Protože má Nvidia posunutý účetní rok, máme až teď její výsledky za čtvrtý kvartál a celý rok – s určitým zpožděním proti těm od Intelu a AMD, o kterých jsme psali před měsícem. Pro Nvidii Q4 skončilo na konci ledna a současně tím skončil i její účetní rok 2025 (proti kalendářnímu má účetnictví posunuté o 11 měsíců dopředu). Firmě se zase podařilo překonat předchozí rekordy a vypadá to, že jí pořád pokračuje její růstové období.
Q4 FY2025 uzavřeno
Nvidia měla na tento kvartál (Q4 FY2025, tedy čtvrtý kvartál účetního roku 2025) oficiální prognózu tržeb ve výši 37,5 miliardy $ plus minus 2 %. Z toho jsme minule vzhledem k obvyklé rezervě v odhadu tipovali, že reálně by tržby už mohly být 40 miliard nebo víc, ale tentokrát to úplně nevyšlo, proti Q3 narostly tržby o 12 % na „jen“ 39,331 miliardy $. To je ovšem meziroční nárůst o 78 %.
Čistý zisk firmy dosáhl úrovně 22,091 miliardy $ (89 centů na jednu akcii), což je 80% nárůst proti ziskům za toto období před rokem. Nvidii nicméně vychází o něco horší hrubá marže – meziročně o tři procentní body, mezikvartálně o 1,6 procentního bodu. To ale pořád znamená, že má hrubou marži „jen“ 73,0 %, tedy téměř tříčtvrtinovou. Pro srovnání – AMD mělo v Q4 hrubou marži 51 %.
FY2025
Výsledky za celý účetní rok (zabírající únor 2024 až leden 2025) jsou logicky také rekordní, protože pořád pokračuje růst tržeb, které má firma z akcelerátorů AI. Tržby dosáhly 130,497 miliardy dolarů, což je jen nějakých 7,5 miliardy od toho, aby šlo o dvojnásobek nejvyšších tržeb, jaké kdy vydřel Intel. Tržby jsou o 114 % vyšší proti účetnímu roku 2024 (únor 2023 – leden 2024).
Za celý rok měla ale Nvidia pořád hrubou marži na 75,0 % (meziroční nárůst, o rok dříve 72,7 %) a dosáhla čistého zisku 72,88 miliardy $ (2,94 $ na akcii). To je meziroční nárůst o 145 %.
Přes 90 % datacentra, pokles tržeb za herní GPU?
Z tržeb za čtvrtý kvartál tvořily 90,4 % peníze za Data Center GPU – tržby za ně byly 35,58 miliardy $, meziročně je to nárůst o 93 % (z toho 32,556 miliardy $ mají být výpočetní GPU a 3,024 miliardy $ síťová infrastruktura).
Divize Gaming měla tržby 2,544 miliardy $, což je o 11 % méně než před rokem a o 22 % méně než ve třetím kvartálu. Pokles prodejů herních GPU je netypický pro dané čtvrtletí a asi ilustruje, jak Nvidia předčasně ukončila výrobu karet generace RTX 4000, ale zároveň nezačala v dostatečném předstihu vyrábět novou generaci.
To je patrně důvod, kvůli kterému je teď na trhu málo jejích grafik a ceny jsou šponované o desítky procent nahoru. To, že snížené tržby jsou kvůli „omezené zásobě grafik Blackwell i Ada Lovelace“, přímo potvrzuje v komentáři k výsledkům.
Gaming revenue for the fourth quarter was down 11% from a year ago and down 22% sequentially, due to limited supply for both Blackwell and Ada GPUs.
Workstation grafiky (Professional Visualization) měly tržby 511 milionů $ (nárůst o 10 % meziročně) a o dost si polepšily příjmy z Automotive (570 milionů $, meziročně navýšení o 103 %). K tomu ještě byly tržby 106 milionů $ v položce OEM a ostatní.
Výhled na první čtvrtletí
V tom uplynulém se sice ještě Nvidii nepodařilo probourat hranici 40 miliard v tržbách za kvartál, ale v tom nyní probíhajícím už to naplno očekává, ba dokonce mají její tržby údajně už být okolo 43,0 miliard $, plus minus 2 % (42,14–43,86 miliardy). Je pravděpodobné, že firma opět přesáhne strop tohoto odhadu. Předvídá ale opět o něco nižší hrubé marže (GAAP 70,6 % a non-GAAP 71,0 %). Možná tak nemusí nutně být opět rekordní zisk, ale tržby rekordní budou určitě.
Zdroj: Nvidia



