Kompletní parametry grafiky Nvidia GeForce GTX 1660 Ti unikly na internet

66

Už velice brzo, podle některých informací na 15. února, chystá Nvidia vydání nové grafické karty pro levnější herní počítače, pojmenované GeForce GTX 1660 Ti. To bude takový Turing bez „RTX“, tedy zřejmě bez možnosti používat ray tracing, ale vybavený novými architektonickými zlepšeními a vyráběný 12nm procesem. Na internet se teď dostaly už celkem kompletní specifikace těchto karet, takže už začíná být jasné, jak tyto grafiky budou vypadat.

 

GTX 1660 Ti: Téměř kompletní specifikace

Prosákly nám parametry čtyř grafik GTX 1660 Ti od firmy Palit a MSI. Publikovány byly ruskými internetovými obchody, nicméně je zde hodně velká pravděpodobnost, že specifikace jsou už reálné a tito prodejci prostě nerespektovali NDA. Od obou výrobců utekly dvě karty: od MSI je to GTX 1660 Ti Gaming X 6GGTX 1660 Ti Armor 6G OC. A od značky Palit pak GTX 1660 Ti StormX 6GGTX 1660 Ti StormX OC 6G.

Karty Palit GTX 1660 Ti Storm X a Palit GTX 1660 Ti Gaming Pro (Zdroj: VideoCardz)
Karty Palit GTX 1660 Ti Storm X a Palit GTX 1660 Ti Gaming Pro (Zdroj: VideoCardz)

Jak už víme z dřívějška, GPU TU116 má mít v kartě GTX 1660 Ti celkem 1536 stream procesorů a 96 texturovacích jednotek. Jako ostatní Turingy je 12nm. Základní frekvence je zřejmě 1500 MHz, modely od MSI ji mají ale zvýšenou na 1536 MHz. Všechny obchody neuvádějí frekvence boostu, ale podle jednoho z nich (DNS Shop) je v referenčních parametrech nastavena na 1770 MHz. Karta Storm X OC od Palitu ji má údajně přetaktovanou na 1815 MHz.

Co bohužel nikde není uvedeno, je TDP, které zůstává prakticky poslední neznámou. Ty budou asi nižší než u GeForce RTX 2060 (160 W), ale pravděpodobně nad úrovní 75 W, uniklé karty vyžadují přídavné napájení. Například Palit StormX má i v ne-OC verzi osmipinový konektor (orientační doporučený výkon zdroje je 450 W).

Podle všeho má GeForce GTX 1660 Ti nést 6 GB paměti GDDR6, tedy se 192bitovou sběrnicí. Některé obchody mají podezřelé specifikace (takt 8,0 GHz, někde je dokonce uvedena GDDR5). Ale podle onoho obchodu DNS Shop, jenž má nejpodrobnější údaje, jsou paměti skutečně GDDR6 a běží na 12,0 GHz – tedy o něco níž než na kartách GeForce RTX. Na tomto taktu by GPU mělo k dispozici velmi slušnou propustnost 288 GB/s. To představuje 50 % nárůst proti modelu GTX 1060.

GeForce GTX 1660 Ti v ruských e-shopech (Zdroj: VideoCardz)
Obchod DNS Shop vypustil prakticky kompletní specifikace GeForce GTX 1660 Ti StormX od Palitu v ruských e-shopech (Zdroj: VideoCardz)

GeForce GTX 1660 Ti by měla po uvedení stát 279 dolarů, alespoň podle dosavadních zpráv. Ceny se často upravují prakticky až do dne vydání, ovšem pokud by tato úroveň vydžela, prodávala by se karta po připočtení DPH za něco málo přes 7600 Kč.

GeForce GTX 1660: levnější verze TU116

Kromě GeForce GTX 1660 Ti by podle aktuálních informací měl existovat ještě levnější, osekaný model založený na stejném čipu TU116. Ten se bude jmenovat GeForce GTX 1660 už bez dalšího přívlastku. Tato karta ponese místo 1536 stream procesorů jen 1280 (o 17 % méně). Takty zde neznáme, takže těžko říct, zda bude hrubý výkon ještě více zhoršen nižší spotřebou/frekvencemi, nebo zda takty naopak budou výš a trochu nižší počet jednotek vykompenzují.

GPU má mít stále zachovanou 192bitovou paměťovou sběrnici, ale již nebude osazeno pamětí GDDR6. Nvidia u něj použije GDDR5 opět v kapacitě 6 GB, ale podle VideoCardz by už zde mohly existovat také 3GB verze. Cena této grafiky má být při uvedení 229 dolarů, což by s daní dělalo asi 6250 korun českých. Nicméně nevíme, zda se třeba cílová cenovka nezmění, protože do vydání ještě asi měsíc zbývá, Karta by údajně měla být vydána začátkem března.

Galerie: GeForce GTX 1660 Ti uniklé v ruských e-shopech


Kompletní parametry grafiky Nvidia GeForce GTX 1660 Ti unikly na internet

Ohodnoťte tento článek!
4.2 (84.55%) 22 hlas/ů

66 KOMENTÁŘE

  1. Nezapominejte s tim napajenim na VirtualLink. Ten garantuje VR headsetu pres USB-C docela dost stavy (jestli si dobre vzpominam az 35W), takze grafika jako takova by se do pcie limitu mohla vejit, ale s napajenim headsetu uz ne. Je taky mozne, ze verze bez VirtualLinku extra napajeni potrebovat nebudou.

    • Ta karta, co jsou k ní podrobnější specifikace, má zdá se jenom takovou tu klasickou trojici DVI, HDMI, DP (nic proti, to je úplně běžné).

      Jinak vzhledem k vyššímu počtu jednotek se přes 12nm proces asi nedá moc čekat, že by TDP bylo níž, než těch 120 W u GTX 1060. Nebo aspoň ne výrazně.

      • Uvidime. Ono u tehle lacinejsich karet dost casto udelaji jeden board design a pak na to lepi konektory jak se jim hodi. V takovym pripade by se ty grafiky toho osmipinu nezbavily tak jako tak. Jestli vubec VirtualLink na tehle levnejsich bude.

  2. Famozni grafika, ano opravdu na stare hry ve fullHD to bude naprosto famozni grafika, az na ten drobny detail, ze RX580 8GB stoji okolo 6.000Kc. A pres nizsi vykon i konkurence stare hry na fullHD zvlada. Nove hry uz vetsinou potrebuji 8GB videopameti, takze tam si to NVidia se svyma ubohostma typu GTX1660Ti nebo RTX2060 muze akorat tak jit hodit. Napriklad remake Resident Evilu 2 si na ubohouckych grafikach s nedostatkem videopameti vubec nezahrajete.

        • Az na to, ze Techspot nic takoveho nerekl. Hnizdo si tradicne vymysli a lze.

          Ale jinak asi pro vetsinu normalnich uzivatelu to nasledujici 3 roky asi moc trapit nemusi. Nicmene cenovka te karty by zaslouzila 8GB a vubec se takovyma hovadinama nezabyvat.

          • At some point games are absolutely going to require more than 6GB of VRAM for best visuals. The question is, by the time that happens will the RTX 2060 be powerful enough to provide playable performance using those settings? It’s almost certainly not going to be an issue this year and I doubt it will be a real problem next year. Maybe in 3 years, you might have to start managing some quality settings then, 4 years probably, and I would say certainly in 5 years time.

            Takze vykon i ram 2060ky nebudou zcela jiste 5 let problem.

            Tak co ty na to ubohy prohlany trombo, po tisic usvedceny z osocovani a ze lzi?
            Opet vyhravas cenu zoufalce tydne 😀

            • Hnizdo, Tombo to rika zcela jasne a urcite… v urcitych situacich u urcitych her v testech urcitych webu za urciteho pocasi a vlhkosti vzduchu tam teoreticky az hypoteticky muze byt diky 6GB propad. Pak prispechava Redmarx a Tynyt, ze to vlastne taky mysleli takhle a ze teda uz ty seznamy hledat nebudou, kdyz se to vyresilo a ukazalo se, ze vlastne meli zase naprostou pravdu 😂🤣

            • Trombo totiz od nvidie pozaduje, abu JEJI mainstreamove karty udrzeli vsechno na doraz pet let, jinak je to PROBLEM 🙂 Zadnou kartu jsem nemel dyl jak tri roky.

              p.s. Copak asi dela chudacek Fury?

            • No koukam dragonie, ze jsi se vesele priradil po boku hnizda, maudita jako dalsi mentalni bukvice, ktera neumi delat nic jineho, ne se navazet do druhych. Tomu rikam vykon a pocitam, ze jsi na sebe patricne hrdy, v vyse zminovne spolecnosti ti to bude sedet.

