
V Redmondu se připravují na příchod nové generace konzolí. Pod kódovým označením Scarlett vyvíjí hned dvě herní krabičky. Základní počítá se streamováním her přes xCloud, vyšší bude plnohodnotná verze s výkonným hardwarem. S Xboxem One se ale nadále počítá, Microsoft podle zdrojů Brada Samse z webu Thurrott.com dokonce chystá nové verze.
Možná již na jaře by měly přijít „slim“ edice, které budou postrádat optickou mechaniku. Hry dříve koupené na fyzických kotoučích prý půjde u vybraných prodejců vyměnit za digitální kopie.
Bez mechaniky výrazně levnější
Xbox One S a X mají oproti PS4 tu výhodu, že dokáží přehrávat i Ultra HD Blu-raye, což je médium s nejkvalitnějším možným obrazem a zvukem, pokud jde o domácí filmovou reprodukci. Kromě herní konzole jsou tedy i schopnými přehrávači videa.
Mechanika ale konzoli prodražuje a zvětšuje. Sams spekuluje, že „slimky“ by mohly být až o 100 dolarů levnější. Těžko věřit, že Microsoft bude před koncem životního cyklu téhle generace konzolí honit ztracené prodeje, ale firma alespoň může ověřit, jestli takový krok není příliš drastický pro budoucí Scarlett.
Xbox může být levnější, avšak bude se spoléhat pouze na internetovou distribuci. Filmy se dají streamovat, hry stahovat. Avšak exkluzivně z Microsoft Storu a bez možnosti hry dále prodávat v bazaru. Na druhou stranu, firma vsadila všechny karty na půjčovnu Xbox Game Pass, kde potřeba nakupovat a pak prodávat hry úplně odpadá.
Microsoft příští rok údajně uvede i novou revizi Xboxu One S, která si optickou mechaniku ponechá, ale sníží se výrobní náklady jiným způsobem. Jaké škrty firma připravuje, ale není jasné.
Maji oproti Ps4 mizerny prodeje a potrebuji si zajistit vetsi podil na trhu. Mozna ten jejich noveh XoX vyjde treba az 2021..
Nu, nalejme si čisté víno… Ona ta mechanika nebude až tak strašně drahá součást. Výrobní náklady jsou pakatel a inteligentní uživatel chápe, že to zařízení má o pár centimetrů víc, má-li se do něj to DVD vejít…
Pravý důvod bude spíš klasika současného licencového byznysu. Všichni velcí hráči pochopili, že prodávat licence na instalovatelný software tolik nenese, protože člověk si licenci koupí, hru nainstaluje a nemá motivaci ani důvod znovu platit. Případně si film stáhne a vypálí a má ho „zadarmo“.
Když zařízení nebude mít mechaniku a bude mít systém neschopný stahovat jinak než v „obchodě“, pak se dá vydělávat na časově omezených licencích „online obsahu v cloudu“ a videu/hudbě, které lze stahovat (za opakovaný poplatek) jen z „podporovaných“ zdrojů…
Snad si někdo ještě nemyslí, že výrobci přichází s novými zařízeními, aby udělali svým zákazníkům radost a nabídli jim něco šikovné, použitelné a funkční/spolehlivé. Naopak přemýšlí, jak doteď funkční a spolehlivá zařízení co nejvíce osekat pod rouškou „modernosti“, vymlátit z lidí co nejvíc peněz a opakovaně za co nejmíň a donutit člověka k ideálně pravidelným sekundárním platbám, se kterými v době nákupu zařízení nepočítal.
to by celkem pasovalo k tomu, jak Mrkvosoft kupuje herni studia..potrebuji udelat vetsi vyvar na hrach zaplatit si tak naklady na koupe studii…
Bazar! Klasika. zas sa pokusaju useknut bazarový predaj hier. Sony mechaniku určite neusekne bo je to zároven velka propagacia ich technologie Blu-raye…
tm bych si nebyl tak jisty..pokud se nepletu, tak PS4 Pro nepodporuje napr. Ultra Bluray prehravani… Soy mne v tomto dost zklamalo..asi se jim dari prilis..
To mas pravdu. Môže to vsak ma aj ine dôvody ako udržatelnosť ceny, či neohrozovať predaje svojich stand alone prehravačov.