Ten podíl na trhu ale určuje kolik peněz bude firma na vývoj další generace, což jsou čím dál větší částky. Když do vývoje nové generace dáš třeba miliardu, na jednom čipu vyděláš třeba 100$, tak potřebuješ prodat 10 milionů kusů jen na pokrytí nákladů. Když vezmeš 2roky na trhu, celkové prodeje 40M karet/rok, tak potřebuješ aspoň 12,5% podíl aby jsi nebyl ve ztrátě. Leda že ty náklady sdílíš s nějakým jiným, nebo to musíš dotovat... A to uděláš tak dvakrát a pak se na to vybodneš...
Tak ty čísla jsou jen takový příklad, NV třeba do Blackwellu měla nasypat 10 miliard, Intel do ARC 2miliardy...
AMD by mělo dávat asi 6 miliard ročně do vývoje, jen jsem nezahlédl kolik do kterého oddělení.
Pokud ty výsledky vývoje sdílíš s jiným oddělením, které má solidní zisky, tak jsi schopen nějaké přiměřeně ztráty držet delší dobu.
Jsem zvědav na ten Intel, na těch herních kartách nemůže prakticky nic vydělat, možná musí i výrobu dotovat. Když pak je celý ve ztrátě, tak pokud se mu nepodaří to prodávat jako výpočetní karty, na kterých už zisk mít bude, tak to budou muset utnout...
Koduriho švajnerein asi nemá cenu komentovat a už vůbec ne tehdejší PR AMD. Navíc Pascal byla asi poslední povedená a smysluplná arch GPU, pak se Kožená hlava zblbnula úplně.
Druhá věc je, že porovnáváš vymaxovanou AMD s menší 1080. Kdybys chtěl nebýt zeleným fanouškem, tak bys porovnával Titan (profi) , nebo alespoň herní max - 1080 Ti, a ta, chlapečku, má TDP nějakých 330W, a i si to vezme, když jí povolíš uzdu.
Nechcel som porovnávať s 1080 TI (250w), lebo je výkonom už niekde inde (+20%) a jej priamy konkurent bola bežná 1080, ale spomenul som si na Radeon VII (295w) založenom na Vega20.
Ten je taký ekvivalent výkonu 1080 TI (16nm) a +- aj spotreby, len ten jeden univerzálny čip (herný a zároveň profi) museli zmenšiť na 7nm aby dosahoval efektivitu toho vykosteneho od nV. Pričom Pascal mal aj profi čip P100 kde bolo všetko čo treba na výpočty, len ho nepchali na herné grafiky. Tož u AMD neboli love tak bol len jeden čip...
UDNA by mala byť arch. ako to robí nV. Takže jedna spoločná arch. a rôzne osekane deriváty čipov na rôzne účely.
Zatiaľ su známe :
FP64 SKU: MI430X
AI SKU: MI450X"
https://www.techpowerup.com/336747/amd-splits-instinct-mi-skus-mi450x-targets-ai-mi430x-tackles-hpc
Takže ak spravia aj herný derivát (čip - čiplet) bez zbytočnej záťaže a ten budú stackovat v množstve od low-po-high end to môže dopadnúť dobre. Nevieme, uvidíme, zatial FIN :)
Naštěstí Koduri už exceluje jinde, ale ono je to vlastně bohužel... S Pascalem souhlas. Za mě poslední elegantní a efektivní herní architektura od nV (ne, že by některé produkty nedodrbal marketing, jako vždy). Dál už to je jen o kompromisech, investicích do jiných oborů a testování, co všechno si zákazníci nechají líbit.
PS4 Pro má hybrid architektury. Spíš je to asi Polaris, ale už je to smíchané s některými featurami z Vega (nejvíc je to asi zřejmé na tom, že umí FP16 výpočty s 2x vyšším výkonem, "Rapid Packed Math").
Čistá/plná Vega byla v pokusu o čínskou konzoli, který nedopadl: https://www.cnews.cz/clanky/amd-semicustom-apu-ryzen-vega-herni-konzole-zhongshan-subor-cina/
Zajímavý, že na to AMD vyvinulo komplet semicustom Ryzen, kterej nebyl nikde jinde použitej (trochu škoda, i když ty paměti GDDR5 to asi dost zabíjely v CPU výkonu, Zen 2 z PS5/Xboxu provozovaný jako PC s GDDR6 taky nebyla zrovna hitparáda:
https://www.cnews.cz/clanky/amd-4700s-v-cine-se-zacalo-prodavat-prevlecene-osmijadrove-apu-z-konzole-xbox-series-x/
https://www.cnews.cz/clanky/amd-4800s-desktop-kit-dalsi-procesor-z-apu-pro-konzole/