FreeSync na grafikách Nvidia GeForce funguje (skoro) bez problémů. Jak ho zapnout?

61

Tento měsíc na CES 2019 Nvidia vytasila vítanou zprávu, že její budou grafiky podporovat monitory s FreeSync – respektive technologií AdaptiveSync, což je standard VESA, který z FreeSync vzešel. Nyní vyšel pro karty GeForce ovladač 417.71, který skutečně podporu pro levnější herní monitory nezatížené poplatkem za G-Sync přináší. Podíváme se na to, jak si ji můžete pro své LCD zapnout a další informace, které se k FreeSync na Nvidiích sešly.

Pokud máte některý z monitorů, které Nvidia certifikovala (je jich ale jen 12, přičemž na trhu by monitorů s FreeSync již mělo podle AMD být přes 550), ovladače by vám adaptivní obnovování měly zapínat automaticky. Nejspíš nicméně máte nějaký jiný, pročež se podíváme na to, jak se tato možnost ručně zapíná. Ilustrační obrázky jsem pro tyto účely vzal z článku webu The Tech Report, protože sám jsem dotyčný hardware ozkoušet nemohl.

Jak zapnout FreeSync s grafickou kartou Nvidia GeForce

Za prvé je nutné aktivovat funkci FreeSync v OSD vašeho monitoru, pokud není ve výchozím stavu zapnutá. Také je údajně někdy třeba mít ve Windows nastavenou vysokou obnovovací frekvenci (a ne standardních 60 Hz), aby grafika FreeSync detekovala. Poté již otevřete Nvidia Control Panel a pod položkou „Display“ zvolte kartu „Set up G-Sync“. Tam zaškrtnete volbu „Enable G-Sync, G-Sync Compatible“ a tím už můžete mít hotovo. Předtím musíte mít vybrán dotyčný monitor.

Zapnutí FreeSync v ovládacím panelu ovladačů GeForce (Zdroj: The Tech Report)

Pokud tato volba není dostupná, musíte jít nejprve na kartu „Manage 3D Settings“, tam v záložce „Global Settings“ nalézt řádek „Monitor Technology“ a ručně jej nastavit na „G-Sync Compatible“ (což řečí Nvidie znamená monitor nikoliv s G-Sync, ale s Adaptive-Sync/FreeSync). Pokud máte nějaké potíže se zprovozněním adaptivního obnovování, zkontrolujete, zda je tato volba správně nastavená. Poté už zaškrtněte políčko v záložce „Set up G-Sync“ dle předchozího odstavce.

Zapnutí FreeSync v ovládacím panelu ovladačů GeForce (Zdroj: The Tech Report)

Ovladač 417.71 jinak přináší i další změny. V poznámkách k vydání (viz zde) je zmíněno několik opravených chyb zobrazení a nestability/pádů ve hrách, přičemž některé další chyby tohoto rázu jsou zase uvedené jako známé, ale zatím nevyřešené. Pokud ovšem sledujete changelogy pravidelně, tak asi víte, že takto to vypadá víceméně vždy; žádná z těchto chyb by snad neměla být nějak extrémně častá.

FreeSync funguje jenom na GTX 1000 a novějších GPU

Nepříjemnou zprávu máme pro pro majitele starších, ale stále použitelných grafik Nvidia. Zatímco G-Sync by mělo fungovat na 28nm kartách Kepler i Maxwell (GTX 600, 700 a 900), adaptivní obnovování na bázi Adaptive-Sync/FreeSync na těchto kartách použít nelze. Nově přidaná podpora se jich netýká a Nvidia potvrdila, že s podporou GPU Maxwell nepočítá. Tuto novinku si tedy vychutnají jen majitelé Pascalů a novějších architektur.

Karty starší než Pascal mají smůlu: oficiální potvrzení na webu Nvidie

Důvodem by snad mělo být to, že GPU Maxwell a Kepler nepodporují na hardwarové úrovni DisplayPort 1.2a, v jehož rámci je technologie VESA Adaptive-Sync definována. A buď tuto podporu není možné dodat ovladačem nebo aktualizací firmwaru, nebo Nvidia nechce na poměrně starý produkt sahat a riskovat případné komplikace, pokud by po aktualizaci firmwaru měly karty najednou problémy. Je zajímavé, že u AMD umí FreeSync i čipy GPU sahající do roku 2013 (R9 290/290X, R7 260X), což bylo ještě před Maxwellem. Holt ale asi měl jejich blok obstarávající výstup na monitor v tomto ohledu více do budoucna hledící návrh. Ovšem pozor, na druhou stranu zase Maxwelly uměly jako první HDMI 2.0.

Jedna z grafik generace Maxwell: chvalně i nechvalně známá GeForce GTX 970

Zvěsti o nefungování FreeSync byly poněkud přehnané

Mimochodem, po vydání ovladačů se objevily i první testy toho, jak technologie Adaptive-Sync/FreeSync s kartami GeForce funguje. Možná jste zaregistrovali, že šéf Nvidie Jen-Hsun Huang se během CES rozohnil a tvrdil, že FreeSync „nefunguje“ (a dokonce ani na Radeonech). To asi bylo pokračování oficiální linie firmy, která se při uvedení této příjemné novinky snažila od monitorů s FreeSync spíš odrazovat. Pro připomenutí, materiály Nvidie zdůrazňovaly, že otestovala přes 400 různých LCD a jen „pouhých dvanáct“ jich (blíže nespecifikovaným) požadavkům vyhovělo.

Ovšem toto asi byla hlavně marketingová snaha co možná nejvíce ochránit prodeje vlastních a dražších monitorů s technologií G-Sync. Ohlasy na fungování jsou totiž veskrze pozitivní. Například podle TechSpotu fungovaly všechny monitory, které redaktoři měli po ruce a vyzkoušeli (bylo jich šest, o sedmém za chvíli). A bez toho, že by byly pozorovány problémy; tyto monitory dle TechSpotu také nijak nezlobí ani s Radeony. Podobně pozitivně se vyjádřili například i Digital Foundry. Dlužno zdůraznit, že v obou případech byly použity vždy monitory, které nejsou na onom seznamu Nvidií schválených LCD a dle onoho marketingu Nvidie by tedy měly trpět všemožnými problémy…

TechSpot vyzkoušel i tento 43palcový 4K monitor Philips Momentum 43. Stejně jako ostatní testovaná LCD funguje s FreeSync bez problémů (Foto: TechSpot)

Na FreeSync monitorech byl funkční HDR obraz i LFC. U monitorů, které LFC postrádají (protože mají příliš malý rozsah frekvencí, například jen 40–60 Hz), to na kartách GeForce funguje tak, že v podporovaném rozsahu adaptivní obnovování běží (takže přínos si užijete), mimo rozsah pak dostanete buď tearing, nebo neplynulý povrch kvůli fixnímu obnovování. Záleží na tom, zda máte vypnuté nebo zapnuté VSync. Toto chování je přesně dle specifikace a odpovídá tomu, jak se chovají i Radeony.

FreeSync přes HDMI z GeForce nedostanete

K čemu přístup Nvidiisti mít nebudou, jsou speciality spojené s FreeSync 2/FreeSync 2 HDR. Kromě nich je vlastně jediná nefunkční věc, na kterou můžete narazit. A to pokud by monitor nabízel FreeSync jen přes rozhraní HDMI a neměl DisplayPort. To se stalo se sedmým z LCD, které zkoušel TechSpot, nicméně zde jde o očekávaný výsledek. HDMI Nvidia nepodporuje, pro tuto funkci ostatně není použitý standard VESA Adaptive-Sync. Monitorů, které by toto postihovalo, nebude asi zas tak mnoho, i když možná mezi levnými LCD, kde je FreeSync jen jako extra pozornost, by se jich našlo víc (aktualizováno: zdá se, že taková vzácnost to není, seznam od AMD nachází 121 takových modelů, takže pozor). Problém je však to u televizí, které již FreeSync na Radeonech také začaly podporovat, ale obvykle DisplayPort nemají. Hráči s kartami GeForce u nich tedy budou mít smůlu.

FreeSync na grafikách Nvidia GeForce funguje (skoro) bez problémů. Jak ho zapnout?

Ohodnoťte tento článek!
4.6 (91.61%) 31 hlas/ů

61 KOMENTÁŘE

  1. G-sync se sám aktivoval na monitoru AOC G2590VXQ (který není na seznamu podporovaných, asi si ho ovladač spletl s G2590FX) což je fajn, jedná se o jeden z nejlevnějších monitorů (3250kč) s podporou LFC, má rozsah 30-75Hz. Kupoval jsem ho 2 týdny zpět, tehdy mě ani ve snu nenapadlo, že na něm pojede G-sync a pak najednou ta úžasná novina.

    Potěšilo mě že G-sync funguje i u přehrávání videa a to konkrétně v MPV playeru. Takže 60p a 50p videa jsou hezky judder free, na pevných 75Hz jinak cukají. Na tom zabudovaném přehrávači ve Windows to nešlo… Nevím jak jsou na tom ostatní přehrávače…

    Bohužel G-sync nefunguje na youtube zkoušel jsem to na mozzile. Je nějaká možnost aby G-sync fungoval na webu?

    • Přehrávač MPC HC(BE?) má možnost podle detekce fps v souboru nastavit sn. frekvenci výstupu GK. Samozřejmě pokud LCD takovou frekvenci podporuje (funkce platí pro fullscreen přehrávání). Můj monitor snese 24Hz, ale asi by pro filmový obsah 48Hz(72Hz) udělalo stejnou práci.

      • záleží jakej používá kodek, taky jsem ho nemohl vyladit, furt se to cukalo, až jsem napsal do gůglu: “jak nejlíp nastavit mpc” a vyhodilo mi sto stranku, kde si stáhneš nějakej kodek, kterej podle návodu nastavíš a hraje to naproto úžasně a je ten soft přehledný.

            • Zmátlo mne, že říkate video rendereru (madVR) kodek a že ho samostatně instalujete i když je již delší dobu integrální součástí MPC HC(BE). Z tohoto a z deklarace že nevíte jak si vedou jiné přehrávače jsem si chybně vyvodil, že Vaše znalosti ohledně MPC HC(BE) mohou mít omezený rozsah (jen proto pro Vás a ostatní ta zmínka o těch nástrojích).

              Popravdě váhal jsem zda mám na Vaše příspěvky vůbec reagovat, ale říkal jsem si nejde o nic kontroverzního. Byla to chyba, měl jsem dát na prvotní instinkt . Nemusí se bát, již ji nezopakuji.

              Pozn. První písemnou zmínku o svém používání madVR jsem určil na 1.1.2012 vlákna původního fóra o HD akceleraci.

            • Oprava: Volba rendereru madVR je v MPC HC již delší dobu,
              ale volá se jako externí DirectShow Filter.

            • Prosimtě, to není pravda co tady meleš za nesmysly. DirectShow Filter se mi sekal, madVR se mi neseká. Z Vaší mluvy právě vyplývalo že vy tomu nerozumíte proto jsem radši použil slovo kodek, jak celý soubor.

            • DirecShow je jenom rozhraní, framework, v kterém pak běží “filtry”, což můžou být dekodéry jako LAV Video/Audio nebo kdysi FFDShow, CoreAVC, nebo vykreslovače (MadVR, EVR, dřív VMR9/7). Není něco jako konkrétní “ten DirectShow Filter”, který by se mohl sekat.

              Cukání je dané nesouhlasnou frekvencí videa a monitoru. Tipl bych si, že máte v MadVR zapnuté SmoothMotion, které provádí konverzi snímkové frekvence videa pomocí blendingu. Což není ideální, ale s plynulostí může pomoct (pokud vám MadVR samo od sebe nepřepíná frekvenci monitoru). Nebo jste to měl prostě nějak jinak domrvený a mluvíte o něčem jiným, protože taky mám pocit, že tohle zrovna nebude vaše forte 🙂

    • Tak to pravděpodobně půjde i na AOC G2460VQ6 (24″ FullHD, FreeSync 35-75Hz s LFC), který má kámoš taky s NV grafikou…bude mít radost.
      Shodou náhod jsem stejný monitor po týdenním výběru koupil předevčírem za hezký 3tis u zeleného skřeta. Co jsem tak v rychlosti testoval, tak s RX 580 paráda 🙂

        • Pokud mu nepojede LFC, tak to asi neva…pod 35fps se pravděpodobně nikdy nedostane. Problém by byl, kdyby díky tomu co uvádíte, nešel celý FreeSync.
          Ale to se uvidí. Když to nepůjde, svět se nezblázní a když monitor vydrží, přejde časem na AMD GPU.

    • Ty monitory budou realne stejne, nebude to chyba detekce. Modely s rozdilem jen nekolika pismen na konci nazvu jsou casto ty same, jen pro jiny region (USA, EU, Asie, ..) nebo s nejakym vnejsim rozdilem, kde je ale porad stejny panel, elektronika a software.

      “Možná jste zaregistrovali, že šéf Nvidie Jen-Hsun Huang se během CES rozohnil a tvrdil, že FreeSync „nefunguje“ (a dokonce ani na Radeonech). To asi bylo pokračování oficiální linie firmy, která se při uvedení této příjemné novinky snažila od monitorů s FreeSync spíš odrazovat.”

      To by nebyl Olsan, aby si zhrzene nezkusil prisadit na konkurenci AMD. Nastesti si pak sam (nejspis nechtene) odpovida:

      “U monitorů, které LFC postrádají (protože mají příliš malý rozsah frekvencí, například jen 40–60 Hz), to na kartách GeForce funguje tak, že v podporovaném rozsahu adaptivní obnovování běží (takže přínos si užijete), mimo rozsah pak dostanete buď tearing, nebo neplynulý povrch kvůli fixnímu obnovování. Záleží na tom, zda máte vypnuté nebo zapnuté VSync. Toto chování je přesně dle specifikace a odpovídá tomu, jak se chovají i Radeony.”

      Aneb na vetsine FreeSync monitoru (protoze LFC ma jen hrstka) je ze skutecneho adaptivniho obnovovani realne jen ta nalepka 😁 A nefunguji ani na Radeonech.

      A ten Techspot zase .. Olsan nam tak trochu Stachovati 🤣

      • 584 modelů a z toho je 226 s LFC.
        Takže bych neřekl, že monitorů s LFC je hrstka. Výběr je slušný. Ze značek, které se dají koupit v ČR to je 129 modelů.
        Zdroj: AMD FreeSync Monitors list

        PS: a to ten seznam AMD už neaktualizuje myslím…

        • @Cemada

          Az na to, ze v realu jich neni 226, ale asi tak 5x-10x min. Treba model KG271 od Aceruje hned na prvni strance je tam snad v 10ti variantach, vetsina treba v 5ti ruznych variantach. Holt pro AMD je rozdil i treba jen to, jestli se display prodava v USA nebo v EU, nebo jestli prisel s VESA drzakem nebo ne, i kdyz je to de facto stejny display. Aneb jak se krasne “mnozi” monitory. V realu jich bude kolik, pod 50? Pod 20? 🤣 Joo, timhle stylem jsou G-sync monitoru taky stovky. Vy jste dobri sasci 😁

          https://www.amd.com/en/products/freesync-monitors
          (filtrovat s LFC: yes)

          • Já bych ještě u Nvidie násobil monitory dvěma za to, že G-Sync bylo první. A ty monitory, co jsou certifikovaný G-Sync Compatible bych odečítal od FreeSync a přidával k G-Sync, aby v tom byl pořádek.

            • hnizdo> Ále, prosím ťa. V čom má pravdu?

              V tom zozname nie je rozdiely prístup pre LFC a non-LFC monitory. (K tomu tvrdeniu že s LFC ich je len “hrstka” zo všetkých.)

              Taktiež, že označenie monitora začína rovnako neznamená že je to nutne rovnaký monitor len pre iný trh/ s iným držiakom atď. Vidím tam rôzne matrice, rôzne rozlíšenia, rôzne rozsahy obnovovacích frekvencií, rôzne dostupné vstupy, rozdiel v HDR podpore. Že je ten zoznam taký “komplexný” dúfam nechce niekto označovať za chybu…

      • Tak oprava: ve skutečnosti byl pokojně orající traktor Nvidie napaden nepřátelskými stíhačkami na vlastní straně hranice. Palbu opětoval, nepřítele zničil a poté bezpečně přistál na základně.

    • G-Sync by mělo v přehrávačích videa fugnovat tehdy, když se “naivně” snaží obnovovat na frekvenci videa a ignorují frekvenci systému (teda těch standardních 60/75 Hz). U Windowsového by to zrovna jít mělo (tedy toho v W10, starý Windows Media Player asi ne). Jestli není problém třeba v tom, že je v ovladačích G-Sync natavený jenom pro celoobrazovkové aplikace a ne i pro okenní (v tom screenshotu z Tech Reportu to tak je, bylo by třeb apřehodit kolečko na tu druhou pozici), tak moc nevím.

  2. Na tomto prikladu je hezky videt zastaravani karet s cipy od Nvidia. Po uvedeni super, ale par let a uz po nich nestekne ani pes, natoz kozenak. Na druhe strane ma AMD spoustu funkci, ktere by snad fungovaly i na 9600, jen je nikdy nikdo nevyuzije a pes po tom nestekne uz pri vydani, natoz Lizinka. Marketingove kecy typu “Freesync stejne nefunguje” filtruji, tomu se normalni clovek jen zasmeje, klepajic si na celo. Nicmene i kdyz je v tomto Nvidia horsi a utocnejsi, vzpominka na trapneho Fixera apod. mi pripomnela, ze si stejne obe spol. nemaji co vycitat.
    Kazdopadne jsou ted otevrene zajimave moznosti pro levnejsi hrani ve UHD, kde se prave sync vyuzije nejvice – na tohle jsem narazel pred par mesici, kdy UHD monitory s G-sync byly nesmyslne drahe pri velkych kvalitativnich kompromisech a Freesync mi byl s Pascalem k nicemu. Takze za me je tento pocin Nvidie krokem spravnym smerem.

    • Tak ATI/AMD bylo a je pověstné svou kvalitní a perfektní podporou jakýchkoli videovýstupů (a tohle mám několikrát empiricky ověřeno). Není to žádná náhoda, že na AMD dnes staví Matrox svá profi řešení pro videowalls.

    • jasně, taky tu mám nějakou ATI HD2600 a už na ní nefunguje ani facebook. Všechno zestárne. Je potřeba si uvědomit že Maxwell od návrhu po dnešek tady byl před téměř deseti lety. Je to dnešní dobou, že všechno letí šíleně dopředu a člověk si řekne, vždyť to bylo před chvilou a ono to bylo už před deseti lety. Je to hrozný, ale je to tak.

  3. Úplně chčiju z toho, že nVidia řekla že to freesync umožní na všech monitorech, ale nezajistí že na všech monitorech to pojede na 100%. A navíc nemají čas otestovat všechny obrazovky co mají freesync, že jenom ty které stihli otestovat jsou v seznamu že to na 100% jede. Pak tu příjde nějakej “kok” a napíše, takovou zhovadilost, že když není jeho monitor v seznamu, že mu freesync přesto jede, já tipuju že musí mít IQ tak max 90.

    • Pět let se o tom píše hlavně jako o FreeSync, u monitorů se to většinou inzeruje jako FreeSync, tak myslím že je lepší tomu pragmaticky říkat tak. Puristi můžou říkat VESA Adaptive-Sync, ale to je o dost delší a nešikovnější.
      Jinak teda ani Nvidia tomu tak neříká a používá “G-Sync Compatible”, což je teda úplně nejlepší 🙂

        • Vzhledem k tomu ze FreeSync nerovna se VESA Adaptive Sync, tak Huang ne ze by si chtel zachovat tvar, ale ani to rict nemuze. Oni skutecne to nestandardni rozsireni Adaptive Syncu (neboli FreeSync) nepodporujou. Maji svoje lepsi (ale drazsi) nestandardni rozsireni 😉 Uz vidim jak rekne, ze Nvidia podporuje FreeSync, a pak na ne chodi hromadny zaloby, ze nejede pres HDMI.

          Samozrejme zdejsi cervenej HW redaktor si to jako vzdycky vyklada po svem a pak z toho dela pokrouceny zavery. Ale myslim, ze to uz nikoho neprekvapi. Uz je to znama firma jako Stach a Soucek. Hlavne vic clanku z techspotu nebo computerbase linkovat, jeste jich neni dost 😁

          • Ale to “Y”nteligentovi Maditovi nevadí a pořád leze sem, na DIIT i na DD, aby se mohl hádat, že zelená je stejně nejlepší 😀
            Neříká se tomu idiocie? Myslel jsem, že horší diagnoza jako má Obrmajer být nemůže, ale tady je to ještě o řád horší. To musí být smutný život.
            Ale věřím, že vyplodíš zase nějaké “moudro”/hnůj a odepíšeš mi. Věřím ti a nezklam mě trotle 😀 😀 😀

      • A není to náhodou taky tak, že jakýkoliv FreeSync monitor splňuje i VESA Adaptive Sync?
        FreeSync podporuje synchronizaci přes DP a HDMI, Adaptive Sync jen přes DP.

        Wiki:
        VESA announced Adaptive-Sync as an ingredient component of the DisplayPort 1.2a specification; FreeSync is a hardware–software solution that uses DisplayPort Adaptive-Sync protocols to enable smooth, tearing-free and low-latency gameplay.[5] FreeSync has also been implemented over HDMI.

        • Ano, na DisplayPortu by FreeSync vždy mělo ekvivalentně být VESA Adaptive Sync (a eventuálně fungovat na Intelech, teď na těch Nvidiích). Výjimkou je to FreeSync přes HDMI, možná to má podobné rysy ale fakticky je to nestandardní proprietární rozšíření HDMI. A když monitor má jenom to HDMI a ne DisplayPort, tak už samozřejmě Adaptive–Sync není.

          Říkat tomu “FreeSync” není skutečně fakticky korektní, ale zase prakticky mi to přijde v pořádku, protože to je holt současný úzus. Něco jako když se říká kodek a myslí se tím formát videa (protože ten původní význam slova kodek už dávno zapadl). Těch posledních pět let se o tom všude psalo jako o FreeSync, pod FreeSync to najdou vyhledávače, je to ve specifikacích u výrobců (i když jsou výjimky). Je možné, že teď když to používá i Nvidia (a za rok Intel) se to změní a začne se pomalu používat jenom Adaptive-Sync, uvidíme.

    • Já si naopak myslím, že v tomto případě je “akurátnost” na místě. Kupříkladu já vlastním monitor Philips 276E8FJAB, který podporuje Freesync (48-75 Hz, takže nic moc extra, ale zase lepší než nic) a má i DisplayPort. Zdálo by se tedy, že si budu moci užít VESA Adaptive Sync se svou GTX 1070 – monitor podporuje Freesync a má i DP.
      Opak je ovšem pravdou. Výrobce totiž implementoval Freesync přes HDMI (opravdu nechápu, k čemu tam vlastně DP konektor je), což samozřejmě není nikde napsané a ani US technická podpora Philips mi nebyla schopna toto sdělit. Vyplývá to z toho, že tento monitor nabízí DP 1.2 a VESA Adaptive Sync je implementován od verze DP 1.2a + výše… Takže pokud nVidia nevydá drivery, které rozchodí Freesync na HDMI (jakože o tom pochybuji, protože nVidia podporuje VESA Adaptive Sync, který je implementován pouze přes DisplayPort, nikoliv Freesync od AMD, který funguje i přes HDMI)

    • Ještě doplním, že tento “novinářský nesmysl” Freesync == VESA Adaptive Sync, způsobil nemalé rozhořčení i na britských portálech, protože stejně jako tady nebyl nijak rozlišován Freesync a VESA Adaptive Sync. Sice většina seriozních redakcí upozornila své čtenáře, že jim Freesync přes HDMI na nVidia kartách nebude fungovat, ale již nesdělila, že pokud má monitor DP a Freesync, tak to ječtě neznamená, že je Freesync realizován přes DisplayPort….
      Čtenáři potom zbytečně strávili hodiny zkoumáním toho, proč jim to na jejich monitoru s Freesync a DP 1.2 nejde zprovoznit. V horším případě si někteří nedočkavci kvůli podpoře Freesyncu od GeForce karet koupili nové monitory, které sice měly DP, ale implementaci Freesyncu přes HDMI…

      Pokud by se o dané věci od začátku hovořilo jako o VESA Adaptive Sync, mnoho lidí by si vygooglilo, jakou verzi DP na to potřebujete, a nedocházelo by k takovým potížím.

      • Tady to (FreeSync misto Adaptive Sync) budeme ale cist furt, protoze Olsan je AMD fan. A samozrejme certifikace Nvidie je v jeho ocich automaticky zlo a marketingovaj uskok 🤣 Ze se chce Huang vyhnout problemum a rozhorceni uzivatelu, to neee, to nemuze byt pravda 😁

  4. Mám LG 27UD68P (4k 40-60Hz) a GTX 1080. Nejdříve jsem se vztekal při aktualizaci ovladačů. Instalátor mi pořád tvrdil, že nemám správnou verzi win (DDU nepomohl). GForce Experience v PC nechci, tak jsem to nakonec nainstalovat ručně přes Správce Zařízení. Dlouho jsem tolik nenadával.

    GSync jsem vyzkoušel jen ve třech hrách.
    Ve World of Tanks to sice funguje, ale když mám na druhém monitoru puštěné nějaké video, tak mám ve WoT velké lagy dokud se nepřepnu jinam a nevrátím zpět.
    No Man Sky mi sice ukazuje, že jse GSync zapnutý, jenže ta hra je tak špatně optimalizovaná, že ani na FHD nejsem stabilně ve 40-60Hz rozmezí.
    A ve Skyrimu netuším, protože tam se mi žádný indikátor nezobrazí a stejně mi jede průměrně kolem 35fps. Alespoň jsem při testování zjistil, že na limitování max fps je nejlepší Riva Tuner.

    Nakonec jsem ještě zkoušel NVidia GSync demo kyvadlových hodin. No a musím říct, že nejsem téměř schopný rozeznat rozdíl mezi VSync a GSync.

    • Snad by nemělo vadit, když má člověk víc monitorů: “Only single displays are currently supported; multiple monitors can be connected but no more than one display should have G-SYNC enabled.”

      Takže by mělo fungovat, pokud je G-Sync aktivované na jednom monitoru.

    • Jo to funguje bez problému. LG mám připojené přes DP a starý monitor přes HDMI.

      Jen ten rozdíl skoro nevnímám. Ve výše uvedených hrách není imput lag důležitý a rychlejší hry nehraju.

      • Spousta lidi kupodivu adaptivni synchronizaci nevnima, at uz jakoukoliv technologii. To me prekvapilo. A plati to i o tearingu a stutteringu. Uz se mi kolikrat stalo, ze na navsteve me na cizi masine tearing/stuttering vylozene rval oci, ale majiteli toho PC jsem musel sahodlouze vysvetlovat a ukazovat, co a kde to je, protoze to proste nevidel. A ani po snizeni detailu pro vyssi fps a zapnuti vsyncu nepoznaji rozdil ..

        Holt to neni technologie pro kazdyho.

  5. JE TO MAZEC . FUNGUJE TO I NA MEM 24″ AOC G2460VQ6 . MONITOR ZA 3K . 75HZ . AKORAT KDYZ HRAJU NEAKOU HRU A DOSAHNE TO PLNEHO 75FPS TAK SE OBRAZ ZACNE TRHAT . TAK JSEM ZAMCEL NA 74FPS PROGRAMEM – NVIDIA PROFILE INSPECTOR- A TED UZ U HER TO MA MAX 74 FPS TUDIZ G-SYNC FUNGUJE SUPER

      • to jako mam mit zaple g-sync i v-sync ? proste to g sync me jede od tech 30-74fps – hz . a v sync me jede jen 75fps a vis . ale musim to mit zamcene na max hz monitoru coz je 75hz .
        moc nechapu co jste tim myslel, a doufam ze jsem to dobre vysvetlil

          • Nemusí. V-Sync ovlivňuje, co se stane když jste mimo rozsah FreeSync/G-Sync frekvencí. S V-Sync se vám maximum zamkne na maximu monitoru, bez V-Sync GPU půjde i na vyšší frekvenci, ale projeví se to nevyhnutelně tím tearingem. Pokud monitor nemá LFC, tak se totéž děje i pod minimální frekvencí – bez V-Sync budou snímky roztržené, s V-Sync zapnutým se bude vždy čekat na příští synchronizaci, takže to bud méně plynulé/s vyšším lagem, ale bez tearingu.