Docela by mě zajímalo, jak přesně budu ochráněn před závadovým zbožím pomocí "zavedení administrativního poplatku za každý balíček". Snad si tím zařídím, že bude můj balíče opravdu kontrolován i pod cenovou hranici celního řízení? Nebo se tím vykoupím u boha a závadové zboží mi neublíží? Nebo snad přivře pak někdo zrak nad tím, že mi takové zboží ublížilo? Nebo, pokud dojde knějaké zdravotní újmě, budu mít jinou (lepší/horší) zdravoní péči?
To ma tiez zaujalo.
Prislo mi to ako nejak forma cla. Aby zarobili/predrazili to Cinanom.
Pred tym niesi chraneni ani teraz, ked je to nad 150Eur, len zaplatis clo.
Napadá mě tento myšlenkový pochod: lidi to kupují, protože je to levné, ale ono je to zároveň nekvalitní až závadné. Když zařídíme, aby ty šmejdy nebyly tak levné, v kombinaci s delším dodáním si to lidi možná rozmyslí a nebo koupí u nás, kde nějaké kontrola kvality přece jenom je.
No zrovna u těcg elektrických zařízení (riziko zranění, riziko požáru) a věcí jako ty hračky (toxické/škodlivé materiály), by to sem správně prostě nemělo být vpuštěno, pokud to nevyhovuje našim normám, IMHO
Kdy udělala EU něco pro své občany? Pamatuju roaming, to už je pár let. A jinak jen buzerace a drahota. Čert nám tohleto byl dlužen.
Jel jste teď někdy vlakem z Budějovic do Prahy za hodinu a půl místo tří?
Často na těch věcech někde je tabulka, na které to je napsané, takže kdo chce vidět...
14. 12. 2024, 13:56 editováno autorem komentáře
A? to jedobré na jednu takovou užitečnu tabulku přioadá 1000 naprosto NEUŽITEČNÝCH třeba tabulka na rozhlednách v údolí, tabulka na lávce pod mostem která je slepá takže vůbec k ničemu, nebo mám snad nějakej užitek z tabulky v PENAMU na toustove lince, když ty hnusy nežeru? vyhozené peníze 60% stojí přerozdělování a z těch 40% se opravdu účelně k prospěchu všech využije 5%...
Za tabulky na "Penamu" ale můžou spíš místní potentáti, kteří na těch prostředcích jednou rukou parazitují a druhou se do funkcí nechávají zvolit lidma, které lákají na to, že proti EU jedou negativní řeči a dělají z ní imaginárního nepřítele proti kterému mohou slavně bojovat (protože proti skutečným nepřátelům a hrozbám je to těžší a není tak snadné o tom "simpy" přesvědčit).K slavnému boji proti imaginárnímu nepříteli stačí imaginární hrdinství a i riziko, který tím člověk/politik/youtuber jakože podstupuje je imaginární...
Napr to, že všetka nová elektronika má USB-C konektory a človek nemusí mať zástrčku plnú adaptérov a káblov ku každej blbosti.
Type-C by byl všude kromě Applu i bez EU. A vlakem jsem jel naposled před sedmi lety, z Budějovic do Prahy nikdy. Kolik musíme v současnosti poslat peněz do Bruselu, aby nám nějaké vrátil s určením, na co je smíme použít?
Zato buzerací a drahoty, způsobené Green Dealem a protiruskými sankcemi, si užívám denně.
15. 12. 2024, 10:11 editováno autorem komentáře
Jenže ten koridor z Budějovic (vlastně od hranic, ale tam je to v omezené kapacitě) do Prahy je jenom případ. Po silnicích předpokládám jezdíte a domy, které se opravují díky pomoci z EU počítám kolem sebe taky máte.
Drahotu nezpůsobily protiruské sankce, ale to, co Rusko dělá.
Co prosím ? Jak Rusko ovlivňuje vnitřní ekonomiku našeho státu ? Kolik peněz odvedeme do EU a kolik se vrátí ?
