Nevím no, posledně sem kupoval sff Dell s ryzenem 2200g bez disku a ramky za 500, vzal sem dva, jen tak, i když sem je k ničemu neměl. Doma ještě provozují fx 8350 s 24GB ram. Za mě garbage dostatečný. Cena za čokoládu. C2D už opravdu ne. To už je opravdu ten retro computing. Jinak u kontejneru sem si nazobl PC s i3 6kové řady, bylo tam i 256GB SSD. Jen bylo rozmlácený a zničená ramka. Ale krom ní všechno fungovalo. Děkuji čvut.
9. 1. 2026, 11:19 editováno autorem komentáře
Suhlas C2D je retro a nie garbage PC.
Minimum by som bral Sandy/Ivy Bridge a DDR3.
Donedavna som take PC aj pouzival ako hlavne PC.
Dnes je dostupnych kopec repasovanych PC za smiesne ceny s este modernejsim HW.
Stavar garbage PC ma zmysel len pre nadsenca.
Někdy jsou bohové popelnic štědří. Core i3-6100 je výborný procesor. Nehřeje se, díky HT se nezakucká ani na vícevláknové zátěži, a má integrovanou grafiku. Býval bych ho do Garbage PC použil, kdyby to nebyl můj daily driver.
+1 dávám ti zapravdu, co jsem viděl u kámoša to jsem docela čuměl. Dáš to do kapsy a jinak na tom funguje všechno.
Takto staré železo s DDR2 už fakt ne. Ty paměti se dělaly v malých kapacitách. 8 GB se skoro nedá sehnat a když ano, stojí majlant.
Já jsem je sháněl v roce 2015, a už tehdy bylo trochu peklo sehnat takové, které by s čipsetem fungovaly. Takže ostatně v článku doporučuju (možná to nevyznívá dost jasně) volit spíš platformy s DDR3 a novější. U nějakého Sandy/Ivy Bridge máte navíc i dobrou šanci, že už to bude mít UEFI, čímž odpadají další komplikace s instalací OS. Já jsem C2D použil prostě proto, že jsem ho měl k dispozici, tak nebyl důvod tahat do baráku další staré krámy.
DDR2 UDIMM byly maximálně 4GB (ty někdo ještě před pár lety prodával na Aukro za babku, neboť to pobral jen chipset AMD 770 a 790), 8GB to musely být RDIMM ECC, a pokud někdo prodává tyhle serverové paměti, tak určitě majlant nestojí, obvykle jsou pak levnější než jejich UDIMM protějšky,
Mi se pod stolem válí nějaký Dell s xeonem w3550 a 40GB Ram. Jako widle v poho ale moc to žere. Zkoušel jsem si na tom ruční instalaci freeBSD ale vzhledem k nějaké stoleté nVidii jsem vůbec nerozchodil Xka, ani s ovladačem od nV. Ale pak jsem našel "ve skladu" HPcko s i7-6700, 32GB Ram, GTX950 a nějakým 128GB SSD, tak jsem tam dal 256SATA (ten kram ještě nemá M.2, ale zato DDR4 už ano) a je to "dělo" zadarmo :-D
Rychlé poznámky:
- C2D je fakt blbost, když už, tak do té desky za pár korun frknout nej C2Q, co dá, je to i na aukrech za pár šupů.
- Paměti co nejvíc, není drahá, nicméně úsporné pojetí Linuxu se dá v poho provozovat i na 4GB
- Ale chce to SSD, to asi není třeba zmiňovat. Třeba 128GB se dají sehnat někde od 1 do 99Kč, pokud toho člověk beztak nemá plné šuplíky.
- Spíš bych řešil zdroj, ten pokud je starej/šitózní, tak bude hlučnej / pískat / podobně prudit. Za mě aspoň nějakej OEM seasonic (opět: jsou toho plný aukra)
- Grafiku vem čert, stačí i iFPU ze Sandy/Ivy/Hass apod. Nebo cokoli pasivního na aukrech za 150Kč
- Když Linux, tak spíš berte KDE Plasmu 6, než GNOME, Další nižší krok, který bude svižnější, je za mě až LXDE. Dá se, dokud bude X.Org, nebo až bude Wayback, tak člověka ani nebude trápit nepodpora Waylandu. Jinak Fluxbox či IceWM nebo něco takového, ale to už je na dnešní babičky trochu hardcore.
- Chce to jednodušší distro s ne moc složitým balíčkovacím bordelem - rozhodně bacha na *buntu a jeho snapy. Ne, ne a ještě jednou ne.
