Intel Cascade Lake-X odhaleno. Cenová revoluce v procesorech s 10 až 18 jádry pro X299

132

Na tento podzim byly očekávány nové highendové procesory Intelu pro socket LGA 2066 neboli platformu X299. Čipy Cascade Lake-X jsou highednovou podobou nových Xeonů Scalable „Cascade Lake-SP“, které Intel vypustil na jaře pro servery. Už v září Intel přislíbil, že u této generace nabídne výrazně lepší poměr cena výkon, a toto se teď opravdu uskutečňuje. Společnost teď tyto procesory – oficiálně 10. generaci procesorů Core i9 řady X – odhalila se všemi parametry a cenami. A právě ty jsou výrazně snížené oproti předchozímu Skylake-X, některé počty jader se teď dají koupit dokonce za pouhou polovinu. Díky tomu by tato CPU mohla být pro leckoho atraktivní, a to i jako upgrade z předchozí generace, pokud už třeba platformu X299 používáte.

Cascade Lake-X bude tvořeno jenom čtyřmi modely, desetijádtem, dvanáctijádrem, čtrnácitjádrem a osmnáctijádrem. Nižší verze vzaly za své patrně proto, že šesti a osmijádro má Intel už na mainstreamové platformě LGA 1151 a konkurence počty jader dost posouvá výš. Absence šestnáctijádra je pak vysvětlována tím, že se snížením cen, ke kterému se hned dostaneme, by mezi modely už byly příliš malé rozdíly. Objevila se spekulace, že se Intel mohl chtít vyhnout přímému srovnání 1:1 s Ryzenem 9 3950X od AMD také 16 jádry (ale v socketu AM4 s levnějšími deskami). Ovšem to asi není tak podstatné, protože porovnávat se nabídka Cascade Lake-X bude se 7nm Ryzeny tak jako tak.

Cena za jádro výrazně klesla

Králem nabídky bude osmnáctijádro Core i9-10980XE. Zatímco v předchozích dvou generacích měly jeho předchůdci příliš výlučnou cenu kolem 2000 dolarů, Intel ji nejspíš pod tlakem budoucích Threadripperů 3000 vrátil cenu zpátky k 1000 dolarům, což byla cena za extrémní nejvýkonnější CPU pro desktop do roku 2015 (kdy generace Braswell-E zdražila s desetijádrem Core i7-6950X na 1723 $). Respektive se jde ještě o pár dolarů níž, na 979 $ (s DPH 27 800 Kč). Procesor bude za tuto cenu mít základní frekvenci 3,0 GHz, přičemž turbo pro všech 18 jader (a 36 vláken) aktivních je 3,8 GHz. L3 cache je 24,75 MB, TDP je 165 W.

Turbo Boost Max 3.0: preferovaná jádra s o 100 a 200 MHz vyššími takty

Maximální jednojádrové turbo je 4,6 GHz, ale s aktivní technologií Turbo Boost Max 3.0 je na některých (ne všech, jen tzv. preferovaných) jádrech možné mít až 4,8 GHz. Tato frekvence je dostupná na dvou nejrychlejších jádrech (a je pak na operačním systému, aby na ně umístil potřebné procesy, případě Intel nabízel i vlastní ovladač, který se o přiřazování stará). Kromě dvou nejrychlejších jader by dvě další měla zvládat frekvenci o 100 MHz nižší (zde 4,7 GHz), zbytek pak zvládá oněch 4,6 GHz. Tyto počty (2+2) a odstupňování (o 100 MHz nižší takt pro třetí a čtvrté jádro) platí i pro následující modely.

Dvanáctijádrové Core i9-10920X a čtrnáctijádrové Core i9-10940X budou zachovávat stejné maximální jednovláknové turbo jako osmnáctijádro – jak v běžném režimu, tak s Turbo Boost Max 3.0, tedy také 4,6 a 4,8 GHz. Mají stanovené i stejné TDP 165 W. Budou však logicky moci běžet na o něco vyšších taktech při zátěži všech jader. Základní takty jsou 3,5 GHz pro dvanáctijádro a 3,3 GHz pro čtrnáctijádro. All-core turbo je pak pro dvanáctijádro maximálně 4,3 GHz a pro čtrnáctijádro 4,1 GHz. L3 cache je 19,25 MB u obou. Ceny jsou 689 $ (19 400 Kč) a 784 $ (22 200 Kč).

Intel procesory Cascade Lake X parametry 01
Parametry procesorů Intel procesory Cascade Lake-X

Desetijádro Core i9-10900X má také 165W TDP a L3 cache o kapacitě 19,25 MB, ale ztratíte s ním 100 MHz z jednojádrového turba – běžné maximum je 4,5 GHz, frekvence pro Turbo Boost Max 3.0 je jenom 4,7 GHz. Základní frekvence čipu je pak 3,7 GHz a maximální all-core turbo 4,3 GHz. Cena za tento procesor je 590 $ (16 750 Kč). Obecně Intel u nižších modelů procentuálně snížil cenu o trošku méně než u vyšších. U osmnáctijádra jde zlevnění na polovinu, tady „jenom“ o 40 %. Na druhou stranu poměr vícevláknového výkon a ceny byl u AMD výrazně napřed (a asi bude i u budoucích Ryzenů Threadripperů 3000), takže i tyto výrazné slevy jsou do značné míry dohánění konkurence.

