Raja Koduri končí na pozici šéfa grafik Radeon definitivně. Opouští úplně AMD

118

Tak to vypadá, že tu máme v krátké době další zprávu (po odhalení procesorů Intel Kaby Lake-G s grafikou Radeon), která vzbudí velké vášně. Šéf grafické divize AMD Raja Koduri, který v září oznámil prodlouženou rodinnou dovolenou, se totiž do firmy nakonec na svou pozici nevrátí. Web Hexus.net publikoval interní zprávu rozeslanou podřízeným, v níž se s nimi loučí a oznamuje, že se na svoje místo již nevrátí a fandit jim už bude jen zvenku. Poté byl jeho odchod i oficiálně potvrzen.

Hexus uvádí, že zprávu získal od svých kontaktů uvnitř firmy a Raja Koduri podle nich končí v čele grafické divize. Kromě toho ale také kompletně opouští AMD. Není to sděleno doslova, ale zdá se, že by mohl chtít pokračovat v práci jinde a minimálně částečně i v jiném oboru. V dopise totiž zmiňuje obzory širší než jen hardware. A naopak zde nemluví o potřebě být víc s rodinou, natož o odchodu na odpočinek. Zde bude zajímavé sledovat, kde, za jak dlouho a v jak významné pozici se třeba vynoří. Pokud tedy naopak nezaloží nějaký startup. Grafickou divizi zřejmě nadále provizorně povede přímo CEO Lisa Su, v následujících měsících by ale měl být hledán nový šéf.

AMD odchod Koduriho potvrdilo. Uvádí ale, že zato změna nemá mít žádný vliv na strategii, kterou grafická divize sleduje, ani na žádné produkty. Podle oficiální linie by tedy údajně měly všechny práce na nových GPU a technologiích pokračovat přesně tak, jako doposud a jak je narýsoval Koduri. AMD ale nicméně má grafickou divizi podpořit dalšími zdroji a zaostřit ji na stěžejní růstové oblasti trhu. Teoreticky by to mohlo znamenat i více peněz na vývoj, jelikož tato položka v rozpočtu během třetího čtvrtletí byla o zhruba 10 % vyšší.

Rozporuplné výsledky, zatím neznámý vklad

Hodnocení Koduriho působení v AMD není jednoduché. Působil v grafické divizi docela dlouho, šéfoval jí ale relativně krátce. Na první pohled jsou nyní vidět hlavně neúspěchy jako patrně nižší než očekávaný výkon u GPU Vega a zejména jejich zpoždění. Radeony v posledních letech také ztratily hodně tržního podílu na úkor Nvidie (to však bylo hlavně dílem let 2014–2015).

Nahoře Radeon RX Vega 56 s referenčním chladičem, pod ním limitovaná RX Vega 64 (Foto: HardwareCanucks)
Nahoře Radeon RX Vega 56 s referenčním chladičem, pod ním limitovaná RX Vega 64 (Foto: HardwareCanucks)

Zde je ale třeba mít na paměti, že vývoj čipů trvá několik let a v daném okamžiku tak vidíte důsledky rozhodnutí přijatých třeba i 3–4 roky zpět, kdy se ještě v AMD zuřivě škrtalo. A na druhou stranu, směr vývoje, který připravovaná budoucí GPU Radeon nabrala díky jeho šéfování, poznáme třeba až za rok, dva. Tudíž dnes těžko říct, zda Koduri selhal v konkrétních věcech, nebo ho momentálně spíš dohánějí kostlivci ze skříní jeho předchůdců. Těžko říct, zda se někdy dostane ven dost informací, aby se v tomto daly udělat nějaké seriózní závěry. Taková tajemství obvykle zůstávají uvnitř firem a podání zúčastněných, která se někdy dostanou ven, zase nemusí být úplně objektivní. Mimochodem, někteří zahraniční novináři, kteří se s ním setkali, v nyní vydávaných komentářích Koduriho hodnotí jako brilantního (ale také otevřeného) člověka a považují jeho odchod za ztrátu – což ale nemusí být majoritní názor, ani vylučovat že při svém působení udělal nějaké chyby.

