Ubisoft bojuje s šedým trhem. Hry už nebudou mít aktivační klíče

8
Assassin’s Creed Odyssey
Assassin’s Creed Odyssey

Ubisoft chce zrušit přeprodávání PC her hráči nebo různými šedými obchody (jako G2A nebo Kinguin) a učinil k tomu velký krok. K hráčům se již nedostanou tradiční aktivační klíče. Místo nich nově v e-shopech třetích stran funguje tzv. Silent Key Activation. Zákazníci se přímo v obchodě přihlásí k účtu na Uplayi a hru aktivují kliknutím na tlačítko. Jim ani obchodu se do rukou nedostane klíč, který by mohli prodat či darovat.

Vydavatel tak bude mít nad vším kontrolu, neboť hry budou moci prodávat jen jím schválení partneři. Ubisoft se dohodl s předními obchody jako Humble Bundle nebo Green Man Gaming, kteří již bezklíčovou aktivaci nasadily dříve. Teď má novou smlouvu s britskou společnosti Genba, která službu zprostředkovává pro další desítku obchodů jako Fanatical nebo GamersGate.

TIP: Evropská komise kárá Steam a herní vydavatele. Hrozí jim vysoké pokuty

Klíče ještě nějakou chvíli budou fungovat, klient Uplay s nimi nadále počítá. Ubisoft musí udělat přechodné období pro ty, kteří si již klíče v dobré víře koupili. Až ale jednou ochranná lhůta skončí, francouzská firma tím pohřbí i krabicové verze PC her.

TIP: Google Stadia je herní revoluce. Nabídne věci, které dnešní konzole neumí

Ubisoft je jednou z největších herních společností. Spadá pod ni přes 40 studií z celého světa. Její tržby by letos měly poprvé pokořit hranici dvou miliard eur. Nejúspěšnější sérií je Assassin’s Creed s více než 120 miliony prodanými tituly a filmovou adaptací.


Zdroj: Genba, Games Industry

Ubisoft bojuje s šedým trhem. Hry už nebudou mít aktivační klíče
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 16 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

    • Bazarový trh je jiná otázka a není to jen otázka vydavatele ale vendora konzole. U bazaru nejde o zneužívání slevových akci či regionálních cen.

      O co se UBISOFT snaží je, aby si prodejce nemohl nakoupit klíče v regionu kde je cena za hru třeba třetinová a následně je levněji prodával v regionu kde je cena vyšší. Taktéž chce zamezit tomu aby si prodejce třeba v rámci víkendové slevy vyhlášené vydavatelem nenakoupil více klíčů než skutečně prodá a po ukončení slevy ty klíče začal prodávat za plnou cenu či aspoň cenu vyšší než za kterou by je prodával v době slevy.

      Prodejci na tom systému parazitují, poškozuje to jak studio, které by ty peníze navíc mohlo získat, poškozuje to hráče, který za ten klíč platí víc než by ho stál v době kdy ho koupil prodejce.

      Tím že prodejce nedostane klíč a rovnou se hra aktivuje na účtu se těmto machinacím zamezí.

      • To že niekto nakúpi v akcii a neskôr ich predá drahšie – tak to funguje vo všetkom, zamedziť sa tomu dá jednoducho – obmedziť dĺžku expiracie kľúča. Stále z toho majú peniaze ako keď niekto kúpi hru za 60 a 5x ju predá ďalej – z toho nemá nikto nič.

        To že niekto kúpi v inom regióne a predá v ďalšom – veď na to majú region lock ktorý bohužiaľ stále funguje.

        Jednoducho príde mi to hlupucke a ubisoft na to doplati.

        • Protoze je to znama firma, co podobne keca do kazde diskuze. Presne jak pises a jak pise kllr007, region lock funguje i v soucasnem systemu a expirace klice je na Ubisoftu, jakou si nastavi.
          Souhlasim s Nomad, UbiSoft chce nenasilne bez negativni kampane ala Epic docilit toho, aby se hry prodavali jen a pouze na UbiStore.

          Je vtipne jak paraziti jako je Ubisoft rvou, ze zamezi sedemu prodeji, ktery znevyhodnuje vyvojare.

        • Protože jde třeba koupit asijský klíč a aktivovat ho na EU účtu? Jsou prodejci co dokonce aktivně pomohou s jeho aktivací skrze správnou VPN.

          V čem přesně je Ubisoft parazit? V tom že financuje vývoj her a pak je prodává? Jako že škaredý vydavatel a hodný vývojář? Studia pro které ti vývojáři pracují patři Ubisoftu. Víc peněz pro Ubisoft, víc peněz pro vývojáře. A tím nemyslím že dostanou prémie nebo přidáno, ale že mohou mít dále práci, případně že jich práci najde víc, nejedno Ubisoft studio docela ve velkém nabírá lidi. Sám jsem chvíli zvažoval nějakou konkrétní pozici v Massive

          • A proč by nemělo jít? Vydavatel má možnost nastavit si různé ceny pro různé regiony a zákazník má svobodu si hru koupit, tam kde to je výhodnější. Je to normální tržní mechanizmus.

  1. Pokud to chtějí takto okleštit, tak se divím, že se vůbec s nějakými třetími stranami zdržují. Dalším krokem už bude asi nákup jen skrze uPlay, aby na jejich hrách neparazitovali žádní prodejci. Občas dám bratrovi k narozeninám/svátku klíč a teď mu budu moct dát akorát cedulku s nápisem “Dárek máš na mailu”.