Pro zájemce o ještě větší zvěrstvo, zde nabízím svůj text o FreeBSD na Pentiu 4 v roce 2025 :-)...
- https://www.root.cz/clanky/jak-se-zije-s-freebsd-na-desktopu-po-15-letech-v-linuxu/
- https://www.root.cz/clanky/jake-je-intel-pentium-4-z-roku-2005-v-roce-2025/
Takže čo pozerám len za disk ste zaplatili polovicu ceny môjho Beelink Mini S13, ktorý má mnohonásobne viac výkonu https://www.beelink.cz/mini-kompaktni-pc/mini-pc-mini-s-4k-wi-fi-8gb-16gb-ram--128gb-512gb/ za 5.5k KČ.
Uh, ok. Tak to vám gratulujem. Fakt nedáva logiku taký Garbage PC chcieť.
Môj Mini S13 s N100 https://technical.city/en/cpu/Core-2-Duo-E8500-vs-Processor-N100
N95 v Mini S12 https://technical.city/en/cpu/Core-2-Duo-E8500-vs-Processor-N95
A CPU v linku hore: https://technical.city/en/cpu/Core-2-Duo-E8500-vs-Celeron-N5095
Inak ešte benchmark pre porovnanie výkonu CPU
10. 1. 2026, 00:03 editováno autorem komentáře
Atom za 5.5k KČ.
Uh, ok. Tak to vám gratulujem. Fakt nedáva logiku taký PC chcieť.
Na Gigacomputer sice za poloviční peníze ale dvoujádra. Takže poloviční výkon.
Když tento šrot kupujete smontovaný, tak za práci zaplatíte víc než za HW.
A ještě se ochudíte o ten zážitek hrát si.
A ta radost když to funguje.
240GB SSD se dá koupit nové za 800Kč.
Doporučuji M2, když to deska dovolí.
Do budoucna to je dobrá investice.
Jak jste přišel na to že 800Kč je polovina z 5500Kč?
Porovnaj si to teda s tým GarbagePC,... aj ten Atom má 3x vyšší výkon. Nečakaj 32 jadrový ryzen za tú cenu spolu s celým zvyškom počítača.
Čital ste článok? A spočítal si cenu? Len za disk zaplatil polovicu ceny môjho miniPC. Ostatné komponenty som pozrel za akú cenu sú na trhu, fakt je moje riešenie lacnejšie a výkonnejšie.
10. 1. 2026, 23:34 editováno autorem komentáře
Samozřejmě že článek četl.
LukFi bude zkratka Lukáš Fiala což je auror článku.
Takže ví moc dobře kolik ho PC stál.
Podle širokých a správných PC znalostí (Rufus, NLite, FAT32, MBR,...) za ním chodí široké okolí pro radu/pomoc.
A na oplátku mu přenechá čas od času nějaký vyřazený HW.
Tento týden jsem takto dostal 16GB DDR3 a 240GB SSD.
Za 4000Kč jsem kupoval 10' netbook v PlaneoElektro.
Měl stejné parametry jako ten Váš S13.
Ale byl nový. 2 roky záruka. A je to plnohodnotný netbook s LCD, baterkou, klávesnicí....
Dát 5.5k KČ za takovou šunku a ještě k tomu řešit monitor je fakt úlet.
Lepší PC poskládám z šrotu co se mi valí okolo stolu.
Jen nebude přenosné, což byl požadavek majitele toho netbooku.
Chtěl jsem vyhodit vše co nemá USB 3.0.
Ale patálie s cenou RAM tomu šrotu dala hodnotu.
Bohužel nejsou zájemci. Mobil toho zvládne víc než i5-6500.
A vejde se do kapsy.
GrbagePC je tak leda pro někoho kdo chce velký monitor protože špatně vidí na blízko.
A takových lidí moc neznám. Takže tu mám hromadu šrotu, lepšího než N100.
Prodávat to za 100Kč na Pšonkru nemá smysl.
Ale jestli je víc lidi jako Mlocik97 co dají 5 litrů za takový šrot, tak to zkusím.
11. 1. 2026, 05:56 editováno autorem komentáře
"Měl stejné parametry jako ten Váš S13.
Ale byl nový. 2 roky záruka. "
S13 bol taktiež nový, a s 3 rokmi záruky. A v mojom prípade to používam ako NAS.
"Takže ví moc dobře kolik ho PC stál."
Tak prečo to do článku nenapíše nejak prehľadne a musím si cenu dohľadávať?