            • dragonie, tak tady to máš, jednou napíšeš něco proti AMD a už jsi Crhovská špína, mentální bukvice, pobírač dávek, homekrdiťák a zapoměl sis vzít prášky. LOOOOLLLLL
              ____________________________________
              Jsem Vlastik Plamínek a hořím jako ohýnek…

            • Tombo, exactly (něco jako přesně, nebo doslova) 😉 Jsem rad, ze alespon ty zustavas nejodusevnelejsi mistni hodnota, ktera se do nikoho nenavazi 😉 S pozdravem Tva mentalni bukvice 😘

          • Jeste dovysvetleni kontextu pro bukvice dragonie a hnizda..
            kdyz by jste nebyli dva demagogicti blbci a lhari, tak by Vam muselo byt jasne, ze slovo “problem”, ktere jsem pouzil se vztahuje na na potencialni stuttering karty pri nedostatku pameti, jehoz jednoduchym resenim byva snizeni detailu textur nebo detailu obecne.
            Za Vasi ubohost a neschopnost vnimat komentar v kontextu citovaneho clanku nemohu.

            • Pojd, jeste prosim, furt nemam dost… zkus to, prosim, jeste nejak obratit, doprelozit, dovysvetlit, nebo tak neco. A zaverem nekoho urazit, bez toho by me to uz ani nebavilo. Cim vic pises, tim vic bavis, diky za to 😘

            • Myslim, ze mentalni bukvice typu hnizda je dostatecna. Ono si to vetsina ctenaru co tady chodi umi spravne ve spravnem kontextu prelozit.

      • Hnizdo NELZI zase.
        “Zaver je takovy, ze pamet chybet cca 5 let nebude.”

        Techspot ve svem review rika docela jasne, ze z toho co namerili, to zati na nedostatek pameti nevypada. Nicmene v jeho predikci Steve rika, ze neceka problemy v horizontu 2 let (letos a pristi rok). V horizontu 3 let ceka, ze pravdepodobne nektere hry budu vyzadovat upravy, aby nebylo 6GB omezujici, v horiznotu 4 let pocita s tim ze problem se zacne tykat vetsiho poctu her a za 5 let rika, ze ocekava, ze to bude standardni problem.

        ps: zaplat si nejaky kurs anglictiny, at nejsi porad za vola…

        • Blbost, Redmarx asi do +- 73 diskuzi psal, ze uz ted NVIDIA se svymi 6 GB tezce selhava, a Tynyt mu pritykaval (viz diskuze k RE2)… neverim, ze by odborne weby rikaly neco jineho, kdyz tihle dva polobozi tvrdi opak… nedejboze, ze by se jeste k tomu nekdo psalo, ze 6 GB by mela byt par let uplne v klidu… vzdyt to by tem dvema vubec nehralo do karet a nekdo by o nich mohl pak rict, ze jsou to lhari nejhrubsiho cerveneho zrna… (ale treba se pletu a ty mnohokrat zadane seznamy her, kde nehratelnost zpusobuje 6GB oproti 8GB, se brzy najdou… asi ale az spolecne s onim legendarnim Peroutkovym clanek o jednom gentlemanovi…)

          • Je dost webu, kteri 6GB na 2060 zkritizovali, dokonce i na PCT to mas v zaporech.
            Druha vec je pak ta, ze zadny test neni 100%..ani ten techspotu, byt to jsou fakt super kluci, kteri se snazi byt korektni a presni. Porad muzes mit treba nejakou lokaci ve hre, kde se ten problem muze projevit, ale v testech jineho webu s jnou lokaci to nebude.
            Ja mel driv 2GB RX380 a pamatuji si v P-Cars lokaci, kde vzdycky doslo k stuterringu, pritom zbytek hry jinak jel hezky plynule…

            • “Porad muzes mit treba nejakou lokaci ve hre, kde se ten problem muze projevit, ale v testech jineho webu s jnou lokaci to nebude”. Tvl, lidi neblbnete, tohle uz je fakt moc… tuhle vetu muzu napsat naprosto k cemukoliv, k jakekoliv sestave a jakemukoliv problemu. Argumentacni hodnota 0, damage control 100. Dej sem testy z JAKEHOKOLIV webu, kde je 6GB ve hrach vyraznym limitem oproti 8GB. A nemelte tyhle pseudodemago idiotiny coby-kdyby v tisicine pripadu (a jeste se to vlastne chudakum z techspotu nepodarilo zachytit…tvl, masakr)

            • Vis co dragonie, pokud si chces hrat na blba a vysmivat se, najsi si k tomu nekoo jineho. Jeslti si potrebujes masturbovat u tech prispevku a tim si navysovat sebevedomi, na to najdes i urcite lepsi weby.

