Nvidia prý vypustí GeForce RTX 2060 druhý týden ledna, GTX 1070 už jí vyklízí pole

120

Minulý týden se provalilo, že Nvidia chystá grafickou kartu GeForce RTX 2060 (do té doby nebylo úplně jisté, zda Turing do tohoto nižšího segmentu sestoupí). Hned k ní také byly známé nějaké podrobnosti, což naznačovalo, že by tato grafika mohla vyjít relativně brzy. Vypadá to, že by to opravdu mohlo být tak, údajně tu totiž bude už za pár týdnů.

 

Nvidia už rozesílá tiskové materiály

Andreas Schilling, jenž píše pro německý počítačový magazín HardwareLuxx.de, nyní na Twitteru přišel s potvrzením, že se GeForce RTX 2060 skutečně chystá.( Ne že by bylo třeba, informace od VideoCardz vypadaly dostatečně důvěryhodně.) Podle Schillinga už výrobci dostávají od Nvidie marketingové materiály včetně log, které na kartách budou a které ukázal na Twitteru. Ta dosvědčují, že karta patří skutečně pod řadu GeForce RTX, nejde tedy o žádnou „GTX“ kartu.

Co je podstatné, je další informace. Jeho tweet sděluje, že se máme těšit na druhý týden ledna. Vypadá to tedy, že na tuto dobu je plánováno vydání, nebo aspoň odhalení. Je asi možné, že toto odhalení bude jen papírové a prodej začne až později (často se dnes dostavuje prodleva třeba 10–14 dní). Pokud ale na toto u modelu GeForce RTX 2060 dojde, alespoň bychom se měli už dozvědět parametry a cenu, když už nebude model hned v prodeji. I na to ale asi nějaká naděje existuje. Onen druhý týden by jinak měl znamenat dny 7. až 11. ledna 2019, protože o víkendu Nvidia nejspíš nic jako vydání grafiky realizovat nebude.

Kromě oněch tiskových/typografických materiálů toho zatím Andreas Schilling moc dalšího nevypustil. Specifikace se mu u svých zdrojů zatím potvrdit nepodařilo. Jistý je zatím jen jeden údaj, a to 6GB grafická paměť. Ta patrně ukazuje na 192bitovou sběrnici, pokud nebude použita nějaká komplikovaná architektura. Paměť podle něj také je GDDR6, nemělo by tedy dojít k žádnému downgradu na GDDR5 nebo GDDR5X. Pokud bude ponechána frekvence 14,0 GHz efektivně, měla by propustnost dělat 336 GB/s.

Pro rekapitulaci: původní únik VideoCardz hovoří o tom, že GPU bude mít 1920 stream procesorů a používá ořezané GPU architektury Turing, a sice čip TU106 z modelu GeForce RTX 2070. Zde ale má karta mít jen napájení jedním šestipinem, TDP tedy asi bude nejvýše 150 W.

GeForce GTX 1070 prý zmizí z trhu, aby udělala RTX 2060 místo

Nvidia by tedy brzy měla mít na trhu (snad) zajímavou novou grafiku pro vyšší mainstreamový trh. Patrně bude představovat náhradu za model GeForce GTX 1070. Ten má totiž podle informací pro změnu webu PC Builder’s Club nahradit. GTX 1070 už podle něj pomalu mizí z trhu/distribuce a dělá nové RTX 2060 místo. Lze tedy asi čekat, že GeForce RTX 2060 bude mít podobnou cenu jako tento starší model, nebo vyšší, ale ne o moc.

Nvidia prý vypustí GeForce RTX 2060 druhý týden ledna, GTX 1070 už jí vyklízí pole

Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 15 hlas/ů

120 KOMENTÁŘE

  1. Takže RTX 2060 bude vlastne výkonnostne GTX1070 ale aj s jej cenou a „bonusom“ -2GB pamäte !

    Super ! „A to se vyplatí“ 😀

    Nevravím že je to po tom čo cenovo spravila s RTX2070-Ti taký šok ale človek by čakal že aspoň v mainstreame skúsi nVidia trocha zatlačiť na cenu…

    PS: a netrpezlivo čakáme na RTX2050Ti za 249€…

    • Je fakt, že už poslední rok jsem u některých her viděl využití video paměti přes 5 GB (v 1080p), když RTX 2060 přijde s 6 GB, tak to bude v 1080p stačit ještě tak v současných hrách, ale do budoucna tu kartu budou muset lidi měnit asi ne kvůli výkonu ale právě nedostatku paměti, to je dost mrzké. Pokud si tedy dobrovolně nesníží efekty a rozlišení textur. Pak se to opravdu cenově vůči GTX 1070 s 8 GB moc výhodné nezdá být.

    • Súhlasím, NVIDIA si ide ale svoje. 2060 mala mať výkon 1070 a cenu 1060, vtedy by to bolo ok keďže by sa prakticky jednalo o nástupcu 1060. Takto to cenovo ale zaradili ako nástupcu 1070 a tam už v mnohom stráca.

          • Co je na té logice špatného? 1070 nekoupíš a to se mají ceny furt zvyšovat? Podle tvé logiky by bylo naprosto ok, kdyby 1030 stála 4x více, než ve své době 8800, protože je přece 4x rychlejší 🙂

            • Ciste hypoteticky – rekneme, ze RTX 2060 bude na urovni GTX 1070. A ted tu mas:
              * de facto stejny vykon v dnesnich hrach
              * inflace – od uvedeni GTX 1060/70 ubehlo uz nekolik let
              * nove technologie, ktere se vyuziji automaticky, jako lepsi komprese (takze karta potrebuje mene pameti)
              * nove technologie, ktere nepotrebuji implementaci, ale potrebuji externi data, jako treba DLSS (bude fungovat s jakoukoliv hrou, ale Nvidia musi dodat natrenovanou DNN pro danou hru)
              * nove technologie, ktere potrebuji implementaci a zvedaji vykon, jako treba Variable Rate Shading
              * nove technologie, ktere potrebuji implementaci a zvedaji kvalitu (coz je samozrejme subjektivni prvek), jako treba raytracing, plus potencial vetsiho vykonu u narocnych efektu a scen, ktere narazely na technicke limity rasterizace, jako napr. sceny s vetsim mnozstvim dynamickych svetele, kde u klasicke rasterizace potrebujes pro kazde svetlo vyrenderovat scenu z jeho pohledu, zatimco raytracing potrebuje jen jeden pruchod celkove. vyvojari budou moct usporeny vykon vyuzit jinde (dalsi zvyseni kvality)

              Je na kazdem, jestli jsou pro nej jednotlive polozky dulezite. Ne kazdy si chce priplacet za technologie, ktere hned nevyuzije. Na druhou stranu tyhle investice se delaji na nekolik let dopredu, takze spousta lidi preferuje volbu podporujici technologie, jejichz vrchol teprve prijde. Treba za dva tri roky uz bude RTX 2060 zvladat raytracing hry hrat jen na medium quality 1080p, jak budou naroky stoupat. Kdo vi? Ale podstatne je, ze si to uzivatel bude moct zahrat a nezustane odkazany na nejakou zalozni implementaci ciste rasterizace.

              A diky realnym hram aspon uz vime, ze ty dane featury funguji, narozdil treba od Vegy, kde AMD slibovalo featury, ktere nefungovaly, pak slibovalo jejich zapnuti casem v driverech, a nakonec kde nic tu nic 🙂

            • Tu má někdo koukám růžové brýle ale jak jinak u tohoto pisatele…
              “ Treba za dva tri roky uz bude RTX 2060 zvladat raytracing hry hrat jen na medium quality 1080p“
              Na tolik bych řek, že to pojede nyní a to pokud půjde vše hladce…

          • 1070 měla stejný výkon jako 980Ti při vydání (v nových hrách má aktuálně často o dost vyšší) a copak stála stejně?
            Prostě zákazník na základě zkušeností z posledních dekád čeká alespoň nějaké zlepšení poměru cena a výkon u nové generace. To, že to třeba vždycky nemůže být tak výrazné, jako Maxwell/Pascal přechod, je v pořádku, ale pokud je to ještě naopak…

            Takže pokud by např. 2060 byla cenově mezi 1060 a 1070 a výkonostně jako 1070, nebo cenově jako 1060, ale výkonostě mezi 1060 a 1070, tak to to pořád v pořádku (byť po 2,5 letech menší posun, než by se dalo doufat před vydáním prvních RTX).

            Ale pokud to bude výkon 1070 za cenu 1070 nebo dokonce při uvedění vyšší a ještě při jen 6GB paměti – což jak bylo zmíněno může výkon někdy srážet, speciálně ve 1440p, na což tu kartu určitě někteří použíjí – tak je to opět od Nvidie hodně nepěkné využití dominantního postavení na trhu a stejně jako v případě 2080 (výkon cca 1080Ti, méně paměti a vyšší cena), tak se to minimálně na začátku ani nebude nějak moc prodávat.

            Na druhou stranu 2070 už je na tom poměrem cena/výkon trošku lépe jak 2080, takže třeba u té 2060 to bude ještě rozumnější a bude v ČR startovat někde od 8-9 tisíc např., což by bylo OK.

            Přeci jen, to už je kategorie, kam můžou dost brzy dosáhnout i Radeony.

            • Pekne napsano, naprosto souhlasim. Osobne si myslim, ze zakaznici 2060 budou cilit i na QHD, a nekteri i 4k s ozelenim detailu, podobne se delo u 1060 a RX 580, jen ta skupina ted asi bude logicky vetsi. Tech 6GB pak vykon snizovat muze, oproti “osmickove” 1070. Uvidime az co reknou testy, kazdopadne si myslim, ze 2060 bude mit horsi cena/vykon jako cela 20 rada oproti 10, Nvidia si proste necha RT demo od zakazniku pekne zaplatit.

      • Tak myslím že tohle by ho trápilo asi nejméně 😀 Ono ani ta 2060 tam nebude podávat oslnivé výkony… A kvůli Benchmarku… mno…
        Maudite
        Už Ti z toho AMD fakt hrabe… Maťko911 zařazuješ do AMD fan? Opravdu kdokoli Ti sáhne na modlu a nechválí ji do nebes je AMD fan… Pak se není čemu divit jaké zhovadilosti píšeš o Janu O. Tentokrát se už přidám i já… Měl by ses léčit.

        • AMD vyhrožuje extrémně výkonnými grafikami se 7nm technologií, které podle nich by měly sesadit z trůnu grafiky RTX. Nejsem fanda AMD, ale tohle jejich prohlášení se mi zdá naivní, už jenom proto, že tvrdili, jak je na Ray Tracing brzo a už prý Ray tracingové grafiky mají. Jsou to hovada nekulturní. No uvidíme jaké ceny nastaví na ty jejich nové trhače asfaltu, se kterými si prý NVIDIU namažou na chleba. Takový jsou AMD šulínci, ale klobouk dolů před nimi. Udělali velký pokrok:D, stejně si od nich grafiku nekoupím.

          • Teď se jim moc povedly ty nové ovladače a ty vychytávky. Taky se mi nezdá, že by hned Drtili top grafiky od Nvidie. Původní prohlášeni sedí víc… Navi bude mít výkon cca 1070. Je možné, že tak jak u CPU budou i v GPU kombinovat víc čipů tak, aby se chovaly jako jeden. O Ray Tracing říkali, že se do něj pustí, až i základní grafiky na to budou mít výkon. Takže nebudou své GPU zatěžovat RT. Já si klidně novou grafiku od AMD koupím nemám s nimi žádné problémy.

          • Stachu bez zpatky na ten tvuj blogysek. AMD je slibotechna. Poslednich x generaci porad tvrdi, jak jejich pristi grafiky rozdrti konkurenci, pritom realne s kazdou generaci zaostavaji vic a vic. Tech technologii, ktere v jejich grafikach chybi, uz je trochu moc – tile-based rendering, SMP, VRS, BVH, raytracing, AI akcelerace, .. a to jsem ani nevyjmenoval vsechno. Nehlede na to, ze chybi i hrubej vykon.

            V AMD slibujou jak sileni a pak dodaji Vegu 😁

            • Jak Tě tu tak sleduji co tu vyvádíš, tak pokud nebudeš mít normální rozumné názory, tak si nemáme co říci. Klidně si mě zaškatulkuj to Ty evidentně děláš moc rád.

            • AMD je slibotechna, souhlas. Ale ze by zaostavali? Treba HBM mi zaostale neprijde a to, ze to nedokazali vyuzit, ano to je takove “AMDckovske”. Freesync mi take neprijde jako zaostala vec. RT sem netahejte, to je buzzword, na ktery nema ani vykon ani Nvidia.
              Btw: 1060 vs RX 580, vykon srovnatelny, AMD lehce vede. Otevrenost ovladacu lepsi u AMD. Spotreba ve prospech Nvidie. AMD ma Freesync, ktery je jednoznacne plus v kategorii mainstream a pro lidi, co nerozhazuji bambiliony za G-Sync.
              stop mauditfanatizmu.

            • @Stach/VERBAL/man in shadows

              Tvuj problem je, ze kdyz jses v ragi, tak zapominas krotit ten tvuj dysgrafickej a ujetej styl psani. To si pak muzes uctu vytvaret kolik chces, ale je ti to k nicemu.