11. 1. 2026, 23:27 editováno autorem komentáře
Omlouvám se, náklady jsem mohl rozepsat detailněji. Dokupoval jsem pouze SSD, baterii CR2032 do desky, a balík deseti prázdných na hraní si s instalací Windows z DVD. SSD Samsung stálo asi 1500, ale pak jsem si ho vzal do jiného PC a vyměnil za 128GB kus z bazaru za 200 Kč. Takže celkové náklady v řádu nízkých stovek Kč. Zbytek jsem buď měl ve skříni, vzal z předchozí sestavy s AMD E-350, nebo mi věnovali příbuzní.
To ne, 512GB Samsung 870 Evo stálo kolem 1500 Kč, a pro Garbage PC s Linuxem bylo zbytečně velké, tak jsem ho pak vyměnil za starší 128GB, a samsunga si vzal do hlavního PC.
Garba co? Hrabat se v bordelu a skladat stary kramy, ktere zerou jak tank? To je sebemrskacstvi a skoda casu. To se musi platit i emisni povolenky, ne? Co si koupit na Psonkru Intiel Styk (stk1aw32sc 480,-) + silikonova klavesnice (80,-) a mini mys (37,-). Vse koupene pouzite, vidle 10 poslat do hnoje a fuknout tam Cigan linux s Moksha Desktop. On by vlastne stacil Terminal, ale stara by brbrala. Moksha si v klidu vezme 250Mb, stk1aw32sc spotreba 8w. No a vzaprahu i 13w, kdyz decka chteji smazit nejake hry na GFN. Pac, Chrome neni Chromium, Oneplay si taky cucne 11w. Vse se to vleze do krabicky 10x15x7cm, pak hura do letadla nebo karavanu. No v nejhorsim pripade ke tchyni.
Staré garbage věci žerou překvapivě málo..
Až se divím že to nevíš.
v tomhle jsou paradoxně velmi popředu :)
"kterým se nebudete bát ani platit"
Tak s tím bych si nebyl tak jistý.
intel CPU jsou děravá jak ústa staré ženy. Meltdown a Spectre jsou ty nejznámější.
Ale ani zdaleka nejsou jediné.
Spousta dalších odhalených slabin je v IME (intel Management Engine ).
Na většinu vyšli záplaty. Ale je problém je sehnat. Intel smazal BIOSy od starých desek.
Na některé slabiny záplaty nevyšli vůbec.
Protože se na ně přišlo v době kdy CPU už neměl podporu od intelu.
On ten WhiteList CPU pro Windows 11 nevzniknul jen pro to aby Intel vydělal na prodeji nového HW.
Podpora starého HW je problematická.
Z pohledu bezpečnosti je nereálné uhlídat všechny zadní vrátka. Na základních deskách, sitovkách, v CPU, v GPU,...
10. 1. 2026, 06:01 editováno autorem komentáře
Aby mohl útočník využít chyby v CPU jako Meltdown a Spectre, musí už mít přístup k vašemi stroji, a spouštět na něm svůj kód. Daleko větší riziko představují útoky zaměřené na díry v software.
Buď nevíte co je IME a nebo neumíte číst.
Navíc uvádíte nepravdivé informace.
Stačí když navštívíte stránku na které bude umístěn škodlivý JavaScript.
Ten může číst data z vedlejšího vlákna. Protože HT sdílí prostředky, takže útočník má přístup do L2 cache.
Když bude mít štěstí, tak se dostane k heslu i přesto že sedí v Číně.
Může to být legitimní stránka kterou někdo napadl, nejčastěji přes reklamní systém.
Ano, díry v SW jsou snadnější způsob.
Ale celý článek je o tom jak na starý HW dostat aktuální SW. Takže jsme v situaci kdy máme SW aktuální. Tedy bez děr. Nejslabší článek je 10 let starý HW na který už nechodí aktualizace.
Každý druhý BIOS opravuje nějaký Security průkak. To chcete tvrdit že od posledního BIOSu se už neobjevila žádná zranitelnost?
I když je 10 let starý?
Jako na brouzdání po internetu dobrý.
8GB a čtyři starší jádra stačí. Ale bankovnictví?
Možná AMD, intel určitě ne.
Nejsem úplně odborník na cybersecurity, ale podle toho, co o tom vím, se domnívám, že využít ty zranitelnosti je docela komplikované, a riziko tudíž ne tak vysoké, jak to podáváte vy.
