GPU Nvidia AD104 na fotce: čip z GeForce RTX 4070 Ti je poloviční proti top modelu AD102

40
Grafiky Nvidia GeForce RTX 4000 Ada Lovelace 1600
Grafiky Nvidia GeForce RTX 4000 Ada Lovelace (a starší modely RTX 3000)
-
Zdroj: Nvidia

Čip AD104 určený pro grafiky GeForce RTX 4070 Ti se už ukázal na fotce. Je jen pár mm² od velikosti 5nm čipletu v highendovém GPU od AMD. To ale potřebuje další 6nm čiplety, takže celkově bude AD104 o dost levnější.

Nvidia má na trhu zatím dva modely nové generace grafik – GeForce RTX 4090 a RTX 4080 (16GB verzi) s oficiálními cenami od 1600 a 1200 dolarů. Až po novém roce vyjde třetí model GeForce RTX 4070 Ti, což bude reparát GeForce RTX 4080 12GB zrušené poté, co Nvidia uznala její jméno za nevhodné. Teď se na světlo dostal čip AD104, na kterém tato grafika bude založená, a zřejmě je už tak jasné, jak velký (nebo relativně malý) bude.

Pohled na použité GPU se naskytl na fotce, ukázané leakerem s přezdívkou MEGAsizeGPU, nicméně čip AD104 úplně „mega“ velikost nemá. Podle snímků by mohl být zhruba poloviční proti AD102, což je nejvýkonnější čip generace Ada Lovelace se 144 bloky SM (18 432 shadery) a 384bitovou paměťovou sběrnicí a jeho plocha je 608 mm².

Naproti tomu čip AD104, který můžete vidět na fotografii, by podle odhadů na základě snímku zřejmě měl mít plochu okolo 295 mm², což by bylo dokonce ještě méně než polovina. AD104 má dle již oficiálních informací 192bitovou sběrnici, v čemž by odpovídal polovině GPU AD102, ale jen 60 bloků SM (7680 shaderů), což je necelých 42 % výbavy highendového GPU. Výrobní proces je stejný 4N (upravený 4nm/5nm proces TSMC) jako u AD102.

Tato plocha je také o něco menší, než zabírá 5nm GCD čiplet GPU Navi 31, které používají Radeony RX 7900 XTX a 7900 XT. U Navi 31 se uvádí plocha 5nm křemíku 300 mm², a měl by tak být skoro stejně drahý na výrobu jako AD104, nicméně ještě potřebuje šest 37mm² křemíků MCD. Celkově tedy bude dražší a náklady budou někde mezi AD104 a AD102 – možná by nakonec cena Navi 31 mohla být podobná jako u 379mm² GPU AD103 použitého v GeForce RTX 4080. Ve výrobních nákladech bude čipu AD104 tedy asi konkurovat až menší chystané GPU od AMD – snad Navi 32.

Křemík na fotografii je označený AD104-400, a pokud jde o variantu, která bude osazována na karty GeForce RTX 4080 12 GB 4070 Ti, mělo by asi jít o plně aktivní konfiguraci se 7680 shadery. Pokud zůstanou původně zamýšlené parametry, mělo by být osazeno 12 GB paměti GDDR6X na taktu 21,0 GHz efektivně (což dává propustnost 504 GB/s). Takt boostu GPU by měl být 2,6 GHz a u referenčních karet TDP 285 W – nereferenční mohou samozřejmě být přetaktované a používat zvýšené TDP.

Tip: Test MSI RTX 4080 16GB Suprim X: 30% nárůst výkonu proti RTX 3080 s o 70 W nižší spotřebou

Podle dosavadních zpráv se tyto grafiky začnou prodávat 5. 1. 2023. Odhalené ale budou již 3. 1. a mezi tím 4. 1. vyjdou recenze. Zatím není potvrzeno, zda Nvidia bude trvat na původně oznámené ceně 900 dolarů, což nyní s DPH odpovídá zhruba 25 300 Kč / 1038 €.