            • Maudite, nezapomen na prasky, mas abstak..
              co ty budes delat, pokud se Intelu podari vydat konkurencni grafiku k Nvidii..ke ktere modle se pak pripojis? 😉

            • lol 😀
              nejlepší je ten argument s o týden změněným release… to je úplnej game changer 😀 😀

            • Ne to neni game changer. Ale po zkusenostech s uvedenim BF5, kde vyvojari nejdriv dodali implementaci raytracingu s bugama a az v patchi ty vykonovy propady vyresili, by to mohlo znamenat, ze 4A Games maji v Metro trochu vetsi duveru. Nic vic, nic min.

            • RT je pro ně naprosto nepodstatná věc. Vydání posunuli pravděpodobně proto, že ve stejný den měl vyjít Anthem, tedy nová hra od Bioware.

            • Vazne? Taky to mohli vydat o tyden pozdeji, nebo o dva, tri .. 😉 Primo z TPU: „and confidence should be going through the roof as it relates to this particular title’s quality“.

              A vubec to posunuti vydani z letosniho podzimu na Q1 2019 bylo pravdepodobne prave kvuli raytracingu. Takze urcite „RT je pro ně naprosto nepodstatná věc.“ Urciteeee 😀
              https://www.techpowerup.com/244244/metro-exodus-pushed-to-q1-2019

            • Koukám vývoj her je další oblast o které vůbec nic nevíš. 😀
              „Taky to mohli vydat o tyden pozdeji“ – jasně, zkus zapojit mozek… vydat hru týden po AAA blockbusteru je sebevražda.

              Lol článek, ve kterým se nic o tom, že by hru odkládali kvůli RT nepíše. Chápu, že s tvojí angličtinou tomu nerozumíš, ale pokud si myslíš, že někdo odloží vydání hry o půl roku kvůli RT, tak jsi ještě blbější než jsem si myslel. 😀

              Nejvtipnější je, že jsi do nás měsíce hustil, že RT je extrémně jednoduchý na implementaci. Prostě Maduit – Pat a Mat českého internetu. 😀

            • Metro Exodus je rozhodne vetsi AAA titul, mozna AAAA titul (4A Games pun intended). Hlavne je to ale uplne jina kategorie.

              „Nejvtipnější je, že jsi do nás měsíce hustil, že RT je extrémně jednoduchý na implementaci. Prostě Maduit – Pat a Mat českého internetu.“
              3 mesice odlozeni, pokud byly venovane nad plan implementaci RTX, je jako nic vzhledem k casu, ktery si tyhle velky enginy celkove zadaji. Takze ano, jednoducha implementace 😉

            • Maudit 19.12.2018 at 10:50
              1. „Ale urcite to pobezi jen v 640×480.“ je vas vyrok, ne muj.
              2. RT s danou implementaci je spis vysmech, nez RT. Je sice pekne, ze *neco* tam funguje, ale od plnohodnotneho RT to ma opravdu daleko. A pokud neverite, tak mi vysvetlete, proc teda vyvojari z DICE ted znizovali v BF5 efekty? Aha, protoze ta NEUPLNA implementace RT, co tam je, byla takova pecka, ze se nam tom dusil i njevykonnejsi HW, co Nvidia ma. A kdyz vam umrela modla BF5, tak tu zase fabulujete s necim jinym a zase stejna pohadka „to bude pecka, to bude super“ – presne takhle vam shorala kazda jedna vase teorie, kterou jste tu vydaval za pravdu.

            • Cely to ale je: „Ale urcite to pobezi jen v 640×480. Jasneee 😀 😀 😀 „, jenze jestli tam pro tebe ta ironie neni patrna, tak ti stejne neni pomoci 😀

              „A pokud neverite, tak mi vysvetlete, proc teda vyvojari z DICE ted znizovali v BF5 efekty?“
              Tezko ti muzu vysvetlit neco, co neni pravda 😉 Zadne snizovani se samozrejme nekonalo. To je zas mantra vas AMD fans, ale duveryhodni revieweri celkem jasne zhodnotili, ze tam zadna viditelna zmena neni.

              „A kdyz vam umrela modla BF5“
              Jako jak umrela? Myslis tim, ze hned po prvni patchi pridali 50% vykonu navic? No to fakt umrela 😀 Umrela spis vam AMD ultras, kdyz jste chteli na BF5 dokazovat, ze na RT neni vykon. Bum, uplyne tyden a vykonu je najednou dost 😀

              Ja se dobre bavim 😀

            • Mě by opravdu zajímalo, jestli Maudit těm volovinám co tu každý den píše věří a nebo je to jen Pat a Mat, kterej si myslí, že ví všechno nejlíp a když zjistí, že byl mimo, tak se začne vymlouvat. 😀 Nejspíš jde o kombinaci obojího.

              Anthem je samozřejmě produkčně mnohem větší než Metro. Zadruhé oznámení o odložení Metra na únor 2019 proběhlo už v květnu, takže tvoje teorie, že bylo odloženo kvůli RT je naprostá krávovina. 😀

              Ty jsi naprosto mimo Maudite, ovšem, to tu snad už nikoho nepřekvapí. 😀

            • Maudite pěkně, Alich se vybravuje jako pěknej hňup, když nechápe ironii, takové hlupáky úplně ze všeho nejvíc nenávidím.
              Jen dodám, že když jsem sledoval on-line uvedení RTX karet 20.8.2018, tak jaká hra byla v použitá k prezentaci? Ano Metro, takže s tím byli mnohem dále a jestli ještě ladili obsah, tak měli sspoustu času na opravu a optimalizaci RT. protože jedna věc je vytvářet a ladit obsah a nezávisle na tom můžete dělat na zobrazovacím engine. Takže se vůbec nebudu divit, že Metro pojede naprosto luxusně, oproti battlefieldu, kterej herní studio jednak odfláklo a jednak uspěchalo, protože jej chtěli vydat na výročí konce první světové války, tedy opravte mě jestli to bylo jiné datum, protože Battlefieldu neholduji.

            • Maudit 19.12.2018 at 21:33
              „jenze jestli tam pro tebe ta ironie neni patrna“
              Takze az se uklidnite, tak si to prectete znovu – ja jsem poznamenal, ze toto jsem nerekl ja, ale vy. Sice nevim z ceho jste usoudil, ze prave timto komentarem jsem vasi ironii nepochopil, ale budiz.
              „duveryhodni revieweri“ jsou kdo? Ti, ktere schvali Maudit?
              Jinak ja jsem velky „AMD ultras“, zvlaste v praci :DDD Ale vy to vite urcite lepe 😀

            • „Aznohh 19.12.2018 at 22:03“
              „Zadruhé oznámení o odložení Metra na únor 2019 proběhlo už v květnu, takže tvoje teorie, že bylo odloženo kvůli RT je naprostá krávovina. 😀“

              „by Chino May 16th“
              „Earlier this year, 4A Games also announced their collaboration with NVIDIA to feature the company’s RTX real-time ray tracing technology in Metro Exodus.“
              https://www.techpowerup.com/244244/metro-exodus-pushed-to-q1-2019

              LOL

            • A Maudit si klasicky vymyslel originální zápletku, že kvůli RT odložili o x měsíců realease. 😀 (náklady v milionech dolarů) Chlapče chlapče, raději si přečti kolik prodejů mají hry od Bioware a kolik se prodalo Metra, abys byl trochu v obraze o tom, která produkce je větší. 😀

  2. No furt to má cenu tam cpát to RT? Však jsem někde četl že u Battlefieldu se manipulovalo s grafikou aby se dosáhlo většího FPS na zatím všech RTX kartách tak že RT se furt stejně k ničemu a cena grafik přepálená

    • Fake profil cardy. A v BF5 se s nicim nemanipulovalo samozrejme. To jen AMD fans breci a hledaji nove vymluvy, proc raytracing nechtit (kdyz AMD ho nema), kdyz se ted ukazalo, ze vykonu pro raytracing je dost.

      Je to trochu legracni, uprimne receno. Tim spis, kdyz je to teprv prvni implementace a vyvojari se s tim zatim uci. A uz prvni patch prinesl 50% vykonu navic 😁 Jen opravdu omezenej clovek si muze myslet, ze tam neni velkej vykonovej potencial.

      Ocekavam nase cerveny usual suspects, ze sem budou zas postovat spoustu fake screenshotu, videa s kompresnima artefaktama vydavat za chyby DLSS, odkazy na AMD fanweby (techspot, computerbase) a asi tak padesat ruznejch vyroku, ktery jim byly uz tolikrat vyvraceny. Bohuzel pro ne, recenze na duveryhodnejch webech jsou venku. Ale oni je sem budou chtit stejne dostat pro ztraceny ctenare, za kazdou cenu, doufajic, ze mozna nekoho presvedci (fakt tezko) 😁

      • zapomněl jsi třeba i na DigitalTrends a vlastně všechny weby co napíší co se Tobě nelíbí … Všichni jsme AMD fans Maudite všichni… A teď si jsi přečíst o svém oblíbeném hrdinovi Důmyslný rytíři Don Quijote de la Mancha.

        • jj jste všichni idioti, už aji na dětským webu čtu ty žvásty o tom že je RT nepoužitelná technologie a hráči ji odsoudili… A nejhorší jak jsou zarytí ve svém názoru a nenechají si to vymluvit.

          • Mám pro Tebe jednu zprávu víc netřeba…
            Já nikde netvrdím, že mám něco proti RT či nVidii a psal jsem to mnohokrát… Mi se RT libí jen zatím to je hlavně na ukázková dema…
            Jestli si poposedneš nebo si přestaneš stát na vedení tak Ti dojde můj příspěvek… Tu nejde o nVidii ale o nesmysly od Maudita… A když uz vyjmenovával podle něj AMD fan weby tak jesm se kouk na to z jakých webů čerpali na Diit a uvedli tam ještě jeden a ten jsem přidal s tím že na něj zapomněl… I jsem jasně vyjádřil v tý nekonečný „diskusi“ svůj názor na kvalitu po patchi…
            https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-rtx-2060-turing-unik-gpu-1920-stream-procesoru/#comment-200784
            Víc už Vám nebudu pomáhat vytvářet nekonečná vlákna…

            • popsedni si ty, vyjdřuji se k AMD hype fun boyům do kterých patříš i ty. Neraguji nějak zvlášt přímo na jednu konkrétní věc.

            • Moje poznámka k RT – ta technologie je samozřejmě velmi zajímavá, o tom není sporu.
              V BF5 to ukazuje, že i takové „beta“ použití dokáže přinést v konkrétních případech velká zlepšení, takže jako takovýto „test“ to beru.
              Ovšem – za cenu řekněmes 50% výkonu (a to i v oblastech kde ty RT efekty prakticky nejsou přítomné).
              A ty ztráty výkonu jsou takový problém právě, protože to není věc, která by nějak zlepšila grafiku plošně. Když člověk ve hře vypne vs. namaxuje jiné efekty: stíny, AA, textury min/max, atd, tak to sebere maximálně nižší destíky procent, někdy ani to ne, a často to hodně úplně změní vizuál celé hry, RT zatím bere tolik výkonu pro minoritní prvky grafiky.

              Ale k jádru mé poznámky:
              Hlavní problém podle mě je, že nástup RT jde vlastně proti trendu vysokých rozlišení a frekvencí. 1440p 144Hz je standard pro hi-end gaming, během celkem krátké doby budou relativně dostupné i 4K 144Hz monitory, jenže ne grafiky pro ně. Hry jako takové zvyšují náročnost skoro, jako rostou výkony grafik, takže přesun na vyšší rozlišení a vysokou frekvenci je pomalý a RT to vrací ještě zpět, takže je jasné, že není moc dobře příjmáno.

              Jednoduše řečeno – čekám, že v příštích letech si většina vlastníku RTX karet vybere max. rozlišení a frekvenci s vypnutýmy RT efekty, což bude pro Nvidii docela prohra.

              Jinak jsem viděl analýzu DLSS ve Final Fantasy: Obrazově viditelně horší než 4K TAA (např. tenké linie se mihotají), ale zároveň lepší jak 1440p TAA. Jenže výkon zároveň někde mezi 4K TAA a 1440p TAA, vážně zdaleka ne tak dobrý jako 1440p TAA.
              Takže v praxi validní řešení, ale v žádném případě to „nemění pravidla hry“ a neznamená to, že pravé 4K hraní je mnohem dostupnější, což by byla validní protiváha ke snížení výkonu při RT efektech.
              Video zde:
              https://youtu.be/Jpd5j5W1NZw

            • Gildor 18.12.2018 at 15:26
              Beru to tak, že to je pokus o první průnik. A začátky nejsou nikdy lehké.
              Zrovna BF5 není nejlepší hra na ukázku RT ve stávajícím výkonu. Každý volí hru tak aby nepřítele co nejdříve viděl (měl vysoký FPS) a měl tak výhodu… (Tak jako ve WOT a WT v tancích ubíráš na nastavení aby Ti nezavázela tráva a pod…) . Prostě nemáš čas se kochat krajinou a nebo řešit FPS…
              Mnohem líp by se RT prezentovalo ve hrách jako je GTA, Mafia a pod…
              K DLSS tam bych kvalitu řešil ve chvíli, kdbych to viděl přímo ve hře za pohybu, že to je horší. Objektivně to může být horší, ale pokud to v pohybu nepoznáš ve hrách a zvedne Ti to FPS… tak proč ne. Pokud to poznáš pak je to problém.

            • gildore, právě že RT technologie cílí na těch 144HZ ve 4K, protože rastirizací, ři zvedající se náročnosti her, toho nejsou schopni dosáhnout, nebo jsou ale za obrovskou daň příkonu karty. Teď je to v plenkách, ale až to bude vyladěné, tak díky RT budeš mít víc těch FPS i ve 4K.

            • Tož uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Pokud další 1-2 generace přinesou opravdu výrazné posuny v RT výkonu a bude čím dál víc her s široce implementovanými RT efekty, tak to bude úplně o něčem jiném. 🙂

              Na druhou stranu by bylo zajímavé, kdyby v r. 2020 přišel Intel s hi-end kartama bez RT, které by ale za stejnou cenu měly např. 1,5-2x vyšší rasterizační výkon než Nvidie, pak by to teprv byla pořádné srovnání, co by kolik zákazníků preferovalo. 🙂

            • Protože (jak opakuji pořád) – v prostředí, kde má Nvidia monopol, tak je hrozně jednoduché si protlačit novou technologii, přestože je na ni třeba ještě brzo.

              Ale v případě, že by Nvidia musela tvrdě konkurovat např. 2 dalším výrobcům s nabídkou až do úplného hi-endu, tak by najednou musela více přemýšlet, jestli už má smysl RT tlačit tam teď.

              Nebo by dali RT do karet bez onoho aktuálního příplatku a pokusili by se získat si popularitu a trží podíl za cenu nižších marží. Prostě by to každopádně bylo lepší pro zákazníky, než teď.

            • Gildor 18.12.2018 at 17:30
              To by bylo jasné Intel… jak jsem psal speciálně v rychlých hrích Ti jde o FPS a nemáš čas čumět a kochat se…
              Gildor 18.12.2018 at 17:34
              souhlas v konkurenčním prostředí, kdyby ztráceli na výkonu jen kvůli RT tak by do toho nešli…
              Ostatně pokud Intel zůstane věrný FreeSync/2 a bude mít grafiky konkurenceschopné, tak mě bude zajímat zda nVidia povolí FS, a nebo bude striktně proti. Spíš si myslím že FS povolí a Gsync si nechá jako přidanou hodnotu s tím, že to bude umět něco navíc.

            • gildore, intel ať si vydá co chce na nVidii nebude mít nikdy. Protože zaměstnává slibotechnu Koduriho. Pokud intel vydá kartu která bude mít 2x větší rastirizační výkon, což je samo sebou úplná demagogie, protože bez obludných kompresí to nedají, bude příkon takové karty dvojnásobný oproti nVidii. A teď budeš stát na rozhraní: Mám si koupit drahou herní kartu která umí 500FPS bez RT s příkonem 500W, nebo sejně drahou kartu, která sice bude mít 250FPS, ale s RT a příkonem 250W ? aha že? (samosebou debílci z AMD ti napíšou, že si koupí 500FPS s 500W bez RT, protože je příkon karty nezajímá, jenže to je hloupé tvrzení, protože ten příkon musí i chladit. Koduri je lhář a je k tomu tak přistupovat. Intel je zas koleno vrt a nebude prodávat pod cenou. )

            • Cože přináší Gsync, vyjma ceny, oproti Fsync. Něco mi uteklo ? To nebyl úplně dobrý argument.

            • Crha 19.12.2018 at 12:16
              „samosebou debílci z AMD ti napíšou, že si koupí 500FPS s 500W bez RT“
              A nebudou náhodou z Intelu? Dyť píšeš o Intel grafikách…
              Na rozdíl od Tebe já Intelu fandím 🙂 Když tu budou 3 firmy já se zlobit nebudu 😉

            • 3 firmy, dobrá máme nvidii a zbývají nám dvě firmy, kde jeden produkt připravil Koduri a je to v háji a u druhé firmy připravují kartu opět Kodurištinou, takže to bude opět v háji.
              Jediná možnost co tu máme je, že AMD zprovozní ten svůj infinity fabric MCM a poskládá grafiku ze 7nm přidají jádra pro RT, z profesionálních karet a nasadí plně otevřenou paměť HBM2. Sice to na RTX3080 Ti nebude mít jako obvykle, ale dohnali by tím třeba RTX2080. Pak bude intel vytírat low low end. Prakticky je AMD v kleštích jak zvrchu tak zespoda.

            • Crha 19.12.2018 at 22:20
              Zajímavé úvahy…
              Proč by museli v AMD přidávat RT? Protože to má nVidia? Ti jasně říkali, že si počkají jak se to chytne a vyvine…
              A Intel? Není tam jen RK mají tam i dost jiných lidí… Mají dost financí mají vlasdtní továrny… Já bych je nezatracoval…
              Líbí se mi Tvá křišťálová koule jak vše víš 🙂
              Já být Intelem a AMD tak reaguji na DLSS tohle opravdu přidává FPS… Nebudu teď řešit kvalitu obrazu. Jak sem psal pokud to nepoznám za pohybu, tak je to podle mě jedno… Naporoti tomu i když se mi RT líbí, tak to zatím FPS snižuje… Až další grtafiky budou mít možná výkonnější RT a tyto RTX20XX rychle v RT zastarají. Je to jejich úděl jsou průklopníci…

            • „Proč by museli v AMD přidávat RT? “
              je to součást DirectX, prostě směr, kterým se ta grafika bude ubírat, ať už čistě nebo v kombinaci s rasterizací – dřív nebo později.

            • Jan Olšan 19.12.2018 at 22:46
              No však a AMD jasně řeklo, že později 🙂 Oni tedy vedli, že až to budou umět a zvládat i ty levné (základní) grafiky. Řek bych, že jinými slovy řekli, že si počkají jak se to vyvine. Nemyslím si, že by to museli dávat již do následujících grafik. Ostatně i nVidia ne vždy hned podporovala vše v DX… (10-10.1 a bylo toho víc. ).

            • Tady se porad resi RT technologie, misto „v jakem je to stadiu a kdo to zaplati“. Vzdyt to je jedine dobre, ze Nvidia s RT prisla a AMD cekat musi, protoze nemaji HW ani na konkurenci top hernich modelu Nvidie (GTX 1080+), natoz RT.
              Co je podle me bod kritiky je „co za co“, aneb Nvidia si nechala dost tucne zaplatit RT, ktere v ocich nemaleho procenta hracu neni dostatecne prave vzhledem k cene. Co se tyka DLSS, tak to je opet nutnost pro RT, jinak by to procento „cekajicich“ uzivatelu bylo vetsi.

            • Alich 20.12.2018 at 1:47
              Tak pod toto bych se 100% podepsal. Vidím to naprosto stejně.