Raja Koduri, šéf divize AMD Radeon Technology Group
Raja Koduri, šéf divize AMD Radeon Technology Group

Onen dopis, v kterém se Koduri loučí se zaměstnanci, můžete číst níže (překlad je náš vlastní) a zkusit si z něj udělat představu o tom, jaké poměry a nálada z toho všeho nyní uvnitř panuje. Ale pozor, takový text přirozeně neříká vše, ať už černé na bílém, nebo mezi řádky.

Mé rodině v AMD,

čtyřicet je v historii významné číslo. Reprezentuje přechod, zkoušky a změnu. Právě jsem strávil čtyřicet dní mimo práci, procházeje takovou změnou. Byl to pro mě důležitý čas strávený s rodinou a také mi dopřál vzácnou chvíli pro reflexi. Během té doby jsem došel k velmi těžkému rozhodnutí, že pro mě nastal čas opustit jak Radeon Technology Group, tak AMD.

Nepochybuji o tom, že RTG a AMD pevně kráčejí správným směrem v této době, kdy se výkonný výpočetní hardware stává důležitější a důležitější částí našich životů. Absolutně věřím tomu, co děláme s Vegou, Navi a tím, co přijde potom, a jsem nevýslovně hrdý na to, jaký pokrok jsme udělali a kam směřujeme. Celý technologický průmysl povstal a povšiml si, čeho jsme dosáhli. Když přemýšlím o tom, kam se počítače vyvinou, víc a víc cítím, že chci svoje nadšení pro věc napřít za hranice hardwaru a zkusit posouvat dopředu řešení se širším záběrem.

Chtěl bych poděkovat Lise a vedoucímu týmu AMD, že mi umožnili se v AMD za poslední čtyři roky věnovat mému zájmu, a hlavně během posledních dvou let v Radeon Technology Group. Lisa má můj ohromný respekt za to, že měla odvahu mě do čela RTG postavit, věřit mi a pomáhat mi. Také bych chtěl vyjádřit uznání Marku Papermasterovi, který mě do AMD přivedl, za jeho vášeň pro technologie a jeho podporu v obtížných chvílích. A hlavně bych chtěl poděkovat všem svým přímým podřízeným i dalším pracovníkům, kteří se mnou tvrdě pracovali nepřímo, abychom dosáhli toho, co máme nyní. Jsem rád, že máme takto silné vůdce, a pevně věřím, že budou s to realizovat naše slibné plány [roadmapu].

Budu dál zapáleným fanouškem AMD a uživatelem jeho technologií, doma i v práci.

Jak už jsem napsal, opustit divizi Radeon a AMD pro mě bylo extrémně těžké rozhodnutí. Ale cítil jsem, že v tuto chvíli je pro osobně správné. Čas to ukáže. S velkým zájmem budu sledovat, jaké pokroky budete během následujících let dělat.

Na závěr – během posledních dvou let jsem toho po vás tolik žádal. A vy jste vždy dokázali moje požadavky vyplnit. Díky vám jsem byl osobně i pracovně úspěšný a za to vám z celého srdce děkuji. Se svým odchodem mám k vám ještě pár posledních proseb:

Soustřeďte se pevně na roadmapu našich produktů!

Splňte cíle, které máte stanovené!

Udržte si kulturu nadšení, vytrvalosti a hravosti [Passion, Persistence and Play]!

Ať je na vás AMD hrdé!

A já také!

Váš Raja.

Raja Koduri končí na pozici šéfa grafik Radeon definitivně. Opouští úplně AMD

Ohodnoťte tento článek!

118 KOMENTÁŘE

    • Počkat, vždyť on nemá rád AMD a zároveň si IIRC myslí, že to Koduri vedl blbě. S těmahle dvěma premisama by měl chtít, aby tam Koduri zůstal, ne? No na druhou stranu, ve včelách se jeden nevyzná, jak pravil Medvídek Pú.