Původně se mělo za to, že se tato CPU začnou prodávat již nyní tento měsíc. Ovšem nyní proběhlo ještě jen formální („papírové“) uvedení. Reálná dostupnost těchto novinek má nastat až příští měsíc, tedy v listopadu. Také recenze by tedy asi měly vyjít až v té době.

Upgrade bude vyžadovat aktualizovaný BIOS

Relativně nízké ceny Cascade Lake-X v podstatě činí nákup starých modelů Skylake-X nebo Skylake-X Refresh za staré ceny nesmyslným. Intel u těchto procesorů podle některých informací neplánuje žádný výprodej, při kterém by byly také zlevněné na srovnatelnou úroveň, jejich ceny zůstanou na původní úrovni. Ovšem při nákupu Cascade Lake-X nesmíte zapomenout na jednu věc – bude potřebovat nový BIOS (přesněji UEFI firmware) v desce, jinak systém nenaběhne. Je třeba s tím počítat a při upgradu aktualizovat BIOS se starým CPU, případně při koupi nového PC dát pozor na to, aby měla deska nahraný dostatečně nový BIOS. Na trhu by se teď ale měly objevit i nové desky vyrobené přímo pro Cascade Lake-X, u kterých by měla být jistota kompatibility.

Intel procesory Cascade Lake X parametry 02

Vylepšený paměťový řadič, konektivita a opravený Meltdown

Cascade Lake-X přináší díky upravené architektuře řadu dílčích zlepšení, byť jde stále o 14nm čipy a . Paměťový řadič oficiálně podporuje DDR4 na taktu 2933 MHz (starší procesory jen DDR4-2666), byť toto většinou stejně obejdou profily XMP u pamětí. Oficiálně jsou také podporovány 32GB moduly s 16Gb čipy, takže lze s těmito CPU mít až 256 GB operační paměti. Procesory mají také o čtyři linky PCI Express 3.0 víc ve svém řadiči, což budou moci využít nově navržené desky, ty starší, jež počítaly jen se 44 linkami, přirozeně profitovat nemohou. Celkem je linek v řadiči přítomném v CPU 48 proti dřívějším 44 (Intel sice uvádí 72 linek, ale to je pro celou platformu se započítáním linek z čipové sady). Jádro Cacade Lake-X je také zajímavé přidáním instrukcí DL Boost pro akceleraci neuronových sítí, které mohou zlepšit výkon v „AI“ aplikacích, pokud pro ně vývojáři napíší optimalizace.

Co je také důležité, jsou bezpečnostní opravy. Dosud prodávané refreshované procesory Skylake-X (Core i9 řady X deváté generace) pořád měla všechny chyby související se spekulativním vykonáváním instrukcí. Cascade Lake-X díky novému křemíku konečně řadu z nich opravuje, zejména problém Meltdown. Nepotřebuje proto pro něj softwarové řešení v operačním systému, které snižuje výkon. Tím pádem budou tyto novinky v některých situacích (změna kontextu při přepínání procesů, systémová volání, přístup k disku) rychlejší než chybou postižené Skylake-X se stejnými parametry.

Galerie: Core i9 pro socket LGA 2066/platformu X299


Intel Cascade Lake-X odhaleno. Cenová revoluce v procesorech s 10 až 18 jádry pro X299
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72.5%) 8 hlas/ů

132 KOMENTÁŘE

          • Těmto info teda moc nevěřím, stejně jako od jedničky Alza kde je nejprodávanější i5-9400F, pak následuje Ryzen 5 3600 a Ryzen 7 3700X. Kdyby aspoň uveřejňovali čísla, nechápu proč s tím dělají takové tajnosti o)

            • To neverím tomu ani ja, len ja mám info od ľudí v skladoch, kde ten človek vie, koľko čoho vydáva, ale aj to treba brať s rezervou, môže mať silné “náboženské” presvedcěnie :), ale rozhodne spoľahlivejšie ako nejaký softvér.

            • tombíku, truhlíku, to je stále stejný Helmut, jáj kedy to už pochopíš…

            • Ja nevim vladarko, jestli jsi opravdu tak tupy a hloupy a nebo jestli jsi jen placeny mamlas nekym, ktery ma potrebu operovat mimo Slovensko, protoze takovyho vola v Cechach nenasli.

            • tombíku, popletko, len v tejto diskusii sme sa traja zhodli, že pofidérne generovaným číslam predajcov sa nedá veriť a ty furt po všetkých weboch ospevuješ Helmutove čísla, cijášku…

            • Ty se muzes shodovat na cem chces posuku, protoze z tebe stejne nikdy nic kloudneho nevyleze..

            • Můžete sledovat třeba bestseller list Amazonu, ten nemá čísla, ale když se podíváte na to pořadí…
              https://www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics-Computer-CPU-Processors/zgbs/electronics/229189/ref=zg_bs_pg_1?_encoding=UTF8&pg=1

              V roce 2017 BTW tam v první dvacítce bývalo tak 12-13 Intelů a Intel býval na prvním a druhém místě, AMD mělo nejvýš Ryzen 5 1600, ten se někdy dostal i na druhé místo, ale první bylo vždycky Core i7-7700K (pak i7-8700K).

              Jinak nejprodávanější X299ky (9820X a 9900X) teď jsou momentálně na nějakém 60. a 70. místě, kdežto čtyři různý Threadrippery jsou před nima… čili v retailu ty platforma LGA 2066 opravdu asi zlevnit potřebovala. (V OEM pracovních stanicích HP, Dell, Lenovo atd se určitě prodává jenom Intel protože Threadripper je málokdy v nabídce, ale tam taky Intel možná ty slevy dává taky.)

            • Situácia Intel HEDT platformy sa dramaticky zmení s príchodom nových Cascade Lake, za tie ceny sa to bude predávať v ďaleko vyšších číslach, jednoducho 50 % zľava osloví aj zákazníkov, ktorí doteraz nedumali o HEDT z dôvodu vysokej ceny.
              Kto by už len kupoval obyčajný 16-jadrový Ryzen za 750 dolárov, keď môže mať s doplatkom 229 dolárov 18-jadrový HEDT procesor.
              Samozrejme najvýznamnejší OEM výrobcovia budú preferovať Intel ako vždy.

            • “Situácia Intel HEDT platformy sa dramaticky zmení s príchodom nových Cascade Lake, za tie ceny sa to bude predávať v ďaleko vyšších číslach, jednoducho 50 % zľava”
              Ano a to je to co tu všichni píšeme. Pokud by Intel zachoval ty vysoké ceny, tak by měl potíže s prodeji. A tak kvůli AMD (i když se Intelu určitě nechtělo) musí s cenou dolů. Což prospěje všem. Prostě krásná ukázka fungujícího konkurenčního prostředí. To že má Intel zaháčkované a ob-háčkované firmy jako DELL a pod. se dobře ví. Prostě tam bude delší dobu trvat, než se AMD víc prosadí. A firmy jako DELL a pod. nechtějí riskovat ztrátu výhod jaké nyní mají.

            • “Kto by už len kupoval obyčajný 16-jadrový Ryzen za 750 dolárov, keď môže mať s doplatkom 229 dolárov 18-jadrový HEDT procesor.”
              Ver tomu, že kopec ľudí. A to práve preto, lebo s tým “obyčajným” prokákom sa bude predávať aj “obyčajná” doska za “obyčajné” peniaze. A zatiaľ čo Intel zrazil cenu ich “neobyčajných” CPU na polovicu, očakávať podobné zlacnenie dosiek môže iba úplny blázon a naivka. Takže nejaké raketové predaje fakt neočakávam, aj keď samozrejme k nejakému pozviechaniu sa určite dôjde.

            • Srandista, ak chceš vyhulit 750 dolníkov za obyčajné 16-jadro, tak prosím, sú to tvoje korunky.

            • 3950X imho bude tomu 9980XE dost blízko (a cena teoreticky 3/4nová, když přejde nedostupnost). V některých věcech, co Zenu2 dobře jdou, by ho IMHO mohl i porážet. Jako když někdo přímo vyžaduje, že CPU musí být Intel, tak mu to bude jedno, ale jinak…

            • @Jan Olšan : ” 3950X imho bude tomu 9980XE dost blízko ”

              Ale ja hovorím o novom 18-jadre Cascade Lake i9-10980XE

            • A jo pardón, já taky myslel i9-10980XE. Neměl by tam asi být moc velký rozdíl, takty jsou podobné. Základní frekvence a all-core boost jsou dokonce stejné (3,0/3,8 GHz).

            • [PROMAZ] “Srandista, ak chceš vyhulit 750 dolníkov za obyčajné 16-jadro,”
              A kdo říkal že AMD u svého ne obyčejného 3950X taky nezareaguje cenou? I když by nemuseli, ale u AMD bych i tipnul že by mohli. Ale je to sranda co, že AMD v obačejném desktopu zdárně konkuruje HEDT co 🙂 ještě cca 2-3 roky z5 by to nikoho nenapadlo. Pamatuji jak kamarád kupoval Intel 8 jádro za 30 fíků…

            • “Srandista, ak chceš vyhulit 750 dolníkov za obyčajné 16-jadro…” – a čo je prosím na Cascade Laku-X na tozdiel od AMD také neobyčajné (okrem vyššej ceny samozrejme)?

            • Tak podle toho vysledku od MSI, dava 3950X v CB15 3932 bodu, coz je vic nez 9980XE s 3700-3800 body. Na 16C oproti 18C je to skvely vysledek. Intelu se s 10980XE asi podari trosku zvednout frekvence v turbu na ukor jeste vetsi spotreby, takze nakonec asi bude rychlejsi. Nicmene s prihlednutim k tomu, co se a za kolik spolu srovnava, tak je to dost ‘groteskni vitezstvi’.

            • @Srandista, na Cascade Lake je proti Ryzenu zaujímavé :
              – rozšírené inštrukcie
              – full AVX
              – štvorkanál RAM
              – potenciál OC CPU
              – potenciál OC RAM
              – separátne nastavenie frekvencie jadier
              – separátne nastavenie napätia jadier
              – možnosti nastavenia uncore/frek,/voltáž
              – možnosti nastavenia Vvid
              – možnosti nastavenia frekvencie jadier po skupinách, napríklad 8-core na 5GHz / 18-core na 4.2GHz atd.

            • vladar ty si z ktorej ceresne padol? Ked nechces teraz kupovat obycajne 16jadro, tak si kupis 8jadro a to 16jadro si kupis o rok o polku lacnejsie + predas to 8jadro a dokupis zan dalsich 32 ramky napriklad.

            • @mvladar: tak si to zhrňme. Bod 1 a 2 sú to isté, a v dnešných aplikáciach temer nevyužívané. Bod 3 je legitímna zaležitosť, bohužiaľ jej pozitívny dopad docela zabili výmenou Ringbusu za Mesh, ktorý výrazne skrúhol hlavne herný výkon. No a body 4 až 10 sú zasa len rôzne pomenovania jedného a to OC. A to už musíš byt riadne zúfalý, keď potrebuješ OC pomenuvávať rôznymi spôsobmi 7 krát, aby si si pred sebou obhájil, aký je Skylake-X… Teda pardón, Cascade Lake-X “neobyčajný” procesor…

            • @Srandista, som myslel, že sa viac vyznáš v procesoroch, preto som menoval možnosti ladenia Cascade Lake. O hernom výkone vyložene trepeš, frekvencia je dôležitejšia ako Mesh, to si len zrejme vyčítal, je to sprostosť. Tie benefity HEDT by si nevyužil, nevedel by si ako, takže pre teba bude vhodnejší obyčajný Ryzen. Medzi OC CPU a OC RAM nevidíš rozdiel, tak to stačí, nemá cenu ďalej diskutovať. Druhý krát sa nepýtaj v čom je rozdiel.

            • @Srandista, bez urážky, kup si toho Ryzena, bude takmer na doraz taktovaný od výrobcu, nepotrebuješ/nevyužiješ výkonový potenciál HEDT. Hlavne sa už nepýtaj na rozdiel medzi BMW X5 /HEDT/ a KIA Sportage /Ryzen/.

            • U těchdle trollů typu Vladař vždycky přemýšlím, jestli těm kravinám co píšou opravdu věří.. 😀

              Vladaři Intel HEDT vs Ryzen to je spíš 12t kamion vs KIA Sportage. 😀

      • PDSFab 7.10.2019 at 9:34

        “Musel znížiť, lebo mu tie predražené, žravé, deravé zázraky nikto nekupoval, samozrejme okrem výnimiek s tunelovým videním.”

        To je zvlastni, ted tu byl clanek o tom, jak intel pres navyseni kapacit nestiha vyrabet, a podle jeste starsich clanku se zuby nehty snazi udrzet prioritne produkci HEDT a Xeony, o ktere je nejvetsi zajem. Jestli ty nahodou nezvanis nesmysly….

  1. supr, celkem solidní nabídka, děkujeme AMD
    btw teď tu mám další 9900K, teplota jde až na 100 C v Prime95 na default bez OC, s Ninja 5
    když si vzpomenu na legendární větu “není problém 5GHz na vzduchu”, vždycky mi cuká koutek 😀

    • Co to meleš, mám 9900K všechny jádra na 5Ghz , chladič NOCTUA NH-D15 a max teploty mám kolem 85 stupňů. To jsem to ani moc neřešil. Mám nic moc desku MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON, která docela hodně nadsazuje napětí i s nejnovějšíma biosama.

      Jako jasně AMD super konkurence a díky , za to , ale nějakých 13K je dneska tak 1/3 vyplaty…. who cares když má jako koníček hraní her 😀

      • A jak to souvisí s mým příspěvkem?? 😀 To je snad jasné, že záleží na štěstí jaký cpu chytneš. Věřím, že někdo má štěstí a jede mu to i 5.1 allcore. Mimo jiné ani nepíšeš jakou máš revizi, pokud to teda vůbec víš.
        btw max teploty v čem? jaké napětí atd…
        ve hrách mám taky jen cca 70 C

      • snehulak 7.10.2019 at 20:00
        Je tu pár rozdílů. D15 je monstrum (osobně ho mám) a on psal, že má sice super ale levnější a podle všeho i slabší Ninja 5.
        Krom toho Ty máš 85°C při běhu Prime95 ? A teď nemyslím minutu, ale třeba po hodině. Prime95 je totiž dost masakr, ale sám ho používám pro testování stability.

        • Na nejakem Prime vubec nezalezi. Dulezite jsou teploty v H265 encodingu, nebo renderingu. S powerviry se sice hezky strasi v dskusich, kdyz se to nekomu hodi, ale jejich prakticky vyznam je nulovy. Ja mam v AVX encodingu o 15stupnu mene nez v Prime.
          Nedavno si mi jeden streamer s 3700X stezoval, ze kdyz necha bocnici case zavrenou, tak ma teploty pres 90 stupnu a rve to jak krava. Netreba asi poznamenavat, ze tam mel tri 120mm odtahove ventilatory.

            • Ty ladíš tak, aby to fachalo za všech okolností ? A vieš akú somarinu si práve napísal ? Ladenie je práve o dosiahnutí optimálneho výkonu pri konkrétnom využití, pane OC mistře…

            • Rofl, další Vladařova kravina. 😀 Hele joudo, raději zůstaň u teorií, evidentně s praxí máš nulovou zkušenost. Když skládám pecku pro kámoše, opravdu netuším co na tom PC kdo bude dělat teď nebo za 5 let. Nehledě na to, že za pár let, až to bude mít zasraný prachem a v létě bude 40 stupňů, tak to musí pořád stabilně šlapat jak hodinky. Od tebe s tvýma nulovýma znalostma bych tedy opravdu pecku nechtěl. 😀

              btw: vzhledem k tomu, že neodpovídáš na tento příspěvek, začínám předpokládat, že jde o další tvou vymyšlenou lež
              https://www.cnews.cz/intel-cascade-lake-x-core-i9-x299-odhaleni-vyrazne-lepsi-ceny/#comment-218500

            • Jiste ze mel zakladni chladic 🙂 ten je preci zcela v pohode, jak jsme vsichni ujistovani. takovy intel treba nejde uchladit nicim, jak jsme vsichni ujistovani.

            • hmm odkaz nikde, takže ani nikdo neví zda to je pravda a nebo ne. Dále AMD má aspoň, když už to takto bereš, použitelné chladiče. Intel nikoli. Rozumný člověk nasadí FERA3 a neřeší. Jinak jsem viděl 3700X i s základním chladičem a v kvalitní skříni to jelo celkem dobře.
              Když vezmu v potaz Tvou demagogicou větu, tak 9900K, 9700K opravdu neuchladíš ani tím chladičem Fera3. Nižší modely ano. Ale intel chladiče jsou katastrofou i na celeronech.

            • odkaz asi tezko, resil jsem to primo u nej. napastovano dobre, pritlak ok, nastaveni desky default. doporucena vymena chladice. toliko k vyhode bunled chlazeni.

              ano, 9900K (nikoliv 9700K) vyzaduje dobry chladic vyssi cenove kategorie. ja jen, ze u ryzenu tomu tak byt nema.

    • Tak uvidíme jakou prodejnost budou mít oba procesory. Zatím Intel fyzicky nic neuvedl. Ale dost pochybuji, že ten 18-ti jádrový Intel bude někdo kupovat. Výkon budou mít oba procesory stejný. Reálná spotřeba bude u AMD poloviční a cena celé platformy bude u AMD taky poloviční. No jsem zvědav na HEDT platformu AMD. Tam kde Intel končí, bude AMD začínat. Tak proč kupovat nějaké pidi 18-ti jádro, když se můžu pěkně rozšoupnout s 32 a více jádry.

      • Pššt to [PROMAZ] nedošlo 🙂 On porovnává AMD Desktop s Intel HEDT:-) I když Pro AMD to je krásná vizitka. Vychází z toho sakra dobře když se to takto porovnává 🙂

        Na nové TR jsme taky zvědavý a řekl bych, že se zde bude AMD krotit a nebude vydávat 64/128 TR. Bylo by to zbytečný. Intel nemá co postavit ani proti TR s méně jádry.

          • [PROMAZ] a co to mění na tom co jsme napsal? 😀 myslíš si snad že by proti 26 jádru (možná 28 jádru) potřebovali 64 jádro? 😀 Zatím postačí to co se už párkrát předvedlo a to má 32 jader 😉
            Na rozdíl od Tebe vím o čem píšu 😉

  2. Jupíí, tak už tu máme kompletnú rýchlu rotu za práva utláčaných rudokožcov. Ale KOCHRENE, teba musím bohužial sprdnout, kde si sa človeče flákal ? tombík, noha i wendak sú tu už zoradení v jednom rudošíku a ty zanedbávaš povinnosti voči kolektívu, nech sa to neopakuje !
    No, už je to tak chlapci, šmudlu 3950X ešte nevadali, pneváč im to nefungíruje a už je zostrelený HEDT 18-jadrom.

    • Myslim, ze pro tebe by se dalo vytvorit nove oznaceni “technicky debil”, protoze takhle debilni prispevky to opravdu jeste nikdo nepsal 😉
      Argumentovat tim, ze 18C z HEDT platformy by mohlo porazit 16C z deskopu..tohle muze delat opravdu jen technicky debil 😀

            • Hele asi bude lepsi, kdyz nic uz vysvetlovat nebudes…tech blbosti jsi napsal na jednu diskusi uz dostatek

            • tombíku, truhlíku, ty si vystresovaný a ešte k tomu absolutne nerozhodný – žiadaš o vysvetlenie – odmietneš vysvetlenie, ajajáj….

            • Hmm..a co mi chces vysvetlovat, ze jsi pako ktery nicemu nerozumi, ktery v diskusi o bitratu videii nevi, ze se bavime o kodecich, nebo ktery acha nad tim, ze Intel uvede 18C v HEDT, ktere bude vykonove na tom podobne, mozna o chlup lip nez 16C AMD z bezne desktopove platformy. Vzdyt je to spis ostuda. Nahore napises pripsevek o “vyhodach” 9980XE, kde vetsinu z toho u 95% tech lidi, co takovy CPU budou pouzivat nebudou zajimat..co chces vysvetlovat, vzdyt co tvuj prispevek, to nesmysl.
              Vzdyt ty podle tech prispevku nemuzes byt normalni, ty jsi psychicky naruseny

            • Tome ubral bych na výrazech, i když souhlasím, že [PROMAZ] tu jen ale doslova hloupě trolí. Snaží se nahradit Maudita, ale ten byť taky megatroll to uměl líp a nepsal tak o oči bijící kraviny. Přecijen to uměl líp zaonačit a zakamuflovat. Myslím, že by to tu měl Jan O. promáznout, protože už tu jsou zas jen roztržky.

            • tombíku, truhlíku, už je neskoro a mal si stresujúci deň, takže umyt zúbky a do spiša a fofrem, zajtra sa ti zas nebude chcieť vstávať do školky.
              Dobrú noc !

            • Vladař je jen hloupej trolík, takový neškodný internetový teoretik. 😉

            • A zase takmer pokope tombík, aznoha i kochren, ale kde je posledný z party truhlíkovic ….
              Jasne, ako vždy uteajú za modom s prosíkom o čistič….

            • “Rudokožci, truhlík, školka…”
              ani nevíš jak moc to o tvé inteligenci vypovídá. 😀 Jen pokračuj a odkopej se ještě víc… 🙂

  3. Že se s ním vůbec zahazujete, když je zcela evidentní, že vás všechny jen trollí, protože tak blbej nikdo být nemůže.
    Celá “diskuse” je jen hádka s jedním trollem, který plácá jeden nesmysl za druhým.

    edit: jinak jak asi dopadne Cascade lake-x: https://wccftech.com/amd-hpc-epyc-7742-benchmarks-utterly-annihilates-the-intel-xeon-platinum-8280-at-roughly-1-3-the-price/

    tohle je aktuální realita v hiendu a serverovém segmentu. A není divu, že má Intel bobky z toho, že ztratí serverový segment.

  4. Je to zvlastni. Zatim jedini lide co byli zabanovani, jsou opozice trombos a spol, kteri pres novou zdejsi politiku korektnosti ospravedlnujici banovani a cenzuru volne pokracuji v brutalnich nadavkach a dehonestaci vsech nazorovych oponentu, coz redakci vubec nevadi. To je zrejme v poradku. To uz neni dvoji metr, ale dvoji parsek.
    Duvenblejt.

    • Svět se v prdel obrací… Lhář hnizdo, který se nikdy neštítil házet špínu na druhé a očerňovat je si začal hrát na moralistu. Taky se mi nelíbí tady ty roztržky ani to titulování. A jsem taky pro to aby to tu bylo promazáno. Ale zrovinka od Tebe to fakt sedí. Málem jsem spadl ze židle smíchy…

        • Tak Ty to děláš vysloveně úmyslně to trollení i to rýpání do lidí. Jen se prostě hlídáš. To plevelení diskusí co děláš, ale taky není úplně v pořádku. Nicméně souhlasím a i jsem to tady psal, že by se to mělo promazat. Crha dostal BAN za to, že byl duševně vyšinutý a psal emaily na vedení a v neposlední řadě vyhrožoval. Což musíš sám uznat že není normální. Tohle ale úmyslně hnízdo opomíjí. A moje reakce byla čistě na to co tu vždy předváděl právě hnízdo. Jak tu lhal o druhých.