            • Mne se libi tenhle web, dneska jsi ze sebe blba roku udelal jen ty a je dobre, ze to vsichni vidi. Nadavas, urazis, senzacne prekladas z anglictiny a jsi vsem pro smich. Seznamy her kde 6 GB nestiha zadne, argumenty rovnez… proste diky za dnesek, you made my day (jakoze jsi mi zlepsil den 😉 )

            • No dragonie, myslim ze demagoga a vysmivajiciho se blbecka, jsi spise ze sebe udelal ty. To ze nechapes kontext daneho prispevku a prekroutis ho a ve svem “rausi” neumis nic lepsiho, nez se zacit vysmivat, jen ukazuje, ze jsi podobne ubohy jako napr. Hnizdo.

        • tombomino 7.2.2019 at 9:41 “V horizontu 3 let ceka, ze pravdepodobne nektere hry budu vyzadovat upravy, aby nebylo 6GB omezujici, v horiznotu 4 let pocita s tim ze problem se zacne tykat vetsiho poctu her a za 5 let rika, ze ocekava, ze to bude standardni problem.”

          Lol, tomu se rika preklad 🙂 Standardni problem 🙂 Nikoli, po uprave nastaveni zadny problem, coz se asi od mainstreamove karty neocekava ze po pet let udrzi vse na max, a neceka se to od ZADNE karty, ty muj maly demagogu 🙂

          • Lektor anglictiny Tombo: Zopakujeme si par anglickych slovíšek – probably = vetsi pocet her. Pak preskocime, ze cely odstavec o 3, 4 a 5 letech mluvi o potrebe zasahnou do nastaveni hry, ale rovnou napiseme, ze 6GB bude pro hrani her problem po 4 letech u vetsiny her a po 5 uz standardne… coz se sice nejak autorovi clanku z textu vytratilo, ale urcite to tak myslel, mrk mrk 😂🤣 Ne ze budete muset upravovat nastaveni, proste to BUDE PROBLEM, BU BU BU. Nehlede na to, ze vsichni hrajeme na 5 let starych kartach, takze je to argument jako hrom, mrk mrk… Tvl, hosi, dneska se ruda uderka pekne odkopala, diky za to, fakt se bavim. Ale zoufalost plodi zoufale ciny… jen jsem necekal, ze po vydani R7 jste az takhle zoufali…

            • Hele bez nekam s takovym prispevkem, jenom ukazujes, ze jsi podobny demagog, jen se snazis hrat si na nekoho jineho. Samzorejme, ze je to volny preklad a laskave nelzi, nepsal jsem nikde o tom, ze nejde zmenit nastaveni her a tim problem 6Gb eliminivat. Pokud te bavi tento demagogicky level, tak si laskave zajdi nekam jinam..

            • tak volny preklad u tebe, lez u mne 😀 tvl, ty se fakt nauc mlceti zlato, zbytecne skodis svemu peclive budovanemu image 😀

            • 😂🤣😂🤣😂 Volny preklad ktery nahodou uplne zmenil vyznam od mistra anglictinare, ktery tady machroval s prekladem na Hnizda. Jezisi, takhle se pred vsema znemoznit, neuveritelny. A zaverem jeste Tombo mluvici o demagogii – k nezapalceni. Diky, diky 😘

            • Jeste dovysvetleni kontextu pro bukvice dragonie a hnizda..
              kdyz by jste nebyli dva demagogicti blbci a lhari, tak by Vam muselo byt jasne, ze slovo “problem”, ktere jsem pouzil se vztahuje na na potencialni stuttering karty pri nedostatku pameti, jehoz jednoduchym resenim byva snizeni detailu textur nebo detailu obecne.
              Za Vasi ubohost a neschopnost vnimat komentar v kontextu citovaneho clanku nemohu.

            • A nejen, ze jsi pako , ktere se chodi vysmivat, ale normalne lzes a to i v momente, kdy ti postnu komentar, protoze ten puvodni ani nechapes.
              Dokonce mas v sobe tolik drzosti, ze se ani neomluvis. Co by asi clovek chtel od nekoho, kdo se da prirovnat k hnizdovy.