    • Aznohh: VÝBORNĚ!!!! NIC MĚ DNESKA NEPOTĚŠILO VÍC!!! Já to už zapíjel včera večer 🙂 Vínečkem…

      Jan Olšan: Nikdy jsem netvrdil že nemám rád AMD jako samotnou značku. Všude jsem psal, že se mi nelíbí kam grafická divize AMD směřuje a jak se prezentuje. Opíral jsem se do toho že když AMD uváděla nějaký produkt tak chodili v tmavé místnosti v riflích. Dávali tím najevo, že ten produkt je prostě špatný, protože kdyby ten produkt byl super, tak by i ta prezentace byla super stylem „wow, tady máš moje prachy a dej mi to!“
      Jsem rád, že Koduri jde pryč protože se domnívám že to on může za stávající situaci Polaris/Vega a nedivil bych se kdyby ta intelácká akvizice vegy do CPU byla spíš záchraným kruhem pro dlouhodobého rivala ze kterého se stal kamoš. Pod podmínku, že aby záchrana měla smysl tak tomu přestane velet Koduri, protože jak uvedl Redmarx, to co předváděla ATi a dostala se až do bankrotu a poté to stejné začla předvádět grafická divize AMD. Viz vega 56 pokud by zůstal u kormidla tak by záchrana intelem neměla smysl. A v intelu přece nejsou žádní blbci když dokážou vydávat čipy které všichni kupujou a mjí míň jader než CPU AMD.

      Hlavní je aby vydali zas nějakou osekanou kartu a posunulo se to zase dál. Chci voltu a bez konkurence nemá nVidia nutnost ji vydávat. A nebo si klidně pořídím AMD pokud vydají osekanou kartu low-tec ale ať dává na 50W 500FPS v Doomovi4… pak mi nějaká drahá nVidie bude u zadku.

      Tombimimino: Ty mlč, ty jsi červená karkulka která AMD jen škodí. Se podívej na tynýta, stejně jako ty dělal machry že si koupí Polaris a až bude Vega tak si pořídí Vegu a bude na tom finančně pořád líp než já s gtx1080 a rok se s rokem sešel, Vegu si nekoupil protože by prohloupil a udělal ze sebe ještě větší dylinu. Právě že ten nesmyslný hype AMD funboys nejvíc škodí a proto proti Vám budu furt něco mít. Jinak nikdy nelžu, říkám pravdu tak jak je, tak jak ji vnímám. A nevidím nic prolhaného na tvrzení že nVidia má prostě lepší produkty. Pokud to bereš jako lež tak jsi nemocný.

  1. Podle me to reflektuje opravdu vlastnosti Vegy (a zpetne I Polaris) a vudoucich cipu. Vega je velka, pomala a ma obrovskou spotrebu. Navic pouziva drahou HBM2. Nvidia dokaze dosahnout na mnohem vetsi vykon, pricemz ma zaroven vyrazne nizsi spotrebu. Rozdil ve vykonu/watt je tak jeste mnohem vetsi, nez ty samostatne polozky. Navic to Nvidia dokazala s mnohem mensimi cipy (staci se na wiki podivat na velikosti cipu u Polaris/Vega cipu AMD a u Maxwell/Pascal Nvidie). Urcite nelze opomenout ani fakt, ze Nvidia k vyrazne lepsimu vysledku dospela i pres pouziti „mene pokrocile“ GDDR5/GDDR5X.

    Co se tyce budoucnosti, tak logicky – kdyby mela byt „Navi“ bomba, tak ho ten projekt nechaji dotahnout. Takze spatna zprava pro fandy AMD – Navi na tom nebude lepe, nez Vega.