Tohle všechno je pouze naše politika a s Ruskem nemá nic společného.
Do EU odvádíme více, než nám vrací. Již jsme čistí plátci. Jediné co nám EU poskytuje jsou půjčky, ale ty opět zase bude muset někdo zaplatit.
Doporučuji si zjistit více informací o tématu ke kterému se chcete vyjadřovat.
Ceny energie (plyn, ropa), to je jako nic? od těch se odvíjí i ceny skoro všeho zboží, od jízdenek po potraviny.
velmi se mylis, pred USB C bylo mikro a pred tim byla zaplava proprietarnich konnektoru LG, SAmsung, Nokia, Ericsson. Kazdy mel neco jineho
Bohužel,
1 - na AliExpressu je i velmi kvalitní zboží, které u nás nekoupíme
2 - u některého zboží jsou naši obchodníci nenažraní a zboží se prodává třeba se 400% i 1000 % přirážkou.
3 - je spousta specializovaného zboží, u kterého by u nás stálo víc poštovné, než vlastní zboží
K bodu 1. třeba kvalitní kovová kolečka ke kancelářské židli s ložiskami a kolečky, jako mají kolečkové brusle a neničí podlahu a i po letech fungují, jak nová u nás nekoupíte. Pokud tam stojí set cca 500kč, tak tady by za ně chtěli třeba 1500 - 2000kč a to by už nikdo nekoupil.
Nebo kvalitní držák na mobil od Fanaue z hliníku taky nikde u nás nekoupíte, pouze plastové, které mají omezenou životnost. A není to o tom, že by byly výrobky Fanaue levné, ale jsou kvalitní.
Navíc spousta elektronických vychytávek, které tady prostě nekoupíte.
Takže omezit tuto možnost by byla jednoznačně škoda.
Spíš by se měl udělat zákon, že třeba marže na zboží nesmí přesáhnout 50% jeho ceny nebo klidně i 100%.
14. 12. 2024, 12:32 editováno autorem komentáře
Nj, tak si pak vezmi, jak to realne funguje. Chces slevu? Ok, ale objednej minimalne 1000 kusu. Tzn das hned na zacatku svych x penez za 1000 kusu, pak k tomu zaplatis dopravu (ta u vetsiho/tezsiho zbozi fakt neni levna) a pokud nemas stesti a hodne penez, tak posilas lodi. Tzn ti pak trebas 2-3 mesice lezi penize v necem, co vlastne fyzicky nemas. Kdyz to dopluje sem, tak resis clo a pripadnou byrokratickou srandu typu cestneho prohlaseni, ze to neobsahuje material ze zeme, kterou prave velky bratr oznacil jako zavadovou. No a po 2-3 mesicich bez 1000*x + doprava a administrativni kolecku resis clo. Takze pak jsi minus 1000*x + doprava + clo. A ted to musis nekde skladovat, dokud to neprodas. Obvykle, pokud nechces resit svou garaz a energie na temperovani, tak platis za paletu 6-9kc za den plus nejaky baksis za zprocesovani. No a kdyz to prodavas, tak musis pocitat s tim, ze do dvou let musis byt schopen zbozi vyreklamovat vymenou ci vracenim penez (coz je v prvnim pripade administrativne narocnejsi), takze to vsechno, vcetne tveho oceneni, musi pokryt marze. A tve oceneni je navyseno o naklady typu hygiena prace, bezpecnost prace, kontroly od uradu apod. A pak si k tomu pridej DPH, coz je navyseni o temer ctvrtinu ceny. Takze kdyz nebudu resit to, ze tu mame zrejme monopol a specificky trh u zbozi bezne spotreby, tak ty proste nemuzes prodavat za konkurencne stejne penize, jako Alik. Nicmene, nemuze za to alik, ale regulace a ceny vstupu (vcetne vytapeni a osvetleni) u nas.
