Facebook ve svých reklamních systémech plošně zakázal reklamy spojené s kryptoměnami

Nestabilní situace, kdy jsou na internetu propagovány podvody s kryptoměnami, bude prozatím vyřešena úplným zákazem propagace kryptoměn.

1
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Facebook zpřísnil pravidla pro reklamy. Zaměřil si na ty orientované na finance. Do svých pravidel přidal oddíl č. 29, jenž říká, že reklamy nesmí propagovat finanční produkty a služby, které jsou často asociovány se zavádějícími až klamavými praktikami. Konkrétně se jedná např. o binární opce, primární nabídky mincí a kryptoměny.

Reaguje tak zjevně na aktuálně žhavé téma. Kryptoměny vznikají jako houby po dešti, největší z nich je vysoce volatilní a začaly vyvěrat negativní zprávy o cenové manipulaci v bitcoinovém ekosystému. K cenovým manipulacím dochází také v případě jiných kryptoměn. Konkrétně na nestabilitu Bitcoinu již nedávno reagoval Steam tak, že přestal tento typ měny podporovat v platbách. Dochází i k hackování a krádežím kryptoměn.

Facebook svou reakcí efektivně zablokoval všechny reklamy spojené s kryptoměnami, byť se samozřejmě zákaz může potenciálně dotknout i různých jiných reklam, které budou vyhodnoceny jako podvodné a budou v nich figurovat obyčejné měny. Rozdíl je ovšem v tom, že kryptoměny byly zakázány plošně. Zákaz se dotýká Facebooku, Instagramu i služby Audience Network.

Bude pracovat na tom, ale lépe rozpoznal podvody. Když usoudí, že uzrál čas, pravidla zmírní.

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář