Project Scarlett: Nový Xbox podporuje 8K, 120 fps i ray tracing

1
Project Scarlett
Project Scarlett

Dva měsíce po Sony poprvé o nové konzoli promluvil též Microsoft. Na konferenci E3 potvrdil, že vyvíjí nový hardware, momentálně označený jako Project Scarlett. Do prodeje zamíří až na Vánoce 2020, takže na plné odhalení detailů budou mít Redmondští ještě hodně času. Již teď ale zmínili pár střípků potvrzujících, že po hardwarové stránce půjde opět o podobnou konzoli jako nový PlayStation.

Scarlett je také založen na nových čipech od AMD, tedy procesoru architektury Zen 2 a grafice Navi. Konzole bude využívat paměti typu GDDR6 a poprvé i superrychlé SSD, které má zkrátit načítání her. Jako u „PS5“. Microsoft také potvrdil, že nový Xbox bude mít hardwarově akcelerovaný ray tracing. Díky celkově čtyřnásobně vyššímu výkonu oproti Xboxu One X počítá s výstupem až do rozlišení 8K a snímkovací frekvencí až 120 fps. Zároveň ale podporuje variabilní snímkovou frekvenci, aby se obraz moc necukal, když hardware nebude stíhat dodávat stabilní framerate.

No a to je pro dnešek vše, co víme. Microsoft ještě potvrdil, že Scarlett bude zpětně kompatibilní s Xboxem One, takže hráči nepřijdou o své hry, úspěchy ani uložené pozice. Navíc budou moci použít i stejné periferie.

Nový Xbox vyjde společně se hrou Halo Infinite. Ta ale bude dostupná i pro Xbox One a Windows 10.

Microsoft kromě toho představil i nový Xbox Elite Wireless Controller Series 2. Mluví o něm jako o nejpokročilejším gamepadu na trhu, oproti první generaci byl kompletně redesignován zvenčí i zevnitř.

Má nový kompletně pogumovaný grip, upravené triggery a u páček půjde nastavit odpor. Gamepad má být celkově odolnější. Déle také vydrží, výrobce mluví o 40 hodinách na jedno nabití. K Xboxu nebo PC se připojí bezdrátově přes Bluetooth 5 či kabelem USB-C (minulá generace měla microUSB).

Nový Elite se začne prodávat 4. listopadu 2019. Microsoft již spustil předobjednávky, připravte si 4550 Kč.

Zdroj: Microsoft

 

Project Scarlett: Nový Xbox podporuje 8K, 120 fps i ray tracing
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 2 hlas/ů

1 komentář