Takhle by mohly vypadat hry, ve kterých půjde zničit úplně všechno (video)

1
Fyzikální engine Dennise Gustafssona
Fyzikální engine Dennise Gustafssona

Jméno Dennis Gustafsson vám asi nic neříká. Tento švédský programátor se zabývá vývojem grafických a fyzikálních enginů a na svém Twitteru pravidelně ukazuje, jakých pokroků dosáhl. Momentálně pracuje na technologii, která i na běžném herním PC (čtyřjádro a GeForce GTX 1070) zvládne při 60 fps simulovat plně zničitelný terén a objekty, to vše při věrném zobrazení světel a stínů pomocí ray tracingu (nevyužívá přitom RTX).

Gustafsson zatím nemá pro svůj projekt ani název, ale demoverzi by rád co nejdříve vydal na Steamu. Ve výsledku prý půjde o nenásilnou hru, což je s podivem, když má hráč v rukou zbraň, kterou může všechno zlikvidovat. Spíš než na obsah se ale těšíme na prezentovanou formu.

YouTuber, který si říká Bluedrake42, sestříhal všechna Gustafssonova videa, aby ukázal, co všechno tento Švéd dokáže. A bere to dech. Na demu vidíme, jak se terén i modely přirozeně hroutí, pokud je hráč rozstřelí nebo do nich narazí autem. Cihlová budova se rozsype na kostičky, železné potrubí se zbortí a prohne.

Prach a dým hledají cestu přes všechny možné otvory. Těmi se hezky šíří i světelné paprsky, což je vidět na interiéru, do kterého Gustafsson střílí brokovnicí. To je lepší ukázka ray tracingu než všechny ty hladké podlahy a kaluže, kterými chtěl ohromit pátý Battlefield. Zničenému terénu se umí přizpůsobovat i umělá inteligence NPC, takže postavy si vždy najdou vhodnou cestu.

TIP: Nejprodávanější hra v lepší grafice. Minecraft nabídne ray tracing

V případě Gustafssonova dema ale samozřejmě i přes všechny vychytávky nemůžeme mluvit o fotorealistickém ztvárnění. Autor totiž využívá voxelovou grafiku tvořenou jednotlivými kostkami. Ty jsou sice mnohem jemnější, než jak je známe Minecraftu, ale pořád je hra hranatá. U stylizovaných titulů to samozřejmě nebude problém, avšak v GTA nebo Call of Duty by to působilo nepatřičně. Každopádně je to výzva pro všechny budoucí Lego hry.

TIP: EA chystá revoluci. Hry běžící v cloudu přinesou lepší grafiku, fyziku i AI

via TweakTown


Takhle by mohly vypadat hry, ve kterých půjde zničit úplně všechno (video)
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.33%) 15 hlas/ů

1 komentář