HTC udělalo velký skok pro lepší VR. Co přinesou brýle Cosmos a Vive Pro Eye?

6
HTC Vive Cosmos
HTC Vive Cosmos

Je to přesně rok, co HTC představilo zdokonalené VR brýle Vive Pro a k nim bezdrátový adaptér. Ani letos se jejich stánek na CESu neobešel bez důležitých novinek. Pro rok 2019 chystá HTC hned dvě hardwarové a dvě softwarové.

Hlavním tahákem budou brýle Vive Pro Eye, které do obchodů dorazí v druhém čtvrtletí. Název i design napovídají, že půjde o vylepšenou předchozí generaci, ale jestli se dočkáme i vyššího rozlišení, frekvence nebo rozšíření zorného úhlu, to zatím nevíme. První dva parametry by se ale posunout mohly, protože jedna z nových vychytávek umožní zlepšit obrazovou kvalitu, aniž by to mělo velký dopad na hardwarové nároky herního počítače.

Řeč je o eye trackingu, technologii pro sledování očí. Kolem čoček se nacházejí nové senzory sledující, kam se uživatel dívá. Novinka přinese nové možnosti bezdotykového ovládání, takže VR si budou moci lépe vychutnat i lidé s hendikepem. Pohyb očí se může přenést i na virtuální postavu, takže v různých sociálních službách budou avatary umět interpretovat nové emoce.

Především ale eye tracking může ulehčit práci grafické kartě. V plném rozlišení by se zobrazila jen část zorného pole, na kterou oko zaostřilo, zatímco periferní oblast by měla méně detailů. S tzv. foveated renderingem se počítá do nové generace VR brýlí s extrémním rozlišením. HTC Vive Pro Eye k tomu dělá první krok a tento dynamický rendering nabídne ve spolupráci s Nvidií. Ta na CESu oznámila, že architektura Turing bude foveated rendering plně podporovat. Podporu ale budou muset zahrnout také hry a aplikace, nebude automaticky dostupná všude.

Jeden kabel a bez majáčků

HTC odhalilo i brýle Vive Cosmos, o nich toho ale víme ještě méně. Vývojáři dostanou ještě začátkem roku dev kity, o dostupnosti komerční verze ale Tchajwanci promluví až někdy v průběhu sezóny. Zatím víme jen to, že Cosmos s sebou přinese úplně nové ovladače a že se brýle odejdou bez základnových stanic. Budou obsahovat čtyři kamery a tradiční pohybové senzory, které mají lokalizaci v prostoru zvládnout ve stejné kvalitě.

Zjistili jsme, že více než 85 % zájemců o virtuální realitu vnímá snadnou instalaci a použití jako nejdůležitější faktor při nákupu VR headsetu,“ řekl generální ředitel americké pobočky HTC Vive Daniel O`Brien. „Věříme, že Cosmos bude skvělou volbou pro ty, kteří do VR zatím neinvestovali a zároveň nabídne skvělé zážitky i zkušeným fanouškům virtuální reality.

Šušká se, že Cosmos budou první s podporou VirtualLinku, což je nové rozhraní založené na USB-C, které jedním kabelem umí přenášet obraz, zvuk, data i napájení.

Lepší VR ekosystém

V květnu HTC ve svém obchodě Viveport nabídne nové předplatné Infinity, které zájemcům za jeden poplatek zajistí neomezený přístup ke všem více než 500 VR aplikacím a hrám. Cenu zatím neznáme. V současnosti ale roční tarif stojí 2370 Kč, nabízí jen 60 titulů a uživatelé mohou každý měsíc spustit jen pět z nich.

HTC nás dále navnadilo něčím, co nazývá Vive Reality System. Popis i video jsou příliš vágní na to, abychom z nich pochopili, co novinka přinese a jaký je její potenciál. Pravděpodobně jde ale o jakýsi virtuální svět, kdo si lidé budou spouštět další VR aplikace a potkávat se s jinými uživateli. Součástí Vive RS má být také nový webový prohlížeč od Mozilly. Novinka bude nejdříve dostupná pro brýle Cosmos.

HTC udělalo velký skok pro lepší VR. Co přinesou brýle Cosmos a Vive Pro Eye?
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 8 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

  1. No uvidime, RTX2000 grafiku nemam, tak asi HTV Vive pro me nebude, spis to vidim na Pimax 5K, ten uz ma oznameny uhel rozhledu 200 stupnu, to je pro me nejdulezitejsi, protoze tech 110 stupnu prvni generace je proste malo.