Tržní podíly výrobců procesorů x86: AMD urvalo v Q2 2021 největší díl trhu za posledních 14 let

201

Máme tu aktuální čísla o vývoji trhu x86 procesorů za druhé čtvrtletí. Intel získal dost v desktopu, ale AMD se v celkovém podílu dostalo na nejvyšší číslo za 14 let a v serveru prodává za vyšší ceny než Intel. V statistice se objevil i čínský Zhaoxin, který urval 0,1% desktopových CPU.

Pravidelně sledujeme vývoj tržního podílu mezi výrobci procesorů x86 – respektive aspoň mezi Intelem a AMD, protože Zhaoxin se do statistik moc neprobojovává. Od vydání Zenu AMD neustále získávalo (zpět) podíl na úkor Intelu, což se ale v posledních kvartálech zadrhlo, protože nestíhá vyrábět. Vypadá to ale, že hlavně díky serverům teď AMD opět stouplo a údajně teď mělo nejvyšší tržní podíl za posledních 14 let.

Statistiky tržních podílů Intelu a AMD v procesorech vytváří analytická firma Mercury Research a pocházejí od ní i ty aktuální, které platí pro skončené druhé čtvrtletí roku 2021 (duben až červen). Šlo o období, kdy Intel vypustil nové procesory Rocket Lake pro desktop, Tiger Lake-H pro výkonné notebooky a také Ice Lake-SP pro servery, ani AMD ale nebylo úplně nečinné, zejména uvedlo Ryzeny 5000 se Zenem 3 a integrovanou grafikou.

Celkový podíl AMD je s konzolemi nejlepší od roku 2007

Celkový tržní podíl je poměrně dobrá zpráva pro AMD: podle Mercury Research se AMD dostalo na 22,5 % proti 77,5 % pro Intel (a 0,0 % pro VIA/Zhaoxin). Je to nejvyšší číslo, jaké AMD mělo od posledního čtvrtletí roku 2007. Úplně nejvyšší podíl, tedy svůj historický vrchol, mělo AMD nakrátko v Q4 2006, tehdy se dostalo na 25,3 %. Podíl AMD v Q2 je o 1,8 procentního bodu vyšší než v prvním čtvrtletí (20,7 %) a o 4,2 procentního bodu lepší, než byl před rokem v Q2 2020 (18,3 %).

Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 celkové prodeje včetně konzolí
Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 – celkové prodeje včetně konzolí (Zdroj: Mercury Research, via: PCMag)

Je zde ale jedno velké ale – nyní jsou v tomto podílu podle všeho započítány také semicustom APU pro konzole Sony PlayStation a Microsoft Xbox. To je část trhu, kde Intel neoperuje (i když se pak zase asi počítají také jeho embedded procesory?) a je otázka, zda ji chceme počítat. Pokud by se konzole odečetly, byl by podíl AMD nižší než 20 %

Desktop: Intel dál posiluje, Zhaoxin/VIA na radaru

Nyní k dílčím částem trhu. Ty už efekt konzolí neobsahují, takže v nich čísla AMD budou horší. Intel paradoxně posiluje v oblasti, kde AMD v uplynulých letech nejvíc získávalo, tedy v procesorech pro desktopová PC. Podíl Intelu zde stoupl na 82,9 % z 80,6 % v prvním kvartálu. AMD v souladu s tím kleslo na jen 17,1 %, zatímco v Q1 ještě mělo 19,3 % (podobně na tom bylo v Q2 2020 před rokem, 19,2 %).

Tento pokles je patrně kvůli tomu, že AMD nemá dost výrobních kapacit (uvádí se zejména nedostatek substrátů) a hlavně jeho nejlevnější procesory jsou kvůli tomu nedostupné. Zřejmě byly obětovány ve prospěch toho, aby mohlo být vyrobeno víc dražších a výnosnějších modelů CPU. Firma by asi mohla dosáhnout lepšího podílu, kdyby toto omezení neexistovalo.

Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 v desktopu
Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 v desktopu (Zdroj: Mercury Research, via: PCMag)

Milovníky alternativ ale potěší, že v desktopové oblasti už byl zaregistrován minimální tržní podíl procesorů VIA a/nebo Zhaoxin. Je na 0,1 % a tento výsledek Mercury Research uvádí pro Q1 i Q2 2021 a někde okolo 0,1 % byly tyto procesory údajně i před rokem. Při této úrovni bohužel není vidět, zda jejich prodeje zrovna spíš sílí nebo spíš slábnou.

Tip: Čínské x86 procesory Zhaoxin jsou konečně na našem trhu – v NAS počítači od QNAPu

Deska C1888 s procesorem Zhaoxin Kaixian KX U6780A 04
Deska C1888 s procesorem Zhaoxin Kaixian KX-U6780A (Zdroj: Cjoyin.com)

Deska C1888 s procesorem Zhaoxin Kaixian KX-U6780A (fotogalerie)

Notebooky: 80:20

Také v noteboocích AMD ztratilo v předchozích kvartálech tržní podíl kvůli nestíhající výrobě, ale na rozdíl od desktopu zde zdá se ztráty dorovnalo. Zatímco v prvním kvartálu měl Intel 82,0 % notebooků a AMD jen 18,0 %, po druhém čtvrtletí je AMD podle Mercury Research zpátky na 20,0 %. Mimochodem, nejvyšší podíly mělo AMD před nynějším propadem v třetím čtvrtletí 2020 – 20,1 % v desktopu a 20,2 % v noteboocích.

Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 v noteboocích
Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 v noteboocích (Zdroj: Mercury Research, via: PCMag)

V noteboocích na rozdíl od desktopu VIA/Zhaoxin již nemají podíl, který by se v tabulce projevil (vzhledem k tomu, že je uváděn s přesností na 0,1 %).

V serverech AMD roste pořád

AMD také v druhém čtvrtletí stoupl podíl v serverových procesorech. Zatímco Intel měl v Q1 2021 podíl 91,1 % a AMD 8,9 %, v Q2 2020 se to pohnulo na 90,5 % pro Intel a 9,5 % pro AMD. Pokud je vám divné, proč AMD už nějakou dobu uvádí, že má dvouciferný podíl, je to proto, že firma počítá jen 1S a 2S systémy (protože v 4S a 8S nekonkuruje) a jen s tradičními servery, zatímco v počítání Mercury Research jsou zahrnuté i úložiště, síťová infrastruktura a podobné stroje.

Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 v serverech
Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 v serverech (Zdroj: Mercury Research, via: PCMag)

Větší podíl z tržeb, než jaký je podíl na prodejích?

Na web se tentokrát z analýzy Mercury Research dostala ještě jedna tabulka, kterou normálně nevídáme. Předchozí údaje o tržních podílech jsou založené na prodaných kusech procesorů, což je asi ten nejlepší přístup. Ale Mercury Research sleduje také, jaký má kdo podíl na celkových tržbách tohoto trhu.

Tradičně byste asi očekávali, že AMD bude mít průměrné ceny svých produktů nižší (je ostatně méně ziskové a má nižší marže než Intel), takže bude mít na tržbách menší podíl, než jaký má na celkovém počtu prodaných procesorů. Zdá se, že to opravdu platí u procesorů pro PC – Mercury Research píše, že na tržbách za klientské procesory má AMD podíl jen 15,8 %, zatímco podíl z hlediska prodaných kusů byl 17,1 % (desktop) až 20,0 % (notebooky). Opravdu tedy v tomto tahá za kratší provaz.

Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 podíly na tržbách
Tržní podíly výrobců x86 procesorů v Q2 2021 podíly na tržbách (Zdroj: Mercury Research, via: Hardware Times)

Ale v serverech je to už obráceně – kusový podíl byl sice u AMD 9,5 % , ale když se podíváte na tržby, bralo jich v oblasti serverových procesorů 11,6 %. To znamená, že AMD nyní prodává dražší vyšší modely svých procesorů za průměrně vyšší ceny, než Intel, který tím pádem zřejmě prodává více nižší levnější modely, nebo je nucen dávat slevy. Toto porovnání se někdy používá jako doklad toho, kdo má „prémiovější“ nebo lukrativnější produkty a vypadá to, že v tom momentálně vedou procesory AMD Epyc. To asi je zasloužené vzhledem k tomu, že výrazně předstihují Xeony od Intelu v absolutním výkonu i v energetické efektivitě – spíš by asi zasluhovaly i vyšší kusový tržní podíl, než v této statistice mají.

AMD Epyc 7003 Milan ilustrace 1600
AMD Epyc 7003 Milan (Zdroj: AMD)

V této statistice se jinak AMD zlepšuje, mezikvartálně stouply jeho podíly na tržbách všude asi o 0,7–0,8 % a meziročně o víc jak čtyři procentní body. V podílech na tržbách AMD také dosáhlo na nejvyšší čísla od roku 2007. Pokud se ještě o něco zlepší, možná by mohlo překonat své absolutní rekordy. Tento údaj je důležitý pro jeho pozici a konkurenceschopnost na trhu proti Intelu.

Galerie: AMD Epyc 7003 Milan

Zdroje: PCMag, Hardware Times

Tržní podíly výrobců procesorů x86: AMD urvalo v Q2 2021 největší díl trhu za posledních 14 let
Ohodnoťte tento článek!
4.9 (98.75%) 16 hlasů

201 KOMENTÁŘE

    • Ve smyslu věrnosti těch dat vůči realitě asi ne, tam bude možná i větší odchylka.
      Já to myslel tak, že s přesností na 0,1 % jsou napsaná čísla v tabulce, takže pokud je firma pod touhle hranicí, tak bude mít napsanou nulu a nevíme, jestli fakt není ani v jednom notebooku, nebo přece jenom nějakých jo, ale je to tak málo, že to je to pod hranicí tohohle zaokrouhlení.

