Prima brzy zakáže přeskakování reklam u internetové televize

22
Prima v IPTV
Prima v IPTV
-
Zdroj: Cnews.cz

Televize Prima hodlá od roku 2022 bránit v přetáčení reklam. Týká se to samozřejmě placené internetové televize a užitečné funkce zpětné zhlédnutí. Pokud si pořad jen nahrajete na pevný disk připojený k televizoru, nikdo by vám v přetočení bránit neměl. Zatím.

Přeskakování reklam není funkce, kterou by provozovatelé internetových televizí poskytovali jako takovou. Pokud si ale pustíte nějaký pořad ze záznamu a můžete jej volně přetáčet, samozřejmě bude každý přetáčet právě reklamy. Ty sice nejsou pevně označené, ale po pár klepnutí na časovou osu se většinou každý trefí.

Tato praktika dlouhodobě vadí některým komerčním televizím, u nás nejvíce Primě a Nově. Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima pro Médiář řekl, že od 1. března zamezí operátorům v přetáčení reklamy.

Tip: Prima snížila kvalitu obrazu v DVB-T2, anamorfní Full HD jí vydrželo jen dva měsíce

Rýsuje se tedy dohoda mezi komerčními televizemi a operátory. Televize bude vysílat speciální značky, které určí začátek a konec reklamy. A operátor v tomto časovém okamžiku znemožní přetáčení. Případně půjde reklama přeskočit až po nějakém čase jako třeba na YouTube. V budoucnu by také mělo být možné nahradit reklamu, kterou vidí diváci v DVB-T2 reklamou jinou, jež lépe zacílí na internetové uživatele.

Jenže operátorů je asi deset, fungují na různých platformách a každý má ještě jiné aplikace pro různé systémy Smart TV.

Přitom je v zájmu Primy, aby byla v základním balíčku operátora, a zároveň je to i v zájmu daného operátora. Žádný operátor si zkrátka nemůže dovolit nemít Primu v základním balíčku.

Jako alternativa pro zachování možnosti přetáčení reklamy (nebo její úplné odstranění) by prý bylo možné i zdražení pro operátora a tím pádem i pro diváka. Hovoří se o 25 až 100 Kč za každého diváka za měsíc. Operátor by pak mohl nabízet třeba dva stejné balíčky jen s tímto jediným rozdílem.

Za možnost přeskakování reklam na Primě…

Prima má ovšem z internetové televize i přímé zisky, oproti DVB-T2, kde žije pouze z reklamy. Však také tuto platformu zvýhodňuje vyšší kvalitou obrazu, kdy do éteru pustí nižší rozlišení a za Full HD chce připlatit. Ztráty z přetáčení reklam ovšem vyčíslila na 200 milionů za rok.

Zdroj: Médiář

Prima brzy zakáže přeskakování reklam u internetové televize
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (86.67%) 9 hlasů

22 KOMENTÁŘE

  1. Na místě internetových televizí bych je za tohle poslal do háje, ať z nich nemají zisky žádné. Nebo Primu vyčlenil do speciálního balíčku ať si za ten humus platí jen ti, co bez ní nemůžou žít.

  2. Mno… jedine drzet basu a spolecne vysplouchnout Primy ze zakl. nabidky… a asi doufat ze se neco zmeni z jeji strany, bojim se ale ze koule na toto nikdo moc mit nebude, natoz vsichni duleziti operatori co ji maji v nabidce. No uvidime… me osobne to problem nedela prepnout jinam nebo MUTE a cucet do internetu tu chvili :o)))

    Jinak se me libi ten radoby odhad kdovi odkud vytazeny o uniku zisku z nesledovani reklamy… jak se k tomu doslo nevi asi ani sama Prima.

  3. V anketě chybí ještě čtvrtá varianta. „Nebudu se koukat“.
    Už dnes je hlavní vysílání pouze reklama, a občas to promíchají něčím jiným, třeba rozkouskovaným filmem od 10 večer.

  4. no třeba na netu si ublcoky s reklamou celkem poradí, ale oni asi ty telky si myslej kdo vi jakej nevysilaji obsah, uz ted ta sledovanost neni jaka byvala, ale ona jim to mladsi generace da vyrzat, za par let na ty sra*ky nebude koukat nikdo, a muzou si ty reklamy poustet sami pro sebe

  5. Ja si telku zapnem len niekedy pri zaspávaní ako kulisu nejaký dokument a ak aj tam naskočí reklama tak off, u mňa je TV 99.87% času použita ako monitor aj keď je dobre mastná s plno funkciami. A ako už spomenul kolega PatrikBauchel, mladá generácia to vytlačí úplne, už teraz majú v „kalhotách“

  6. Marně pátrám v paměti, na co vlastně na Primě koukám … občas Simpsny na Coolu, který už jsem stejně viděl asi 10x dokola a občas TBBT, kde je to podobné jako s těmi Simpsny … jinak mne nic nenapadá. V podstatě jen staré seriály, z jejich tvorby nic. Bez Primy tak v klidu přežiju.
    Mladá generace stejně přechází na VOD služby a na klasickou telku už nekouká a každým rokem těch lidí bude víc a víc. Jak se rozrůstá obsah na Netflixu, přijde HBO MAX, Amazon Prime nabírá obsah … na co ještě koukat na klasickou telku? Zprávy tam mají staré, aktuální jsou na netu. V současném modelu televizních stanic nevidím budoucnost.

    • To máš jako s novinami, ty si dnes už neplatíš kvůli tomu, že ti napíšou co se stalo, ale kvůli dvěma jiným věcem: komentářům/sloupkům a regionálnímu zpravodajství. Jen málokdy pak vylezou s nějakým sólokaprem.

      TV má dnes smysl ve formě jako ČT24 nebo ČT1 (případně ČT ART), komerční kanály jsou pro lidi, kteří nezaznamenali novou internetovou éru.