Hlídač shopů vám ukáže, jak Alza a spol. čarují s cenami

7
shop obchod nákup
Ilustrační foto (autor: 3D_Maennchen / Pixabay)

Do oficiálního Černého pátku zbývají dva týdny, ale české e-shopy s elektronikou se již zbláznily a „Black Friday“ hromadně spustily nyní. Slevy až 90 % přitom nemusí být reálné. Zákazníci by se měli mít na pozoru a výsledné ceny ověřit v jiných obchodech přes Heuréku, Zboží.cz apod., viz Pozor na falešné výprodeje.

České firmy Apify, Keboola a TopMonks spolupracují na vývoji tak trochu jiného srovnávače. Jmenuje se Hlídač shopů a neporovnává ceny napříč e-shopy, ale dlouhodobě monitoruje cenu daného produktu v rámci jednoho obchodu. Z toho pak lze zjistit, jestli před akcí nedošlo ke zdražení či jestli aktuální cena po slevě je opravdu ta nejnižší, jako kdy obchod nabízel.

Hlídač shopů aktuálně monitoruje 13 obchodů a bezmála milion produktových stránek. V hledáčku jsou Alza, CZC, Datart, Tesco, Kasa, Košík, Lekárna.cz, Mall, Mironet, Mountfield, Notino, Rohlík a T.S.Bohemia. Historii cen a slev můžete sledovat přímo na webu hlidacshopu.cz po zadání odkazu, případně si práci usnadnit instalací doplňku pro Chromu nebo Firefox.

Díky Hlídači se dozvíte reálnou slevu. Tu provozovatelé popisují jako slevu vztaženou k maximální ceně, za kterou se produkt prodávat v posledních 90 dnech. Nikoliv k doporučené ceně, za kterou se třeba nikdy ani neprodával. V aktuálním monitoru zaměřeném na Black Friday má Alza 321 zlevněných produktů v průměru o 29 %, ale reálně slevy činí jen 18 %. U CZC jsou uváděné slevy 33 %, reálně je to 22 %. Největší kouzelníci jsou na Mallu a T.S.Bohemii, kde mezi uváděnými a reálnými slevami je rozdíl 16 procentních bodů.


Hlídač shopů vám ukáže, jak Alza a spol. čarují s cenami
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (94%) 280 hlas/ů

7 KOMENTÁŘE

  1. Bohužel v tom mají trošku bordel a stejně je dobré si to porovnat ještě na heurece protože se daný produkt může dát koupit levněji.
    Nicméně snaha dobrá, se uvidí jestli se to vypiluje nebo to začnou firmy uplácet 😀

  2. Ja úprimne fakt nerozumiem, ako sa niekto pri cene produktu môže riadiť percentuálnou výškou.
    V prvom rade ma zaujíma, koľko som sám ochotný zaplatiť a či je ta zľava pre mna dostačujúca, resp. či nemôžem inde ušetriť ešte viac s prihliadnutím na ďalšie ne/výhody obchodu. Percentami sa môže riadiť len úplný cvok…

  3. Tady někdo těžce nechápe smysl toho webu, není to ani tak o tom, aby si zákazník podle toho vybíral nejlevnější obchod, od toho tu je Heuréka, ale spíš jako kontrola toho, jak moc poctivé ty eshopy jsou (jak moc s námi vy**bávají).
    Namátkou jsem koukl a hned vidím, věc se prodávala rok a půl za 3,5 tisíce a měsíc před Black Friday najednou skočí na 4 tisíce. Vsadím se, že na Black Friday cena klesne tak na 3,3 tis. Kč a bude u toho napsané, jak obří sleva to je. (V tomto případě šlo o CZC.)

    • Dobre ráno Pane. Presne o tom predsa píšem. ja by som skôr povedal, že najprv si treba odpoved prečítať aj viac krát a až potom obviňovať niekoho z nechápavosťi. Ja význam webu chápem, ale nechápem prečo by som mal byt oklamany 70% zľavou bez neho. Ak mám niečo v pláne a je to väčšia vec, tak tie ceny v danom obdobi sledujem už dlhšie a viem približne, v akej cene sa to pohybuje. Navyše, ak ta cena bude mat nálepku -70%, ale reálna cena bude -50% z pôvodnej ceny, ale stále o pár EUR lacnejšie, ako v bežnom predaji, tak mi je to úplne fuk. Percenta ma nechávajú chladným vždy.