          • Díky za ten DLSS rozbor, technologie je to zajímavá, ale potvdilo se to, co tu celou dobu říkám. BTW cinkněte někdo pls do Bohnic, ať dají Mauditovi dvojitou dávku, by ten upscaling nemusel rozdýchat. 😀
            „Because it will render the game effectively at 1440p, then upscale it and supersample it“
            https://www.youtube.com/watch?v=Jpd5j5W1NZw&feature=youtu.be&t=94

            Očekávám Mauditův výblitek plný výmluv, fejků a označení za AMD fanweb…. 3…… 2…… 1…… 😀 😀

            • 3…… 2…… 1…… bleju….
              hele podívejte se, támhle tři kilometry daleko ta skála je jinak rozmazaná, hele tady ten borec má jinačí vlasy, jo a tamta značka na autě je kostrbatá, no teda fůj to je fakt nepoužitelná technologie! No to je hrozný! bé bé bé co já budu hrát? Vždyť ty hry v DLSS jsou úplně zničený! Vůbec si to nevychutnám, když ta postavička má o 3 vlasy míň. To není Final Fantasy, to je nějakej Doom 2D ! A jak mám střílet, když ta skála 3km daleko je rozmazaná, díky tomu nezaměřím přesně. Jo a v menu problikávají nějaké fragemnty, to si v menu nenastavím ani citlivost myši, ani klávesu nezměním, protože mě to problikávání způsobuje epilepsii. Jo a vlastně já nebudu vědět do jakého auta nastoupit, protože když to auto bude mít kostrbaté písmo registračních značek tak se nedočtu jestli to je moje auto, protože nepoznám B od D. A světla u hangáru svítí míň, no říkám to je nehratelný!
              Ty voe vaše problémy bych chtěl mít.

            • Crha je Maudit? Jo… tak už to začíná dávat smysl.

              😀 Kvalitní rage.. a teď si zkus přečíst znovu mou první větu, 🙂 Ale jo,můžeme hrát všichni místo na Ultra na High, nepoznáš to a získáš 10 FPS. Nebo můžeme raději hrát všichni na Medium, kdo zkoumá nějakou skálu v dálce.. 🙂 jde o hru ne? Získáme 20 FPS. Nebo takhle, hrejme všichni v 720p, vždyť ta hra je skvělá a o grafiku vlastně vůbec nejde. 😀

              Lel, pointa byla čistě poukázat na to, že upscaling DLSS má výhody i nevýhody, zbytek sis tu vymyslel jako obvykle…

            • To, že to musí přibližovat aby to bylo zřetelně vidět, tak je jen ukázka, jak jsou už dneska hry dokonalé.

              Co je podstatné:
              -se 4K DLSS je obrazová kvalita někde mezi standardním 1440p a 4K
              -1440p TAA = 77fps, 4K DLSS = 57fps, 4K TAA = 46fps

              Co z toho plyne:
              -DLSS nabízí kvalitu i výkon někde mezi normálním 1440p a 4K
              -rozhodně se (alespoň v tomto případě) nejedná o nějaké zázračné řešení, které by přineslo 4K kvalitu se 1440p výkonem, jestli budoucí implementace něco takového dokáží se uvidí

            • Aznohu proc porad postujes o DLSS misto screenshotu videa, zvlast na youtube, plny kompresnich artefaktu? Venku jsou recenze se screenshotama, nezatizeny velkou kompresi, ktery jasne ukazujou, ze je DLSS o dost lepsi i nez 4k TAA? Snazis se neco schovat? 😁😁😁

              DLSS je zcela bez pochyb lepsi nez 4k TAA, pokud teda nekoukas na youtube videa, ale na realny vystupy ze hry 😁

            • ROFL…. Král všech výmluv nezklamal.. 😀
              Jen jsem čekal ještě nějaký hejt na Gamer Nexus a jejich rozbor. 😀 Ale to už by ti pak moc ne-AMD webů nezbylo. 😀

            • @aznoh

              „Because it will render the game effectively at 1440p, then upscale it and supersample it“

              To „super-sample it“ ti uniklo? 😀 😀 😀 Samozrejme, ze je to supersampling.

            • ROFL takže pozor vážení změna. Král všech výmluv Maudit změnil taktiku a po čtvrt roce už přestal tvrdit, že nejde o upscaling… 😀 😀 😀

            • Samozrejme, ze nejde o upscaling 🙂 Pro tu DNN jsou dulezite skutecne samply z puvnodniho obrazu. Upscaling na vyssi rozsliseni pred vlozenim do DNN nedava zadny smysl, protoze to je jen matematicke dopocitani pixelu mezi puvodnimi samply. Nepridava zadnou novou informaci. To by naopak DNN zvetsilo, bez jakehokoliv bonusu v kvalite. Ve skutecnosti ta DNN bude mit input layer reprezentujici tech 2560×1440 samplu originalniho obrazu a na vystupu pak layer reprezentujici 3840×2160 samplu.

            • Reality check kde? Tam zadnej reality check neni. Nic jinyho jsem od tebe ani necekal 😉

            • Zatnutý zuby, rudý oči a pěna od huby, že už i Gamers Nexus tě zradil. 😀 😀

            • „Jan Olšan 19.12.2018 at 19:48“
              „Co je to NN interpolace?“

              Nearest-neighbor nepridava zadnou novou informaci. Pouze matematicky aproximuje hodnotu chybejicich dat z jiz znamych hodnot (konkretne u nn je to dost jednoducha aproximace). DNN ale takhle nefunguje. Pro dany konkretni vstup DNN nevyuziva jen samotny vstup, ale i znalost, kterou ma naucenou z treninkovych vstupu.

              Tady je videt ta nevzdelanost nebo neschopnost Olsana pochopit princip fungovani DNN. Vzhledem k tomu, ze mezi layery je typicky propojeni neuronu ve stylu „kazdy s kazdym“, ma kazdy jednotlivy neuron v prvnim hidden layer po input layeru spojeni se VSEMI vstupy ZAROVEN. Jinymi slovy, DNN se je schopna naucit, ktere casti vstupu k sobe vyznamove patri (a spoje k nim pak budou mit nenulovou vahu).

              To uz se fakt musim smat tady 😀

            • Až na to, že NN = neural network, ty experte. To se ti povedlo 🙂 I jsem chvíli dumal jak jsi na to sakra přišel.
              Pardon že jsem byl línej a nerozepsal to, příště se budu víc snažit.

              P.S.
              Ty furt děláš jako by to byla nějaká esoterika, ale natrénovat NN určenou k interpolaci (tj. k zvětšení rozlišení, interpolaci) na korpusu obrázků s A) původním B) downscaled rozlišením není nic konceptuálně složitýho a hlavně ne novýho. Vlastně mě teď napadá, že na jaře to bude deset let, co jsem poprvé použil filtr NNEDI3, který přesně tohle dělá/přesně takhle byl natrénovanej. A to ještě nebyl první (viz ta trojka v názvu… jak je stará první verze zu hlavy nevím, 2006-2007?). Děs jak ten čas letí.

            • Hmm, vlastně ne, je to jenom devět let. První verze NNEDI3 byla na jaře nebo v zimě 2010.

