Je tu ještě jedno řešení - nedělat herní grafiky s odporně prasáckým příkonem a pro změnu se zaměřit na efektivní využití HW.
Žel dnes je trend dělat “early access”, kteří sa fanoušci i rádi zaplatí a ke všemu dělají zadarmo testery. Finální verze jsou neoptimalizované zabugované šmejdy. Ale uživatel to zkousne a ještě koupí DLC. Však výkon máme. A protože nemáme, tak uděláme ještě nenažranější HW. Pořád dokola.
Kde jsou ty časy 3Dfx, kdy se ten HW opravdu vyplatil a neprogramoval každý hňup, co měl díru do řiti..
Taky to programování bylo výrazně snazší, všechno bylo méně náročné, vývoj byl násobně levnější. Byli jsme vysmátí z kostičkovaných postaviček... Ale holt je tu pokrok, hráči chtějí stále dokonalejší modely, dokonalejší vykreslování a nároky díky tomu rostou mnohonásobně.
Pokud ti stačí to co bylo v době 3dfx tak hraj dobové hry nebo indie tituly v tomto duchu vyvíjené, nebudeš mít potřebu nového HW. Problem solved. Trh ale evidentně přemýšlí jinak než ty.
“ Taky to programování bylo výrazně snazší”
To je samozřejmě blbost. Když odhlédnu od všemožných svriptovacích jazyků kde si dnešní hňup nemusí lámat hlavu s nějakou správou paměti, má k dispozici tunu frameworků s editory doplňující kód a ještě přímou nápovědu. V minulosti navíc nebylo tolik dokumentace a už vůbec ne “online”.
Ale dobří programátoři stále existují, stačí se podívat na čem běží Doom a jak běží. Srovnej s odpadem UBI molochu. I když je pravda, že teď tu srovnávám programátorské bohy s copy&paste neuměteli.
No, ti to nejspíš postavili správně dle tehdejších možností a dovedností... ale pak někde marketing řekl, že je to neroztavitelný, místo dvou záchranejch člunů stačí jeden a může tam klíďo 600 W :>
(Jinak jsem si právě přečetl na Wikipedii že konstrukce loni umožňovala mít 48 záchranných člunů, ale majitel/provozovatel to zkrouhnul a vybavil tam pouze 20, což bylo pro třetinu lidí plně osazený lodi...)
30. 1. 2025, 12:12 editováno autorem komentáře
(Jinak ta paralela asi úplně nesedí. Loď je něco, co musí řídit expert a je na něm, aby ji nedostal do nebezpečných situací, když ho k tomu nic nenutí. Přitom je jasné, že určité riziko se z povahy věcí a oceánů nedá vyloučit, i když všichni udělají zodpovědně všechno co mohli. U Titanicu asi podcenění rizika a vplutí do oblasti s ledovými krami, ale současně asi zapracovala smůla. Jinak ten případ chybějících člunů byl proto, že zákony tolik nepožadovaly - možná věc, co by si mohli uvědomit lidi co bez přemýšlení opakují fráze o zbytečných regulacích...
Grafické karty jsou jednoduchý výrobek co instalujou a provozujou normální běžní lidi. Na druhou stranu podle 8pin se zdá, že prostě není pravda, že konektory vždycky někdy selhávají (jako se někdy lodi potopí) a tak je to proto v pohodě, když není nebo nebyl 12+4pin úplně spolehlivý, Zdá s, že v tomhle případě nebylo uděláno zodpovědně všechno, co mělo být, a spolehlivý být moh....)
Njn, jen jsem chtěl trochu zpochybnit slepou víru v neomylnost autorit... Pravdou je, že Titanik postihla fatální řada špatných rozhodnutí tehdejších managerů, ale jinak to pochopitelně nebyla špatná loď. Což vlastně ukázali jeho sourozenci. Narozdíl od 12+4 konektoru.
A jinak, jsem nedávno sledoval dokument, který přidal další střípek k mozaice té tragédie. A tím byla tehdejší hrozba stávky horníků, kvůli které společnost urychleně nakoupila palivo ve velkém předstihu, aby nebyl během slavnostního vyplutí problém. A to palivo se v jednom uhelném bunkru po nějaké době skladování samovznítilo. Což managery společnosti příliš nevzrušovalo. Prohořívalo to i během vyplutí a mělo to nakonec za následek poškození a deformaci jedné (možná více, to už si nepamatuju) z asi později kritických vodotěsných přepážek, díky kterým se podle tvrzení jiných odborníků mohl Titanic udržet na hladině podstatně déle... koho by to napadlo.
"(Jinak jsem si právě přečetl na Wikipedii že konstrukce loni umožňovala mít 48 záchranných člunů, ale majitel/provozovatel to zkrouhnul a vybavil tam pouze 20, což bylo pro třetinu lidí plně osazený lodi...)" Pan Olsan, aby ste vedeli, tak podla vtedajsich zkonov mal TITANIC viac zachrannych clnov, ako pozadoval zakon. Treba cita vsetko nie len vybrat cast.
Porovnavat to s desnym zakonom je irelevantne.
30. 1. 2025, 18:44 editováno autorem komentáře
O tom právě mluvím o kousek dál. Zákony (regulace) byly hrozně laxní a nevyžadovaly, aby měla loď dost člunů pro všechny. A na to pak spoustu lidí umřelo. U těchhle katastrof se často pak zpětně přijde na nedostatečnost bezpečnostních předpisů a mění se, aby se v budoucnu takovému případu předešlo (nejen třeba ty čluny).
Akorát po nějakých letech se na to pozapomene a byznysmen zase bude chtít ušetřit, takže začne o "zbytečných regulacích"...