Oculus odhalil VR brýle Quest. Autonomní s šestiosým ovládáním a Snapdragonem 835

5

Letos na jaře vydala firma Oculus, známá brýlemi pro virtuální realitu Rift (a patřící pod Facebook), autonomní verzi VR headsetu, zařízení Go. To na rozdíl od Riftu není jen „monitorem“, zobrazujícím hry nebo jiný virtuální obsah z PC, ale vlastní počítač se vším všudy má v sobě a funguje i na baterie. Je to sotva půl roku a Oculus oznámil podobný, ale pokročilejší autonomní přístroj nové generace: brýle Oculus Quest.

Oculus Quest je také založen nikoliv na PC platformě jako Rift, ale na mobilním hardwaru a operačním systému. Použitý je procesor ARM, mělo by jít o Snapdragon 835 od Qualcommu, který coby kompletní SoC také zastává roli GPU pomocí integrované grafiky Adreno. Protože jde ale o podstatně pokročilejší čip, měl by výkon být značně vyšší než u Oculus Go. Díky 10nm výrobě a novější architektuře by Snapdragon 835 měl totiž být výrazně efektivnější.

Hardware bude uložen přímo v brýlích a rozměrově, spotřebou a formátem tedy asi bude víceméně odpovídat mobilnímu telefonu. Úložiště tedy bude patrně fixní, stejně jako RAM. Oculus ovšem podrobnosti k těmto parametrům zatím neudává, až na to, že kapacita úložiště asi bude začínat na 64 GB. Stejně tak zatím ani nevíme, jakou kapacitu bude mít akumulátor, jaká bude výdrž při provozu na něj a tak podobně.

Oculus Quest
Oculus Quest

Lepší displej a konečně plnohodnotné snímání pohybu

Víme však, že Quest bude mít kvalitnější displej než Go. Místo 2560 × 1440 bodů bude osazen širokoúhlejší formát 3200 × 1440, takže na jedno oko bude místo 1280×1440 bodů teoreticky připadat až 1600 × 1440 bodů. Optika by naopak měla zůstat stejná. Kromě vizuálu má být prý lepší také podání zvuku.

Ovšem možná nejdůležitější změna bude v ovládání. Oculus Go měl jen základní tříosé snímání pohybu, které nedokáže plně zachytit všechny pohyby. Oculus Quest ho nahrazuje plnohodnotným šestiosým snímáním, které by tedy teoreticky mohlo být stejně schopné jako u Riftu (šestiosé snímání znamená, že brýle zachytí jak pohyb hlavy ve všech směrech, tak rotace kolem všech tří os). Snímání pohybu je ale stále autonomní. Podílí se na něm jen samotné brýle na vaší hlavě a není nutné mít okolo nějaké majáky nebo jiné příslušenství.

Zároveň bude Oculus k brýlím Quest dodávat ruční ovladače Touch, zřejmě stejné jako ty přidávané k brýlím Rift. Naproti tomu Oculus Go má jen jednodušší ovladač. I zde by tedy Quest mohl být plnohodnotnější alternativou pro Rift připojovaný k PC.

Oculus-Quest-ovladace-TouchCena brýlí Oculus Quest bude ovšem vyšší než u Go. Zřejmě základní verze s kapacitou 64 GB má stát 399 dolarů, což by s připočtením DPH u nás dělalo 10 750 Kč. Výhoda nízké ceny brýlí Go tedy poněkud padá, ovšem zařízení by mělo být o dost schopnější. Mělo by pro ně v době příchodu na trh být hotových aspoň 50 aplikací, mezi nimi hry jako Robo Recall, The Climb a Moss. Vydání má však nastat až na jaře 2019, tedy asi zhruba rok po vydání Oculus Go.

Oculus odhalil VR brýle Quest. Autonomní s šestiosým ovládáním a Snapdragonem 835

Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

    • Kdyz vidim takovyhle stupidni komentare, tak je hned jasny, ze danej clovek nikdy zadnou moderni VR hru nehral. Zahraj si Fallout 4 VR a uvidis. To je proste jinej level hrani. Ono to ma duvod, ze to byla jedna z nejprodavanejsich her na Steamu v Summer Sale.

      Ale vubec me to u AMD fans neprekvapuje:
      – AMD grafiky jsou spatny ve VR? AMD fans sborove tvrdi, ze VR je spatny/brzo/niche market
      – AMD neumi AI akceleraci? Pro AMD fans je AI k nicemu a DLSS je podvod 😀
      – AMD neumi raytracing? Raytracing je tu taky moc brzo/urcite nebude mit dost vykonu/neni to na hre videt/….

      Vy jste tak smesni 🙂