Konzole ≠ gamepad. Microsoft bude na Xboxu podporovat i myš a klávesnici

8
Razer HyperFlux Wireless Power
Razer HyperFlux Wireless Power

Rok po opatrném oznámení, že by hráči mohli na Xboxu One využít i myš a klávesnici, Microsoft potvrdil, že podpora těchto periferií je konečně na cestě. V následujících týdnech budou moci betatesteři zapojení do programu Xbox Insider vyzkoušet hraní i jinak než na gamepadu.

Microsoft na novince úzce spolupracoval s Razerem, podpora ale nebude vázaná jen na jeho myši a klávesnice. Bližší informace o technologii firmy prozradí až 10. listopadu.

TIP: Hrát budou moci i hendikepovaní. Microsoft na to vymyslel zvláštní ovladač

Zatím víme jen to, že myši a klávesnice budou pouze volitelnou funkcí, výchozím ovladačem zůstane gamepad. Podporu musí nasadit vývojáři u jednotlivých titulů, neznamená to tedy, že po spuštění půjde novým způsobem hrát cokoliv. Jedinou zatím oznámenou hrou je 3rd person střílečka Warframe, další tituly Microsoft prozradí později.

Z dřívějšího oznámení také vyplývá, že například v multiplayerových lobby budou k dispozici filtry, aby proti sobě nesoutěžili hráči s gamepadem a myší. Ti druzí by hlavně v oněch střílečkách měli velkou výhodu.

Podpora myší a klávesnic navíc vývojářům dává možnost přinést na konzole více her v žánrech, které tam nejsou běžné. Typicky půjde o strategie. Sám Microsoft ostatně připravuje remaky Age of Empires i zcela novou čtyřku.

Konzole ≠ gamepad. Microsoft bude na Xboxu podporovat i myš a klávesnici
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.33%) 9 hlasů

8 KOMENTÁŘE

  1. Když na PC lidé poměrně běžně hrají něco na gamepadu (a některé původně konzolové hry moc jinak hrát nejdou, viz Darks Souls 2), tak proč by to nemohlo být naopak. Podle mě by neměl být způsob ovládání striktně vázán na platformu, takže palec hore Microsoftu.

    • Problém imho bude v tom, že konzole budou hlavně v obýváku u televize a hráč přitom sedí poměrně daleko v křesle nebo na gauči. Myš a klávesnice na konferenčním stolku nebude moc pohodlná a třeba ty mnou zmiňované strategie také nepůjde převádět 1:1 z PC, protože uživatelské rozhraní na monitoru kousek od oka a televize vzdálené dva tři čtyři metry musí být jiné. Drobné prvky by byly neviditelné.

      Ale jinak souhlas, je to dobré zpestření. Na střílečky na gamepadu si nikdy nezvyknu.

      • Nemyslel jsem, že by se to začalo úplně hromadně používat, ale je dobrý mít možnost volby.

        Já konzoli nikdy neměl, ale gamepad k PC jsem si právě už dříve pořídíl kvůli těm Dark Souls a už jsem na tom hrál i pár jiných her, byť ho obecně nemusím a nejsem na něj zvyklý.

      • To menu je dobry priklad uz jen proto, ze ty hry zrejme budou muset byt kompatibilni s gamepadem. Takze za me je to naopak nesmysl.
        Ja osobne jsem si na gamepad zvyknul i ve strileckach, samozrejme ze je to tezsi nez na klavesnici a mysi, ale to je tezsi pro vsechny hrace. Nektere tituly jsem porizoval na konzoli prave kvuli gamepadu (na PC gamepad nemam a zatim ani nechci).