    • Tezko rict, NVidia v nasledujici generaci VOLTA prekope v podstate uplne veskere sve graficke technologie, Tensor Cores jsou proste uplne neco jineho nez co delala NVidia doted. Snad to nakonec nebude podobny pruser jako u konkurence.
      Co tom chci rict. AMD udelala obrovskou a rozsahem podobnou zmenu v technologickem postupu u generace Vega, ktera je proste uplne neco jineho nez predchozi. Jenze Navi to jest hned nasledujici generace je opet uplne neco jineho. Nedava to smysl a to vubec zadny, podobne technologicke zmeny nikdo nedela v tak kratkem casovem obdobi. Protoze dnes uz vime, ze Vega byl spatny technologicky postup, mohl se Koduri projevit jako spatny sef, kdyz to jiste zjistil, ale nestopnul to, dokud to slo.
      Zaroven to ale nemusi znamenat, ze dalsi generace nebyla pripravovana s ohledem na to, ze uz vedeli, ze Vega ne. Vse nasvedcuje o opaku, takze bych byl radeji opatrny. Uvidime jako to s Navi dopadne a doufejme, ze pokud je to stejne blbe jako Vega, tak ze to novy sef stopne vcas.

      • Myslím, že si to stopnutí představuješ moc jednoduše. Kdyby stopli Vegu, tak teď nemaj nic. Takhle vyrobili Vegu, všechnu ji prodali díky těžařům a snad se na ni něco naučili.
        Při tak dlouhých vývojových cyklech jaký maj GPU může být lepší je dokončit i když to není úplně podle předpokladů. Vždyť to přece není tak, že by pracovali na jednom čipu a v okamžiku uvedení začali dělat na novém. Snad je tam více lidí a pracují na nich současně.

        • Veku asi fakt stopnout nemohli, pokud v danem momente nemeli nic jineho. Otazka pak ale zni..jak dlouho dopredu vedeli, ze to bude takovy kockopes a jestli s tim mohli delat neco zavcas nebo ne. To se ale stejne nedozvime… 🙂

        • Přesně tak, zaříznout produkt a rok-dva neprodávat nic (tj nechat konkurenci 100% trhu, který se pak dobývá zpět o to hůř), to je nevjětší kravina, která se dá udělat. Jestli je pravda, že kdysi (kolem roku 2012, kdy firma neměla CEO a řídil to chvíli šéfúčetní – který potom sám odešel) bylo zaříznuto financování některých produktů a kvůli tomu vydávalo AMD mezi roky 2013-2016 tak málo nových GPU, tak to je ten případ.

      • A je vůbec potvrzeno, že Tensor Cores budou někde jinde než v GV100? Volta má být překopání technologií v profi segmentu – Tesla, příp. nejvýkonější Quadra, ale v herních grafikách, kam GV100 určitě nepůjde, to spíše vypadá na evoluci Pascalu, zvláště když i výkonostně ve hrách se nečeká, že by Volta byla až takový skok jako byl Pascal oproti Maxwellu.

        • Neni, mluvi se o dvou variantach. Podle me NVidia chtela Tensor cores vsude, ale pokud to nepujde, mozna budou dve Volta: 1. vypocetni s Tensor a 2. herni jen Pascal refresh. Uvidime, radeji bych, kdyby vyhrala prvni moznost.

        • Tensor cores jsou přídavný blok, nepovažuju to za úplné překopání architektury.
          V Pascalu to má Nvidia podobné, základní shadery jsou stejné, ale GP100 má v SM navíc jednotky pro FP16 a pro FP64. Jsou to samostatné jednotky, takže by se asi dalo říct, že ta architektura je trochu modulární a dá se vyrábět v různých takovýchhle úpravách.
          Volta a její FP64, FP16 a tensor cores jsou asi podobný případ, tj. dala by se od toho nejspíš odvodit GPU s normálními desktop. vlastnostmi a bez těchchle technologií.

    • Po vydani Vegy jakozto nejhorsiho GPU v historii ATi/AMD treba prisly kroky podobne skrtum po vydani BD. Naprosto spatne projekty se okamzite rusi a vydaji jen ty, kde je alespon nejaky potencial.

      Skrtnout herni Vegu 11 a vypocetni MI25 a spol. Vydat alespon nastupce Hawaii – Vegu 20.

      Komistne posoudit Navi a budto urychlit nebo zrusit.

      Uvidíme co se stane

      • Pokud neznate interni historii, tak se o tom dobre filosofuje, ale to je asi tak vsechno. Porad nevime, proc Veka je takova neslana jaka je. Jestli je fakt jen nedodelana (a tim padem pujde dodelat) nebo je problem ve vyrobnim procesu GF, nebo byl ten projekt od zacatku chybny a nebo opravdu AMD zamerne udelalo kockopsa (ktery vysel hur nez myslely), protoze nemeli dostatek financi v R&D.
        To stejne je i Kodura..pokud nevime, v jakem stavu ten projekt prevzal, tezko se hodnoti, kolik te zodpovednsoti vlastne nese. V jedne veci ale podle mne selhal a to byla komunikace a marketing, tam si myslim, ze je to bez debat.

        • No tak „PoorVolta“ je už myslím klasika 😀

          Ale súhlas, je jasné že proste nemohli, nemohli markeťáci prísť a napísať že Ti/Xp bude o 30% výkonnejšia ale tak mohli sa sústrediť výhradne na 1070/80 a porovnávať to len s nimi v Doome/Hitmanovi a o výkonnejších 1080Ti mlčať ako hrob.

          Ale porovnania kde parafrázujem „nikto nevidel rozdiel“ kde „v porovnaní s Titanom Xp vyzerá Vega veľmi dobre“ a to PoorVolta, navodili prílišné očakávania a realita bola studenou sprchou.

        • Vega je jaká je a zcela určitě to není výrobním procesem ani to není způsobeno působením zlých trpaslíků z Nvidie. Ten návrh je prostě splácanina, když chceš jedním čipem pokrýt všechny segmenty, nemůže ti ani vzniknout nic jiného. Dodneška ty nejdůležitější featury Vegy nefungují a bůh ví jestli vůbec někdy budou….

          • Nerika, ze nesouhlasim 🙂 Nicmene nechci to jen povrchne kritizovat ve smyslu, ze je to zprzneny produkt. Ono je mozne, ze v ramci okolnosti (napr. neostatek financi, rozpustene tymy, interni podminky ktere meli, atd), za jakych vznikl, je to dobry produkt, protoze neslo udelat nic lepsiho.
            Na druhou stranu to nemeni nic na tom, ze NV ma vykonejsi a mene zrave reseni a jeste jej mela o rok drive 🙂

      • @Del42sa
        Proč bys chtěl rušit Mi25, to jako tu kartu? Používá to už hotové GPU, které se stejně vyrábí pro jinou kartu, PCB, které se stejně vyrábí pro jinou kartu, všechny prachy na vývoj už byly vynaložené, produkt už byl vydanej a prodává se. V tomhle momentě už to tu svoji bilanci může jenom zlepšovat, takže rušit nedává žádný smysl.

        Vega 11 už je taky asi hotová, tapeout už asi byl dávno, je to trošku podobnej případ. Kromě toho, když ji zručíš, tak co budeš prodávat místo ní? Další dva roky Polaris 10/20?

        Vega 20 je HPC čip pro FP64 výpočty, co možná ani nemusí být v herních kartách. Pravda, 7nm proces mu může pomoct v efektivitě, ale nemá ani víc výpočetních jednotek, takže nemůže až tak moc zvednout výkon, jedině frekvencí. A bude nejdřív za rok.

        • @Jan Olsan: protoze po vydani Volty budou ty AMD produkty vypadat jeste hure nez vypadaji ted.
          Mi25 ani neumi double precision vypocty ktere jsou v HTP daleko dulezitejsi nez nejaky deep learning a presto ma TDP presahujici vyrazne 300W imho naprosto zbytecna karta. Nahradu za vypocetni Hawaii, kterou AMD potrebuje jako sul nemaji , tu chystaji az na 7nm. Vega 11 uz tu mela byt pred rokem misto zbytecneho Radenu RX580, ta jde na trh taky s krizkem po funuse obvzvlaste pokud by melo jit o gpu odvozene z velke Vegy 64.
          Jediny smysl mi dava eventuelni uvedeni tech produktu na 12nm za predpokladu ze to pujde na trh rychle a vyznamne to zlepsi spotrebu a hlavne vykon tech cipu. Jestli je Navi alespon v necem lepsi nez Vega, tak dava vetsi smysl urychlit jeho nastup na trh nez vydavat s takovym zpozdenim cip, ktery tu mel byt pred rokem nebo dvema…..

          • FP64 je pro HPC typu věděckých výpočtů. Ale to není tak velký trh nebo minimálně moc expandující. Teď jsou v kurzu ty NN aplikace a dokud v nich GPU nepřeválcuje nástup custom ASICů, tak asi bude v GPGPU kladen důraz na deep learning. Kdyby hypoteticky v téhle situaci AMD nemělo kartu pro deep learning, ale místo toho přišlo s novinkou čistě pro FP64, tak by mu nejspíš všichni řekli, že si spletlo rok a přišlo s něčím, co málokdo chce.

            Ad to Navi, samozřejmě nové/lepší produkty jsou lepší když přijdou co nejdřív. Ale je třeba si uvědomit, že ten vývoj nefunguje tak, že když zruším ten předchozí produkt, tak to urychlí ten následující. Rozhodně už ne ve stádiu, když je ten produkt pár měsíců od vydání. Možná kdybych to vyhodil z roadmapy v raném stádiu, tak trošku můžu zrychlit to další, ale o moc stejně ne. Teď už už to ničím nehne.

          • Cela ta hysterie s deep learningem se da resit mnohem elegantneji, AMD ma zkusenosti s TVS a interposerem, spousta tech specifickych uloh se da resit pridavnym cipem posazenym na substratu nebo nejakym vypocetnim koprocesorem. Na to AMD nemusi navrhovat specificky cip typu vse v jednom, obzvlaste kdyz maji infinity fabric. Stejne jako Nvidia pridala do Volty ty tensor jadra (a zbytecne zerou plochu), lze takove reseni udelat i jako pridavny ASIC nebo akcelerator. Osobne pochybuji ze zrovna s MI25 udela AMD nejakou diru do sveta deep learningu, obzvlaste kdyz zbytek MI rady je zalozen na jeste starsich cipech nez je Vega……
            Co se NAVI tyce, tak navrh musi mit uz davno hotovy, takze zbyva posoudit zda je vyrazne lepsi nez Vega ci nejak resi nedostatky soucasne Vega architektury a podle toho udelat rozhodnuti, ktere dava z hlediska byznysu vetsi smysl.

          • 1) Něco takovýho by byl mnohem větší risk, mnohem dražší a nejspíš by to taky hned úplně neuspělo. AMD dělá dobře, že nepráská miliony na takové věci, Naposled se Seamicro to nevyšlo, a to bylo o dost míň riskantní.
            Když už by se řeklo, zkusme něco úplně novýho, tak dobrá volba by byla udělat to, co má Intel s Nervanou – smostatnej ASIC. Jednoduchý řešení.

            2) Logickej čip připojenej pomocí TSV nad GPU je IMHO nemožnej, protože by se to GPU pak neuchladilo, museli by mít to superhightech vondí chlazení přímo na čipu, který zatím je experiemntálně v laboratořích.
            https://www.cnews.cz/vedci-vyviji-vodni-chlazeni-primo-v-kremiku-z-cipu-odvede-az-1000-w-tepla-na-1-cm%C2%B2/

          • kdo říká že by to bylo nad GPU ??? ty čipy by mohly být vedle sebe o umístnění na sebe jsem vůbec nemluvil…..

            Jeste by to chtelo tvrde prehodnotit roadmapu. Napr. jestli po 270W Fury prisla 350W Vega, tak by teoreticka 400+W Navi mela okamzite jit do drticky.

          • No je pravda že interposer má kontakty z obou stran, ale není to použití TSV ve ve smyslu propeojneí víc křemíků jako v čipech HBM2. Taky si nemylsím, že by na tom ten interposer byl nějak extrémně náročná část. To GPU samotné je jinak dělané úplně konvenčně, kontakty zespod a to je všechno. A ty TSV v HBM řeší Hynix/Samsung.