      • Len rozmýšlam či Zhaoxin nejaký Mercury Research vôbec reflektuje.
        Viem si predstaviť, že to zaujíma HP, Lenovo, QNAP, iEi s produktami Zhaoxin avšak pre „Nás“ neznámi čínsky výrobcovia… sú s najväčšou pravdepodobnosťou „mimo radar“.
        Čo sledujem Zhaoxin v Číne každý týždeň nejaké novinky s čínskym výrobcom na báze KX-6000 Series. O tom sa VIA s ich x86 procesormi mohlo len snívať… Samozrejme VIA v embedded segmente stále x86 produkty predáva – to len tak na okraj.

        • Z velké části to asi budou nějak kvalifikované odhady, k tomu přidané nějaké namátkové sondy/částečné informace tam, kde se jim je daří získat, to všechno dané dohromady do nějakého modelu a z toho na konci vylezou čísla.

          Tím, jak je Zhaoxin malý a taky reagionálně omezený, tak u něj bude určitě největší prostor pro chybu a tedy potenciální nepřesnost toho udávaného čísla.

          Jeden kvartál by teď měl být snad 110-120 milionů procesorů, takže na 0,1 % trhu (a vstup do té tabulky je třeba cca 120 000 prodaných kusů + aby si jich statistici všimli… na 0,1 % v desktopu by asi mohlo stačit 40-45 000?)

        • Ale teď mi došlo, že vlastně jde o zobrazení/uvedení čísla s přesností ne o přesnost čísla. Hm. Bylo to tam od začátku…

          Zapomeňte na to, prosím 🙂

          P.S. Stejně bylo rozlišení bylo lepší, minimálně bych nebyl za blbce:-D

  1. No bisťu, červené mrákoty znova prdli v desktope,
    ostrakizovať je zrejme heslo AMD…
    Podiel 17% to je ale ostuda…

    Vypálená poistka kráča kolem sídla AMD
    a hundre si popod nos :
    “ Kurňa, slušná konkurence „

            • JJ, protoze jak marsalek psal, tak AMD je v serverech mrtve 😀 😀 😀 Docela me zacina bavit jak tady ty CeKackovy vykriky do tmy jsou vsechny doslova uplne naopak, nez tvrdi 😀 Holt dalsi z IT Guru profiku.

            • Alíšku, zas si to domotal ako vždy…
              Maršálek písal o AMD v serveroch, že
              je to len štatista, outsider, naproti tomu
              Intel s +90% podielu jednoznačný
              líder….a presne tak to je, víme truhlíku…

            • c.k. polni marsalek 14.8.2021 at 15:21
              Ani ne, psal jste jak je AMD v serverech mrtve. Lhani nepomuze, uz jsem to jednou relinkoval a muzu klidne znovu, „experte“.

            • @Alich
              AMD zaziva casy jako nikdy, roste napric spektrem co mu kapacity dovoli a mental CK Emental pise o tom, jak je na tom bidne 😀
              Jak blby musi byt, aby neco takoveho mohl psat..

            • tombo, ty to máš v tej gebuli riadne
              vymetené…však AMD prdlo jak v desktop
              CPU, tak v dGPU…
              S tým Alíškem, ktorému sa podlizuješ ste
              jak siamske dvojčatá – duté makovice…

            • AMD hlavně potřebuje setrvat v kladných číslech, pak je úplně jedno, jaký procentuální podíl má na trhu, své kupce si vždycky najde … už bylo hůř a přežili … pokud si myslíš, že 10 nebo 20% ze všech počítačů je malé číslo …
              Alich psal jen o serverech a v tom má pravdu, akorát zapomněl dodat „nic netrvá věčně“ 😀 ani růst AMD serverů …

            • gogo1963 15.8.2021 at 6:52
              Jde o to, ze ja si ty informace necucam z prstu a ten trend mam moznost pozorovat z prvni (od Intelu, Dellu, HP, Siemens, Fujitsu).
              „Nic netrva vecne“ – to je samozrejme pravda a to jsem nikdy nezpochybnoval, zaroven to ale plati pro vsechny.
              Ale to je uplne jedno, CeKa 53 all-core tu stejne bude blabolit svoje lzi, posilat trapne basnicky (asi je na drogach?) a resit si tady frustraci ze sve sexualni orientace.

            • Alichu, neotravuj tu so svojou sexuálnou
              úchylkou a bež vyfajčiť tombovi, buzno…

            • @JO
              nechcete uz konecne tomu mentalne nemocnemu cloveku, ktery se skryva za nekolik aliasu CK dat banan?
              Za celou dobu z nej nevypadne nic normalni. trvaly off topic ve vsech diskusich, mentalni detske prispevky s nechutnym pozadim, atd.
              Chapu, ze mate treba rad cvicene opicky jako je on, ale opravdu si az takoveho mentalniho debila tady chovat?

            • tombomino je sice mentálne zaostalý
              jedinec, ale zase návrat k cenzúre by
              som nedoporučoval…
              tombo je nešťastne zaláskovaný do
              AMD, ako cvičená opička ešte
              určite dobre poslúži…

            • c.k. polni marsalek 15.8.2021 at 12:38
              Dulezite je, ze vy jste slusny, inteligentni clovek, ktery ochotne a slusne vsem vsechno vysvetli fakticky a na zaklade dat. Holt to tady asi s nami ostatnimi (ani se mi nechce prepisovat ty vsechny vase vyrazy) budete muset vydrzet.

              tombomino 15.8.2021 at 12:24
              To je v pohode. Hele, venku je horko, voda jako kafe, svet je krasny i bez diskuze na cnews 🙂

            • Alich diskutuje a pochvaľuje si
              krásny deň bez diskusie…ťažký úpal…
              Chlape nešťastná, ty sústavne rýpeš
              aj bez akéhokoľvek dôvodu, jasný
              dôkaz tvoje dehonestujúce príspevky
              počas celej doby mojej neprítomnosti
              v trvaní 2-3 týždne…
              Sexuálnu orientáciu si stejne tak
              dotrepal ty, stačí sa kuknúť na
              diskusiu…kto je zvedavý na tvoju
              vyššiu teplotu ??
              Takže pane slušáku Alichu, začni
              pekne od seba i keď pochybujem,
              že tvoja servilná, pomstychtivá
              povaha má nejakú mizivú šancu…

            • c.k. polni marsalek 15.8.2021 at 13:29
              Pomstychtiva ne. Ale kdyz tu cele mesice tapetujete nesmysly o Raketach a serverech – vse kompletne zalozene na vasich pranich, absolutne zadna fakta a data, a do toho tu jeste urazite ostatni, tak jsem si rypnul „kdeze jsou ty vase AMD drtici CPU“? A jak je videt, na to samozrejme nereagujete, protoze nemate jak. Misto toho v cele diskuzi jen tocite neco o homosexualech, trdlach a inteligenci ostatnich. Komicke.

            • Komické sú Alichu tvoje detinské
              predstavy o strihu videa, jak píšeš
              o televízej a filmovej tvorbe pár
              príspevkov nižšie, to nemá chybu…

              A akí ostatní ?? Výsostné právo na
              titul trdlo máš len ty a tombík…

            • zrovna „trdlo“ není nic urážlivé, znamená to „popletený, zmatený“ 😀 kluci, měli byste si to vyříkat u slivovice, tohle nemá význam, uzavřeme to tím, že nebýt konzol, žádná rekordní čísla se nekonají, v noteboocích žádná změna, procento plus-mínus, desktopy jednou tak, podruhé jinak a v serverech AMD zatím šlape, otázka je, dokdy jim to vydrží, protože Pat už bez Mata má plány a ty nevypadají jako ty předtím, na papíře … řekl bych, že v serverech se situace do dvou let obrátí a AMD začne zase ztrácet, do té doby žádné invektivy, pls 😀 chtěl jsem ještě něco na závěr, ale bojím se to napsat 😀 nechci přivolávat …

            • gogo1963 15.8.2021 at 14:33
              Tak jo, reknete sve manzelce, ze je trdlo. Take svemu sefovi nebo treba typkovi, co od vas bude kupovat auto / dum / pocitac / grafickou kartu.
              Jinak me nejake all-core 53 CeKacko urazit nemuze. Navic je ten clovek chudak nemocny.

            • ty bys i čerta navedl na modlení 😀 můj problém je, že nemám problém říct komukoliv cokoliv, když to nejde jinak 😀 a tomu kupci to řeknu až po koupi (jen vtip) … všechno je o odhadu situace, co si kdy můžeš/nemůžeš dovolit … policii na hranicích asi nebudu nijak prudit, protože jim neublížím nijak, ale rychle můžu mít po dovolené, ještě než začla … tady v těch diskuzích se toho nakecá … v přímém kontaktu s někým cizím se nehodí ani nějaké vtípky, protože nemůžeš vědět, v jakém rozpoložení se oponent nachází, jak to pobere, pochopí a vysvětlovat něco v běhu není moc příjemné … 🙂

            • Alichu, skus povedať svojmu šéfovi,
              že je inak sexuálne orientovaný a
              skončíš na dlažbe s rozbitým
              ciferníkom a šéf ťa vymení za
              iného mukla, ty trdlo…

            • c.k. polni marsalek 15.8.2021 at 16:16
              Presne! Je to reakce na to, jak tu pulku lidi bazyvate homosexualy, nebo ze mani sukynku apod. Ale podle me to plyne z te vasi frustrace, ze sam nemate v poradku svoji sexualni orientaci. Vlastne jste chudak, dobirat si vas nebylo spravne.