Zdroje: VideoCardz, MEGAsizeGPU

GPU Nvidia AD104 na fotce: čip z GeForce RTX 4070 Ti je poloviční proti top modelu AD102
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 8 hlasů

40 KOMENTÁŘE

  1. 900 dolaru u karty s realnou vyrobni cenou okolo 300 dolaru je naprosty vysmech.
    Kdyby chteli 600 dolaru, tak reknu, ze to trochu prehani, ze si rikaji moc a meli by si marzi snizit. Ale 900 dolaru? To nemohou myslet vazne.

        • Nebuďte takový pesimista ohledně poklesu cen. Chtěl bych být špatným prorokem ale myslím si, že se řítíme do krize jaká tu byla v době krachu amerických hypoték. Ty ceny všech komodit ta krize zase srazí. To co nyní děje je onen pověstný tanec na Titaniku. Naštěstí se ten náš Titanic nepotopí (na rozdíl od toho Ruského a Čínského) ale budeme muset šetřit.

          • „Naštěstí se ten náš Titanic nepotopí.“

            Tvůj optimismus bych chtěl mít. Zvlášť když čím dál větší množství lidí na evropském titanicu stojí nohama po kolena ve vodě. (Zadlužení je enormní.)

            • Ale to jsou prkotiny proti tomu do čeho se řítí Čína a Rusko. Tohle je přesně to čemu se říká co tě nezabije to tě posílí. Pro Putina to je ale smrtící a pro Čínu to bude také smrtící jenom trochu později.

            • To můžeš říct jenom proto, že vůbec nechápeš, v jaké bryndě jsme a kolik lidí se v EU utopí!
              Jestli to bude smrtící pro Putina nevím a nehodnotím, mohu maximálně doufat, ale každopádně jsou na tom Rusko a Čína lépe než krizí zmítaná EU, která nedělá nic pro to, aby situaci zvrátila, ale naopak se ponořuje do čím dál větší totality.

            • Ale houbeles. Lide se nyní mají tak dobře jako nikdy v mém životě. Je mi 60 let zažil jsem komunisty a to jak jsme měli holé zadky. A co moji rodiče kteří zažili druhou světovou válku. A co teprve prarodiče Ti zažili pro jistotu dvě světové války. Už chápete jak směšní je Vaše tvrzení jak se máme špatně? Podívejte se na Ukrajinu a pak uvidíte co je být v bryndě.

              Jenom lidé s omezeným rozhledem a komunisti tohle mohou tvrdit bludy o EU bryndě a nechtějí vidět historii a paralely vývoje hitlerovského Německa, SSSR s Ruskem a Čínou.

              „Evropská totalita“ je další z úsměvných tvrzení obdivovatelů moderní levice. Lichost svých argumentů ale dokladují tím jak i pochvaluju tu EU totalitu pobytem zde a nestěhují se do svobodné a prosperující země jako je Rusko nebo Čína.

            • @Dedekhribb Tak na to že ti je 60, tak máš pěkně vymytý mozek propagandou. Mě je 50 a nevím kolik je Redmarxovi, ale oproti tobě vnímá realitu určitě zodpovědněji. Ty srovnáváš nesrovnatelné. Co do toho taháš nejhorší věci v dějinách. Připadáš mi jak žáček ze základní školy, který se vrátil se čtyřkou, ale protože tam byli i ti. kteří měli pětku, tak on byl vlastně „super“.
              Mě tedy učili, že se mám vždy srovnávat s těmi lepšími, nikoliv horšími.
              To že je UA v bryndě, nikdo nezpochybňuje, ale že ČR má podle OECD největší pokles životní úrovně to snad taky nechceš zpochybňovat. A teď mi řekni co s tím mají společného komunisti od osmačtyřicátého do děvětaosmdesátého ? Asi nic, že jo.
              Proč tvrdíš, že Čína, nebo RF je svobodná země a měl by se tam někdo stěhovat ? Tvrdil to tady snad někdo ?
              A tahat sem nějaké historické paralely, je spíš hysterie, než historie.
              Proč lidé, kteří celý život pracovali, vydělali si na svůj důchod placením sociálního, se teď mají dostávat do existenčních problémů z důvodů nějakého politického rozhodnutí ?
              Jsi neuvěřitelný demagog, který odmítá vidět realitu. Ale na tvoji obranu se také vrátím do historie. Lidé v osmačtyřicátém také volily komunisty z přesvědčení, že bude lépe a nebyl v tom žádný podvod vyjma NF (Národní fronta), což je úplně stejná paralela s nynější vládní pětikoalicí, která se tam dostala ohnutím volebního zákona o předvolebních koalicích.
              Až prozřeš, bude už pravděpodobně pozdě.
              A jinak Redmarx, palec nahoru.