            • Az na to, ze NNEDI3 je deinterlacer 🙂 Jeste navic funguje jen s malinkatym mnozstvim neuronu (max. 256, ale typicky 16 nebo 32) a uplne nejlegracnejsi je, ze funguje jen na malych vzorcich, konkretne, 8×6, 16×6, 32×6, 48×6, 8×4, 16×4, 32×4 a nejedna se o autoencoder.

              Je mi jasny, ze jsi dlouho hledal alternativu k nearest-neighbour, ale tohle se moc nepovedlo 😉

              A kdo ze tu dela, ze je trenovani neuralnich siti ke zpracovani obrazu neco novyho? Jako ja? Link na autoencoder (DLSS je autoencoder) jsem sem daval uz nekolikrat a co rika hned v hlavicce?

              „Some of the most powerful AI in the 2010s have involved sparse autoencoders stacked inside of deep neural networks.“

              Neboli zase srabacky zkousis strawmana, asi tak po dvacaty:
              „Podstatou klamu je najít velmi slabý až hloupý argument, který by mohla zastávat protistrana (ale zpravidla jej nezastává). Ten demonstrativně rozcupovat na cucky a budit při tom zdání, že se všemi argumenty protistrany se lze takto snadno vypořádat.“
              https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumentační_klam#Podsunutý_argument_(straw_man)

              To je charakter, LOL.

            • @maudit
              „Az na to, ze NNEDI3 je deinterlacer“

              Zkus si o tom nejdřív něco zjistit. Ne, hlavní podstata Nnedi3 je že je to intepolátor. Deinterlacing je jenom aplikace té interpolace.
              To je totiž tak, že když chceš z jednoho fieldu (lichých nebo sudých řádků) udělat celý snímek, tak musíš ty chybějící řádky dointerpolovat. A to NNedi3 dělá. V jednom rozměru, takže když chceš upscalovat 2x normální obrázek, tak to po sobě uděláš v obou dimenzích. Stejně jako by to udělal třeba bilineární scaler, ale je to kvalitnější.
              A proto jsou na nnedi3 založené i standardní upscalovače obrázků (nnedi3rpow2 iirc když už googlíš ;), a používalo ho pro tu úlohu taky MadVR.

              „Je mi jasny, ze jsi dlouho hledal alternativu k nearest-neighbour, ale tohle se moc nepovedlo 😉“
              Teda ty jseš opravdu splachovací, ale snad ti je jasný, že tím nemůžeš moc lidí oblbnout a pro ty ostatní musíš vypadat dost trapně. Chlopčík by ti křeč ohodnotil tak aspoň devítkou. Na ale zase pozitivní věc: mě to ubezpečuje v tom, že asi nedělám chybu, když tvoje posty neberu moc vážně 😛

              A o argumentačních faulech mi tu TY asi vyprávíš z autority pokročilého uživatele, co?

            • Jen aby bylo jasno, nez me zas budes chytat za slovo, na ty wikine jsou nejstarsi zdroje 1988 a 1989, primo slovo „autoencoder“ je zmineno u zdroje z 2009 😉

            • @janolsan

              Ty jsi typ cloveka, ktery kdyby mel nejakej, byt i pitomej podklad pro svoje placani, tak to sem davas horem dolem. Uz jsem to zazil nekolikrat. Proto ti neverim fakt ani slovo 🙂

              Termin „nn interpolation“ je v naproste vetsine pripadu pouzivany pro nearest neighbour. Vsak si to zadej do googlu a uvidis, co ti vyleze za vysledky. Takze samozrejme, ze jsi myslel to. I v tom pripade, ze bys to naaahodou vazne myslel nnedi3 (asi tak 1% sance 😀 ), je to prave z toho hlediska chyba tvoje, jako predkladatele. Ten termin v 99 pripadech ze sta pouzivany pro jiny druh daleko beznejsi interpolace – nearest neighbor.

              Stejne si ale myslim, ze jak to delas velmi rad, pouzivas dalsi argumentacni klam, tentokrat skota 🙂

              „Tento klam se používá po vyřknutí něčeho, co je následně zpochybněno, úpravou zpochybněného výroku tak, aby již tento problém nezahrnoval. Řečník se tedy nezaměřuje na vyvrácení zpochybnění nebo označení svého předchozího výroku za nepravdivý, ale na modifikaci výroku tak, aby na něj již dané zpochybnění (nebo jemu podobné) nemohlo být použito.“
              https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumentační_klam#„Žádný_pravý_Skot“_(ad_hoc_záchrana)

              😉

            • „Termin „nn interpolation““
              To není žádný termín, máš tam „NN“ a „interpolation“, dvě věci. Jako fakt, bejt takhle schválně natvrdlej jenom aby si „vyhrál“ v internetový hádce… kontext byl celou dobu neuronové sítě (DLSS), BTW. A jinak taky nevím o tom, že by se nearest neighbor někdy zkracoval na NN, zato jak vidíš na těch filtrech nnedi (neural network edge directed interpolation), tak neuronové sítě jo.

            • Zato ty to máš jednoduché Maudite, ty používáš pouze výmluvy a lži. 😀 O tobě si tu už dávno každý čtenář obrázek udělal… 😀

            • @maudit
              „A proc si teda neuved rovnou NNEDI3?“
              1) protože to není jedinej interpolátor na bázi neuronových sítí…
              2) protože jsem byl línej a spěchal jsem dělat něco jinýho
              3) protože inteligentnímu člověkovi dojde, že v kontextu DLSS asi bude NN neuronová síť (na některý předpoklady si asi budu muset dát příště pozor lol)

          • Crho, nechte urazek a radeji se pochlubte, ci uz mate RTX kartu – jakoukoliv – kdyz tu v diskuzich tak tvrdosijne bojujete? Osobni zkusenost z prvni ruky treba? …nebu tu jen slintate a placete nad tim, ze vam Nvidia dodala neco, co si nemuzete dovolit?

