Seznamte se s Messengerem 4. Výrazně vyčistil prostředí, konverzace jsou na prvním místě

Po několika měsících práce Facebook oficiálně zahájil distribuci úplně nového Messengeru. Robustní komunikátor nepřišel o žádnou ze svých funkcí, výrobci se přesto podařilo prostředí významně pročistit, takže zase působí jednoduše a svěže.

0
Facebook Messenger
Facebook Messenger

Jeden z největších online komunikátorů prochází další výraznou změnou. Messenger je dnes vlastní platforma, každý měsíc ho použije přes 1,3 mld. lidí. K výraznému vývoji v tomto ohledu za poslední rok nedošlo, platforma stagnuje. Vzhledem k její velikosti se není čemu divit.

Navíc jen samotný Facebook provozuje přímou alternativu v podobě WhatsAppu. A nepřímou v podobě Instagramu. V roce 2017 firma začala testovat monetizaci platformy skrze reklamy. Dnes už v Messengeru reklamní plochy mezi konverzacemi považujeme za běžné. Facebook opět došel k závěru, že je potřeba uživatelské prostředí klientů pročistit.

K tématu: Produkty Facebooku používá 2,5 miliardy lidí, navzdory růstu zažil obří pád

Možná si vzpomenete, že to není poprvé. Zhruba v polovině roku 2016 komunikátor získal domovskou obrazovku, která byla plná různého obsahu. Našli jste na ní všechno, konverzace byly ale výrazně upozaděny. To se změnilo zhruba o rok později, kdy na domovské obrazovce opět začaly převažovat konverzace. Časem se ale do Messengeru nastěhovaly hry nebo funkce Messenger Day.

Z devíti sekcí Messenger slevil na tři

Letos v květnu Facebook na konferenci F8 oznámil další velkou snahu o zjednodušení Messengeru. (Spolu s tím odhalil nové možnosti pro komerční využití virtuální reality v komunikátoru.) Po pár měsících konečně došlo k oficiálnímu odhalení nových klientů. Předělaný komunikátor se nazývá Messenger 4, přestože číslo v názvu Facebook doteď nikdy nepoužil, pokud mne paměť neklame.

Konverzace jsou opět na prvním místě
Konverzace jsou opět na prvním místě (foto: Facebook)

Doteď měl Messenger několik panelů v horní části, základní navigace ležela ve spodní části. Celkem šlo o devět sekcí. Ty Facebook zredukoval na tři. Hlavní navigace vás vezme do konverzací, seznamu kontaktů nebo na obrazovku, kde můžete objevovat nový obsah. Nástroj pro „selfíčka“ s různými efekty nezmizel, jen ho vyvoláte z horní části obrazovky (v konverzích). Tam teď sídlí základní funkce pro danou sekci.

Je jich ovšem minimum. Přestože Messenger nepřišel o dosavadní funkce, Facebooku se opravdu podařilo většinu těch, které nesouvisí s přímou mezilidskou komunikací, schovat. Hry např. najde v sekci pro objevování. Kromě toho se v komunikátoru objevila jedna úplně nová funkce – zprávy v chatech obléknete do barevných schémat s přechodem mezi dvěma barvami.

Kdo má rád barvy, užije si s přechody v bublinách
Kdo má rád barvy, užije si s přechody v bublinách (foto: Facebook)

Mimochodem, ty nejsou nepodobné tomu, co Microsoft před rokem a půl předvedl ve Skypu. Aby přechod na novou verzi Messengeru nebyl šokovou terapií, chce Facebook novinky uvolňovat postupně. Distribuce nového klienta v podobě, jak jsem ji popsal výše, může trvat až několik týdnů. Posléze se můžete těšit na další novinky. Patřit k nim bude např. tmavý režim zobrazení.

Seznamte se s Messengerem 4. Výrazně vyčistil prostředí, konverzace jsou na prvním místě

Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.33%) 9 hlas/ů