První únik a nástřel výkonu 7nm GeForce. Ampere porazí RTX 2080 Ti minimálně o 30 %

71

Je to (možná) tady: Prosákl první únik naznačující, jaký výkon by mohly přinést nové grafické karty GeForce RTX 3000 neboli Ampere.

Pro hráče her je teď zřejmě nejnapjatěji očekávaný hardware nová generace grafik Nvidia, které přinesou 7nm čipy a novou architekturu Ampere (tu už Nvidia odhalila pro výpočetní akcelerátory, ale verze pro PC by se měla lišit, minimálně v přítomnosti RT jader pro ray tracing). Vypadá to, že možná máme první předběžný nástřel toho, jaký výkon by tyto karty mohly přinést.

Leaker _rogame publikoval o víkendu na webu HardwareLeaks informaci o údajně prvním záznamu grafiky Ampere, který se objevil v databázi 3DMarku. Není známo, o jakou jde kartu nebo jaké GPU – mohlo by jít o highendovou variantu GA102, ale nelze vyloučit ani to, že jde o jiný čip. Nedozvídáme se, jak se GPU nebo grafika jmenuje; pravděpodobně také zatím může jít jen o vzorek. Ovšem jako výrobce je uvedená Nvidia Corporation.

Leaker _rogame tvrdí, že má údajně 100% ověřeno, že tento záznam v databázi pochází přímo od zaměstnance Nvidie. Ten zřejmě musel v 3DMarku testovat vzorek či prototyp herního GPU Ampere. _rogame zdá se zná i jméno tohoto zaměstnance, které ovšem nebylo coby citlivý údaj sděleno. Pokud je toto pravda, pak by tento únik byl zatím to nejlepší, co vedle zcela nezaručených drbů všeho druhu máme v ruce, ale úplně jistí si tu samozřejmě nemůžeme být.

Takt 1935 MHz a nové záhadné paměti?

Co leak říká? Karta měla údajně takt 1935 MHz, což by měl asi být boost, protože detekce byla z testu 3DMark Time Spy, jenž hlásí takty boostu. Pro srovnání: GeForce RTX 2080 Ti generace Turing má frekvenci boostu 1545 MHz nebo 1635 MHz u Founders Edition, proti tomu je 1935 MHz docela velký nárůst. GeForce RTX 2080 Super má takt 1815 MHz v boostu, ale to je o třídu menší GPU.

Podle databáze 3DMark detekoval, že paměti mají frekvenci 6,0 GHz, což je asi nesmyslná chybná detekce. U paměti GDDR6 se totiž v 3DMarku ukazuje reálný takt, který je u GDDR6 osminový a u GDDR5 čtvrtinový (u HBM2 zase poloviční) proti efektivnímu. U pamětí typu GDDR by měl být reálný takt dejme tomu 1250–2000 MHz. Hodnota 6 GHz asi ukazuje to, že Ampere má novou technologii pamětí, které teď 3DMark nerozumí.

GeForce RTX 3000 Ampere v 3DMarku HardwareLeaks
GeForce RTX 3000 Ampere v 3DMarku Zdroj: HardwareLeaks)

Jak rychlé by paměti mohly být reálně, těžko říct. Mohla by GDDR6X, o které se hovoří, ale zatím ji žádný výrobce pamětí neoznámil, běžet efektivně až na 24 GHz? To by byl nesmírný skok proti GDDR6, která tu zatím byla jen u jedné generace grafik a ještě v reálu nedosáhla ani na 16 GHz.

Výkon raného vzorku už je o víc jak 30 % nad GeForce RTX 2080 Ti

Ať už je to jak chce, máme i skóre GPU. Karta údajně v benchmarku 3DMark Time Spy dosáhla skóre GPU 18 257 bodů. To je výkon o 31 % lepší než podává GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition, tedy zatím nejvýkonnější herní grafika Nvidie (přičemž Founders Edition je i z továrny přetaktovaná). Je to i skóre o 22 % vyšší než pro Titan RTX.

GeForce RTX 3000 Ampere v 3DMarku výkon v 3DMarku Time Spy HardwareLeaks
GeForce RTX 3000 Ampere v 3DMarku výkon v 3DMarku Time Spy (Zdroj: HardwareLeaks)

Už nárůst výkonu v nejvyšším modelu o 30 % by vlastně vcelku stačil, toto už je generační rozdíl. Byť od přechodu ze 12nm na 7nm proces se asi očekávalo větší zlepšení (Pascal přecházející ze 28 na 16nm měl nárůsty lepší). Nicméně zde je asi na místě čekat, že nakonec také nárůst víc než těch 31 % bude i u Ampere.