        • A co jineho jsi vladar.. demagogicke kecy posuka, ktery tady mesic chodil spamovat, ze AMD ma 1,5V a ze ty CPU pomalu hori za ziva.. pritom nemas poneti o tom vyrobnim procesu, neznas jeho parametry, nic.
          Pak te tady nekdo vyskolil, ze pokud mas nizke napeti, tak musisi mit ale zase vysoke proudy a od te doby ti to najednou prestalo vadit.

          • Tak si to ale prosím vyčítejte bez těch nadávek.

            P.S. “Maďar” se mi vůbec nelíbí. Jinak pánové, víte, že když někomu dáváte hanlivé přezdívky, tak to vypadá dětinsky? Teda ne že bych se tomu taky vždycky ubránil, když mě někdo naštve, ale když existuje nějaký argument, tak by to nemělo být třeba.

      • man in shadows 8.10.2019 at 12:16 ” Lhář hnizdo, který se nikdy neštítil házet špínu na druhé a očerňovat je”

        Také zajímavé. Zde celá stránka nadávek a pomluv, podívejme se od koho… Stále stejní lidé, a hnízdo to není. Dnes jako včera, předevčírem, pořád. To pak i to údajné lhaní vypadá od tebe, inu, jako lhaní.

        • Hnizdo, ze ty se ozves jako potrefena husa… demagogicky lhar par excellent. V nasi prvni diskusi, kde jsi treba tvrdil, ze video filtry neumeji vyuzit vic jak jeden thread, tak i presto, ze jsem ti natocil video,kde bylo videt, ze i s filtrem to bralo myslim 4 thready, tak si nepriznal omyl. Samozrejme v ty dobe, v ty tvy modry vizi, vsechno co melo vic jak 4jadra bylo spatne 😀 , pac Intel jich vic nedelal a pak si koupi udajne 8700K se 6C a 12T ..

        • Když neumíš číst tak to musím znovu zopakovat. Mi se to nelíbí a jsem pro promazání.
          Ale Ty tu sázíš na nové lidi, případně na lidi s krátkou pamětí. Protože lidi Tě už tady znají a ví cos tu prováděl. Samozřejmě i to jak jsi se snažil pošpinit ty, kteří se Ti nehodili. Což jak vidím vlastně ani nepopíráš a jen se snažíš odvést pozornost jinam.
          Jediný kdo tu dostal BAN byl Crha a to za vyšinuté chování. Tobě to vadí jen pro to, že to byl človíček z Tvého tábora a možná i pro to, že Ti udělil řád 😀 (trolla)

        • Koukám, že trombo si založil backup účet 🙂 Co kdyby to jednou přepísk, žejo.

          Tromboza opet usvedcen ze lzi. Nikdy jsem netvrdil ze “video filtry neumeji vyuzit vic jak jeden thread”, to je LEZ.

          Tvrdil jsem, ze zarazene filtry prudce zhorsuji skalovani, coz tvrdi i autori avidemuxu:

          https://www.avidemux.org/admWiki/doku.php?id=tutorial:h.264

          Multi-Threading
          Remarks: Many people complain that the CPU load doesn’t reach 100% in Taskmanager when encoding a video with x264, even with multi-threading enabled. This may have several reasons. Most likely something in the processing chain is bottlenecking x264. For example a single-threaded decoder and/or compute-intensive video filters may easily become the performance bottleneck.

          Zde je odkaz na diskusi:

          https://www.cnews.cz/intel-pry-kvuli-ryzenu-posune-vydani-sestijader-coffee-lake-mohly-vyjit-uz-v-srpnu/#comment-167067

          O nejake me “vizi” ze “vsechno co je vic jak 4 jadra je spatne” uz ani nemluve, to uz je blabol nad blaboly, a dalsi lez.

          Takze tromboza opet usvedceny ze lzi, kdyz uz jsme u toho kdo tu ma kratkou pamet. A sprosti vulgarni lhari budou opet osocovat lidi mluvici pravdu, dehonestovat je a spinit. Nevadi mi to, takova je doba.

          • Az na to Hnizdile, ze tradicne lzes..ale ty nic jineho neumis

            hnizdo 21.4.2017 at 10:11
            Dovolim si nekolik upresneni.
            “1) x264 rozhodne, ale rozhodne neni typicka aplikace. Vetsina sw vcetne samotnych windows zdaleka netezi ze vsech jader jako x264, obvykle jsou kvuli vrazenym filtrum podstatne mene efektivni. Staci do Avidemuxu pridat jeden dva filtry, a muzeme si 4 jadra strcit za klobouk. A takovy Premiere je uplna katastrofa (i kdyz generuje referencni video stream).”

            Bohuzel tvoje tvrzeni je silne priohnute a plati jen pro nektere scenare..tudiz je to lez. Protoze jsou filtry, ktere dokazi MT vyuzit. To ze ty nechapes vyznam slova “lhat”, je neco, co tady vsichni o tobe vedi. A k tomu mas jeste stejnou drzost jak tady posuk Vladar, tvrdit o druhych ze lzou..