Delat zakon takoveho razeni v podstate vygeneruje dalsi regulaci, na kterou jsou potreba dalsi urednici, ktere musis zaplatit ze sve vyplaty ve forme nejake dane (dnes je to cca 50%). A realne stejne jako u dani (windfall tax napriklad) bude vysledek spise k pousmani. Ale budeme tu mit zakon, regulaci, patricne uredniky a tak dale.
No a pro to všechno je lepší možnost si to objednat rovnou levně z Číny. Tyhle předražené překupníky nikdo nenutí to všechno podnikat, nemluvě o tom , že o dvouleté reklamační lhůtě si u nich můžete leda nechat zdát.
Vis, tohle je hloupa reakce. Kdyz tu nebude nikdo podnikat, tak co budes delat? Vsak se ani nenajis, protoze nebude mit kdo delat rohliky. Uvedomujes si to? To neni problem tech podnikatelu. Obvykle takove veci vyresi trh. Tedy pokud neni pokriven dotacemi a regulacemi.
Přesně.
Trh je pokřiven dotací.
Čínská komunistická strana dotuje dopravu.
A tuhle křivárnu je třeba zregulovat.
Až Čína přestane dotovat, tak EU může přestat regulovat.
A ze ta cina zacala s dotacemi, ze? Pokud si dobre vzpominam, tak soucasne se vstupem do EU jsme zacali pocitovat silu dotacnich titulu trebas v zemedelstvi (preci kazdy stat ma jine predispozice k pestovani) apod. A v te dobe jeste spousta lidi ani netusila, ze existuje neco jako internet a jeho pouziti k obchodu. Natoz dotovane prodeje z ciny...
Regulace probehla. Trebas dnes nakupem na aliku ihned odvedes evropskou dan. Juuuu no jo. Ale ne v cechach. To je prca, co? Stejne jako tranzitni poplatky. Ty take odvadis/odvadime nekomu jinemu nekam jinam mimo cechy. Ale neboj, je to v ramci EU. Takze asi dobre, ne? Teda krom toho, ze ty i ja z toho mame ho.no.
Jen pro upřesnění, již od cca roku 2022 se DPH platí i u AliExpressu, který by je měl odvádět. Každopádně koncový uživatel je zaplatí.
Proto se dnes už řeší celní řízení až od 150 EUR a ne od cca 22 nebo 25 EUR, jak tomu bylo předtím.
Neříkám, že český obchodník nemá náklady, ale jsou věci, kde to je sprostá nenažranost, mám na mysli věci, které stojí třeba 50x tolik.
A to, že u Ali Expressu není záruka není úplně pravda, je tam minimálně záruka 15dní a to na otestování, že věc funguje jak má stačí a pokud to náhodou pak odejde, tak si mohu koupit nový kus.
A zatím moje zkušenost je taková, že raději oželím záruku, když je zboží násobně levnější a nebo násobně kvalitnější a nebo prostě u nás není vůbec.
Ale na druhou stranu je to i o lidech, pokud je člověk, co to večer objedná a ráno chce mít v boxu u domu, tak si prostě připlatí a s tím se počítá. Já si taky někdy rád připlatím za to, že mám něco hned, ale pokud na to nespěchám, tak mi delší doba dodání cca 1 - 3 týdny nevadí.
Někdy je dodání do 14 dní i u českých eshopů, pokud je zboží "na externím" skladě, takže u dodavatele.
16. 12. 2024, 14:24 editováno autorem komentáře
DPH je posledni stace. Co tu cenu navysuje, je popsano vyse v mem prispevku. Pokud jsi zamestnanec, tak se zamysli, kolik dostanes cisteho na ucet (samozrejme zamestnanec v soukrome sfere). Penize, ktere si rikas, ze jsou akceptovatelne na to, abys mohl koupit jidlo, zaplatit bydleni apod. Pak si to vynasob 2x a to jsou naklady na tebe z pohledu zamestnavatele a jeho odvodu. A do toho se stale jeste nepromitly naklady na to, ze mas nekde teple a osvetlene pracovni misto se vsemi pracovnimi pomuckami a ochrannymi prostredky. Tohle je vec, ktera se na vychod od nas tolik neprojevuje, protoze celkove naklady na zivot jsou nizsi. Proto tam jsou ty veci levnejsi. A tim padem i DPH nizsi.
Jo, jo. Regulací všeho ke světlým zítřkům. Co na tom, že přesně totéž zboží, které z Číny koupím za stovku a čínská vláda mi ještě zaplatí dopravu tady koupím za čtyři stovky a dopravu si zaplatím sám. Socializmus si rozvracet nedáme!
Nebo je to nějaká sofistikovaná strategie jak mě naučit milovat Velkého bra... pardon, nějak se mi to teď plete, Evropskou unii?
Ale to asi bude ten pokrok. Dostavuje se údajně každý sudý pátek. Jen ať se pak ale v Bruselu nediví, až se začne méně či více nenápadně rozpadat. Řekl bych totiž, že drtivá většina občanů nejen kvůli tomuhle do EU fakt nevstupovala.
Většina těch balíku jsou zbytečnosti, které nepotřebujeme.
Když něco chci, tak to dám do košíku a počkám pár dní. Pak zjistím že to nepotřebuju.
Těm co to nechápou doporučuji dokument:
Kup teď: Konspirace v košíku (Buy Now: The Shopping Conspiracy).
Je sice o USA + Amazonu. Ale na kombinaci ČR + Temu platí taky.
18. 12. 2024, 06:12 editováno autorem komentáře
Ale nadměrný počet balíků přeci není problém dotovaných čínských e-shopů. To je problém mozku nakupujícího. Jestli někdo měsíčně/ročně/týdně to je fuk jak často objednává desítky balíčků, tak není normální. Ještě dokážu pochopit, že při objevení platformy tam někdo chvíli objednává krávovinky, ale normální lidi to rychle přejde a pak objednají jen to, co potřebují.
V tom dokumentu právě vysvětlují, že to takto nefunguje.
Korporáty mají natolik propracovaný marketing, že zblbnou mozky nakupujících.
Je to špatně ekologicky i ekonomicky.
Bez regulace nás zaplaví tuny plastu.
Čína se na tom obohatí a mi budeme jen chudší.
Zatím to sice dotujou, ale až zlikvidují naši ekonomiku, tak nám to osolí.
Proč to Čína dotuje? Protože chce aby jsme měli levné zboží? To těžko.
No, ryba smrdí od hlavy, takže ať nakoupím něco tady od lokálních obchodníků a nebo přímo z AliExpressu, tak je to stejně až na výjímky "Made in China", takže z pohledu snahy eliminovat podporu Číny to stejně nedává smysl kupovat lokálně.
Problém je v tom, že do Číny velké západní firmy přinesly know-how ve snaze ušetřit náklady a maximalizovat zisky a teď se jim to vrací jako bumerang.
Takže pokud by Evropa měla řešit vliv číny, tak by se to mělo dělat v globálním měřítku, aby například škoda-auto vyráběla všechny díly na auta v Evropě atd. Kupte si třeba nějaký kuchyňský spotřebič a je jedno, jestli to bude ETA nebo Bosch, ale stejně to bude "Made in China". Takže dle mého názoru to nějaký koncový zákazník, kterej si objedná pár věcí z Alíku nezmění, ale na dotaz, jestli z toho něco má, tak ano má to levnější a mnohdy i kvalitnější, jen nesmí kupovat nejlevnější šrot a musí koukat na recenze produktu.
A že nás zaplaví tuny plastu? Pokud by "západní výrobci" vyráběli kvalitní zboží bez kurvítek a úmyslných slabých míst výrobku tak by se plastu a uhlíkové stopy z výroby a dopravy zboží ušetřilo víc a přeci každý rozumný člověk by si koupil dražší, ale kvalitnější zboží, které by mu vydrželo "věčně", ale bohužel výrobci chtějí prodávat stále dokola své výrobky a ne jen jednou.
27. 12. 2024, 09:08 editováno autorem komentáře