            • myslíš 5700xt? Slabší výkon nemá a taky neměním radeon za radeon, ale nvidii za radeon … mám své důvody

            • jj, mám sice qhd, ale na to co hraji, bude stačit v pohodě … doufejme

            • to nehraji, zatím 😀 četl jsem recenzi MSI Radeon RX 6600 XT Gaming X a zhodou okolností tato karta na mě koulala na „zeleném pytlíkovi“, jelikož jsem svoji 3060ti prodal a čekal jsem, až se umravní ceny, funím jen na 1050ti a to uznáš, není to pravé ořechové 😀 … no a ta recenze, ty provozní vlastnosti, jako z říše snů, mě dostaly … v uterý pro ni jdu, jestli se mi to povede zprovoznit, to ještě netuším, neznám „adrenalin“ a jeho možnosti … pokud se povede, nezapomenu se pochlubit 🙂

            • gogo1963 14.8.2021 at 16:20
              Tak pak napiste. Mne AMD drivery delaji doslova otravne veci jako cas od casu zatuhnuti obrazovky, nasledny black screen a pak jakoby nic (vse otazka cca 15s). Je to extremne otravne. Ten AMD shit v trayi se kolikrat naklonuje 3x. Kdyz jsem si hral s GPU passthrough v linuxu, tak nekompromisni zatuhavani celeho PC, jak je u AMD znamo od nepameti. Proste jak me Nvidia doslova sere v opensource, tak alespon funguje.

            • hmm, to skoro zní jako reset GPU/ovladače, i když to mám pocit netrvá 15 sekund ale míň. I když já to myslím vždycky spouštěl jenom ručně (klávesové zkratka win+shit+ctrl+b), protože občas se mi na integrovaném Radeonu po probuzení blbě zobrazily barvy nebo takového něco (i na integrovaném Intelu to občas dovede zachránit situaci, když začne zobrazení nějak blbnou).

            • Jan Olšan 14.8.2021 at 22:35
              Ja si to take myslim. V linuxu u GPU passthrough je to na 100%, jenze tam je to zamrz natvrdo. Tenhle bugisek tam maji od nepameti, zatimco Nvidia to dokaze do par sekund sama resetnout bez nutnosti restartu.

            • kdysi dávno jsem měl podobné problémy, myslel jsem, že nvidie, často totiž v event vieweru vyskakovaly hlášky o chybě grafického driveru … copm zamrzal ve hrách, ale třeba i na webu … pomohl jen tvrdý restart … při testování nezamrzl nikdy, mem test třeba 24 hodi a nic … nakonec jsem vyměnil RAMky a rok a půl ani jeden crash, black, blue screen, nic … (kingstony už nechci ani vidět 😀 )

            • J.O.: ohledně toho probouzení a poškozené grafiky: tohle jsem taky potkal, byl to kombinovaný problém starého BIOSu a nastavení RAM (frekvence, voltáž). Pomohlo updatovat BIOS (což asi máš) a přidat XMP RAMkám trošku šťávičky (mám dojem, že stačilo 0,05V).

              Alich: hledej problémy s RAM a napájením. Tohle není normální.

              edit:
              Gogo: naprosto přesná trefa na komoru. Drtivá většina nestability počítačů jde za nestabilními pamětmi (resp. domněle stabilními), potažmo problémy s napájením.

            • tynyt 15.8.2021 at 8:09
              RAMky tomu CPU nechutnaly od zacatku, nicmene jsem stavel jeste jiny pocitac a 2700X dostal jak nove RAMky, tak novou desku. Jinak memetest je zaklad, to jsem samozrejme delal 🙂
              Ja si ale myslim, ze problem je skutecne v tech ovladacich, protoze s GTXkem jsem podobne problemy nemel a i GPU passthrough fungovalo. Zrovna u toho GPU passthrough (ale i treba vypocetnich uloh) je „zamrz“ u Nvidie otazka 2-3s, GPU se resetuje a jede se dal. U AMD je to zel na tvrdy reset pocitace (tohle je znama vec).
              mam otestovane a na stabilni frekvenci. Take vim, ze tu RAMku 2700X nepobira na vysoke frekvence. Nicmene predtim jsem tam mel GTXko a vse jelo v poradku. GPU passthrough v pohode, a kdyz se GPU dostalo do maleru, tak behem par s reset. U AMD je to zamrz natvrdo – takze znama vec, ktera je tam roky.

              EDIT: Jinak ty RAMky z puvodni 2700x mi jely na 2933 max. Ted je mam u APU a bez problemu na max supportovanych 3200. Myslim maji cipy od Hynixu, ktery take AMD CPU moc nechutnal.

            • S Memtestem je problém, že neodchytí nestability vznikající při změně mezi turbem a klidovými stavy, kde se ty chyby nejvíc dějou, protože se nechová jako Windows/OS…

              Když jsem kdysi ještě s Richlandem potřeboval zvýšené napětí na RAM (1,65V) a deska nastavila jenom (1,5V, bylo to podle SPD ale asi málo), tak se to projevilo náhodnýma restartama při mírné zátěži, ale Memtest nic neodhalil (tam to možná bylo proto, že nedával žádnou zátěž na GPU).

            • je to tak … memtest odhalí chyby paměti, které se projeví při větší, nebo delší zátěži samotných pamětí, ale chyby, které vznikají v „kooperaci“ s dalším hardwérem, už ne … na to jsou třeba eec … ale drahé a pomalé serverové ramky doma nikdo nepotřebuje 😀

            • Borci, ja to mam odzkousene pod ruznou zatezi jak ve Win, tak linuxu. To mrznuti na AMD GPU se deje jen ve velmi specifickych pripadech ruznych GPU vypoctu. RAMka s timto nema nic spolecneho. Muze byt problem primo s tou kartou, ale ty zamrzy u GPU passthrough u AMD jsou znamy problem.

            • Alich: pokud je ve hře virtualizace, tak se obávám, že to je trochu složitější, a stejně člověk skončí u profi karet…

              J.O.: jj, desky si dokážou docela vymýšlet, zejména u napájení pamětí se jim ty voltíky dost často netrefují do reality. Vždycky doporučuju napětí u XMP RAM nastavovat ručně a nespoléhat na automatiku.

            • Ja mel za to (neověřeno), že generace RX6800+ má reset bug konečně ostraněný. V podobné době (konec 2020) snad i Nvidia přestala s
              naschválem „Error43“.

            • PetebLazar 16.8.2021 at 17:46
              No k te 6800 jsem se uz nedostal, ale ani jsem skrz spotrebu nechtel. V podstate me ted nic, co si bere vic nez 150W nezajima.

      • gogo1963 13.8.2021 at 17:35
        Jak mi portfolio kolem CPU vyhovuje vic u AMD, tak posledni pul rok si hraji s AMD RX 460 a iGPU a musim rici, ze ovladace jsou skutecne priserne! Jak jsem tu pred 3/4 rokem tvrdil, ze az budu kupovat GPU, tak od AMD, tak ted uz si tim tak nejsem jisty :/

          • ale no 😀 záleží na mnoha věcech … já snad mohu, dovedu posoudit, jak to je .. uvidíme … problém vidím jen v osmi linkách pcie… ke všemu mám jen pcie 3.0 a to podle Wallosseka už je v některých hrách výrazný problém … doufám, že ne v těch mých, to bych musel ještě dokoupit Raketu 😀 … taky mohu konečně zkusit feesync a napsat, co mi lépe fungovalo (doposud gsync)

            • Ten HW je dobry, ale na AMD je videt jak ma stale malo penez na support SW a rekneme podporu vyvojaru. V tomto je Nvidia uplne jinde.
              Ad Raketa – vsak jo, za chvili je tu zima, dobra kamna se budou hodit 😉 Ale chce to ten material na encodovani, aby CPU mohlo ukazat, kolik prikonu se do nej vleze 😀 Kdyztak tady bych odkazal na IT experta CeKacko 53 all-core. Mimo HW, SW je i expert na kodeky a rad poradi 😉

            • Panenka skákavá, Alich, tá tvoja nechápavost
              a neschopnost je nekonečná…zase si to
              domotal…
              Práve maršálek tu už dva roky presadzuje
              HW enkódovanie a ty furt točíš čosi
              o Rakete a encodovaní CPU…
              Alichu, buď si fakt tak neschopný,
              alebo večne sfetovaný…trdlo…

            • enkodování na grafice je rychlejší, ale profesionálové volí raději cpu … ze zřejmých důvodů … klídek 😀

            • gogo1963 15.8.2021 at 3:59
              Take zbytecne vysvetlovat uz asi potisice. Holt kdo nekdy delal s profi strihem, videem, fotkami (na urovni televiznich programu a filmu), tak to nejak chape co je minimum a co jsou hracky pro deti. Kdo ma uroven podprumerneho az prumerneho youtubera, tak se bude ohanet NVENC a Raketovym vykonem.,

            • „Holt kdo nekdy delal s profi strihem, videem, fotkami (na urovni televiznich programu a filmu), tak to nejak chape co je minimum a co jsou hracky pro deti. “

              Filmový producent svetového formátu
              sám maestro Alichovič…
              Bóže Alichu, ty si strašné trdlo…

            • Alich, maestro, dúfal som, že dáš
              vlastné skúsennosti so spracovaním
              videa na úrovni TV a filmu…
              Takže víš o tom prd, no to sa dalo čakať,
              producente-teoretiku…

            • @Alich
              CK mentalni Emental je nejlepsi. Vzpominam si obzvlaste na jednu pikantni historku, kdy v diskusi pod kodekama nevedel, ze se bavime o kodecich :))
              Je to proste expert 😉

            • alich: agraelus není zrovna dobrý příklad content creatora, je to primárně streamer a jeho studio a potažmo výbava jsou do velké míry ovlivněné šedou eminencí českého twitche – metlou – tedy agent největších streamerů v čechách, který funguje ve stylu US, tedy že se stará v podstatě o vše, včetně techniky nebo, s nadsázkou tě bude drbat na koulích při streamu pokud tě to hodí víc do pohody. Jde to krásně vidět když teď dělali pro czech clouda nové studio, spousta věcí špatně či zbytečně nebo tvrzení že single pc stream setup je lepší než dual pc…

              Když už tak se zajímej o youtubery kteří skutečně videu rozumí a ideálně se jimi živí nebo živili. Myslím tvorbou třeba pro klienty ne pro vlastní kanál

            • komplik 17.8.2021 at 20:04
              Psal jsem “treba i”, to znamena, ze dokonce i youtuberi, kteri po vetsinu technice moc nerozumi a NVENC je pro ne nejjednodussi moznost ji prave kvuli nedostatecne kvalite nepouzivaji.
              Jinak youtubery nepovazuji za profiky ve strihu a zpracovani videa, alespon ve vetsine.

            • HWU, coz je kanal se 800+k subscribery, taky nepouziva NVENC a to z duvodu kvality videi. Sami to v nekolika ruznych videich rekli.

      • Ne, nemělo, je to tu objektivne správne !
        Smrdí to pokusem o flame, tentokrát
        vyriešim napomenutím…

        P.S. Perfektné zvesti pre všetkých od
        starého pivovaru – DíDímu sa neskutočne
        polepšilo, po 15 litroch infuzek je už
        schopný celkom pekne komunikovať, pre
        začiatok sa snaží vysloviť a-all-dd-err láke…
        Tak ho pochválte, určite sa tu staví…

        • Pokaždé když se tu objevíš, tak valíš flame sám 😄 Je úsměvné, že osočuješ kohokoliv jiného ze své vlastní retardace čobole červený 👍 Ale jak se tak dívám na tuto diskuzi, je vidět, že stará a ovce jsou zpět v plné palbě 😎

          • c.k. dělá to, co popisuješ, ale nedávno jsem tady psal o šovinismu … až tě někdo nazve „sudeťákem“, taky nebudeš békat blahem … anebo možná budeš, k tobě by to sedělo … neměl bys psát do žádných diskuzí

            • gogo1963 16.8.2021 at 9:08
              S tim sovinizmem souhlasim a take jsem na to chtel poukazat.
              Na druhe strane, gogo, pokud chcete byt fer, tak muzete doporucit CeKackovi to same, protoze tech „krasnych arijskych“ komentaru tu ma take pozehnane.

            • od něj ot beru jinak … jako první, je to trol, v reálu není možné bavit se s trolem jako se soběrovným, pokud tedy nejsi ze stejné kategrie…
              jako druhé … spousty jeho hlášek „našinec“ nemůže chápat, resp. chápe jinak, než byly myšleny … bydlel jsem na Svk 20 let, mám tam bývalou a tři dávno dospělá děcka … něco jsem pochytil 😀 často tady zbytečně řešíš něco, co není k řešení, myslím směrem k C.K. … občas je potřeba povznést se místo revanšismu … já v tomhle nejsem o nic lepší, vím 😀 taková je doba a o čem jsem přesvědčen je, že bude hůř …

            • gogo1963 16.8.2021 at 11:50
              Ja mam rodinu na Slovensku take. Dokonce vetsina mych partnerek byla ze Slovenska. Vetsinu casu sveho zivota jsem bud studoval, nebo pracoval s kolegy ze Slovenska, takze myslim take trosku nase bratry poznam.
              O revans mi nejde, to by vypadalo jinak. Jde mi o vypichnuti tech jeho „faktu“, ktere jsou v realu uplne jinak.
              Podle me nejde brat nekoho „jinak“. Vsem stejnym metrem. A kdyz nekdo napise treba „bež vyfajčiť tombovi, buzno“, tak si nemyslim, ze je to zrovna v poradku. Ostatne tech utoku na homosexualy tu mel vic. Stejne tak jako nechutne napadal DedekHrib. Ne, tohle se dle meho vazne neda brat „jhinak“. Toxicita je uplne stejna jako od cloveka, ktery napise treba „ty jeden baco!“.
              Dalsi CeKackuv dehonestujici prispevek: „Ty si obyčajný elektrikár a mukluješ vo fabrike, ja som elektronik a šéfujem firme, cítiš ten rozdiel, monterkáči?“ A pokud tyto dva, co jsem zminil jsou pro vas neco jineho (a dokonce snad omluvitelneho) oproti „bacovi“, tak to si rozhodne nerozumime. Podle me jsou strasne spatne vsechny uvedene priklady.

            • ale jo, já tohle všechno beru, akorád někdy dovedu rozlišit, co se vymyká reáliím, třeba ta hláška o monterkáči, to byla vyloženě ironie, snad nikdo nebude věřit tomu, jak tady c.k. šéfuje nadnárodníku konglomerátu a „v pracovní době“ jako bočák (aby ho sprání rada neviděla) vymýšlí perpetum mobile … běžný člověk se pousměje, neřeší … někteří někdy přemýšlí až moc … možná se jen mstí, co my víme … jisté je, že ten jeho familiární tón na podobná fóra nepatří, ale co s tím můžeme dělat? Řekl bych, že nic … je úplně jedno, kolik lidí mu tady začne nadávat, čím jich bude víc, tím víc bude ta snaha kontraproduktivní … další tyhle hlášky mi asi unikly, myslím ale, že vždycky to byla reakce, ne spontánní hláška … a to jsme zase u osobnosti toho kterého … co tady nějaký nedostudovaný ňouma považuje za neškodný vtípek, může druhá strana brát jako totální urážku a podle toho reaguje … do toho všeho přijde někdo, kdo nezná pozadí sporu, čte diskuzi a začne békat, jak se to nedá číst a většinou je poslán do prdele … tyhle problémy anonymních diskuzí nikam nevymizí, byly a budou …
              … (nepoukazoval jsem na „báču“, ale třeba „čobol“ … do jaké míry musí být někdo mentálně postižený, aby napsal tohle?)

            • Tak jestli „cobol“, nebo „monterkac“, stale je to poukazovani na nejakou roli / narodnost / barvu / orientaci, ktera je timto dehonestovana. Ja v tom rozdil nevidim.

              „je úplně jedno, kolik lidí mu tady začne nadávat, čím jich bude víc, tím víc bude ta snaha kontraproduktivní“
              Souhlasim. A jak jiste sam znate, nekdy je tezke se udrzet, ale kontraproduktivni je to kazdopadne.

        • To PL4 by nemělo z tohohle hlediska mít vliv. Jsou to jenom krátké špičky, které by asi měly jít jenom z kondenzátorů napájecí kaskády, takže mosfety na to stavěné být nemusí. Je možné, že jestli je to PL4 vyšší proti minulosti, tak budou muset být ty kondenzátory silnější/kvalitnější.

          Horší je to pl2, to vyžaduje vrm, chlazení a taky to asi opotřebovává baterku.

          • Vysvetliť tombovi milisekundové príkonové
            špičky je nadľudský výkon…písal o zapekaní,
            to znamená, že tomu absolutne nerozumie…

            Inak tie kondenzátory nemusia byť ani tak
            silnejšie/kvalitnejšie, hlavne musia mať
            večšiu kapacitu…

            • A co jinýho než vyšší kapacita si představuješ pod slovem „silnější“, aneb trouba chce poučovat ostatní a sám ví prd.
              No? Vysvětli nám, co co je také „silnější“ ve smyslu kondenzátoru… My elektrikáři se rádi necháme poučit

            • Aha, Wendak, to tu bude za moment
              aj Fokume…
              Ty si obyčajný elektrikár a mukluješ
              vo fabrike, ja som elektronik a šéfujem
              firme, cítiš ten rozdiel, monterkáči ?
              Na budúce až budeš potrebovať
              niečo vysvetliť, slušne požiadaj…čau

            • Nie, generátory a motory to je koníček…
              i keď využívam aj pracovnú dobu…

            • Alich, jedinej faktickej komentář v diskuzi tu napsal maršálek s tím, že intel má výkonové špičky, které nejde srovnávat se zapékáním čipu. Ostatní keci a urážky tu píšeš hlavně ty.

            • C.K. Exot šéfuje tak leda ovcím v Mongolsku.
              Elektrikařinu – slaboproud a IT techniku jsem vystudoval, to neznamená, že dělám elektrikáře (to max na baráku, protože mě to baví).
              Teď vyrábíme elektronové mikroskopy pro Samsung, Intel, Hynix, TSMC a pod. -> ale na to mám asi 130 lidí, bohužel se tím pádem k samotné elektrikařině fakt nedostanu…
              Ještě si mi neopověděl (jako vždy, když dojdou argumenty) na otázku o kondenzátorech, ale chápu, že se toho nedočkám.
              Ale blbce ze sebe dělat umíš skvěle, toho se drž.

          • @JO
            To zapekani bylo samozrejme mysleno sarkastcky. Nicmene i tak se to na to musi napajeni dimenzovat.
            U toho PL2 je to 55W, coz je dalsi palba pro 15W TDP, jak mate sam uvedeno.. Jenom doufam, ze AMD nepujde ve slepejich Intelu.

            • Presne to me desi take. To uz fakt u uspornych CPU clovek musi zrat bud vendor-lock Applu, nebo kupovat nejake Cinske Zhaoxiny, ktere zase nemaji vykon.