            • Cena elektřiny: Česko +62% a na PRVNÍM místě. Třeba Německo a Francie jsou někde kolem 2-3%. Náhoda?
              Ale raději dražší elektřina, než mít u moci kriminálníka a mafiána Bureše, nebo spolek retardovaného Pitomia.

            • @Stapor: „vydělali si na svůj důchod placením sociálního“
              Nic si na státní důchod nevydělali. Pouze v rámci průběžného důchodového systému v době svého aktivního života solidárně svými odvody přispívali na platby penzí aktuálních penzistů. Tak jako jejich státní důchody budou uspokojovány převážně z odvodů aktivních obyvatel. Penze jejich předků za moc nestály (díky stavu komunistické ekonomiky ) takže se jim může stát dtto samé.

            • RemMes – To je pouze tvůj názor. Jinak, kdyby jsi byl národohospodář, tak bysi takto nemluvil. Nevím co má společného Babiš a Okamura s nejvyšší cenou elektřiny ? Ale vyčkej času, to co si tady plácnul, „že raději vyšší cenu elektřiny“ ještě z tak pitomého důvodu, ti v brzké době ukáže čas.
              Doporučuji, méně ideologie a více ekonomie. Ale při tvé inteligenci s tím jak za každou cenu potřebuješ někoho urazit, to je asi marné.
              PeteLazar – Jsi mladý, nebo neznáš historii. Zjisti si stav účtu důchodového pojištění při převzetí moci v roce 1989, ty předku. Penze stoupají souběžně již třicettři let a náš stát třicettři let stále stojí víc a víc peněz.
              Ano penze za moc nestály, takže třicettři let budujeme něco, abysme dosáhli úspěchu, že na tom budou důchodci hůř, než před rokem 89 ? To je jako správně ? A co ještě, mám tomu tleskat, nebo se z toho radovat ?
              Oba dva máte argumenty, že je mi z nich zle. Jestli vy dva mi máte vydělat na důchod (dej bože že ho nepotřebuji), tak bych si rovnou střelil kulku do hlavy.

            • ˇVždyť to v tom článku je přímo napsáno, viz: /citace/ Proč jsem připomněl rok 1993? Tehdy totiž jistý odpovědný politik, jehož jméno je Klaus, prosadil na vládě převod přibližně tří set třiceti miliard tehdejších korun z důchodového účtu do státního rozpočtu, /konec citace/. Jestli je ti přes padesát, tak jsi ale stále nedostal rozum. Pře se někdo, že důchodový systém „není“ průběžný. Ne nepře, ale co to má společného s tím co říkám ? Že s tímto Fialovým nesmyslem směřujeme přímo do toho otvoru, co si na něm sedíš. A jen tak mimochodem, důležitá kvízová otázka. Které strany byl v roce ministr financí Klaus členem ? A co čekáš, že se snad dnes něco změnilo. Tak to se probuď, nezměnilo.

            • Vaše věta „kteří celý život pracovali, vydělali si na svůj důchod placením sociálního“ není popisem průběžného systému.

              Těch 330 mld Kč by představovalo při 1,7 mil. starobních důchodech a průměrném starobním důchodu v letech 1993-1997 cca 4 roky výplat penzí, což je podstatně méně než průměrná délka pobírání penze. A vypláceny z toho byly patrně i další důchody (~650 000). Inflace v následném přechodném období se postarala o zbytek „naspořené“ hodnoty.

              https://www.czso.cz/documents/10180/20537338/1119224.pdf/8b4623f2-4c76-40c1-8446-283c8549fb43?version=1.0
              https://eprehledy.cz/prumerny-duchod.php

              Možná byste mohl ozdrojovat na co byly prostředky v rámci státního rozpočtu využity. Bez konkrétních informací to je jedna paní povídala.

            • stapor, neřekl jsem, že Fialovi tleskám, ale že by mohlo být s mafiánem Burešem a Pitomickým lhářem a demagogem mnohem hůř.
              Ty jsi rozhodně nikoho neurazil, tak máš právu tu posuzovat inteligenci ostatních. Navíc z mého příspěvku ti zřejmě nedošlo, ty padesátiletý mudrci, že právě tou cenou elektřiny poukazuji na špatné vedení vlády.

            • RemMes – začneme popořádku.
              Víš co je největším znakem nízké inteligence, bezradnosti a plochosti vlastního uvažování ?
              1, Komolení jmen, názvu států a nálepkování primitivními urážkami. Např.: Bureš, Pitomio, russáci, dezoláti, jiný názor = dezinformace.
              2, Přesvědčení pouze o své právdě a žádný jiný názor si nepřipouštíš. Já nevím jestli by za Babiše, nebo Okamury bylo hůř, tak kde bereš tu jistotu ty ? Já ale narozdíl od tebe vidím, co vše je špatně pod vládou Fialy. A to je jistota, nikoliv domněnka. A příjde mi velice pravděpodobné, skoro hraničící s jistotou, že kdokoliv jiný, by tuto situaci řešil lépe. Protože tak jak se to řeší ted, je ukázkový amatérismus a diletanství a přesná ukázka jak by se to řešit „nemělo“.
              A pokud máš pocit,že jsem 50letý mudrc, tak si to klidně mysli. Já jen čerpám ze svého vzdělání a životních zkušeností. Já si vlády ODS pamatuji všechny a všechny bez vyjímky dopadly špatně. Je pravda, že to co je teď, překonává veškeré mé neidealistické představy.
              Víc se informuj z nezávislých ekonomických zdrojů a víc přemýšlej. Neurážej nikoho, koho neznáš a přijímej názor, i když nebude ladit s tvým. Pak je to demokracie a nikoliv to, co zde již bylo do 89tého a co vlastně propaguješ ty. Pokud je Babiš, Okamura, Fiala špatně, tak co jiného bysi si představoval ? Už tam nic není, tak musíš příjmout pro tebe nejmenší zlo, nebo nevolit. Ale pak si nestěžuj, že je tady to, co se ti nelíbí.

            • @Dedekhribb
              Ty jseš nějakej zmatenej, já zas ten tvůj komentář vůbec nechápu. Nadáváš obdivovatelům levice, přitom největší obdivovatelé socialismu a komunismu jsou členové Evropské komise včetně její předsedkyně. Podívej se na složení EU parlamentu, druhá nejsilnější frakce jsou socialisté a všechny levicové strany mají v EU parlamentu přesně polovinu hlasů, přičemž nejsilnější frakce se označuje jako středová, ale v podstatě to jsou další křesťanští levičáci!
              Ty vo.e, všude okolo nás jsou levičáci, v ČR vládne levice a ty tu budeš vyprávět pohádky o tom, jak je to tu růžovoučký a kdo chce levici, ať se odstěhuje do Číny.
              Co by tam dělal, když komunismus má tady!!!

              Prober se.

              To jak se máme dobře, vyprávěj prosím tě hlavně lidem, kteří mají domácnost komplet na elektriku a platí zálohy 15.000 Kč měsíčně. Někdo z nich ti dá do držky a třeba se ti rozsvítí. 🙂

            • stapor 4.12.2022 at 9:19

              Promiňte mi moji upřímnost ale Vy a RedMarx jste prototypy lidí ze kterých se při nástupu komunistů vyvinula snaživá mládež z SSM a mladí komunisté. Ne příliš úspěšní, ne přiliž rozumem obdaření kteří se postupem doby proměnili ve snaživé svazáky co ve své hlouposti a naivitě napáchali nedozírné škody a některé i samotná komunismus semlel. Dnes máme jinou dobu ale jsou to zase myšlenky z Moskvy. Odmítání vakcinace, svoboda dezinformací, nenávist proti Ukrajině a hlavně šíření ekonomických chmur. Právě proto jste to Vy dva co máte mozek vymytý Putinovou postkomunistickou propagandou.

            • Redmarx 4.12.2022 at 18:14

              Nechápete? Co konkrétně nechápete. Asi fšechno, že? Největší obdivovatelé komunistických myšlenek sedí v Moskvě a Pekingu Vy mysliteli.

            • @Dedekhribb
              Co nechápu? Nechápu, jak někdo může být tak zabedněný, že to nevidí, největší obdivovatelé komunistických myšlenek sedí v Bruselu!!!
              Pochopil bych, kdybys byl komunista a onanoval tu nad tím, jak je ten bruselský komunismus skvělý, jak se Čína a Rusko motají v autoritářských režimech, které se myšlenkově zcela vyprázdnily a ke skutečnému evropskému komunismu mají hodně daleko.

              Ale ty zcela schizofreně se vztekáš na ostatní, urážíš je, nadáváš lidem do komunistů a přitom vůbec nechápeš, že ten největší podporovatel komunismu jsi tu TY.

            • @Redmarx: Očekávám měsíční zálohy cca 16 000Kč (akumulační vytápění .. dům izolovaný 16cm minerální vlny) a vůbec by mne nenapadlo dávat DedkoviHribovi držky. Za to z těch co nevidí rozdíl mezi totalitními režimy bývalých a současných komunistů a vládami EU je mi smutno, na druhou stranu nejde o nic co by nevyřešil čas.

            • @PetebLazar
              Pozor, děláš to samé co @Dedekhribb.
              Nikde neříkám, že jsou ty totality stejné, kdepak. Ta evropská totalita je horší. 😉
              Totalita se může projevovat různě a čínský nebo ruský autoritářský režim je jistě zcela odlišný od evropského socialismu, oboje ač zcela rozdílné spojuje to, že je to totalita.

              Tvrzení, že se tu máme dobře, neboť naše totalita je menší než-li ta ruská, je hloupé. Ano, v Rusku bych žít fakt nechtěl, ale to neznamená, že si kvůli tomu nasadím růžové brýle a budu vykřikovat jak je to tu nejlepčejší.

            • stapor, tak dobře, popořádku.
              Ad Bureš – Babišovo krycí jméno, když byl STBák. Mafián – Čapí hnízdo stojí kousek od lokace, kam jezdím, když ho dostavěli za dotace v EU, tak tam borci chodili kolem s naditýma bundama kvéry, také zajímavé. Řepka kvete po celé ČR a polovička hospodářství je Babišovo – asi, protože je to hodný a úspěšný člově a teď po něm “neprávem” jdou. Čachry s Čínou a Covid čas nebudu raději zmiňovat, to nás Babiš také stihnul zadlužit. Jo a ze Slovenska ho hnali vidlema.
              Ad Pitomio – pitomec, doslova, a populista, kterému když dojdou argumenty, začne útočit. Stále všem skáče do řeči a v demagogii je asi špička v ČR. Jeho legendární videa o pivu a populizmu jsou stále na Youtube.
              Vlády ODS také pamatuji všechny, že je tato nejhorší bych, ale netvrdil. Strejda Klaus zvládnul podělat ČR docela dost.
              Souhlasím s tím, že Fialova vláda také dává ČR co proto, ale za mě je lepší varianta obléci 2 svetry, než tu mít v čele proruského a pročínského kolaboranta.
              Ad poslouchání názorů – jen si zameť před vlastním prahem, chlapče.

