Netflix neroste, jak si představoval. Konkurence se ale nebojí

0
Netflix
Netflix

Největší internetová videopůjčovna ukončila druhé čtvrtletí 2019 velmi pozitivně. Netflix má již 151,6 milionu platících diváků, meziročně vyrostl o 22 %. Díky zvýšeným cenám předplatného v několika regionech se to podepsalo i na finančních ukazatelích. Tržby zvýšil o 26 % na 4,9 miliardy dolarů, provozní zisk dokonce o 53 % na 706 milionů. Čistý zisk nicméně klesl o 29 % na 271 milionů.

Uživatelská základna roste, Netflix ale očekával víc. Oproti prvnímu kvartálu nabral jen 2,7 milionu nových předplatitelů, očekával však 5 milionů. Za poslední čtyři roky mu predikce nevyšla jen třikrát. Kde je problém? Zřejmě v USA. Doposud tam každé čtvrtletí rostl o jeden až dva miliony předplatitelů, ale teď mu jich 130 tisíc ubylo.

Spojené státy ale zůstávají nejdůležitějším trhem. Má tam 60 milionů předplatitelů, ale pochází odtamtud skoro polovina tržeb a dvě třetiny zisku. Ve zbytku světa má přitom o polovinu více uživatelů (91 milionů).

TIP: Český Netflix pokořil velkou metu a stále zlepšuje lokalizaci

Netflix však zůstává optimistický. V USA má dle výzkumu na svědomí jen 10 % času, který lidé tráví u televize, takže prý stále může růst. Nebojí se ani konkurence. V příštích 12 měsících odstartuje Disney+, Apple TV+, HBO Max a nová streamovací služba od NBC Universal, ale Netflix věří, že místa na trhu je ještě dost. Pozici chce upevnit třemi pilíři. Technickou kvalitou, obsahem a uživatelskou spokojeností.

Služba streamuje v rozlišení 4K s HDR (Dolby Vision i HDR10), nově podporuje i kvalitnější zvuk Dolby Atmos. Onou uživatelskou spokojeností pak myslí i to, že nemá v plánu zavádět reklamy, jak se v poslední době spekulovalo.

A obsah? Netflix teď válí s třetí sérií Stranger Things. Letos uvede ještě novou řady oblíbených seriálů The Crown a Orange is the New Black. Do toho dokončuje vysokorozpočtové filmy The Irishman od Martina Scorseseho a 6 Underground od Michaela Baye.

Netflix také připomíná, že časem ztratí některé licencované pořady, protože každé studio dnes buduje vlastní streamovací službu a chce si na obsah ponechat výhradní práva. To Netflix pouze motivuje k vlastní produkci. Že se to vyplácí, ukazují i čerstvé nominace na televizní ceny Emmy. Seriály Netflixu jich nasbíraly 117 (loni 112). Nebýt Hry o trůny s 32 nominacemi, mohl Netflix obhájit loňské první místo. Letos jej ale předběhlo HBO s 137 nominacemi (loni 108).

Firma mimochodem neoznámila další zdražování. Naopak v Indii po měsících testů uvádí levnější tarif určený pouze pro mobily. Ten by Netflix chtěl později rozšířit i do dalších zemí, kde lidé nejsou tolik ochotní platit.

Zdroj: Netflix


Netflix neroste, jak si představoval. Konkurence se ale nebojí
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů