Netflix už má skoro 150 milionů předplatitelů. Disney+ ani Apple TV+ se nebojí

8
Netflix
Netflix

Netflix vstoupil do nového roku tou správnou nohou. Firma zakončila první čtvrtletí se zatím nejvyššími tržbami v historii, činily 4,5 miliardy dolarů. Čistý zisk 344 milionů je třetí nejvyšší. Netflixu ale pomalu klesají marže, což chce americká společnost kompenzovat zdražením předplatného.

Naposledy tak učinila v lednu letošního roku. Zástupci společnosti již zvýšili ceny v USA, části Evropy, Brazílii a Mexiku, uživatelé ale zůstali věrní, takže firma tuto strategii možná využije i v dalších regionech. Netflix má stále kam růst, meziročně mu přibyla čtvrtina předplatitelů, aktuálně jich má 148,9 milionu. Je v letošních roce jich přibylo deset milionů a firma věří, že ještě v první polovině roku dalších pět milionů získá.

Co bude vysílat?

Jak je chce lákat? Na nový obsah. Letos bude vysílat nové řady populárních seriálů jako Stranger Things, 13 Reasons Why, Orange is the New Black a The Crown. Martin Scorsese dotáčí film The Irishman, Michael Bay zase na Netflixu uvede akční Six Underground. Oba s rozpočty okolo 150 milionů dolarů jsou nejdražšími produkcemi Netflixu.

Jestli se takové investice zaplatí, nejde u streamingu spočítat. Netflix návrat nijak nekomentuje, ale chlubí se celkovými čísly. A když už se věnuje jednotlivým titulům, mluví jen o sledovanosti. Nový komiksový seriál Umbrella Academy prý vidělo 45 milionů domácností. Film Triple Frontier s Benem Affleckem si pustilo 52 milionů a The Highwaymen s Costnerem a Harrelsonem pak 40 milionů domácností. Oblíbené jsou i dokumenty. Fyre má 20 milionů zhlédnutí, Our Planet pak 25 milionů.

Netflix se ve zprávě pro investory také vyjádřil k nově vzniklé konkurenci v podobě Apple TV+ a Disney+. Firma se nebojí, že by silní soupeři ohrozili její pozici. Trh prý ještě není zcela nasycen a je na něm dost místa. Netflix už navíc investuje i do mezinárodní tvorby, zatímco konkurenti se zaměří zejména na americké publikum. Soupeře ale vítá. Bude to výhodné pro tvůrce i diváky. Pokud se tedy ze všech těch předplatných nezblázní.


Netflix už má skoro 150 milionů předplatitelů. Disney+ ani Apple TV+ se nebojí
Ohodnoťte tento článek!
4.6 (92%) 5 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

  1. Prostoru je sice zatím ještě dost, ale Disney má proti Neflixu obrovskou výhodu v obsahu. Je to synonymum pro dětskou produkci, mají Pixar, mají Marvel, mají 20th Century Fox a pod každým studiem se skrývají desítky let leckdy kultovní tvorby. Netflix či Amazon se mohou snažit, ale je to úkol na spoustu let, vybudovat si takové značky. Navíc Disney má značnou část své produkce lokalizovanou pro nemalou část světa, mimo anglicky mluvící země jim to dává další slušnou výhodu a nemusí u svých zákazníků očekávat kurzy angličtiny předtím, než je začnou sledovat. Z těchto důvodů si myslím, že Disney+ má na to stát se volbou číslo 1 a ostatní pak mohou být jen dodatečným bonusem pro ty, kterým to nebude dostačovat a nebo budou hledat něco specifického.

  2. Zrovna toho Disney+ se asi dost bojí, ale nahlas to říct nemůžou. Netflix bude dražší, omezenější, méně lokalizovaný a s chudší knihovnou. Jeho vlastní tvorba je možná nadprůměrně kvalitní, ale není dost velká, aby uhájila tak vysoké předplatné až z něj zmizí obsah Disneyho a Foxů. U nás v rodině dva neovládají angličtinu a titulky neradi, takže si platím jen HBO Go a až přijde Disney+ tak ho jím velmi pravděpodobně nahradím. Nedokážu si představit, že by si někdo platil Netlix, HBO Go, Disney+, Amazon Prime, Apple TV+ a bůhvíco ještě. K tomu si někteří přidají konzolové XBoxová předplatná či PS+, nějaké online úložiště, VPN či jinou službu a po sečtení jdou na člověka mdloby.

    • Souhlas, Netflix je priserne drahej a navic bez lokalizace, mozna mohou byt konkurenci v USA, ale tady urcite ne. Myslim, ze se u lidi casem ustali, ze si budou predplacet dve sluzby na televizni obsah a hracu je hodne, jeste jsi zapomnel na dokumentarni BBC Discovery, ktery byl oznamen pred tydnem.