Odpovídáte na názor k článku Slabiny elektromobilů pomalu mizí: Nový Xpeng G9 nabijete na další stovky kilometrů jen za 12 minut. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Mě nejvíce zaujala myšlenka že bude prodávat stejně za více... Intel už se toho chytil a jde to vyzkoušet.
Ale podívej se jak ty dotace dost často fungují, ještě nedávno se dotovaly plynové kotle a teď jsou najednou fuj a podstatně se zdraží jejich provoz. Nebo teď podporovat tepelná čerpadla a zároveň plánovat jejich zákaz.
Aby to fungovalo, tak musí spolupracovat ti ideologové s těmi ekonomy, jinak se ty prostředky které máme k dispozici rozfrcají za blbosti, nebo neefektivně jak vidíme příliš často. Jen to hurá vypnutí jaderek v Německu melounovými politiky je průser větší než vojenský rozpočet Německa, cca za 130mld€. Hned ty tanky jsou trochu blíž... Ráno jsem koukal do skříně a tam už jsou
https://foxinthebox.cz/tank_duel
Ta transformace něco bude stát a ekonomika to musí ustát, musí mít zdroje i energie, protože jinak místo ruských tanků přijedou čínští a jiní bankéři a jen to tu vše skoupí a zabaví když vše pojede jen na dluh i bez těch tanků. Ideologie může udat směr, ale pak musí přijít někdo, kdo spočítá, jaké to má dopady , co bude mít největší efekt a do čeho tedy investovat hned. To ostatní pak plánovat do budoucnosti až budou k dispozici lepší technologie. Tím že výrobu přesuneme do Afriky, soláry, baterky nebo aspoň suroviny do nich koupíme od činy, zase vytváříme závislost, která může být v budoucnu ještě nebezpečnější.
Když se budeme bavit o těch autech, spíš než na démonizování jednoho plynu, který i ti ekologové vydechují (takže by možná měli okamžitě přestat dýchat, aby zachránili planetu), by se měli soustředit na to aby mizely z cest ty staré mizerně udržované vraky, kterým občas i vypadávají brikety z výfuku. Jen pak ale pro ty lidi kterých se to týká musí přijít nějaké řešení, přestěhovat všechny do Prahy, kde to auto není tolik potřeba asi nepůjde, když části lidí sebereš věc, na které závisí jejich obživa i život, tak to nedopadne moc dobře.
Takže prioritně měnit to co jezdí po městě, staré vraky a postupně pak i to ostatní, tak jak se budou vyvíjet technologie. V jednom mém bývalém domovském městě jezdí třeba bateriové trolejbusy, ty se pak hýbají i při nějakém kratším výpadku a umožňují prodloužit linky i do míst kde nejsou troleje, nebo v případě objížďky... V druhém kam teď jezdím je většina MHD na baterky (i když v tomto případě jezdí převážně na uhlí), ale ta příměstská a dálková je zatím stále řešena naftou. Při aktuálních možnostech mi to přijde rozumné a časem se to bude postupně měnit.
Já nejsem bojovník proti BEV, ale při tom jak auto používám a jaké mám možnosti dobíjení, bych musel mít drahý s velkou baterkou. Takže zatím jen samá negativa, lepší je teď ty prostředky dát do bydlení, kde si v budoucnosti BEV budu moci klidně dobíjet a těch pár let zatím jezdit za 5l benzínu malým úsporným relativně čistým autem, kde to jde chodit pěšky a BEV si koupit až to bude dávat smysl... Nejspíše si ho koupím dobrovolně i před tím rokem 35...
Ten konec světa už tu byl tolikrát, za mého života i ta ropa několikrát došla, další prý přijde v sobotu večer... Takže nám asi zbývá jen hromadná sebevražda z důvodu různé "tísně", nebo se snažit postupně to co je v našich možnostech měnit.