Galerie: Úniky k Nvidia GeForce RTX 3000 „Ampere“

Reálný nárůst výkonu bude vyšší, 30 % je jen spodní mez

Protože vydání Ampere se očekává až v září/septembri, nejsou toto asi čísla pro finální kartu. ES vzorek může mít výrazně nižší frekvence a výkon o hodně slabší, než co by podávala hotová grafika. Zároveň tento test proběhl s nehotovými ovladači, které samy mohou výrazně snížit a zamaskovat výkon. Tudíž oněch 30 procent a něco berte jen jako spodní hranici a odrazový můstek toho, co může Ampere předvést, ne jako typickou situaci.

O kolik bude nejvýkonnější Ampere podle vás rychlejší ve srovnání s GeForce RTX 2080 Ti?

Navíc je tu ještě možnost, že zde nebyla testovaná plně aktivní verze čipu GPU. A nemusí ani nutně jít o nejvýkonnější model, který Nvidia chystá. Pokud by tento výkon měla třeba GeForce RTX 3080, ale nad ní byla ještě GeForce RTX 3090, tak by se samozřejmě úplně měnila situace…

Zdroj: HardwareLeaks

První únik a nástřel výkonu 7nm GeForce. Ampere porazí RTX 2080 Ti minimálně o 30 %
Ohodnoťte tento článek!
4.6 (92%) 15 hlas/ů

71 KOMENTÁŘE

        • Však o nic nejde, berme to ako nezávezný tip, osobne si to ako fanda nVidie prajem moc. Najvyšší model by tak mohol dať +50%, hlavne musí zabrat AMD, aby ceny nesiahali do inej galaxie…Moc tomu neverím, zrejme budú AMD karty zase čuchat výfuky nVidie, ako je už dobrým zvykom…

          • RDNA2 bude fajn, ale pocitam, ze v tech 50% zvyseni efektivity je zapocitano to, ze bude na EUV … od nVidia necekam nic mensiho, nez ze s mensim procesem provede to co nastalo u 980 na 1080 .. preci jen, jeji generaci 2080 povazuju spise za betatest 🙂 vcetne ji platicich betatesteru 🙂 jenze pokud bude u Samsungu, tak to muze byt docela spatne pro ni, tak snad to TSMC nejak ukecala a ne jen pro vypocetku

            • Ja som RTX 2080Ti predal, už je to hadam dva mesiace a v kompe mám starú GTX 1080Ti, ale nie preto, že by bola špatná, čisto v očakávaní novej generácie. Herný výkon mala RTX parádny jadro na 2GHz a už to fičalo…Jedinná vec ma zarazila pri kódovaní HEVC, kde pri stejnom nastavení kodeku je staršia 1080Ti bajočko 10% rýchlejšia, pri fotkách už dosť strácala no a v hrách samozrejme hodne.

            • no kodovat na grafice, to je zlo 😀 ale vykonem v RT do bude ted lowend, alespon u nVidia, doufam, ze ten poskoci alespon 4x aby to proste davalo 4k s nim, ja to asi budu jen sledovat, nebo pockam az se ustaly cena ale muj plan je zatim RDNA3 na 5nm 😀

  1. @Janku “ Pro srovnání: GeForce RTX 2080 Ti generace Turing má frekvenci boostu 1545 MHz nebo 1635 MHz u Founders Edition, proti tomu je 1935 MHz docela velký nárůst. “

    – to by som si dovolil upresnit – RTX 2080Ti má papierove boosty ako uvádzaš, ale realita je 1920 MHz, takže bajočko stejne ako tá nová karta.

  2. podstatně zajímavější bude RTX 3070, určitě jen minimum kupujících chce dávat jednat desítky tisíc jen za grafiku a hlavně k tomu za ty prachy bumbrlíčka co papá 300W+, ta 3070 by se do 200W mohla vejít.

