Rušení telefonních budek: Ombudsman Křeček se dohodl s ČTÚ, ten bude hledat náhradní řešení

4
Ombudsman Stanislav Křeček a Hana Továrková ČTÚ
Ombudsman Stanislav Křeček a Hana Továrková ČTÚ
-
Zdroj: ČTK, Česká justice, koláž Cnews

Ombudsman Stanislav Křeček se sešel se zástupci ČTÚ, aby prodiskutoval záměr zrušit veřejné telefonní automaty. V dubnu vydal ČTÚ zprávu, že už nebude po O2 příští rok vyžadovat jejich provoz. Ombudsman se k záměru vyjádřil se skepsí.

Telefonních „budek“ je v Česku ještě 1425 a v průměru se z jedné uskuteční 7 hovorů za celý rok. Cena takového hovoru je tak ze státního rozpočtu dotována částkou několika set až tisíc za každé zavolání.

V měsíční lhůtě podal připomínky pouze jeden občan, ombudsman se ozval až se zpožděním: „Chápu, že jsou modernější prostředky elektronické komunikace a veřejnost upouští od využívání telefonních automatů, jejichž provoz je víc a víc nákladnější. Mám ale za to, že v některých oblastech, zejména nepokrytých dostatečným mobilním signálem, a v určitých (např. krizových) situacích mají telefonní automaty stále své místo a opodstatnění.“píše ombudsman Stanislav Křeček.

Používáte telefonní budky (VTA)?

VTA v obci Bžany zdroj Google
VTA v obci Bžany zdroj Google

Úřad ombudsmana i ČTÚ nyní vydaly společnou zprávu. ČTÚ ombudsmanovi předložil podklady, ze kterých vycházel a ten ujistil předsedkyni Továrkovou, že nikdy nezpochybňoval směřování společnosti k většímu využívání mobilních telefonů.

Tip: ČTÚ chtěl zrušit telefonní budky, ombudsman Křeček je proti

citace: „Díky postupnému dokrývání míst bez signálu mobilní sítě, tzv. bílých míst, tak představuje užívání a volání prostřednictvím mobilních telefonů vhodnou alternativu.“

citace: „Ačkoliv není dle názoru ochránce nezbytné za každou cenu trvat na zachování veřejných telefonních automatů, je třeba zajistit dostupnost hlasových služeb pro ty nejzranitelnější osoby v situacích, kdy mobilní telefon z různých důvodů nelze použít (např. osoby ohrožené domácím násilím, zasažené jinou nenadálou krizovou situací apod.).“

Předsedkyně Hana Továrková přislíbila, že v rámci svých kompetencí bude hledat řešení, jak zajistit pro tyto osoby adekvátní náhradu za veřejné telefonní automaty. Veřejný ochránce práv ji v tom podporuje a bude jí nápomocný.

zdroj: úřad ombudsmana, ČTÚ

Rušení telefonních budek: Ombudsman Křeček se dohodl s ČTÚ, ten bude hledat náhradní řešení
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

    • to, že to nepoužívám, neznamená, že to nemá smysl
      za mě fajn, snad budky budou, důvody jsou – jenom absolutně nechápu ty náklady – ta budka papá? pokud vím, tak tam stojí, nic se s ní nedělá, dokud nemá vyflákaný sklo nebo uříznutý sluchátko
      ne, že by se nedaly udělat užitečnější (cokoli, i kdyby měly bejt jenom jako meteostanice)

      • Je vyžadována aspoň občasná kontrola, občas něco odejde/je rozflákáno, musí tam být dovedeny datové kabely a v případě přepojování tras při budování rDSLAMů se s tím musí počítat, musí být porty v ústřednách, …. Nějaká tisícovka ročně to je a když se za celý rok uskuteční jen 7 hovorů, tak je výsledná cena 1 hovoru pochopitelně „nesmyslná“.