            • Alićhu jsi normální ? Co tady píšeš za nesmysle ? Ty tady brečíš, že nadupanej procák, pro overclockery žere energii ? To jako fakt v jednadvactým století ? Chápeš, že drtivej mainstream intelu budou úsporný procesory, který budou žrát mnohem míň ? Fakt vy červení jste úplně těma svějma urážkama a napadáním trapní. Chceš důkaz? Faktem samotným je, že u článků okolo intelu jsou desítky až stovky příspěvků, nejvíc samozřejmě od příznivců AMD, který nějakým způsobem píšou jak je intel špatnej. A u článků o produktech AMD, je téměř pokaždé jen pár příspěvků a v poslední době hodně o ceně produktu.
              To je prosím pěkně fakt o Vás zapšklých a zarmoucených fanoušcích AMD.
              Být tebou tak na příspěvky o intelu vůbec neklikám a když už náhodou ze zvědavosti na něj klikneš, tak už nelez do diskuze. Nechápu, když máš jasnou představu o tom, že by sis nikd ydom intel nekoupil, proč tu něco o intelu čteš a v diskuzi nediskutuješ, jen ostatní napadáš ? Jdi si číst o svém báječném AMD, uleví se ti, budeš ve své nádherné bublině. A nemusíš se otravovat s těmi špatnými co diskutují o intelu.

            • Pan Jaroslav Crha 17.8.2021 at 20:56
              Moje reakce na: „U toho PL2 je to 55W, coz je dalsi palba pro 15W TDP“

              Crhova odpoved: „Ty tady brečíš, že nadupanej procák, pro overclockery žere energii ?“

              Takze asi tak 🙂

            • Nějaké fakta by jsi neměl ? Nějaká špička 55W, je úplně over.

            • PL2 není špička, je to plná palba, pokud větráky dovolí … u notebooku docela hodně, k tomu 100 watt grafika a další věci … 200 watt adaptér?

            • Pan Jaroslav Crha 18.8.2021 at 14:26
              Spicka je PL4, tam je to jeste pikantnejsi. Ale jestli jste doposud nepochopil, „jako intelak“ jak rikate, co je PL2 a jak funguje, tak se asi nemame o cem bavit.
              Jinak procentuelne to z 15W TDP dela 366% po dobu PL2, nebo na stalo (dle desky a otevreni pro taktovace).
              A kdyz uz jste se „chytre“ pridal do teto diskuze za ucelem napadnout me, tak pokud 15W mobilnimu CPU rikate „nadupanej procák, pro overclockery“, tak to vam tedy tleskam. Opravdu hotovy „IT Guru“, jakym se sam nazyvate.

            • Je mi to jedno, protože vím, že si to Alich stejně nekoupí, takže je o tom úplně zbytečný se bavit.

  2. Tak asi nezbyva nez AMD pogratulovat k dalsimu posunu smerem k lepsimu etablovani se na trhu.
    Hezky se ukazuje, ze mit vlastni tovarny, je momentalne zolik, ktery Intel drzi a naopak AMD je brzdena omezenymi kapacitami.

  3. A čo si to vlastne dovoľuje ten Intel…Majú kopec peňeži,
    vlastné fabriky a stavajú nové…ba dokonca v nich vyrábajú…
    Alebo hnusné Apple, majú tiež kopec peňeži ako škaredý
    Intel, ale to im nestačí, musia navrhnúť vlastné nadčasové
    procesory a na drzovku si uzurpujú najmodernejšiu
    technológiu výroby u TSMC…no skrátka hnus lidičky…
    A chudáci v AMD nemajú ani fabriky, ani peňeži…
    strašná nespravodlivosť vládne svetom…

    • v klidu, synu, může se stát, že tě Bůh vyslyší, AMD padne a budeme v prdeli kompletně všichni … pokud je pravda, že Intel „vybere“ veškeré volné kapacity na 3n společně s apple, nepomůže to nikomu … leda že by jen jistil serverový trh a desktopové cpu bude plácat ve vlastních fabech … amd bude moct servery ignorovat a bude se moct věnovat desktopům, notesům a grafikám …

        • zarytí fandové apple odpřisáhnou, že kde kdo dostane kapacity jen když to apple dovolí … ono to celé bude mnohem složitější, intel může udělat takovou nabídku, při které bude i apple šoupat nohama a čekat(celá apple firma je parta skrblíků) … že mají takový cash, že by teoreticky mohli Intel koupit, vůbec nic neznamená … tsmc je pure foundry, jim je jedno, kdo si co zabookuje, pokud mají jistotu do budoucna … nejsou provázání ani s jednou s těchto firem, tedy kromě investic, které tá která firma poskytne na vývoj a tam Intel určitě netahá za kratší provaz …

          • Apple je firma s největší tržní hodnotou na světě a Intel, který je 10x menší by si mohl Apple koupit ze svých ročních zisků. Intel je v tomto hodně malá firmička. Přeplatit Intel by mohli snadno.

            A jestli je to parta skrblíků? TO je spíš Intel, NVIDIA nebo dokonce AMD, první dvě mají výrazně vyšší provozní marže. Apple jede docela slušně pod 40% i AMD se svými 44% je výrazně výdělečnější. Ale to je právě dáno tím že Apple investuje do vývoje a používá nejnovější technologie vysoké kvality – tady je ale problém že je fakticky může nasadit až tehdy, kdy je dostačující výroba. Třeba u Apple Watch 7 se spekulovalo o senzorech na zjištění glukozy. Optické čidla na glikemii existují, ale nikdo je neumí vyrábět masově aby je Apple mohl použít do svých produktů, takže nové hodinky tohle nedostanou ne proto že by Apple nechtěl, ale protože nemůže. To samé platí třeba pro high refresh rate displeje v mobilech. Je rozdíl sehnat deset milionů dispejů za rok a sto milionů displejů požadované kvality.

            • apple by si Intel koupit nemohl … je jedno, jak je bohatý … a jak skrblictví souvisí s maržemi? 😀 😀 To se ti povedlo … a že je jablko výdělečnější? No a proč? Tohle je demagogie nejhrubšího zrna … mohl bys ji vyučovat … ty bláboly o tom, co apple používá a co všechno by chtělo používat, jen to nikdo neumí … proč si všechno nevyrobí apple? Proč nemá továrny a somrá u tsmc a všude jinde?

            • málem jsem se nad tvými argumenty pochcal smíchy, opravdu … dávno jsem se tak dobře nebavil … já bych chtěl obletět Mléčnou dráhu, ale nemůžu …

            • Když je apple tak bohatej, tak si koupí vlastní linku na výrobu optických senzorů cukrů v krvi a nasadí je masově. Jde o to, že se mu z nějakého důvodu nechce.

        • číňánek šanci nemá, možná někde v něčem … všechno se ukrást nedá (nemyslím ve zlém) a vývoj jen tak nedoženou … to není jen o penězích … viděli jsme to pár let dozadu u Intelu a že ten má jiné možnosti a historii, než čínské firmy, ať jsou jakkoliv dobré … v něčem se mohou dotáhnout, ale to je asi tak všechno …

      • @gogo1963 14.8.2021 at 16:30
        Pár dní dozadu som mal možnosť kúpiť 6900XT dvojmesačnú Nitro+ za 1250E. Niečo mi na tom smrdelo, tak som chlapíkovi povedal, že bývam len 30km od neho a že prídem osobne, ale to už ee, že po zaplatení 50% pošle kuriérom 😀, poslal som ho do %ä;. Skapala mi 1070 a už pár týždňov idem na GT610(ešte ujo Kepler 210GFlops😐 ). Z 3x 4K ostalo 1x 2K, viac nedá. Zajtra si idem k po GAINWARD GeForce RTX 3070 Phoenix LHR za krásnych 998E 😬. Čo už, nemôžem čakať do aleluja a nejakú šunku som nechcel. Vydrží nejaké 4 roky hádam. Práca s videom – hranie 80:20, holt v tom mi stále viac vyhovuje NV, možno sa to v budúcnosti zmení. Inak držím palec s 6600 experimentom. Ja som mal naposledy od červených 290X Safírku Vapor chamber, upiekla sa mi tesne po záruke, ale na Rezňa nedám dopustiť 💪

          • To je asi ještě dobrý, ovladače pro to byly ještě nedávno 🙂 To bude myslím ještě léta fungovat.

            Já minulej měsíc zkoušel používat ve Windows 10 GeForce 7200GS (nebo tak nějak) se 128 MB. Má to sice ovladač pro W8 a kupodivu se bez protestů nechal instalovat, ale teda jako to bylo zabugovaný šíleně.
            Nabídka start a dolní lišta Windows byla průhledná, takže člověk jenom viděl ikony bez popisku přes to, co bylo otevřené pod nima. Takové ty modern aplikace Windows byl totál rozbité a úplně nefunkční (což znamená třeba i všechna ta nastavení, kalendář, atd). Taky z nějakého důvodu nefungoval instalátor ovladačů pro čipsety AMD (lol?).

            Ta karta už byla víceméně použitelná jenom s tím standardním MS ovladačem, ale v něm nešlo nastavit rozlišení 1920×1080… největší haluz byla, že ta karta neměla podporu UEFI (taky je z roku ~2005) a vůbec jsem se nemohl dostat do BIOSu desky (no dostat jsem se možná mohl, ale neviděl jsem to..)

            Taky ten počítač dělal BSODy, když v něm ta karta byla, ale nevím, jestli to byly chyby jejího driveru nebo to, že jsem neměl nastavenej profil XMP ani nic jinýho v BIOSu…

            • Také muzeum mám aj ja (6600GT) si pamätám ako na tom išlo dobre Most Wanted. Naposledy som ju skúsil v r 2013. Mala by ešte ísť. Niekedy v záchvatu nostalgie ju ešte rozbehnem. Oproti tomu ta 610 je ferrari, ale v dnešnej dobe sa jej vysmeje aj mobil.