    • Vážne marduk ? To si fakt myslíš, že v nVidia pracovali 2 roky na novej generácii, aby zvýšili výkon na stejnej frekvencii o 10% ? Si to chlape zrátaj a ak nemáš v hlave piliny, prídeš na to, že RTX 2080Ti fičala na štandartných 1920MHz, v žiadnom prípade na 1635 MHz…trolle…

    • Moc to s cenou dole nepojde. AMD hlasi že ich 6800 s 5100SP bude stať kolo 1000€ Nvidia hlasi že za 3080 bude chcieť 700-800€, tak že 3070 moc pod 600€ stať nebude…
      Boli brutalne ceny a budu ešte brutalnejšie.

    • GaGy zas nechápe, ale prosíkat o zabanování na to by ťa jeden užil…
      Špeciálne pre nechápavého užívateľa GaGy ešte raz – nová Ampérka indikuje v teste 1.9GHz, pričom výkon proti starej RTX 2080Ti je +30%, ak by stará karta boostovala na papierových 1.6GHz, potom by nová generácia Ampere po zrovnaní frekvencí na 1.9GHz vykázala len 10% výkonový nárast, co je na dva roky vývoja novej generácie GK nVidie totálny nezmysel…

      • No čert ví jak to je, ale jenom přopořádek, aby se na to nezapomínalo – to GPU nemusí nutně zvedat výkon na 1 GHz a na jeden shader (nebo ne o moc). Přechod na 7nm výrobu může být využitý skrz zvýšení paralelismu a taktů, tj čistě teoretických FLOPS.
        Při vydání Ampere pro servery tedy aspoň Nvidia neprozradila, že by tam byly takové velké architektonické změny jako ve Volta/Turing (kde přibyla ta celočíselná ALU v každém shaderu, nadto velké změny cache). Třeba teď zase změny budou menší, takový trošku „tick“.

        Ovšem taky je možné, že Nvidia se nesoustředila na výkon, který je vidět ve shaderehc/FLOPS, ale třeba tahle architektura investovala většinu „rozpočtu“ do zvýšení výkonu ray tracingu…

        Zatím je otevřená spousta možností, co by mohlo být.

          • tombo, každý majitel RTX2080Ti ti potvrdí počiatočný boost +1.9GHz, ďalej to závisí od teploty, tak tu nemel hlúposti…
            Ampérke by nevadilo menej ako 10% nárast výkonu proti 2 roky starej generácii ? Si fakt kompletný ??

            • vždyť píše pravdu, ten nárůst výkonu bude přes plochu čipu, množství shaderů …

            • @Gogo
              ja se snazim na toho blba nereagovat, protoze on ty prispevky vubec nechape 🙂

            • tomboDDino, ale chápem, na všetkých weboch sa snažíš bagatelizovat výkon Xe a momentálne si začal zhadzovat nové karty nVidia. Na 10%, alebo dokonca menej výkonového rastu RTX 3000 rovno zabudni, však ty ani nevieš ako boostuje 2080Ti…

            • gogo1963 – my sme sa nebavili o raste IPC 3080 vs. 2080Ti, ani o počte shaders, ale o náraste hrubého výkonu RTX 3080 vs. RTX 2080Ti a tam je ten odhad +30% vysoko pravdepodobný u vyšších modelov samozrejme viac.

            • Fanatismus je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou – případně tak ohroženou.. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
              https://cs.wikipedia.org/wiki/Fanatismus

            • casperdeluxe, 1635MHz má RTX 2080Ti FE papierový/garantovaný boost v dlhodobej záťaži aj pri vyšších teplotách. Ten krátky bench určite prešiel blízko 1900MHz.
              Vybalíš novú RTX 2080Ti, zasunieš do slotu, spustíš test a karta začne na +1900MHz, to je typický scénar. Presne tak sa to udialo v mojom kompe a po konzultácii na fórach tento jav potvrdili všetci majiteľia karty…

            • Netvrdím, že to není možné. Nicméně v ton leaku se uvádí takt 1635MHz. Jestli to jelo na 1900+, to nikdo neví. Takže vycházím z čísel, který jsou udávaný.

            • c.k … ne, bavíte se o ipc, anebo už sám nevíš, co píšeš a tombo na to v tom smyslu reagoval … na těch „jen 10%“ … výkon nové karty nebude o 30% vyšší protože ipc, ale kvůli mnohem většímu počtu shaderů … plocha čipu má být pomalu stejná, jako byla na 16nm …
              Casper … RTX karty tohle dělají všechny, jedou běžně bez nějakého nastavování 10 a víc procent nad frekvence ve specifikacích …

            • Ne, nebavili sme sa o IPC , ja som napísal, že je blbost, aby nová generácia Ampere pri stejnej frekvencii dávala len 10% výkonového zisku, počet shaders sme neriešili. Riešili sme medzigeneračný výkonový skok komplexne…

            • gogo1963
              Proto píšu, že to tak klidně může být. Ale nikdo z nás nevíme, jestli to v tom testu tak je nebo není.

            • Gogo ale jo. Já to chápu. Jen říkám, že nevíme jak to je. Třeba měl dotyčný v testu lock na 1635.. Ale to ja nevím

            • promiň Caspere, to moje „no nic“ bylo na maršálka 😀 (moje chyba) … s tebou souhlasím …

  3. Po špičkovém Pascalu byla dvojková generace meh a spousta lidí si RTX a nižší nárůst výkonu nechala ujít, a to i díky vyšším cenám. Nvidia musí tentokrát jednoznačně zatlačit na pilu a prsty v tom má paradoxně AMD. Největší hrozbou Nvidie ale nejsou dgpu od AMD, ale nová generace konzolí. Stále víc hráčů si uvědomuje, že za cenu nové dgpu má celou konzoli velmi solidního výkonu. NV tak musí konkurovat buď cenou a nebo vysokým nárůstem výkonu. Snad se to v této generaci povede, protože těch lidí kolem mě, co přestávají cpát peníze do PC a přechází na konzoli je už docela dost.

    • Jo. Je spoustu lidí, co si kupují konzole na hry. Pak je spustu lidí, co si kupuje jen PC, protože PC potřebují. A tito lidé si nekupují samozřejmě TOP modely grafik, ale nějaký rozumný střed. A pak jsou lidi, co kupují TOP sestavy a ty už konzole prakticky nezajímají. A když, tak mají jak konzoli, tak PC. Znám hodně lidí, co má jak konzoli, tak PC. Naopak znám asi jednoho člověka, co má jen konzoli a nemá PC. A nejvíc lidí znám jen s PC bez konzole. Ale to je to, co znám já. Nevím, kolik se prodá za rok konzolí a kolik se prodá herních grafik.
      Nicméně bych to neviděl tak dramaticky. PC bude mít vždy své zastoupení v herním průmyslu. A nebude to malé číslo.

        • Tak to by byla možná zajímavá debata Gogo. 🙂 A kde tedy těch „mnohem víc“ herních PC je? Když Steam má cca 100 mil. aktivních účtů a jen konzolí poslední generace se prodalo cca 200 mil. ks. (takže i když jich polovinu odepíšeme jako vyřazené, jsme furt cca na stejno)

          • Může být. Každopádně jak píšeš, jedná se o aktivní účty za měsíc. Takž eto číslo nebude přesné. Z druhé strany je x PC, které steam nemají. A ano, znám ve svém okruhu i takové. Další věc je, že dost lidí kupuje ty herní grafiky ne jna hraní, ale na např. úpravu fotek, videí atd. Takže tam pár těch karet taky zahučí. Každopádně konzole jistě nejsou malé číslo. Ale podle mě stále PC převažuje.

      • Ano já s tebou souhlasím. Sám mám jak herní PC, tak konzoli. Ale vidím kolem sebe, že lidem se nechce dávat 15-20k za grafiku, když za můžou mít za stejnou cenu celý herní stroj.

        Je třeba si uvědomit, že výkonnostní rozdíly se postupně mažou. Když vyšla PS4 s 1.8 tflops byla na trhu GTX780 se 4 tflops, tedy několikanásobným výkonem. Nyní budou mít nové konzole 10-12 tflops, tedy výkon na úrovní RTX2080/2080S, což je revoluční. Navíc se zdá, že PS5 předběhne PC i v oblasti SSD disku. A to vše ve chvíli, kdy grafické karty v PC stojí stále víc.

