Nová elektrická koloběžka od Xiaomi: partnerství s Mercedesem a speciální model

2

Xiaomi je na trhu teprve deset let, čínská firma slavila výročí v dubnu. A letos poprvé dosáhly tržby ze zahraničí stejné hodnoty, jako ty z domovské Číny. Včera Xiaomi představilo novou elektrickou koloběžku.

Před pár lety tento produkt pobláznil svět a změnil ve městech dopravu na krátké vzdálenosti. Pomiňme i navazující problémy s adaptací nového dopravního prostředku, které jsou v první řadě o lidech za řidítky i volantem, potom o chybějící infrastruktuře. Ale ne o koloběžkách jako takových.

Nový Mi Electric Scooter Pro 2 navazuje na svého předchůdce (první Pro), který je zase proti úplně původnímu modelu o něco větší, těžší, ale také s větším akumulátorem a delším dojezdem. Xiaomi nyní také otevřelo několik servisních center pro své koloběžky, v Česku bohužel žádné.

V elektrických koloběžkách je Xiaomi světovou jedničkou, čemuž pomohlo v minulosti i získání technologií Segwaye, respektive Ninebotu.

Levnější koloběžka: Mi Electric Scooter 1S

Pro méně náročné jezdce a dojížděče (commuters) je tu nový model 1S. Maximální rychlost je stejná, 25 km/h, ale teoretická dojezd se snížil na 30 km. Převýšení zvládne také jen slabších 14%. Motor má 250 W a většina funkcí je jinak stejná. Cena začíná na 399€

Mi Electric Scooter Pro 2 obr11
Mi Electric Scooter Pro 2 obr11

Mi Electric Scooter Pro 2

Verze Pro 2 bude v prodeji od konce července za cenu 16 999 Kč (499 €), což je asi dvojnásobek, než za kolik se dá přímo z Číny sehnat starý model (ne Pro 1). Verze Pro má silnější 300W motor v předním kole, dojezd až 45 km v závislosti na hmotnosti jezdce a profilu trati a zvládne převýšení až 20%.

Jaký máte názor na elektrické koloběžky ve městech?

Vylepšení se dočkala brzda, která u první verze moc účinná nebyla. Ta zadní (kotoučová) brzdí málo a přední (brždění motorem) funguje lépe. Ale když máte plně nabito a rozjedete se z kopce, zastavuje se docela těžko.

Tip: Elektrická koloběžka Evolveo ES-LR1 (recenze)

Xiaomi si koloběžku nechalo testovat ve známém TUV Rheinland. Vylepšené mají být i pneumatiky, Xiaomi koloběžku prezentovalo i v lehkém terénu. Pro dohušťování nabízí kapesní kompresor Mi Portable Air Compressor. Samozřejmostí je už i displej zobrazující rychlost a stav nabití, V první verzi byla pouze jednoduchá čtveřice diod.

Mi Electric Scooter Pro 2 obr12
Mi Electric Scooter Pro 2 Mercedes Edition

Xiaomi uzavřelo partnerství s firmou Mercedes a v prodeji bude i speciální edice „Mercedes-AMG Petronas F1 Team Edition“. Čím se bude lišit ale Xiaomi zatím neprozradilo.

zdroj: Xiaomi

Nová elektrická koloběžka od Xiaomi: partnerství s Mercedesem a speciální model
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 6 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Jen jedna technická… ve skutečnosti porovnáváte nový model „Pro 2“ nikoliv s předchozím „Pro 1“ ale zřejmě s nižším modelem Scooter 2. „Pro 2“ se od předchůdce „Pro 1“ neliší ve velikostí, dojezdem, ani kapacitou baterie. Parametrově jen v tom převýšení.

    • To tam snad nemám, viz „Nový Mi Electric Scooter Pro 2 navazuje na svého předchůdce (první Pro), který je zase proti úplně původnímu modelu o něco větší, těžší, …“

      Sám mám tu původní menší a Pro jsem už také zkoušel.