            • RedMarxi znáš tu hlášku : Je to marný, je to marný, je to s nima marný 🙂 .
              Nesnaž se s nima ani diskutovat. Nějaký hřib mě tady srovnává se svazákama a ještě se ti snaží při vší své hlouposti mě vnutit, jak je on ten chytřejší.
              Kde je pusto a prázdno, nic nevypěstuješ.

            • @RemMes
              Že je Babiš křivák, to snad musí vidět každej. Jenže Fiala je ještě horší, je totiž hloupej. Proto to jeho žvatlání přestaň poslouchat a začni myslet sám! To přeci není o dvou svetrech, to je o tom, že likviduje ekonomiku. Každý den díky tomu hlupákovi přicházíme o další a další peníze a skončí to tak, že nebudeme mít ani na ty dva svetry. Žádná vláda v minulosti nebyla tak vypatlaná jako ta současná. A shodnem se na tom, že ty současné alternativy nejsou žádné zázraky, ale nejde to už podělat víc. Takže podobně jako už jsem psal v jiném příspěvku: sundej si ty růžové brýle a zjistíš, že mezi současnou politickou reprezentací neexistuje žádná dobrá alternativa. A pokud bych měl mít i nějakou konstruktivní poznámku, tak jediné řešení vidím v apolitické úřednické vládě složené z odborníků, neni to sice žádná záruka, že to bude dobré, ale nic jiného už nezbývá.

              @stapor
              Hrib je profláknutej, ale baví mě tu, vůbec nechápe, která bije a jen se brání tím pliváním okolo sebe. Jenže je úplně mimo a akorát se ztrapní ještě víc.

            • Redmarx 4.12.2022 at 19:01

              Tak dobře dejme tomu že opravdu „největší obdivovatelé komunistických myšlenek sedí v Bruselu!!!“. Řekněte mi tedy prosím kteří to jsou a jak se to jejich sezení projevuje na našem životě?

            • stapor 4.12.2022 at 21:08

              Ale já Vám nevnucuju, že jsme chytřejší. Já Vám jenom vysvětluji jak je hloupé sednout na lep a šířit myšlenky dezinformátorů. Nevědomky mi poskytujete další důkazy o tom, že moc nepřemýšlíte a že máte pravdu je to marný, marný marný, ….

            • Redmarx 4.12.2022 at 23:26

              Tak tohle je krásné přiznání se ke komunistickým myšlenkám. „Že je Babiš křivák, to snad musí vidět každej. Jenže Fiala je ještě horší, je totiž hloupej.“ STBák je po Vás cennější než slušný člověk. Navíc mne napadá ono Gumpovské pro hlupáka každý hloupý. Další důkaz v řadě o Vaší nerozumnosti.

            • Redmarx, a ty si vážně myslíš, že za hroutící se ekonomiku může Fialova vláda, která je tu pár měsíců? Babišova vláda, která tu byla roky nic? Ty mi ještě něco vyprávěj o růžových brýlých.
              Stapor má alespoň nějaké vědomosti a spojuje si věci, ale co se týká tebe, musím souhlasit s Dedekhribb.

            • Abych řekl pravdu tak jsem dosti smutný když vidím kolik lidí bez přemýšlení přejímá „pravdy“ od dezinformátorů. Kdybych se pohyboval a diskutoval s lidmi z pomocné školy tak budiž. Tohle jsou lidé kteří jsou obdařeni inteligencí. Kdyby tenhle národ už jednou na Ruské vidle nenaběhl. To jsme opravdu tak nepoučitelný národ ?

            • @RemMes

              NIKDE jsem ani slůvkem nenaznačil, že za všechno zlo na světě může Fiala a jeho vláda idiotů. Pořád dokola operujete s tím, že nemůže toho zla existovat víc, že vždy musí být jen jedno. To jsou ty růžové brýle, které nedokážete sundat.
              Babiš začal svou politickou kariéru docela dobře, dokonce šel schodek státního rozpočtu dolu, pak ovšem nastal obrat a přišla další vlna rozkrádání – lidem rozdával peníze, které neměl a půjčoval si je a bokem utrácel, za covidu se to ještě znásobilo. Všichni si pamatujeme na ty rouškové aféry s nejdražšíma rouškama na světě.
              Takže vinna Babiše je prokázaná.
              Přišel Fiala a mohl začít šetřit, mohl schodek státního rozpočtu ukáznit a lidi by to vzali, protože chápali, že účet po Babišovi zaplatí. Jenže co udělal Fiala, začal rozhazovat víc než Babiš, schodek je ještě vyšší!!!
              A nelze to svádět na válku, protože to je to samé jako omlouvání Babiše, že byla světová epidemie a že za to nemohl. Jiné státy takhle nerozhazovaly předtím ani teď.
              Momentálně tu vládne Fiala a nese plnou odpovědnost za současnou situaci!

            • Redmarx, tak ještě jednou. Fiala a jeho vláda jsou bezesporu zodpovědní za svoje kroky. Ale některé věci mají setrvačnost nebo se projeví až později (viz Babišovy dluhy např.). Krásný příklad můžeš vidět v tehdejší Covidové situaci na Slovensku, kde Pellegrini vybral státní kasu a nechal ji Matovičovi krásně prázdnou. To, že Matovič měl spoustu přešlapů, a že není lídr je věc jiná, ale pravda je ta, že z h…a bič neupleteš.
              A ještě jednou opakuj, že já žádný Fialův obdivovatel nejsem a mohl sis všimnout, že příspěvek o nejdražší el. v EU šel ode mě.
              Já už zde na politiku reagovat nebudu, jsme už hodně OT a článku se tyto debaty netýkají. Za to má omluva všem tady.

            • Redmarx 5.12.2022 at 19:47

              Teda Vy jedete,

              Tak to je vskutku perla „Babiš začal svou politickou kariéru docela dobře“. Když si uvědomíte že, Babiš začal svoji poltickou kariéru jako STBák tak si opravdu na špičku nosu nevidíte.

              Napsat, že „přišla další vlna rozkrádání „. Babiš sám má svoji kariéru založenou na rozkrádání. Toho jste si jaksi nevšiml, protože bylo pod Vaše rozlišovací schopnosti.

              Že za Babiše „dokonce šel schodek státního rozpočtu dolu“? To jste asi nezaregistroval, že tady nebylo před recesí a ekonomika stoupala. Navíc tady nebyla válka, ale byl ti jenom kovid. jak tragicky se popasoval s obyčejným kovidem je vidět Kdyby za Babiše přišla válka, tak tady doteď pobíhá jak slepice s useknutou hlavou.

            • @RemMes

              Ale já ti nic nevyčítám. Mýlíš se v tom, že současné dluhy jsou Babišovina. Stát je za sebou táhne už od 2008 a každá další vláda včetně Babišovy a Fialovy je navyšuje. Nemá smysl Fialu šetřit. Faktem je, že měl výchozí pozici, kdy pro omezení dluhu mohl něco udělat, ale neudělal nic.

              Snad OT nevadí ani adminům diskuze, když to dokážeme držet na slušné úrovni a ani já ani ty se neurážíme, jen dokážeme prezentovat bez emocí své názory.

  2. Kožená bUNDA marketingová se to snažila nahodit jako vyšší GPU, ale pár borců ho prokouknulo. Nicméně tomuto markeťačkovi nic nebránilo tomu, aby za to hodil “Ti” a vyvolal tak pocit exkluzivity a něčeho navíc. Nepochybně mu to spousta lidí zhltne 😉 Ale je to úsměvné, 285W šmejd za 25k. Zdravím milovníky odlesků v kalužích..