  4. Pre AMD je veľmi smutné číslo nielen 17% v desktop
    CPU, kde im bere kyslík Intel, ale už dlhšiu dobu máme
    údaj o podiele na trhu dGPU a znova deprimujúcich
    18%, kde ich hluší nVidia…
    A práve nVidia predstavila špičkovú technológiu
    vykresľovania aneb AI + RT v akcii. Je to naprostá
    fajnovosť, na ktorú nemá AMD odpoveď, fakt paráda :
    https://wccftech.com/nvidia-demonstrates-neural-radiance-caching-and-other-graphics-technologies-at-siggraph-2021/

    • důvod jsou kapacity tsmc … radeonů je málo, proto ty ceny … koukni na 6600, pokud není přestřelena cena, jsou hned pryč … nvidia „takticky“ nižší řady vynechala (3060 s výkonem 2060 za ty peníze a se zbytečně vysokou kapacitou pamětí mi nestojí za koupi), což mě dost sere, proto jsem koupil radeona a uvidíme … přiškrtím ji na nějakých 130 watt a pokud budou šlapat ovladače, rok-dva s ní vydržím …

      • Tak 3070 nahodená. Ten originál program je odpad. Nahodil som Afterburner, ale ten starší. Ten nový sa mi nechcelo lúštiť zatiaľ. + 125 na 2050, vram z 14 na 16, trocha undervolt. Znepokojuje ma ta 8GB, ale zase GA102 nechcem. Má lepši výkon, ale žere o mnoho viac, to nebudem podporovať.
        Hore som zbadal kolegu s problémami s ram, no ja som tiež šteloval dosť dlho. Tu dávam moje údaje ak by to niekomu pomohlo sa zorientovať, prípadne skúsiť. GSkill FlareX 3200 c14 B-die @
        https://imgur.com/a/U8w6MqZ 1.47V, ofuk 120mm 500rpm položený na grafike. Je to cítiť oproti XMP.

          • s těmi RAMkami je to těžké … někdy prostě narazíš na „šmejd“, něco přidá k nestabilitě deska, něco řadič CPU, pak to náhodně zamrzne, někdy jednou za den, někdy jednou za týden … na tom nic nenatestuješ, nevíš, kde máš ubrat, přidat, resp. zkusit můžeš, ale je to hrozně na dlouho … pokud natrefíš na dobré kousky, můžeš je tunit, lepšit časování, jde to přetestovat, většinou to buď nenaběhne, nebo hned spadne, když to přeženeš … o tom je taktování … ty moje paměti byly na první pohled bez problémů, na základu bez XMP běžely v pohodě, ale to bych nekupoval 3600, když pak mají běžet na 2667 …

            • Dosť som sa toho naučil pri vlastnom testovaní. Baví ma to. Tie subtimy by som povedal, že sú ešte dôležitejšie ako hlavné. Nestači len zmeniť c 14-16-18 atď. Musí to klapať všetko spolu. Preto to skoro nikdo nerobí, okrem Buildzoida a pár ďalšich. Dajte vedieť ako dopadla 6600XT. Som zvedavý. 3070 ešte budem nastavovať pár týždňov, kým budem spokojný. Som ale prekvapený s 3x4K žere oproti 1070 polovicu v idle a YT 4K 60.

            • To si děláš prdel ne? afterburner ti ukazuje kolik je obsazení RAMek a ukaž mi hru co si bere víc jak 6GB.

          • Všetko taktujem, čo sa mi dostane pod ruku. Teraz som využil lepší čip, ktorý ide hore pri nižšom napätí. Z 220W na 180W +8% performance. Vram som vychytal Samsungy, ktoré idú pekne hore. Predtým som mal Microny (1070), tam vyšiel aj nový bios, lebo mali nízke napätie a hádzalo to šachovnice pri default.
            Hrám málo, išlo mi o to, že grafiky obmieňam za cca 4 roky a za rok pri AAA tituloch môže 8GB u 4K byť obmedzujúce. Samozrejme sa dajú stiahnuť detaily, ale to potom nasere, keď to zvládne čip.

            • AAA tituly? Pfff, to jsou hry pro bezmozky. Hry, které ti mají protánout mozkový závity nepotřebují taktovat nvidii.

  5. „jeho nejlevnější procesory jsou kvůli tomu nedostupné. Zřejmě byly obětovány ve prospěch toho, aby mohlo být vyrobeno víc dražších a výnosnějších modelů CPU.“
    Jakoze AMD uz to neni taaaaa, jak se jenom… Tereza? Svata jo? 🙂

  6. Jardo RDR2 napr. Nikdo nema PC aby to dal na ULTRA plynule. Ani redakce webu nemaji HW a nemerili ULTRA. A ne neni to zpraseny kod. Hra ma 100x lepsi grafiku a fyziku nez na konzolich. Moznosti nastaveni (tusim 35 voleb a hejblatek).
    Me to nejede na high/ultra (a jeste neco vypnu) ani na fhd. Ale i tak z grafiky padam na prdel.
    Vykonu neni proste dost. GTAV po hodine hrani ve 2k na ultra sezere pres 10gb pameti na gpu. To same Witcher 3. Vubec nemluvim o neumirajicim Falloutu 4 s mody, kde je minimum doporuceno gtx 1080 – MINIMUM
    Takze pamet i vykon potreba jsou.
    Jenom ne pro lidi co hrajou naky ubohy sracky (kterych je vetsina).

      • Po hardwérovej stránke nemá dôvod nefungovať,
        po softwérovej stránke Intel neni žiaden nováčik…
        Druhá parádička je podpora AI supersampling z
        čoho sa dá dedukovať dôraz výrobcu na AI od
        samého začiatku, to samozrejme prinesie efek
        pre hráčov, ale i pre kreatívcov. Apple už
        využíva AI prostredníctvom implementovanej
        technológie Metal na zložité činnosti pri
        sledovaní objektu a stabilizácie scény videa,
        kde dosahuje doposial nevídané možnosti…
        Intel sa vývoju AI venuje veľmi zodpovedne,
        môžme očakávať stíhanie Apple a nové
        možnosti…
        https://wccftech.com/intel-unveils-arc-gaming-discrete-gpus-coming-to-desktops-notebooks-q1-2022-demos-high-performance-gaming-raytracing/

        • s novým MacOS, bude Neural Engine projíždět i galerii fotek, zlepší se detekce objektů a osob, bude možné ve fotce vyhledat text a s ním dále pracovat – a to už na úrovni systémového vyhledávání se bude prohledávat i text zachycený na fotkách, tohle nebude fungovat na Intelem vyzbrojených Mac počítačích. Jen na Apple silicon právě díky té akceleraci AI.

          M1 je výborná pro edit videa kdy právě video editory jako Davinci Resolve nebo Final Cut používají právě pro tu stabilizaci nebo tracking objektů. Ano encoding nezvládne tak rychle jako dnešní vyšší řady Ryzenů nebo Threadrippery, ale pokud edituji video půl dne a export trvá 10 místo 5 minut, už mě nezabije.

      • Nebyl bych tak radostný, jednak jste si pořídil přece AMD radeon, nadčasovou kartu, takže Vás grafické karty nyní nemusí 10 let přece zajímat, protože AMD karty zrají jak víno a tudíž se vám bude výkon zvyšovat, stejně jak inflace.
        A jinak jsem četl velmi zajímavý článek na d-feensovi, o tom, že je možné, že za nějaký čas, vás nebude trápit nedostatek grafických karet, ale nedostatek potravin. To jen tak naokraj, aby jste si nepískali, když se zvolí Piráti a zrazu tu bude švycarsko a pečení holubi vám budou padat do huby.

        • 😀 nepořídil jsem si ani prd, protože Alza mi poslala změnu dostupnosti ze 17. na 31. srpna a jelikož nechci jinou verzi, než msi gaming x, a nebudu čekat na další změnu dostupnosti, ptorože právě tato konkrétní karta není vůbec nikde, koupil jsem „klasiku“ 3060 … co se týče Pirátů, můj názor na ně není o nic méně negativní, než ten tvůj …

          • Tak to tě Alich zežere. Stejně jsi lhář, napřed řekneš, že jsi si ji koupil, ale pak vypadne, že sis ji jen objednal. To je docela rozdíl. Mít ji a nebo si ji jen objednat. To je stejný jak kdybych ti řekl, koupil jsem si Lambo Avetandor. Ty bys mi záviděl, přitom jsem si ho jen objednal a ještě nezaplatil. To je prostě účelová manipulace a podvod. A jinak gratuluji k objednání RTX3060, neboli výkon gtx1080 po šesti nebo kolikati letech. To se ti fakt vyplatí.

            • Crho, lhář je tady kde kdo, ne já … koupil znamená, že jsem za ni zaplatil, ale ještě nedorazila a ty tvoje obvyklé čůrákoviny kolem toho jsou irelevantní. Rozdíl je jen mezi tím, jak rychle myslíš a jak rychle píšeš. To druhé ti jde mnohem lépe … a taky to tvoje přeřeknutí, jak jsi mi tu kartu záviděl, když sis myslel, že jsem koupil/nekoupil… 😀 😀 Nakonec je opět všechno jinak, RTX byla jen objednána a ráno stornována, protože Alza se pochlapila a ráno poslala mail, že karta(Radeon MSI) je zítra na prodejně Brno-střed v 8:30 … tu tvoji poslední „pochechtávací“ větu ani nekomentuji, ta jen dokazuje, co jsi za povaha …

            • Jo takže Alich mě bude chytat za písmenka v diskuzi, ty voe mám dost, ty musíš být v reálu fakt úplná zakomplexovaná 3,14ča.

              gogo ty dostaneš fakt nějakej diplom místního trola, nebo já fakt nevím jak ti vysvětlit, že když napíšeš že jsi sis něco koupil, tak jsi to dokončil a máš ji fyzicky v ruce. A proto píšu, že sis nekoupil ani Radeona ani RTX, ale že sis ji jen objednal. Ale protože ji v ruce nmáš, tak sis nekoupil nic. Chápeš to už ty Ynteligente ?