        • Jasně. Problém je v tom, že na PC převažují z valné většiny FHD monitory. Většina lidí má slabší PC, na kterém hraje na FHD rozlišení a jsou rádi, že si něco zahrajou. Proto se nejvíce prodávají PC do domácnosti za cca 20k. Na tomto PC si zahraje každej všechno. A to už není tak daleko od ceny konzolí, vzhledem k tomu, že ten PC má v domácnosti i jiné využití. Obvykle PC děcka doma potřebujou kvůli škole, kvůli tomu, že v domácnosti vždy minimálně jeden PC je a když už je, tak se udělá tak, ať se na tom dá něco zahrát.
          Konzole má prostě prakticky jen jedno využití a hraje se vesměs na 4k televizích, takže ten výkon je potřeba.
          Karty za 20k+ a osobně bych řekl, že i karty za 10k+ kupuje pár procent uživatelů. Většina lidí se vejde s grafikou okolo 4-8k. Prostě taková karta, aby to rozjelo FHD a tím to pro ně končí

            • To čumím teda. takže kdybych to vzal 100-300E, tak top bude tak 50? 60? Čekal jsem teda 500+e tak 15%

            • Já se nedivím, moje početnější rodinka je zastoupena v 250-500,-E 3x a 500-900,-E 1x (2×1060, 1×1660, 1×2070) 😉

            • To jsou jen prodeje grafik? Takže ne prodeje takových těch klasických domácích sestav za 15-20k s low/midrange gpu, kterých se prodá tuna.

              Když se podívám na Steam na karty nad 10 tflops: 2080 0.99%, 2080S 0,58%, 2080Ti 0.83% 5700XT 0,67%. Tj jen nějaký 3 miliony karet celkem. Teď si vezměme, že PS4 se za první rok prodeje prodalo 20 mil. kusů… a víme, že PS5 a nový Xbox budou mít bezprecedentních 10-12tflops výkonu.

              Spousta lidí si stále neuvědomuje co se v téhle generaci konzolí stane, už to nebudou konzole, které se dívají grafice v PC hrách na záda, tentokrát to bude naopak. Proto musí v této generaci NV šlápnout do pedálů a zároveň nemůže přepálit cenu, protože těch lidí migrujících na extrémně výkonnou a levnější konzoli by přibylo.

            • @Aznoh
              Ano to jsou jen grafiky.
              Co se tyce Next Gen konzoli, tak souhlasim a myslim, ze uz ted“prechazeli“ lidi na XOX 1 a PS4 P vzhledem k cenovemu vyvoji, jaky tomu NV dala. Next Gen ten trend jen dal posili, pokud se neco nezmeni.

    • To je otázka a taky jistý úhel pohledu. Bude se přesouvat hraní z PC na konzole, nebo naopak nextgen konzole tím, že jsou to v podstatě PC, se stanou součástí množiny PC hraní? Já si spíš myslím, že to bude jako doposud, tj. jisté vlny, přelejvání uživatelů. Taky je dobré se podívat na čísla, jak se hraní vyvíjí. V současnosti z hlediska obratu herního průmyslu mají PC a konzole po cca 25% a mobilní hraní 50%. Přičemž dlouhodobě PC hraní roste o něco málo rychleji než konzolové; před nějakými deseti lety měly konzole nad PC třetinový náskok. Konzole k velké telce je fajn, ale jako univerzální pc do rodiny ani náhodou. Už jen proto, že budou nějakým způsobem omezené; musí být, protože výrobci jejich prodej dotují, aby vás následně poždímali na nákupu her/služeb.

    • „Největší hrozbou Nvidie ale nejsou dgpu od AMD, ale nová generace konzolí. “

      Aneb jak se taktne vyhnout tomu, ze amd prichazi s dvouletym zpozdenim s podporou DXR (mozna) a s konzolemi, jejichz vykon v RT byl vyvojarem behem prezentace PS5 vyzdvihnut na plechovem povrchu pul metru vysokeho robotka s povrchem z dokonale lestene oceli. Jsem velice zvedav na fullscene RT osvetleni, AO a reflexe, zejmena u tech gondoli, kterych se nvidia tak boji.

      • Lol zase Hnízdo a jeho pravidelný hejt na AMD. 😀 Mně je úplně jedno kdo dělá apu do konzolí. Klidně ať to dělá příště Intel, na to o čem tu píšu to nemá žádnej vliv.
        Nedal jsi tu za poslední dva roky jedinej pozitivní příspěvek o AMD. Vladař je hloupej troll, ale ty jsi prachobyčejný fantaik.

