OneDrive přidává automatické zálohování důležitých složek

Pokud jste obsah některých složek nepřesunuli do OneDrivu, můžete využít nabídky, aby se do cloudu ukládalo více vašich souborů. Tím zlepšíte šanci, že o svá data nepřijdete, a současně více využijete pronajatý cloudový prostor.

3
OneDrive
OneDrive

Poslední dva tři roky je skutečným postrachem ransomware. Nejen kvůli němu se ale vyplatí zálohovat – primárně data, která jsou nenahraditelná. OneDrive před pár měsíci získal funkci pro obnovu starších verzí souborů, kdyby s nimi např. škodlivý kód manipuloval. Jak zjistil Tom Warren, OneDrive v těchto dnech přidává další funkci namířenou proti ztrátě dat.

Jedná se o automatické zálohování důležitých složek, tj. především Plocha, Dokumenty a Obrázky. Může být matoucí uvědomit si, v čem je vlastně funkce nová. Do OneDrivu samozřejmě můžete dávno přidávat své dokumenty, fotky aj. Na tom jsou podobné služby postavené. V nich uložená data sedí zálohovaná v cloudu a synchronizují se napříč vašimi zařízeními. Nová funkce zálohuje obsah složek, které jste do OneDrivu z libovolného důvodu (zatím) neuložili.

Možná do OneDrivu ukládáte dokumenty, ale fotografie zůstávají ve striktně lokální složce. V těchto případech můžete ve OneDrivu vyvolat průvodce zálohováním, o kterém je referováno jako o ochraně důležitých složek. Funkce nemusí být dostupná ve všech účtech. Hledejte ji v nastavení klienta pro Windows v sekci Automatické ukládání, viz oficiální nápověda. Respektive by vám měl zálohování OneDrive sám nabídnout – v tom zřejmě spočívá význam funkce.

Ochrana složek, které jste nepřesunuli do cloudu (foto: Microsoft)
Ochrana složek, které jste nepřesunuli do cloudu (foto: Microsoft)

Co když funkci k ruce nemáte?

Specificky to Microsoft neuvádí, ale zřejmě je vyžadováno předplatné Office 365. Pokud „ochranu složek“ využívat nemůžete, řešení je nasnadě – složky se soubory, o které nechcete přijít, manuálně přesuňte do složky OneDrive, resp. jejích podsložek. Můžete také určit, aby se ve Windows primárně využívaly cloudové adresáře Plocha, Dokumenty a Obrázky, viz návod OneDrive může synchronizovat vaši pracovní plochu ve Windows 10.

Díky záloze do cloudu máte lepší šanci, že o svá data nepřijdete, pokud se ve vašem počítači bude dít něco nekalého. Zálohování můžete samozřejmě řešit i médii jako CD, pevné disky apod. Případnou kombinací metod nemůžete udělat chybu.

OneDrive přidává automatické zálohování důležitých složek

Ohodnoťte tento článek!
3.1 (62.86%) 7 hlas/ů

3 KOMENTÁŘE

  1. Momentalne to riesim cez symlink. Adresare, ktore potrebujem zalohovat a nechcem (nemozem) ich do OneDrive adresaru presunut, tak ich tam virtualne nalinkujem. Fyzicky ostavaju na svojom mieste, len OneDrive si mysli, ze su u neho. Inak pouzivam aj pCloud, ktorym sa da nastavit zalohovanie akehokolvek miesta v PC. Navyse sa v systeme tvari, ako dalsi fyzicky disk.