            • Jardo, běž už do prdele, jinak ani nenakupuji, objednám online, zaplatím a den-dva čekám … čemu nerozumíš? Běžný nákup běžného člověka … když klikám na tlačítko koupit, mělo by to znamenat, že jsem koupil, pokud jsem zaplatil a je úplně u prdele, jestli na dobírku, nebo platím předem, nebo při převzetí … já jsem podle tebe trol, co jsi pak ty? Brečíš, že tě ALich chytá za písmenka, ty chytáš za neexistující problém … to ti mám poslat faktury a obrázky, abys neměl primrdlé řeči? Rohlíky taky každé ráno koupím a než přijdu z Billy dom, může mě o ně cestou někdo obrat … mám pak „babě“ říct, že jsem je nekoupil? Nerozumím téhle logice …

            • Pan Jaroslav Crha 18.8.2021 at 14:28
              No o tom „Avendator stylu“ uz jste tu jednou psal Aznohhovi, ktery se vas ptal, co to vlastne znamena. To neni chytani za pismenka, ale ze nevite, co melete. Kdyz chcete vypadat jako inteligent, tak take musite rozumet vyznamu slov, jinak budete vypadt presne naopak. A to, co tu ted vypisujete gogovi, to snad ani nema cenu komentovat.

            • gogo: Jak chytám za neexistující problém? Máš v ruce tu tvou koupenou kartu? Nemáš, tak co meleš o tom, že sis něco koupil? Nekoupil sis nic, když nemáš nic v ruce. Dám ti jinej příklad, koupíš si iphona, za tisíc korun. pošleš prachy předem, borec ti pošle v balíčku cihlu. Teoreticky sis koupil iphona, reálně sis koupil cihlu. Gratuluji k nákupu.

              Alich: to je zvláštní, že Aventandora se chytáš, ale že by ses měl chytat neschopného AMD, které má rozbité ovladače, které se musí odinstalovávat externí fíčurou, že potupně hlásilo, jak nemá cenu vytvářet HW pro raytracing a najednou už má HW raytracing, jak tu AMD mělo spotřebu jako kráva kdy se samo peklo ve vlastní šťávě, za to se svého prolhaného nosu nechytneš. Ty už nevíš co bys na intel navlékl. Podle tebe intel může za všechno i za to, že ty nemáš ani pjět korun v kapse.

            • Crho, pak si o někoho otírej tlamu, že chytá za písmenka, nebo slovíčka … děláš to samé, opakovaně … koupit, zaplatit za něco … zaplatil jsem v dobré víře, že zboží dostanu, dle zákona jsem majitelem, i když fyzicky budu mít kartu v ruce až za pár hodin … každý není ten typ, že jde na prodejnu a řve tam do té doby, dokud nemá něco v ruce, pak se snaží zmizet bez zaplacení a cáluje, až když ho odchytnou při vratech (nadsázka) … normální člověk předpokládá normální průběh nákupu, proto nenakupuji u tebe, ale v ověřených shopech a vím, že když zaplatím, zboží dostanu … ty to evidentně vidíš jinak …

            • Pan Jaroslav Crha 18.8.2021 at 23:04
              “ Ty už nevíš co bys na intel navlékl. Podle tebe intel může za všechno“
              To jsem nikdy nerekl. Naopak chci, aby se Intelu AL povedlo – 1. kvuli cenove valce s AMD, 2. kvuli inovaci svych zarizeni, 3. technologicky / architektonicky posun je potreba
              Ad MAD ovladace – staci odscrollovat vyse. Naopak ja jsem tu asi za poslednich 14 dni jediny, ktery tu upozornuje na nekvalitni ovladace pro AMD GPU.
              Tedy i tady brecite na spatnem hrobe 😉

            • kartu jsem nahodil, nv ovladače odinstaloval, adrenalin v pohodě … karta šlape jako hodinky … zatím 😀 nevím, jestli mám řešit „zero fan“, když hraji, jde to dva stupně nad 60 a začnou se točit na 30%, jinak celý den nula rpm, teplota do 40 … v idlu spotřeba 4 watty … není to nějaký nesmysl? 😀

            • gogo1963 19.8.2021 at 11:43
              Ja jsem si nikdy spotrebu na samostatnem GPU nemeril, ale moje Nvidia jde v idlu hodne dolu. Spotreba mi na Wattmetru na zasuvce skakala treba k 7W, ale to jsou „spicky deep sleep“.
              Co spotreba na vasich hrach?

            • špička 135, většinou kolem 80-90 watt, fps jsem omezil na 165 max … s tdp jsem nedělal nic … afterburner jsem nainstalooval, nejnižší stálé otáčky ale jdou nastavit jen na nějakých 1500, možná to dělám blbě … to nestojí za to, ve hře zapne větrák na pár vteřin cca každé 2-3 minuty … chladí se to samo … hotspot nějakých 71, jádro 64 max … kartu neslyším … poslední adrenalin řeší i vyšší spotřebu při sledování videa … 11 watt max … pokud to takhle půjde, nechci zakříknout, mohu v klidu čekat rok na „Adu“ 😀

            • gogo1963 19.8.2021 at 14:44
              Tak jeste New World, tam by se mozna otestovala i „sila kondenzatoru“ 😀

            • 😀 nové hry neřeším, zatím mě nic nechytlo, hraji jen online, čekal jsem na „pána“ od Amazonu, nějak to odložili … stejně mám co dělat v těch dvou … 55 charů dohromady … byly hry, které jsem zkusil, ale vadí mi pohyb kamery, dělá se mi šoufl, nebo se mi nelíbí grafika …lotro a swtor v pohodě obojí …

            • gogo1963 19.8.2021 at 15:06
              55 😀 To uz by se mi nechtelo resit. Jinak na nove „LOTRO“ jsem byl take zvedavy, ale mam pocit, ze ho zrusili, ne? Sice to neni to stejne co NW, ale uzivatelskou zakladnu by jim to asi kanibalizovat mohlo.

            • jj máš pravdu, myslel jsem, že to jen odložili … Tencent to zabil … zbude jen seriál ke koukání

            • Tak jste si kluci tady zajiskřili, vyměňte si na sebe discord kontakty a pak se můžete domluvit na nějaké vzájemné návštěvě a nezapomeňte si vzít nějaké mazadlo. Gogo si nekoupil kartu radeon, ale stejně nainstaloval adrenalin ovladače, a ještě tvrdí, že já tady chytám za slovíčka. Takže když napíšu písmenko u názvu auta, někam jinam, přitom výzam je nezaměnitelný, tak je to špatně. Ty si spleteš kartu Radeon od RTX, ale to je jen slovíčkaření ? To je masakr.

            • crho, karta (Radeon) běží, žádný problém … co ten tvůj desetiletý celeron, běží taky?

    • Což o to, ale lidé se mě smáli, že paralerizace jader nikdy nebude, že se bude měnit IPC a frekvence. Jenže co Crha říkal? Že příjde doba 128/256 jádrových procesorů a bude to běžné. A moje slova nyní potvrzuje AMD, které prý chce vyrobit procesor s 96 jádry. To čumíš co ? Ale to byly na mě hejty, že jsem debil, že se to nikdy nestane bo chlazení, příkon apod… a najednou bum je to tu. intel to bude chtít trumfnout a zrazu jsme na 128 jádrech s HT technologií na 256 vláknech.

            • VENCVENCA je nová funkce grafik HEOWAYHolway z Kambodže … Maršále, svrhává se to na trapné posmívání … Crha tě z bídy nevytrhne, chce to klid … ono jde poznat, když někdo překlepne, nebo když neví, jak se co jmenuje …

            • Na hrubý pytel hrubá záplata…
              Alich je obyčajný chválenkár…tvorbe videa
              rozumie jak slepice atómovej ponorke…
              Ale kľudne mu dám šancu, stačí ak napíše
              akú techniku používa na záznam, strih,
              aké použiva formáty, softwér…
              Dovtedy je to len naparujúci šašek…

            • ´já si nepamatuji, že by on psal o sobě, jak dělá to, nebo ono … psal obecně a mám stejný názor … nvenc je dobrý, ale ne všelék … já videa nestřihám, nebudu se do toho srát, musel bych se ptát dcery 😀 ale jak píši, nené potřeba řešit to tímhle způsobem … nic tím „plátáním“ nezískáš, naopak …

            • @gogo, zbytočne sa Alicha zastávaš, nech
              toho…
              3 týždne mojej neprítomnosti urážal
              v diskusiách mňa alebo teba ?
              Alich je servilný chválenkár a technický
              žebrák…

            • c.k. polni marsalek 18.8.2021 at 14:03
              Preklep, „NVENC“ jsem tu v diskuzi uvadel vicekrat. Na hruby pytel hruba zaplata teda uplne nesedi, ale chapu vas hlad po pomste – holt se vam tu nedari prakticky pred nikym, krome psychopata, obhajit vase teorie.
              Co se tyka me a profi videa, tomu se uz nejakou dobu nevenuji, jen po domacku. Kazdopadne vam nic dokazovat a vypisovat nemusim. Vy si tu hrajete v kazde jedne diskuzi na experta a tvrdite, ze NVENC je „profi“. Tim tuto diskuzi muzeme ukoncit, protoze k tomu uz nemam co vic rict.