Útoky na Meltdown/Spectre závisejí zjednodušeně na tom, že na základě měření času škodlivý kód odhaduje, jestli nějaká data byla v cache, nebo se musela dotáhnout z paměti. Browsery proto záměrně neposkytují přesný čas trvání nějakých operací, a připočítávají k němu pseudonáhodný šum. Do určité míry prohlížeče i nějak izolují jednotlivé taby. Ta zranitelnost tam rozhodně je, ale není tak jednoduché ji využít, útočník musí předtím obejít ještě jiné ochrany. A i kdyby se mu podařilo získat údaje o vaší platební kartě, provedení větších transakcí mu zamezí 3D Secure.
Nicméně samozřejmě máte pravdu, a děkuji za otevření tohoto tématu. Staré hardware může mít neopravené (nebo neopravitelné) bezpečnostní zranitelnosti, a kdo chce mít klidnější spaní, měl by na to myslet (a třeba preferovat u takových sestav AMD).
Ono tohle nasolování a izolování stojí nějaký ten výkon. Pak se nemůžeme divit že C2D nestíhá.
Ano, zneužití Spectre a Meltdown je spíš v teoretické rovině.
Pro útočníka je jednodušší zaměřit se na uživatele. A najít někoho kdo jim peníze odevzdá dobrovolně. Například tím že povolí teamviewer.
11. 1. 2026, 13:53 editováno autorem komentáře
Omlouvám se za ten ostrý tón.
Nedošlo mi kdo jste.
Máte pravdu.
SW díry existují i zero-click.
U HW skrytého za NATem a firewallem toto nehrozí.
JavaScript je třeba povolit = akce uživatele.
Ale BFU takový PC může vystavit na internet bez Firewallu.
Nebo klikne na cokoliv.
Firewall vestavěný ve Windows nepomůže protože IME je fakt průkak z podstaty toho co dělá.
Vzdálená správa PC bez nutnosti běhu OS. To fakt nechcete na PC kde řešíte banku.
Na můj starý notebook s i3 6200 vyšli tři aktualizace IME.
Všechny tři řeší CVE Security. A jedna z nich je kritikal.
PC mám dva. Jeden na práci. Druhý na zábavu.
Ale moc se mi to nedaří oddělit. Navíc jsou často v jedné sítí a vidí na sebe.
Takže to nemá smysl.
Do banky chodím přes mobil.
Na mobilu mám trvale vypnutou wifi.
Toto považuji za bezpečné.
Starý PC tak leda pro placení jednorázovou kreditkou.
Na plnohodnotný bankovnictví to není nejlepší nápad.
11. 1. 2026, 06:34 editováno autorem komentáře
Rozhodně nemá smysl trápit se s aktivací podpory Win10. Za pár měsíců stejně skončí.
Jediná schůdná možnost je ukradnout podporu na 3 roky přes massgrave.dev.
Stačí spustit a stisknout 3 TSForge. Potom 2 ESU.
Po úspěšně aktivaci doporučuji restart.
Je to sice bezpečnostní riziko, ale script je zveřejněn na githubu. Takže by měl být bezpečný.
Sám si z myšlenkou “garbage PC” často pohrávám a už dekády furt něco takového i provuji…
Ale nic se nemá přehánět.
Doporučení jako C2D s DDR2 jsou dnes spíš absurdní, i mnohem sofostikovanějši stroje jako Lynfield nebo SandyBridge s DDR3 dnes člověk dostane za pár stovek celé, části běžně “za odvoz”…
Nemá nejmenší smysl chodit někam do dob C2D.
Už jen proto, že na něj fyzicky ani nedostaneš W11, zatímco na SandyBridge levou zadní
Určitě souhlasím, měl jsem to asi víc zdůraznit. Ironie, že můj Garbage PC odporuje mým vlastním doporučením, mi samozřejmě neuniká (stará GeForce na Linuxu je taky nápad). Bylo to prostě to, co jsem našel ve skříni a dostal zadarmo od příbuzných. Tak jsem alespoň ověřil, že když C2D běhá obstojně a dá se normálně používat, cokoliv novějšího bude úplně v pohodě.
Beru to jako fajn koníček, ale z praktického hlediska to nedává smysl.
Nedávno jsem na Allegro koupil od Poláků vyřazený firemní Lenovo ThinkCentre - AMD Ryzen 3 3200ge pro, 8 GB DDR4, nový 256 GB SSD nvme, Win 11, integrovaná Wi-fi.
Repasované s roční zárukou. Volný slot na upgrade RAM a volný 2,5 slot na disk. Běžná spotřeba kolem 10 W, max 35-40 W.
