Google chystá revoluci. Reklamy se musí změnit, proto je bude v Chromu blokovat

17

V dubnu šířená zpráva se zakládala na pravdě. Google opravdu bude blokovat reklamy, avšak jen ty nevhodné. Firma to dnes oznámila na blogu s tím, že blokátor se v Chromu objeví začátkem roku 2018.

Cílem přitom není zahubit reklamní byznys, jen ho uzdravit. Google se zapojil do Koalice pro lepší reklamu, ve které jsou zástupci médií, reklamní sítě i samotní inzerenti. Společně plánují, jaké formáty reklamy fungují a jaké jsou příliš agresivní. Koalice má také pravidla, které reklamy jsou už za hranou. Tyhle typy (viz galerie) bude Google blokovat na mobilu i počítači.

Vadí vyskakovací okna, automaticky hrající reklamy se zvukem, okna s odpočtem času nebo velké připíchnuté bannery překrývající text. Google bude spravedlivý a nevhodné reklamy zablokuje také na svých webech i ve svém reklamním systému, který využívají stránky třetích stran.

Firma věří, že to přiměje inzerenty i média, aby přišly s lepším způsobem, jak prodávat obsah. Desetisekundové čekání na načtení reklam, uzavření pop-upů nebo ztlumení zvuku není správná cesta.

Google chystá revoluci. Reklamy se musí změnit, proto je bude v Chromu blokovat

Ohodnoťte tento článek!

17 KOMENTÁŘE

    • Ty jsi tak naivni. Google tohle vyuzije k blokovani konkurence. Proc? Protoze mu Evropska unie zakaze tu jejich klauzuli u Google Ads, ktera zakazovala webovkam mit na stejne strance s GA i reklamy od jinych poskytovatelu. Takze to Google blokne primo v Chromu s tim, ze je to nevhodna reklama a konec. Pak se bude soudit 3-5 let s EU a mozna dostane pokutu, ktera ale bude jen zlomek toho, co touhle spinou videla.

      A btw, Microsoft a Apple takove reklamy ve svych reklamnich systemech nepovoluji uz dnes. To jen Google „objevil Ameriku“, kdyz mu zacal hrozit konec monopolu.

      • Já nemluvil apriori o reklamě Budulínku, opět plantáš o věcech kterým nerozumíš a naprosto nezvládáš interpretaci prostého textu … jak tak sleduju tak je to tady nějaká epidemie. Takže Ti dám ještě jednu šanci, soustřeď se – S čím příjdete vy ve smyslu zlidštění IT? Čemu na této větě nerozumíš a kde já píšu něco o nějaké reklamě Budulínku? 😉

        • To je prave to, co jsi ocividne nepochopil. Google timhle nic nezlidstuje. Jen dotahuje ostatni. Dalo by se to rict jeste jinak – proc to trvalo Googlu tak dlouho, jak ty rikas „zlidstit“ neco, co ostatni delaji uz davno „lidsky“? A o tom jsem psal – Google to nedela proto, ze by byl dobra duse. Delaji to proto, ze jim EU brzy zakaze ty jejich smluvni dodatky.

    • Microsoft a Apple nejsou reklamky, tak proč by tohle měli řešit?
      Nehledě na to, že běžné ad blocky (například v Edge) už tohle dávno řeší za nás a taky pouští jen nevtíravou a neagresivní reklamu.

  1. Mě třeba štve, že přechodem na html5 (nebo možná něčím jiným) mě začíná na youtube a jinde prolízat reklama i přes adblock i ublock. A pokud reklamu zachytne tak zas nepřehraji video. Je to nekonečný boj jako u antivirových společností, které některé porty musí na příkaz operačního systému nechat otevřené i kdyby jste je tisíckrát zakázali.

  2. Rozumím tomu správně, že všechny reklamy v Google Ads jsou vhodné a všechny ostatní nevhodné? 🙂 Nebo použije Google jinou formu slovíčkaření, aby si ospravedlnil cenzuru a totalitní chování?

    • Rozumíš tomu špatně – budeš chtít reklamu takovou, aby se zobrazila v Chromu? Tak ji uděláš přesně podle pravidel a ještě navíc zaplatíš, aby ji blokátor pouštěl. Google si jen potřebuje pojistit svůj hlavní byznys, protože mu do něj vstupují nové a nové subjekty jako FB a podobné.