Samsung HMD Odyssey jsou nejpokročilejší brýle pro Windows Mixed Reality

9
Samsung HMD Oddysey

Po Aceru, Dellu, Lenovu a HP představil brýle pro Windows Mixed Reality (WMR) od Microsoftu také Samsung. Zatímco předchozí zmíněné značky se liší prakticky jen designem, Korejci nabídli i jiný typ displeje a sluchátek.

Dosavadní brýle, které se mimochodem začnou prodávat od 17. října, používaly dvojici 2,9″ LCD panelů s celkovým rozlišením 2880 × 1440 px a fresnelovou čočkou pokrývající zorný úhel 95°. HMD Odyssey od Samsungu má dvojici 3,5″ AMOLED panelů s rozlišením 2880 × 1600 px a zorným úhlem 110°. Obraz vás tak do virtuální či rozšířené reality lépe vtáhne. Samsung navíc slibuje prémiová sluchátka od AKG. Značky, jež od loňska vlastní.

Samsung HMD Oddysey
Samsung HMD Oddysey

V jiných parametrech už se neliší. K počítači se brýle připojují pomocí čtyřmetrových HDMI 2.0 (a podporují 90Hz frekvenci, při připojení přes HDMI 1.4 jedou jen při 60 Hz) a USB 3.0. Uvnitř brýlí je akcelerometr, gyroskop a kompas, díky nimž brýle rozpoznávají pohyb hlavy v devíti osách. Nechybí dvojice mikrofonů ani tlačítka pro změnu hlasitosti. HMD Oddysey měří 202 × 132 × 111 mm a váží 645 gramů.

K brýlím bude Samsung dodávat stejné pohybové ovladače jako ostatní. Váží 160 gramů, rovněž snímají pohyb v devíti osách, obsahují několik tlačítek, klikací touchpad a analogovou páčku.

Sada se bude prodávat za 499 dolarů. Acer a Lenovo chtějí 399 dolarů, Dell a HP pak 449 dolarů. Zatím bohužel nemáme informace, že by se brýle (nejen ty od Samsungu) prodávaly i u nás.

Platforma WMR bude kompatibilní se Steamem, takže všechny VR tituly optimalizované pro Oculus Rift a HTC Vive poběží také na brýlích od Samsungu, Aceru, Lenovu, Dellu a HP. Pro WMR bude optimalizován i Minecraft nebo pokračování Halo.

Samsung HMD Odyssey jsou nejpokročilejší brýle pro Windows Mixed Reality

Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. tohle na mixed/augumented realitu? To vypadá spíš na plnohodnotné VR, na mixed si představuji jako vyspělejší verzi Google Glass kdy vypadají maximálně nenápadně od obyč. brýlí a ne kuklu s kabelem….

  2. Velice moc a moc zajímavé, škoda že článek je tak krátký…. 🙂 Dosud jsem tuto oblast bral jen jako hudbu budoucnosti, ale nyní mám již konkrétní dotaz: Existují aplikace např. možnost virtuálně proléz třeba pyramidy v Gíze nebo se proletět nad niagarskými vodopády ??? Jakmile bude k dispozici databáze zajímavých aplikací, jdu do toho. Ještě ale vyzkouším, jestli rozlišení obrazu dosáhlo optima. Současná VR, co jsem zkoušel, mi připadala příliš neostrá – pixelovatá…

    • Práve prebieha kickstarter kampaň na 5K a 8K VR okuliare:

      https://www.kickstarter.com/projects/pimax8kvr/pimax-the-worlds-first-8k-vr-headset?ref=discovery

      Tieto riešia nielen pixelovatosť (rozlíšením 2K resp. 4K na oko), ale aj horizontálny uhol pohľadu, ktorý je namiesto aktuálnych 100° (resp. 95°) rovno 200°. A tieto okuliare sú aj za celkom dobrú cenu v porovnaní s Vive či Oculus na začiatku. Najlepšie na tom je, že ak máte už HTC Vive, fungujú tieto nové okuliare s ich ovladačmi a senzormi, takže stačí kúpiť iba tie (v základe je aj podpora SteamVR, takže je možné spustiť všetko čo doteraz pre VR vyšlo). 5K okuliare potom stoja 400$, 8K okuliare 500$. Ak by sa kupovalo všetko aj so senzormi a ovládačmi tak treba pripočítať 200$. Obe typy okuliarov sú v kampani ponúkané v dvoch variantách – 5K resp. 5K X a 8K resp. 8K X. Rozdiel je vo vstupe. Porovnám to s 8K. Základné 8K okuliare majú HW rozlíšenie 3840×2160 na oko, ale iba jeden display port, ktorý to celé nedá pri 90Hz. Takže sa obraz renderuje v rozlíšení tuším okolo 5400 x1440 a toto rozlíšenie sa potom upsaceluje na HW rozlíšenie okuliarov (upscale robia HW priamo okuliare, takže nezaťažujú GPU). 8K X už má 2 displey porty a dokáže pretlačiť skutočných 7680×2160 pri 90Hz (teda reálných 3840×2160 na oko). Na ten ale potrebujete už poriadne výkonný PC (odporúča sa minimálne GTX 1080 Ti, ideálne SLI týchto kariet). Viem si ale predstaviť to renderovať v nižšom rozlíšení a použiť opäť upscale s tým, že v budúcnosti to pôjde zvýšiť po kúpe GPU novej generácie. Z review už viem, že taký screen door efekt je 8K okuliarmi úplne eliminovaný a že obrovský rozdiel robí aj dvojnásobné FOV.
      Čo sa týka aplikácií, tak je dostupný napríklad kompletný Google Earth aj so Street View vo VR. Je to pecka. Hry samozrejme sú tiež. Väčšina sú síce iba tzv. experiences, ale už vychádzajú aj normálne väčšie a zaujímavé hry s dobrým obsahom. Túto jeseň má vyjsť viacero nových hier pre VR ako Talos Principles, LA Noire, Fallout 4 či DOOM. Obsah sa celkom napĺňa.

      • VR o které je zde řeč, jsem zatím nebral moc vážně, avšak po tom co tu píšete vidím, že je to velice zajímavá oblast, asi nejzajímavejší z toho, co nás v budoucnu v IT čeká (spolu s umělou inteligencí). Nyní pomíjím to, že už v jedné virtuální realitě (Matrixu) vlastně všichni jsme od narození 🙂 a to je rozlišení nevím kolik „K“ a super dolby, a počítač, který zvládá vykreslovat rychlostí světla……..

      • Ve hrách těch 2x 4K@90p bude spíš úkol pro SLI Volta. Ve 4K hrách se 1080Ti OC pohybuje okolo pásma 60-70fps. Samozřejmě s kompromisem v kvalitě by se těch 90fps asi dalo dosáhnout.

        2 Redmarx: Bezdrátový modul (TPCast) pro HTC ViVe se snad již vyskytuje v nabídce obchodů.

  3. „Platforma WMR bude kompatibilní se Steamem, takže všechny VR tituly optimalizované pro Oculus Rift a HTC Vive poběží také na brýlích od Samsungu, Aceru, Lenovu, Dellu a HP“

    Podľa tohto článku by podpora SteamVR pre Windows VR headsety mala byť hotová do konca roka:

    https://www.roadtovr.com/report-microsofts-windows-vr-headsets-wont-support-steamvr-launch/

    Takže by som s kúpou počkal až kým toto nebude hotové.