            • 1) vzhledem k tomu že mám nadčasovou kartu GTX1080, kterou jsem si koupil, protože mě AMD hype fun boys podvedli s tvrzením jak bude Polaris dokonalej, nemám potřebu si kupovat RTX kartu.
              2) Rovněž nemá cenu pro mě kupovat RTX karty, když mám docela dlouhej seznam her, který chci ještě hrát a pořád je jich tam dost podporujících pouze Dx11. Takže jaksi grafika Dx12 pro mě stále nemá smysl. Třeba teď ještě tak půl roku budu hrát Fallout4, čeká mě poslední kolo Frostpunk, ale to až v létě.
              3) Můj multiplayer začíná a končí Countrikem 1,6, ostatním mulťákům neholduji, z časových důvodů a proto mě deathmatche typu Battlefield ani COD neoslovuje.
              4) obhajuji technologii nVidie, protože ta pro krásu her alespoň něco dělá, a nenávidím čecháčky idioty, kteří propagují konkureční produkt, jen proto že na to nemají. Čecháčci mají heslo: „nemám kozu, tak ať sousedovi taky chcípne!“, místo toho abych se zařídil a pořídil si kozu vlastním přičiněním.
              5) tuhle jsem byl nakupovat dárky v galerii vaňkovka v brně. Toto nákupní středisko, má umístěné dvoupatrové garáže na střeše objektu a dvě příjezdové rampy ze dvou rozdílných ulic. Severovýchodní-Dornych, jihozápadní-Trnitá. Už když jsem přijížděl, přijel jsem z Hladíkovy na Trnitou a viděl kolonu aut stojících na vjezdu i výjezdu obchodu. Rezignoval jsem na stání v koloně a vydal se rovně, přes úzkou na nájezd z ulice Dornych, naprosto prázdné. Ze zvyku jezdím rovnou parkovat do druhého patra parkoviště, protože prostě všichni tupci parkují v prvním. Našel jsem místo, zaparkoval jsem, odhadem mi tento manévr zabral asi 5-7minut. Při odjezdu jsem si všiml že kolona aut nyní stojí i přes celé parkoviště budovy až ven na ulici Trnitá. Prostě tam stojí a čekají, nad hlavou obrovská světelná cedule „výjezd Trnitá kolona!“ a vedle něj zeleným písmem: „výjezd dornych volno!“ ale tupci prostě čekají v koloně na trnité. Důvodem je semafor, který pouští auta z trnité jen cca 10vteřinovém intervalu zelené. Takže jsem NEBYL OVCE a zapnul mozek a odjel na výjezd dornych a byl jsem asi během 2 minut venku a během 5minut jsem frčel svým směrem domů. Ostatní tam v té koloně stáli asi tak odhadem hodinu. Mám prostě v krvi vyhýbat se systému a hledat mezery kudy se protáhnout aniž by si mě někdo všiml. Tím chci říct, že nejsem českej debílek, co musí kupovat novou RTX řadu, jen proto že to je in. Analogicky, nebudu stát v koloně aut, abych mohl říct: „hrozný nákupy na vánoce“. Samozřejmě jakmile narazím na hru kterou si budu chtít zahrát a bude umět RT, tak samozřejmě si pro tuto kartu půjdu. A ne, nečekam až budou karty levnější, protože jsem už několikrát psal, že to nejspíš bude v době až tady budou RTX3080 (možná 4080).

            • Kluci je fajn a krásné jak si notujete CRHA/MAUDIT jen tak dál kluci 🙂 Ještě že je Crha s Tebou Maudite 🙂 Já bych nebyl nadšený kdyby si měl Crha notovat se mnou 🙂 Ještě že tomu tak není 🙂

            • Prosimte jak muze mit Stach zkusenosti s BF5 a raytracingem, kdyz ani nedostal kartu na recenzi? Podle dostupnejch statistik mu na ten jeho web vleze tak maximalne 1500 (neunikatnich) uzivatelu denne, a dohromady s cenou clicks per milli v dnesni dobre si sotva vydela na jidlo. Tezko bude mit penize na RTX kartu a to by mu jeste upadly ruce, kdyby si ji mel dat do masiny 😀

            • Maudit 19.12.2018 at 22:14
              Jo ahááá takže VERBAL je stach ahaaa… Já si myslel že stach je man in shadows… tedy aspoň jsi to psal zde https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-rtx-2060-vydani-datum-leden-2019-unik#comment-201452
              Ty řekni mi kdo všechno je stach? To abych věděl pro příště.

              Nechci Ti krást Iluze, ale třeba Jan Belka z DDW tu grafiku má. Zmínil ji v rozhovoru pro CZC, když se bavili jakou má nyní sestavu tak zmínil 2080Ti.

              Vypiš mi tu prosím všechny rudé pro AMD weby a všechny Stachy + lidi z rudé úderky. Celkem by mě to zajímalo 😉

            • Maudite, abys zas neslovíčkařil, žes uvedl oba… tak Tys už tu stachem nazval i mnoho dalších. Proto se ptám a rád bych nějaký ten seznam a přehled 🙂

            • Belka je jeste vetsi exot. Byt vocasek vocaska, to uz je teda fakt sila. Double damage! 😀 Mozny je samozrejme vsechno, ale jak ten by si na takovej hardware dokazal vydelat, to mi nejak nejde do hlavy .. leda ze by mel rodice ve vate 😀

            • „to mi nejak nejde do hlavy“… nic si z toho nedelej. Spouste lidi nejde do hlavy, jak mzue byt nekdo tak pitomy, jak jsi ty Maudite..

            • Ja mu to preju, dyt jsou vanoce za rohem 🙂 Ale to si myslim ani nen pointa. Pointa je, ze bud keca a nebo ne. A jestli ne, tak to je pro AMD opravdu blba zprava, ze uz i jejich ultras kupujou konkurenci 😉

      • 10 rada take RT nema a svete div se, hodne lidi se svoji 10 kartou na nejake RTX kali prave kvuli nesmyslnosti pomeru “co zaplatim” a “co za to dostanu”. Tohle ale bezny fanatik, jakekoliv barvy, nevidi.

    • Ano má to cenu, v BF se implementace ladí, taky aby ne, je to poprvé co na tom vývojáři pracují a je třeba si to ošahat a poladit. A ano je možné že vizuální kvalita bude horší než před upravami protože přesně o tom jsou optimalizace.

    • Carda19 Ano, manipulovali s grafikou BF5 tak, že už nevypadá tak krásně, jako po uvedení na trh. Ty snížené detaily jsou sice minimální a s větší vzdáleností nepostřehnutelné. Ale já detailista jsem a při ultra nastavení ve full HD je obraz hrubší, než předtím. Na rozlišení jsem přidal 115% a obraz je opoznání horší. Už to není taková paráda. I Alien Isolation ve 4k s grafickým módem alternativních odrazů, které dokonce vypadají lépe než Ray tracing, akorát v nich není odraz v reálném čase, mi přijdou hezčí, než Ray tracingové efekty v BF5 na ultra. A to je 4 roky stará hra.

    • To vyřeší přípaně nějaká FE edice. Karta se nataktuje, aby překonala GTX 1070, pošle se recenzentům a jako cena se bude zmiňovat cena nenataktované verze. Která se nebude na trhu prakticky vyskytovat.

      Na osmibitech jsme hráli v rozlišení 320×200 a méně, takže při použití RTX máme ještě stále kam ustupovat.

    • Slabší by vůbec být nemusela, protože stream procesorů má stejně, propustnost může být vyšší a architektura je vylepšená. Limit by teda mohlo být TDP ale čekám, že to hrubým výkonem GTX 1070 překoná, jako RTX 2070 překoná GTX 1080ku.