            • c.k. polni marsalek 18.8.2021 at 15:48
              Neurazel. Pouze jsem poukazoval na tapetovane diskuze totalnich blabolu a nesmyslu. Pravda je jina. Fakta nemate, jen pusu plnou garazi, breku a urazek 😉

            • Alich: “ Co se tyka me a profi videa, tomu se uz nejakou dobu nevenuji, jen po domacku “

              No výborne, v tom prípade ťa poprosím
              popísať akú techniku si používal, teda snímače, objektívy, formáty, audio,
              stabilizátory, hardwér, proste jak si
              fungoval ako profesionál…
              Vopred ďakujem…

            • @Alich – duvod je, že ti neverím..
              Klameš a naparuješ sa ako morák, inak
              by si nemal najmenší problém, ako profesionálny videograf vymenovať
              používanú techniku, jej charakteristiku
              atd.

            • céká ..Alicha se zastávat nemusím a co se tebe týče, asi jsem udělal chybu, když jsem tě řešil … pokud jde o ta videa, v tomhle případě je asi jedno, co tázaný napíše, ty máš potřebu „vozit se“ a i kdyby napsal to samé, co používáš ty, výsledek by byl stejný … bral jsem tě jinak, připadal jsi mi nad věcí, bral jsi věci s humorem, nevím, kde jsi byl, vrátil se ale jiný člověk … s tím chvástáním mi už připomínáš dědu hřiba, ten taky všechno uměl, ve všem byl machr, až dojel … teď je v sanatoriu a ty tam skončíš taky … řeš tržní podíly, ne videa … když bude článek o tom, jak to dělají filmová studia, můžeš jim pak radit …

            • @gogo, ak sa Alicha zastávať nemusíš, tak
              to proste nerob…
              Alich sa chvastal, že profesionálne umí
              videotvorbu, tak aký má problém odpovedať na moje otázky ?
              Tie kecy o dedkovi a sanatoriu si
              nabudúce odpusti, ju ?

            • ještě se zastávej hřiba 😀 čeče, být tebou, nechlastal bych už … buď tak laskav a okopíruj, kde se alich chvástal, že umí profesionálně videotvorbu … nějak jsem to přehlédl … co se týče profesionality, kdybys byl takový profík, jak často tvrdíš, neměl bys potřebu řešit to zrovna tady a takhle … a co mám dělat, nebo ne … jsi snad moje stará? 😀

            • No práve, ja o sebe netvrdím, že som
              profesionál videograf, na rozdiel od
              Alicha, citujem „Co se tyka me a profi videa, tomu se uz nejakou dobu nevenuji „…

            • ne každému tady je 20 … ta „nějaká doba“ může být klidně 15-20 let, to byly jiné techniky, jiný hardware, žádný nvenc … trochu nadhledu …
              ty jsi taky vypotil hlášku o těch kondenzátorech a jedinou tvojí reakcí byla ta o „monterkáčích“ …

            • Sakra gogo, Alich sa zašíva, pretože nedokáže zodpovedať na svoje chvástavé
              reči o profivideu a ty mu robíš krovie…
              Zdekoval sa chlapec jak potkan…

              O kondenzátoroch som napísal pravdu…

            • zjednodušeně platí, že silnější kondenzátor = vyšší kapacita … to je jako ten o tom „koroduje, reziví“ …neřeš, neřeš … zítra večer tady já budu nadávat na radeony, když mi to nepojede 😀

            • c.k. polni marsalek 18.8.2021 at 17:23
              „Zdekoval sa chlapec jak potkan…“

              Ne, jen mam i jinou praci, nez tu jako vy sedet a mackat F5.
              Ke zbytku reknu jen tohle: Na tom, co napsal gogo je hodne pravdy. Co se tyka filmove, strihove a ulozne techniky techniky, absolutne nechapu, proc takovemu cloveku jako vy bych se mel zpovidat nebo tady nekde lovit ve fakturach Jste normalni? 😀 O mne si muzete myslet co chcete. Muzete tu i vypisovat co chcete. Je to jen vase vizitka.

            • Alich, ty truhlík, co to meleš o faktúrach…
              Mal si len stručne charakterizovať použitú
              techniku, formáty snímačov, objektívy atd…
              Popis svojej techniky dokáže každý pokročilý amatér nie to ešte profík…
              No nic, dokázal si aspon to, že vieš o tom
              howno, podľa indícií…
              Ano, myslím si o tebe, že si chválenkár
              a neskutočný podrazák…špiniť na ľudí
              v ich neprítomnosti, to je tá tvoja
              vizitka…a už neotravuj, zákerákov
              z duše nenávidím, čau filmový experte…

            • c.k. polni marsalek 18.8.2021 at 21:59
              Psal jsem jen pravdu. A pro tu se clovek zlobi, ze CeKacko, 53 all-core 🙂 Jak pisete, u vas je tu zakerak skoro kazdy, tohle uz jsem tu cetl od vas hodnekrat. No jak se rika „podle sebe soudim tebe“ 😉 Ale ja se na vas nezlobim, u me jste takovy smutny chudak, co krici, aby ho neprehlednuli.

            • Alich, mal si možnosť priznať barvu
              a zachovať sa ako chlap, keď už si to posral
              s tým chválenkárstvom, ale ty ne…
              A večne sa schovávat za iných, to ti ide
              perfektne…no nic aj zbabelec tvojho
              formátu má miesto na svete..bohužel..

            • silnější kondenzátor neznamená že má větší kapacitu. To by se napsal kondenzátor s větší kapacitou. Silnějším kondenzátorem se obecně myslí kondenzátor, co snese nějaké hrubé zacházení, třeba vyšší teploty, nebo vyšší počet cyklů, nebo větší proudové namáhání než nějaká základní výchozí kondenzátor.
              A co se týká grafických karet, tak ti zvýšení kapacity nepomůže, spíš bude potřeba kvalitnější výroba, kdy bude mít kvalitnější a odolnější dielektrikum proti rázovým velkým proudům, které bude nejspíš náročnější grafická karta odebírat. Nezapomeń, že zvětšením kapacity si nikterak nepomůžeš a můžeš celou kartu rozladit natolik, že nebude schopna fungovat. A některé kapacitory se dokonce nepoužívají jako náhradní zdroj elektrické energie, ale jako odrušovací či blokační pracující právě s danou kapacitou a jeho změnou by jsi mohl dosáhnout nefunkčního stavu celé karty.

            • Co tady porad kokotujes CK ementale?
              Co by ti jako ALich mel dokladat? Ze jsi na hlavu nemocny kokot, ktery nevi v 98% prispevku ktera bije?
              Vzdyt to tu vi kazdy, kdo tady nejakou dobu chodi.
              Koho tady zajima nejaka tvoje ‚video“ technika? Jsi se minul kompletne forem.

      • ty x jádrové procesory jsou kousky které by jsi stejně nekoupil, ani kdybys prodal firmu … žádných milion plných jader se konat určitě nebude … ne ve sféře desktopů, notebooků … už to 96 jádro bude placka na půl základní desky …

    • „Mobilná vlajka Intelu Tiger odstrelil najnovšiu vlajku AMD“
      .. tady jde zase pekne videt, jak tomu vubec nerozumis, kdyz delas zavery podle testu, jako je GB (na tvou obhajobu lze rict, ze nejsi jediny). Neznas konkretni presne konfigurace a nastaveni TDP tech CPU. Kdyz by jsi si misto mackani F5 a procitani ‚bulvaru na wccfteh‘, dal aspon jednou praci a podival se na sofistikovane notebookove testy na HWU/techspotu, tak by jsi vedel, ze diky lepsi energeticke efektivite, jsou Ryzeny pri stejnem nastaveni TDP v MT obecne rychlejsi. Viz 11800H vs 5800H a to presto, ze 11800H ma teoreticky vyssi turbo frekvence.
      https://static.techspot.com/articles-info/2262/bench/24.png
      TL potrebuje vyssi TDP o cca 20W, aby dorovnaval vykon Zen3
      https://static.techspot.com/articles-info/2262/bench/27.png

    • nejde o vypalování rybníku, akorát to naznačuje, že první čipletový radeon nemusí být žádný kulervoucí trhák … tomu se dá říkat prozíravost .. nvidie čiplety nasadí zatím jen v profi, tam se to zaplatí … pro gamesáky … buď to bude stát pakl, nebo se někde jinde bude šetřit …

            • jak kdyby ses ty nesral do každé debaty, i do takové, o které nevíš ani hovno … běž si raději koupit „šampáňo“, nVidie zveřejnila výsledky Q2 … docela mazec

            • Ulhanec seš ty, protože tu už tolik nepřispívám, takže tak asi. jasně jsem výrazná osobnost, která je hned vidět a hned se na ni všechno svádí. Ale realita je taková, že kdykoliv si otevřu cnews, tak vidím jen: gogo, gogo, gogo…

      • len sa zopakuje historia. nvidia vydala Ampere, otras zravy highend s malou pamatou a chvilkovou vyhodou DLSS2. A amd vydalo o trosku neskor Navi2, s lepsou spotrebou a vykonnejsie vsade okrem RT a s FSR – trosku horsou alternativou, ktora v priebehu hrania je na nerozoznanie od DLSS2(okrem ludi, ktori maju Ampere, a budu sa do krvi bit, ake je DLSS super, najma pri porovnavani statickych obrazkov zvacsenych o 200-400%).
        Nie je preco byt napaty.