jako většina ostatních vysunovacích "křídel." Dobré jízdní vlastnosti jsou hlavně kvůli nízkému těžišti a prohlásit 2 tuny za nízkou hmotnost... inu doba je úplně vykolejená; jen doplním, že normální spalovací M6 váží o 500 kg méně.
Naopak, ve válečném konfliktu se EV může hodit, protože pohonných hmot pro obyvatelstvo bývá obecně nedostatek. EV se dá nabít i z fotovoltaiky. Proto taky Ukrajinci ve velkém skupují v USA odepsané Tesly. Ty v lepším stavu opraví, ty horší vybrakují na baterky pro FVE a náhradní díly.
Z FVE toho dnes asi moc nenabijí, že? Tma jak v pytli. Stejně tak si FVE neodvezou z domova, takže z EV bude jen auto na místní pojížďky.
Naopak, v jakémkoliv soudobém konfliktu je po prvotní hysterické krizi PHM poměrně dost. Pokud bych měl použít auto k útěku, vyberu si samozřejmě spalovák - už jen proto, že 4x kanystry s naftou po 20 litrech mi zajistí dojezd >1000 km jak nic.
Tynyt napsal:
"prohlásit 2 tuny za nízkou hmotnost"
Původní text:
"..u takto velké (téměř 5 metrů na délku) limuzíny .... Vůz je totiž na svou velikost docela lehký (necelé dvě tuny)"
Překrucování reality je Tynytova specialita.
Možná by bylo v textu dobré napsat:
U takto velké ELEKTRICKÉ limuzíny.
Ale celý článek je o elektrice, takže by to byla zbytečná duplicita.
Realitu tady překrucuješ jenom ty. Předchozí M6 má taky okolo 5 metrů a váží o 500 kg méně. A ty, jako správný spindoctor, to začneš omlouvat tím, že to je EV, a tak to přece nevadí a je to normální. Ne, není to normální, aby auto střední třídy vážilo 2 tuny.
Na rozdíl od tebe, já hodnotím celek, nevytvářím si nové soutěžní skupinky tak, "aby mi to vyšlo."
Nikde sem nezaznamenal informaci, že cloud pro tyto EV je v Číně? Nemá právě toto vozidlo pod kontrolou automobilka?
a co zadní vrátka. Montuje se to v číně, asi nebude problém tam něco schovat. Konflit na Ukrajině je možná start budoucí světové války.