    • Ja bych pockal na testy a cenu a nedelal ukvapene zavery. Protoze pak se ukaze, kolik ma karta vykonu treba i na QHD. Osobne si myslim, ze 6GB pameti na FullHD neni a nebude nejaky vyrazny handicap (viz 3,5GB GTX 970, kterou hodne lidi hanilo a ja jsem si vesele hral AAA hry na plne bez ztraty kvality hrani) a to treba hlasily 4,2GB naroky)
      A jeste bych chtel rici, ze pokud nekdo udela FullHD hru, ktera zere pamet jak protrhnuty bubem, tak je prase a zaslouzi par facek – tech kvalitnich a velmi dobre vypadajicich her do 4GB co tu doposud mame je kupa, takze to jde 😉

      • Koukam, ze z VRAM se stala nova cervena modla. Fakt ubozaci… cekam na ten seznam her, kde je 6 GB malo… doufam, ze ji bude alespon polovina z tech vydanych, kdyz o tomhle “handicapu” meles porad dokola. Zmizel freesync jako posledni vyhoda, tak pojdme najit zase nejaky steblo, ktereho se chytnout…co treba VRAM, toho dava AMD vice… primitivnost nekterych jedincu je neuveritelna

          • Kdyby aspon nadaval tobe fanouskovi AMD. Ale on do cervenych ubozaku nadava mne, ktery mel posledni Radeon X850XT. Momentalne mam na dvou hernich PC GTX1070 a GTX1080. Musim se teda smat, kdyz jsem oznacovan jako fanousek AMD, ale zase na jeho castecnou omluvu je nutno priznat, ze to same delali nekteri fanousci AMD v dobe, kdy AMD nebyla s grafikama ve forme. Ted je mimo formu NVidia a aspon se ukazalo, komu jde o vykon grafik a kdo pro fanouskovstvi nevidi chyby tam, kde prokazatelne jsou.

            • No ja bych vas za procerveneho treba oznacil, z te tuny vasich prispevku 😉 Nicmene komunikujete slusne a dle meho se snazite i k veci (i kdyz ted napr. chybi ten seznam ;)), takze u me v pohode, rozdilne nazory jsou treba. Tento web ma prakticky jen dva toxicke lidi, Pata hlupacka a Mata ulhaneho demagoga. Dokonce i hnizdo uz se uklidnil a debaty s nim zacinaji byt normalni, thumbs up.

            • Redmarx, typická bolševická svině, káže vodu a pije víno, káže Radeony a sám vychutnává Pascaly… tento rok je fakt skvělý, už v lednu jste nasadili laťku hodně vysoko a v únoru jí vůbec neignorujete. Crha-neCrha Masakr.

            • Tak mi tedy dej linky, kde jsem někoho (snad s výjimkou trolla Crhy) bezdůvodně urazil?

            • First things first… jasne, hned jak date s Redmarxem seznam her, kde ve full hd 6GB selhava oproti 8GB… jste fakt jak dva komici s.r.o….

            • Takže nic nemáš a jen-jsi-lhal.
              Nevím, proč bych ti já měl dokazovat něco, co jsem netvrdil? Kromě toho, i kdybych ti takové příklady našel, stejně by ses z nich vylhal, jako obvykle.

  3. Pozerám že zase veselica, a ohľadom 6GB vs 8GB…

    Každopádne, ako som už myslím pred pár dňami písal keď som sa dozvedel o teste HW Unboxed zameranom na využiteľnosť/limitáciu 6GB v dnešných hrách tak myslím že ich záver je jasný a dnes to v ja neviem, bezpečne 95% hrách problém rozhodne nie je – a to dokonca ani v 1440p – a tie 2roky ešte asi ani nebude, možno po 3rokoch sa už budú musieť upravovať nastavenia/textúry koli 6GB pamäte…

    Úprimne sám som bol prekvapený že z 37hier čo testovali len 4 prekročili 6GB… to o niečom svedčí že.

    Každopádne, karta o výkone RTX2060 8GB mať mohla, najme ak karty o rovnakom výkone majú 8GB (70Ti/1080) ale je zrejmé že to až taký problém rozhodne nie je, nie v 1440p a isto nie v 1080p. Anomálie, hru ktorá potrebuje v 1080p a minimálnych detailoch 6+GB pamäte a scenáre typu “keď v tej a tej hre pôjdeš na to a tom miesto a urobíš to a to v takom nastavení” môžeme smelo ignorovať – to ako hovorí “dragonie” to sa dá povedať a uplatniť na hocičo.