    • Navi určitě měly být vylepšená Vega, určitě nešlo o nějakou totálně překopanou kartu.

      Po této super zprávě, ale věřím, že Navi bude něco úplně jiného co vydají pod stejným názvem ale z Koduriho práce tam zbyde co nejmíň.

      • Podívej se na R600 A HD 4800 řadu. HD 4800 byla defakto také jen ppředělaná R600 a bylo to naprosot jiné kafe. Prostě tehdy pdstranilky ty problematické věci z R600 a bylo to. Dnes to možná lze, nebo nelze udělat s Vegou.

      • Čekal jsem že ho vyhodí od doby kdy ukázali ten test dvou počítačů gtx1080 vs Vega: „poznejte rozdíl!“. Prostě už u toho bylo jasné, že je Vega FAIL. Vlastně ona byla FAIL už v době kdy ji před Vánocmi ukázali s tou lepící páskou s tím že ji vydají v lednu a ještě v březnu se o Veze mlčelo.

  2. „Ale pozor, takový text přirozeně neříká vše, ať už černé na bílém, nebo mezi řádky.“

    To nás má autor za úplné pitomce, že nám musí vysvětlovat, že text (zde dokonce „oficiální“) nemusí „říkat“ vše?

  3. Skoda ze se v amd nezeptali mistnich expertu, zda se ze „raketovy vzestup akcii“ a „efektivita vegy v nizsim segmentu“ nebyla brana v potaz. Radsi Vegu (pro)dali i s Kodurim Intelu :))
    No, potes intel koste…

  4. Tak a čo ?
    Skúsi to niekto iný, snáť z lepšími výsledkami lebo Vega, po tom čase, veľkosti jadra, HBM, problémemami z výrobou a spol. je FAIL jak sviňa korunovaný nulovým počtom nereferenčných modelov.

    btw. bude vlastne dvojčip ? Vie sa o tom niečo ?

      • Tak tohle nechápu. Nereferenční chladiče jsou univerzálně lepší, najdeš spoustu lidí, co se po nich imrvére ptají, tak proč to nedává smysl? Když už ty GPU jsou, tak proč je nenabídnout s lepším chaldičem?

        Leda snad pokud je pravda, že na těch referenčkách má AMD víc peněz, tak to by pak bylo jakože smyslupné z hlediska AMD. Ale za normální stavu, kdy se odstraní ty údajné probémy s množstvím dodávek, nerefernční chalzení smysl má. Opačnej názor je IMHO zase jenom takovéto „měli by to radiš úplně zapíchnout, všechno“, což je IMHO blbost, ale to už jsem tu psal dřív.

  5. Jeste k te RX Vega.

    RX Vega nema uplne spatny vykon, vzdyt atakuje GTX1080. Problem je ve spotrebe energie a ta musi byt tak velka, protoze AMD vyhnalo frekvenci nahoru co to slo. A to zase udelat museli, aby dostali vykon GTX1080.

    Vega mohla byt perfektni evoluci Polarisu, nahradila by RX570 a RX580 a na nizkych frekvencich by i spotreba byla nizka a uzivatele by byli nadseni. Vega by sla po krku GTX1060 a GTX1070.

    A asi uz tusite, kde je problem. RX Vega je priserne draha, ma neskutecne vyrobni naklady a AMD na ni ma minimalni marzi a presto je RX Vega 56 drazsi nez konkurencni GTX 1070Ti a RX Vega 64 je drazsi nez konkurencni GTX1080. V tom je zakopany pes a proto je bezesporu, ze AMD ve chvili, kdy k tomuhle prisla a to verte uz pred nejakym casem bylo, mela produkt zrusit. Koduri na misto toho se rozhodl agonii prodluzovat, nejak to marketingove oblafnout a v tom pruseru VEGA pokracoval. To je jednoznacne jeho odpovednost.

  6. V 10:00 už přes 47 komentářů ? Koduri je celebrita ! Moje obecné přání je aby změny i vývoj nových technologií postupovaly rychleji než dosud, aby bylo o čem psát, přemýšlet a komunikovat. A hlavně aby se vše dostávalo mnohem rychleji do praxe, která je vždy spíše svázaná s minulostí. Chtělo by to nějakou průlomovou novinku, nějakou vlnu, který nás posune na další level. Věřím, že by to mohla být třeba virtuální realita. Tak doufejme, že Navi, Volta a další generace grafik nás překvapí…..

    • Problem je, ze vsichni jdou cestou paralelizace procesu, jenze software na to pripraveny neni a bude letat trvat nez zacnou vyvojari vnimat jinak. Nejdriv se prizpusobi profi segment, ale treba ve hrach dneska skoro zadny engine neni na masivne paralelni procesy Navi, Volta Tensor pripraven. Prvni vlastovkou by mel byt „id Tech 6“ a ten v soucasnosti pouzivaji dve hry Doom 2016 a Wolfenstein 2.

  7. Hmm, myslím, že tohle je dobrej komentář:

    „Koduri was overhyped like pretty much all the AMD execs that AMD hired in recent years. When things go right (i.e. Zen), you get dumb shit like „Jim Keller is God“ and when things go badly, you get equally dumb shit like „Koduri bad!““
    „These are products that are years in the making and are developed by large teams. Management sets overall direction & allocation of resources.“

    https://twitter.com/TMFChipFool/status/928082450600878081

      • Pravda. IIRC třeba Pat Gelsinger skončil v Intelu v souvislosti s Larabee. Což asi zpětně vzato jednak nebylo fér, a jednak se tím nejspíš Intel sám střelil do nohy, protože Larabee byl non-core produkt, na kterém až zas tak nezáleželo a až tak velký neúspěch to taky nebyl, protože z něj nakonec dokázali těžit. A teď ho paradoxně asi dodrbe zpoždění 10nm procesu, kvůli kterému Xeon Phi zaostává výkonem, neb nemá následníka, kterého by potřeboval – ne to, že by to bylo špatné řešení.

        Já bych se tady fakt asi zdržel soudů. Lidi, co s ním mluvili, ho obecně spíš chválí, novináři taky. Takovýhle rychlý a snadný odsudky z komentářů na fejs/fórech a tak podobně bych bral dost s rezervou.

        • Honzo, jako že Koduri řekl: „Hele uděláme super jednoduchou grafickou kartu jenom na hry“ a vedení společnosti včetně všech akcionářů mu řeklo: “ Ne, udělejte kartu co má všechno, umí všechno!“ ??? Nějak takhle to myslíte? Že vlastně samo vedení neví co vyrábět? No jak to bylo poznáme v následujících letech, podle toho jak konkurenční kartu AMD vydá, jestli vůbec něco vydá.

          • Ne, tak jsem to nemyslel. Pat Gelsinger odešel údajně proto, že podporoval projekt Larabee a za jeho působení to jakože vybouchlo. Prý.

            No ale předtím udělal spoustu dorbé práce a nejspíš by udělal i po tom, a teď možná dost chybí… takže možná byl spíš neprozřetelně zaříznutej obětní beránek?

            To, jak dopadla Vega, nebo jak byla plánovaná a čí to byl záměr, jestli se ten záměr strefl nebo ne a jestli teda teĎ uvnitř mají vztek a na koho, a pak zase ještě jeslti je to právem, nebo ne, a tak dál… to bych nechal stranou.

            Nemám zas takový sebevědomí, abych si myslel, že to všechno skvěle vidím a uhádnu všechno, co se tam uvnitř dělo a děje.

          • Honzo, soudni lide nevini Koduriho jenom z toho, ze podelal Vegu, prestoze kdyz videl vysledky, mel zasahnout. Jde predevsim o to, ze Koduri Vegu prehypoval a lhal. Neni vylouceno, ze tu za par let budeme mit zalobu akcionaru jako tu o APU.