To vše za nějakých 3 200,- Určitě lepší volba i ve srovnání s mini PC s nějakým Intel N100.
Ano je to spíš pro tu radost udělat z vyřazeného vraku použitelný stroj. Tedy namaxovat co jde, takto jsem upravil vyhozený firemní HP - měl c2d 1,8Ghz, 2GB RAM, o disku škoda mluvit taktéž o igp. Takže došlo na c2q 2,8Ghz, SSD, 6GB RAM a sff 2GB GeForce. Rázem použitelné a nový majitel si to nemohl vynachválit. Ovšem zisk z toho prakticky nulový, snad dvě stokoruny. Takže koníček, občasná zábava.
Kromě radosti ze skládání a pocitu vítězství, když se to rozjede mi to celé nedává smysl.
Buď jak tu někteří psali koupit za pár nějaký bazarový Think, HP, Fujitsu, nebo malou desticku typu RaspberryPi/OrangePi.
bazarový Think, HP, Fujitsu jsou většinou SFF.
Takže možnosti upgrade jsou mizerné.
A v případě závady (např. zdroje) je problém sehnat náhradní díly. Za rozumné peníze.
Rpi/Opi je na tom z pohledu upgrade/opravy ještě hůř.
Jaký smysl má budovat “Garbage PC” tak, aby byl ještě dále “upgradovatelný”?
Jestli jsem to správně pochopil, tak smyslem je postavit/upravit a rozběhat PC nalezené někde u kontyšu (ze starých a odložených dílů) tak, aby to bylo použitelné (např. SSD) a to v minimální ceně.
Jenže problém je v tom, že cena může rychle růst právě kvůli uhlazování různých nekompatibilit.
Proto mi příjde smyslnější za těch pár pořídit výše navrhované jeté (včetně ntb), nebo moderní a na zmiňovanou práci naprosto dostačující ARM SoC.
Upgrade asi už nikdo dělat nebude.
Ale opravit to půjde. Nebo alespoň použít na díly.
Berte to z ekologického pohledu.
Smyslem je oživit starý HW, který by ležel na skládce.
Koupit nový jednodeskový stroj je přesný opak.
Za pár let skončí na té skládce taky.
Opravitelnos a kompatibila, to jsou skutečné hodnoty.
OEM výrobci (Dell, HP, ..) se často snaží o opak.
A przní PC nekompatibilním chladičem, zdrojem, větrákem, ...
Už jsem se těchto OEM šrotů snažil opravit hodně. Ale většinou to skončí tak, že jsem rád, že se dají použít alespoň paměti. Jenže móda pájení je úplný mor.
I když, provozovat cokoliv staršího než 14nm je ekologická katastrofa sama o sobě.
Ty elektřiny co to sežere než se nainstalují aktualizace :-(
No právě se ekologicky myslet snažím a z mé zkušenosti i to dolaďování stojí nákup další elektroniky apod. Né ždy se skutečně podaří vše sehnat po šuplíkách a známých, jak je popsáno v článku.
Ad “bankovní klienty” jako HP, Dell, .. - ty by právě také šly na skládku.
SoC - ano, je to nový kus, ale zároveň relativně malý a většinou s nízkou spotřebou a s HW akcelerátory moderní A/V kodeky.
Ale co je pravda, že i tyto SoC šly nahoru, zrovna včera jsem koukal na OPi 5 Plus a cenově je to síla, to už se nevyplatí.
Například notebookové klávesnice.
Co model to originál.
Nová stojí 2000Kč. Což je nesmysl.
Bazarové se dají sehnat za litr.
Časem jejich cena klesá.
Po deseti letech třeba na 200Kč.
Ale sehnat klávesnici na 16 let starý NTB je nemožné.
Už jsem nejeden notebook vyhodil jen protože už nešli sehnat díly.
Jak by byl svět krásný kdyby bylo pár velikostí klávesnic a pasovali do všech modelů od všech výrobců.
U PC to funguje.
Ale OEM výrobci do toho hází vidle.
Úmyslně.
Fajn že to chápete.
Jen jsem chtěl varovat ostatní.
Aby nekoupili něco co nejde opravit.
U bazaru to bude špatný se zárukou.
Investice 3000Kč do starého 'bankovního stroje' se může vymstit.
Ale 300Kč do PC co investoval autor článku se mi zdají jako rozumně utracené.
Jde to opravit. A nebo to jde rozebrat na díly.
13. 1. 2026, 22:34 editováno autorem komentáře
Za mě je dobrý antix (vyladěné ICE wm, Slax klony (kde je těžké instalovat sw),
Jinak někde kde potřebuji třeba network manager atd tak dávám debian s LXDE ( dá se stáhnout ISO).
Docela rychle byly i aech klony - výhoda byla že tam nejsou technologie na bezpečnost které to brzdí, balast a celkově to bylo svižné..
Pak je ještě zajímavé tde https://xpq4.sourceforge.io/
Kde je málo RAM tak dávám zram 100%
Na hraní her a můj nejvýkonnější přenosný PC jsme si koupil z temu firebat A6 a hraju na tom wot. Potřeboval jsme něco přenotného.
Za 6300 a ještě zbylo pár tisíc kreditů s neomezenou platností na další nákupy.
Ale 32GB ram DDR5 neumí alokovat integrované GPU na AI hrátky, což mě zklamalo.
10. 1. 2026, 18:28 editováno autorem komentáře
Já nevím, školy nemám, ale když potřebuju systém na občasné něco, tak si udělám virtuální. Všechny potřebné programy jsou pro domácí použití zdarma. Potřebuju jen trochu místa na disku a občas trochu výkonu a paměti stávajícího PC - když ten virtuál zapnu. Teď mám dva, na jednom zkouším jedenáctky, jestli už půjdou používat, a na druhém desítky Home, jestli jim spolehlivě fungují updaty, aktivované bez MS účtu pomocí TSforge.
Pořizovat si kvůli tomu PC vyžaduje peníze, čas, elektrický příkon navíc a hlavně prostor.
K mým testům: 1) Zatím ne a 2) Zatím ano.
Tak DDR2 už je extrém, naposledy jsem na to dělal pc snad už před 6-7 roky, ale stálo to za to, ten stařeček měl v sobě původně Sempron s jedním jádrem a 1GB RAM, starý hdd těsně před koncem životnosti. Přesto jsem vrak přestavěl že mohl být další roky užíván a tuším že běží dodnes. Došlo také na výměnu zdroje, cpu za nejlepší dostupný Athlon X3 3,4Ghz, paměť na 5GB 667, disk nejlevnější TLC Patriot 250GB. Takže na W10 na pohodu. Ovšem grafika zůstala původní igp desky nějaký Radeon 4xxx generace.
A dnes i stroje s DDR3 bych bral jako naprostou nouzovku už jen kvůli stáří desek a často nutné výměně vyběhaného zdroje.
Momentálně jsem o víkendu ale také rozběhával starší noťas z roku 2009 co se mi po letech vrátil zpět. Tehdy jsem ho vytunil na maximální specifikaci takže ani dnes nejde označit za nepoužitelný - C2D 3,06Ghz, 8GB DDR3 a 1TB HDD 7200rpm. Ovšem systém jsem vracel zpět na původní Win7. Naštěstí už jsou celé paklíky záplat takže už to není jako před lety na hodiny po jednom. Hlavně ale kvůli tomu že nejsou ovladače na snímač otisku prstu ani na extra zvuk 2+1. Dobré také je že ten stroj má pořád mxm modul s grafikou takže kdyby klekla (GT 240 1GB) jde vyměnit a není třeba nic pájet. A dokonce jsem k tomu na alíku objednal lepší wifinu do minipcie za 90Kč, přecijen ta původní je hodně chabá g verze. Ovšem BFU bych tohle nedoporučil provozovat už jen jak se poslední dobou podvody vylepšují ikdyž hlavní zodpovědnost je na tom mezi židlí a klávesnicí. Zrovna před pár dny mě překvapila už opravdu věrohodně zněnící odpověď na inzerát kde původní chyby a kostrbatý text ustoupil profesionálně udělanému textu co by nejednoho zmátl že se ptá skutečný zájemce.
12. 1. 2026, 11:58 editováno autorem komentáře
Děkuji za spoustu postřehů a nostalgie.
Ano DDR2 už je spíš o tý nostalgii.
I když v tom roce 2009 nebyl moc velký rozdíl mezi DDR2 a DDR3.
Se vším souhlasím. Až na větu:
"A dnes i stroje s DDR3 bych bral jako naprostou nouzovku"
To byla pravda před půl rokem.
Kdy 16GB DDR4 stálo 800Kč
Ale dnes to je 3200Kč.
Takže stroje s DDR4 se na stavbu garbage PC nehodí.
8GB DDR3 sr dá koupit za 600Kč.