  4. Túto 1660TI beriem skorej ako náhradu 1060ky, uvidíme ešte kolko pridá výkonu (Odhadujem +- okolo 1070ky.) Ta vram fakt mohla byť 8GB a to aj u 2060. Samozrejme vieme, že to je vdaka tomu 192-bit osekaniu.
    Inak subjektívne by mi 6GB na novej grafike už vadilo, tak ako mi pred 2r vadilo 4GB.

  5. NEKTERE HRY SE SPOTREBOU VRAM NAD 6GB:

    FINAL FANTASY XV
    Shadow Of The Tomb Raider
    Tom Clancy’s Rainbow Six Siege s Ultra HD Texture Pack
    Resident Evil 2 (Remake)

    Predevsim s UltraHD texturama je tech her pomerne hodne, ale predevsim HER s POTREBOU VIC JAK 6GB VRAM BUDE STALE VICE PRIBYVAT!!!

    • Na Techpowerup urobili porovanie prave na FINAL FANTASY XV + 4K Texture pack.
      https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Final_Fantasy_15/4.html
      Spotreba Vram na 1080Ti cez 6GB.
      FullHD (6684 MB):
      1060 6GB: 48.8 FPS (+8.4%)
      RX580 8GB: 45 FPS
      1440p (7122 MB):
      1060 6GB: 37.2 FPS
      RX580 8GB: 37.5 FPS (+0.8%)
      4K (7987 MB):
      1060 6GB: 19.4 FPS
      RX580 8GB: 19.6 FPS (+1%)
      Tak to vyzera, ze Final Fantasy XV realne nepotrebuje vsetky tie data, len si ich natiahne do Vram. Inak by nebolo mozne, ze pri spotrebe 7987MB v 4K rozliseni ma 6GB 1060 rovnaky vykon ako 8GB RX580. Toto moze byt pripad aj ostatnych hier, cize len spotreba Vram ti nic nedokazuje ale az realny prepad vykonu.

      • Nikdy jsem tu nepsal nic o vykonu grafik, celou dobu jen jasne uvadim, ze nove hry z nichz par jsem jmenoval, si v pohode berou 8GB VRAM.
        V odkaze na benchmark RE2 ti nakonec jasne pisou, ze pro 1080p oni doporucuji grafiku s 6GB+ VRAM. No a pokud budes hrat ve 1440p nebo dokonce 2160p, tak proste uz i tech 6GB VRAM je malo.
        Uvedom si, ze FFXV je hra silne optimalizovana pro NVidia grafiky a opet jasne vidis, ze hra si bere vic jak 6GB VRAM. To ze AMD grafiky v te hre nevynikaji a je uplne jedno kolik maji VRAM, ja nikterak nezpochybnuju.

        TVRDIM, ze 6GB je pri koupi grafiky v tuto chvili malo a budeme-li uvazovat, ze prumerny hrac ma grafiku minimalne 2 roky, tak je naprosto neobhajitelne, ze by si mentalne zdravy jedinec mel ted jit koupit grafiku se 6GB VRAM, ktera je zjevne nedostatecna a ve vykonu v hrach je uzkym hrdlem, pokud ma cip grafiky dostatecny vykon pro zpracovani hry.

        • Ak by hra potrebovala vacsie mnozstvo dat ako sa zmesti do Vram, tak ju musi tahat zo systemovej RAM, co je vyrazne pomalsie. To by sposobilo drasticky prepad vykonu ako som hore uviedol pri porovnani GTX1060 3GB vs GTX1060 6GB v Battlefield 1.
          To iste vidiet aj v RE2, pozri vykon R9 380 4GB a GTX 960 2GB voci GTX1060 6GB v FullHD. Pri uvedeni GTX1060 mali 2GB verzie R9 380 a GTX 960 priblizne 50-55% vykonu GTX1060(6GB) v FullHD
          https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1060/26.html
          Je ich vykon v RE2 polovicny v porovnani s GTX1060? Nie. Preco? Lebo nemaju dostatok Vram.