        • Ažnoha, už by si mal konečne začať písať príspevky k veci, 90% tvojich príspevkov je OT, pokus o flame a samozrejme urážky. Pozitívum je len to, že sa pár dní prihlasuješ len jedným účtom…víme noho…

          • „Ažnoha, už by si mal konečne začať písať príspevky k veci“ Říká dement, co tu spamuje 50 příspěvků denně o howně.
            „a samozrejme urážky“ Říká dement , co vzápětí napíše urážlivě „víme noho…“ a osloví mě „Ažnoha“
            „90% tvojich príspevkov je OT, pokus o flame“ Říká dement v příspěvku, kterej je celej jen OT flame 😀 😀

            Low IQ Vladař opět pobavil… 😀 😀
            Už zbývá jen Maudit a ta vaše fanatická trojka bude komplet. 🙂

            • Aznohha, už by si fakt mal prestať, koleduješ si o BAN…
              Furt napádaš diskutérov, kde sa objavíš hned sa diskusia zvrhne mimo tému článku, nikto neni zvedavý na tvoju úchylku…napríklad Maudit tu už dávno nechodí, nemôže sa proti tvojim atakom bránit, tak prestań…

            • Dej si prášek trotlíku a přestaň se mě stalkovat jak věrnej pejsek Azor. Cpeš se do každýho mýho vlákna jak pošahanec a pak si ještě stěžuješ. Než jste to tady vy dva fanatici rozjebali tak se tu vedla normální diskuse.

            • Končím diskusiu Aznoho, si nenapraviteľný hulvát a agresor.
              Nemá to cenu….

            • S tebou ani žádná diskuse nikdy nebyla, takže není co končit. 😀 Diskutuješ si tu akorát tak s tvýma dalšíma multinickama Vladarov tatko, strejko apod. kde je každýmu jasný, že si to píšeš sám, abys pak mohl obviňovat ostatní. 😀 Prostě pošuk.

        • Aznohh 23.6.2020 at 16:41
          Lol zase Hnízdo a jeho pravidelný hejt na AMD.

          Bezznoha se zase strelil do vlastni nohy:
          „Po špičkovém Pascalu byla dvojková generace meh a spousta lidí si RTX a nižší nárůst výkonu nechala ujít, a to i díky vyšším cenám. Nvidia musí tentokrát jednoznačně zatlačit na pilu a prsty v tom má paradoxně AMD. Největší hrozbou Nvidie ale nejsou dgpu od AMD, ale nová generace konzolí“

          Kdopak to byl, co do clanku o nvidii prvni tahal amd? Hejtujes intel i nvidii pri kazde prilezitosti a chlistas nadavky na vsechny okolo. To je jedine co umis a co tu delas.

          • A pointa té citace lol? Jak to souvisí s tvým hejtem? Nijak aha… 😀
            Já tu hejtuju pouze fanatiky, NV a Intel používám 15 let v kuse, AMD nemám. Huang je pro mě manažerský vzor, AMD je v grafikách o generaci za Nvidií a osobně nemám jediný důvod si AMD grafiku kupovat. To vše jsem tu opakovaně psal a je lehce dohledatelné a klidně to můžu doložit pokud chceš…

            Ovšem ty tu nemáš za min. 2 roky jediný pozitivní příspěvek o AMD, to je FAKT. 😀 Čistý fanatismus… a proti tomu já budu bojovat vždycky a můžeš se tu vztekat jak chceš. To tvoje nervózní cukání nožkama mi naopak dělá dobře . 😀 😀

            btw: „chlistas nadavky na vsechny okolo“ – lol zatímco já jsem napsal příspěvek v klidu a bez nadávek, ty máš potřebu ihned komolit můj nic na „Bezznoha“. 😀 Ulhaný, věčně si stěžující a bonzující uplakánek Hnízdo se nám krásně vybarvil.

  4. Ešte jedna vec, na ktorú sa môžme tešiť u nových RTX 3000 – kódovanie videa do kvalitného, ale na procesor náročného HEVC.
    Perfektná spolupráca nVidie s Adobe priniesla ovocie v plnej podpore nVidia enkoderu v profesionálnych programoch Adobe Premiere Pro, Media Encoder i After Effects. Takže dlhé hodiny trápenia procesoru na plný výkon sú už minulosťou aj v profi produktoch Adobe :
    https://www.theverge.com/2020/5/18/21262371/adobe-premiere-pro-gpu-hardware-acceleration-support-video-encoding