            • Dekuji za potvrzeni lzivosti tveho vyroku “V nasi prvni diskusi, kde jsi treba tvrdil, ze video filtry neumeji vyuzit vic jak jeden thread”.

            • Ano Hnizdile, tady jsem se spletl, protoze jsem to psal z hlavy a nechtelo se mi hledat dany claek. Nicmene to na faktu cele te tehdejsi diskuse nic nemeni. Napsal jsi nesmyslny prispevek. I po prokazani ze meles pitomosti, jsi se kroutil jako had a prekrucoval o sto sest. Uplne stejne, jako se kroutis vzdycky.

          • Práve univerzálnosť je super vec, nielen multi výkon, ale i výkon na 2-6jadrové aplikácie, napríklad profi program Adobe Lightroom, edit videa na časovej ose 4-8jadier, antivír, foto-pluginy a more ďaľších využije 5GHz perfektne.

            • Samozrejme, aj antivir patrí medzi málovláknové apky, ty si ešte nikdy nerobil hlbkovú antivírovú kontrolu všetkých diskov ? Preskenovanie všetkých súborov na pripojených diskoch + kontrola systémových súborov zabere na mojom PC 15-20 minút na 1-4 vláknach pri 5GHz.

            • Ok, takže kupovat 18ti jádro, aby nám antivir co ho pustíme jednou za rok nejel na pozadí 18 minut, ale jen 15. 😀 Tak dnes nevím, komu dát Crhovu trollovací medaili, jestli tomu markeťákovi z Intelu za 18core 5.1 allcore a nebo Vladařovi za antivir. 😀

            • Aznohh, to si naprosto nepochopil, respektive nechceš pochopit. Tu predsa nejde o zakúpenie 18-jadra pre antivír, ale naopak o výkon celej plejády programov, ktoré stále využívajú len pár procesorových vlákien, je ich stále hodne. V málovláknových aplikáciách bude procesor kmitat na 5GHz a v MT nižšie. Je zaujímavé, že zo spomenutých programov si vybral jeden, ktorý sa ti hodil.
              Pár príspevkov vyššie ladíš počítač na Prime, to je kandidát na medailu hlúpost OC….

            • Aznohh, to si fakt nedokážeš vyhľadať nejaký údaj ?
              12.5.2019 cnews :
              Prosazování Epyců se zaseklo
              Kde ovšem posilování AMD ustalo, je v serverech. Firma získala v Q1 2019 jen 2,9 % prodejů serverových CPU (nejsou započítány embedded/IoT produkty), byť v Q4 2018 mělo už 3,2 %. Meziročně je to stále zlepšení (v Q1 2018 to bylo jen 1,0 %). Ovšem zde bych si tipnul, že je zmírnění prodejů spíš dočasné, protože Epycy druhé generace, které vyjdou letos, by s novou architekturou, až 64 jádry a 7nm výrobním procesem měly být docela atraktivní. Tržní podíl AMD v serverech s nimi prakticky určitě stoupne – těžko ale ještě říct, zda až někam k 10 %, jak AMD v delším horizontu doufá. Ovšem AMD původně touto dobou čekalo podíl 4 až 6 %, takže první 14nm generace za očekáváním poněkud zaostala.

            • Když pominu, že jsi nedal odkaz na to tvrzení Lisy Su, tak najednou to není 6%, ale 4-6%. Takže celý tvůj nesmyslný výpočet a debatu s Tynytem jsi založil na tvém výmyslu. Díky za potvrzení, že jsi zde opět lhal..

            • Aznohh, ty nevieš, že Lízanka je šéfka AMD ? No nic, debata s tebou nemá význam, výpočty sú správne, už neotravuj s hlúposťami, ten článok jasne poukazuje na neúspech AMD v serveroch, akurát tebe to nedocvaklo…
              Maj sa ….

            • mvladar 8.10.2019 at 21:41
              dávam si osobný závezok nepoužívať hanlivé pomenovania

              mvladar 9.10.2019 at 9:15
              Aznohh, ty nevieš, že Lízanka je šéfka AMD ?

              Takže další lež. Nejméně tvoje třetí v této diskusi. Díky, to mi stačí. Hloupý internetový ulhaný trolík…

        • “A word of caution though: Intel’s new pricing might not trickle down (immediately) to the consumer. We believe Intel might face some resistance and/or push back from retailers and partners. If you are a business selling Intel’s old 18-core for $1979, you aren’t going to want to stock the upcoming 10th generation CPUs at a price that completely undercuts your existing stock. The channel is going to have to take some heavy losses on SKUs that, overnight, just got their valuations cut in half.”

          Ty jsi spadl z maliny naznak? huhuhuhu…

  5. Ked som videl tie zlavy, normalne som si povedal – idem upgradovat! Potom som sa 3x zhlboka nadychol a vydychol a druhy – konecny zaver bol – Naco? Ved su to len dalsie posrane CPU s vela k hovnu jaddrami. 😉 Asi starnem. 😉