          Vo Final Fantasy XV sa nic take nedeje, to jasne dokazuje, ze ta hra si sice data natiahne do Vram a budu cez 6GB, ale realne take mnozstvo nevyuzije a preto nepada vykon. Ak by vyuzila, tak GTX1060 by vykonom bola vyrazne pod RX580.
          Takze mozes davat zoznam hier, ktore zaplnia Vram na viac ako 6GB, ale to neznamena, ze take mnozstvo aj realne tie hry potrebuju. Takze sa z toho neda sudit, ze 6GB Vram je v tebou menovanych hrach malo.

          Ja sam si planujem skladat PC a neviem, ci by som isiel do 6GB karty. Potrebujem, aby mi vydrzala 2-3 roky. Teraz je 6GB dost, ale bude aj o 2 roky?
          1660Ti by mal mat dobry vykon ale len 6GB, co moze byt neskor problem. Na druhej strane je starucky Polaris s 8GB, ale tam bude problem s vykonom.

      • TESKATLIPOKA: Já nechápu jak dost lidí zapomělo na prezentaci nějaké té fíčury od AMD od Koduriho s tím samostatným řízením paměti grafickou kartou. Tehdy to Koduri a později AMD fanoušci docela hodně omílali dokola, že hry v paměti alokují paměť, která je ve skutečnosti z poloviny prázdná. Tudíž pokud si hra alokuje 7000MB paměti, tak ve skutečnosti je obsazenost paměti sotva 3500MB tudíž aby se hra začla sekat na rtx2060 se 6GB, tak by musela obsadit tak 12+GB paměti aby jí došlo ve skutečnosti místo. A teď otázka co se pak stane u Win 10, která nabídne volnou paměť v RAMce?
        Pojďme to logicky jinak jen pro představu. Vememe 3500MB paměti, kolik má jedna textura velikost? V průměru 4MB ? Co souhlas? Nevím přesně, ale u toho unrealu to tak zhruba je. Takže 3500 / 4 = 875 textur. To je trošku šílené množství na skoro jakoukoliv scénu, protože řada textur se opakuje dokola. No a teď si vemte dvojnásobek v podobě 7000MB, to je 1750 textur. No tady bych se už vážně pozastavil nad tím, že pomalu tolik textur ve hře v jedné scéně ani není. Chtěl bych vidět grafika, kterej do jedné scény nacpe 1750 textur, to prostě není v lidských silách všechno tam nacpat. Takže tolik k té nedostačující paměti.

        • Tak ani 4K otexturovana obrazovka nezabere v jednom momente celych 6GB VRAM, jenze musis pocitat s tim, ze se scena meni a je potreba tam neco nacachovat dopredu. V MSI Afterburner si muzes u sve grafiky zjistit sam, kolik si hra brala VRAM a nad 6GB se dostanes pomerne casto.

          Sice jsi situaci vystihl spravne, ale pritom se do argumentacnich nesmyslu sam zapojujes. Nejprve meli fanousci AMD sice dle nich skvelou HBM, ale meli ji jen 4GB, tak placali o nesmyslnosti zaplneni VRAM. Ted ma AMD az 16GB VRAM a situace se obratila a zase placaji jatrama fanousci NVidie, ze 6GB na veky veku staci.
          Nestaci, ale je ubohe od NVidie, ze nizsi modely grafik osidila na VRAM takovym zpusobem, ze oproti minule generaci nepridala ani ň.

        • “Tudíž pokud si hra alokuje 7000MB paměti, tak ve skutečnosti je obsazenost paměti sotva 3500MB tudíž aby se hra začla sekat na rtx2060 se 6GB, tak by musela obsadit tak 12+GB paměti aby jí došlo ve skutečnosti místo.”
          No jenže aby to tak fungovalo, tak to právě musí tu fíčuru umět. Bez ní by to GPU takhle tu paměť šetřit (nebo přesněji spíš swapovat) neumělo. Proto to taky byla nová “fíčura”.
          Umí RTX 2060/Turing paging a la ten HBCC u Vegy?

          • Ne, těch 7000MB alokuje hra. Takže i když máš rtx2060 nebo gtx1060, tak na obou kartách máš 3500MB skutečných dat a zbytek do 6000MB je stejně prázdný a bez vlivu na výkon.
            Ta fíčura měla pomáhat Vegě v tom, že když hra bude potřebovat víc jak 8GB, tak jen pouze pro skutečné data použité ve scéně a né pro prázdné místo nebo textury, které aktuálně nepoužívá.