Česká pošta kupuje část největšího distributora tisku PNS

8
Česká pošta
Česká pošta
-
Zdroj: Česká pošta

PNS vzniklo v roce 1946 jako Poštovní doručovací služby (nyní První novinová společnost a.s.) a kromě doručování je asi nejvíce známé jako provozovatel novinových stánků. Jde zároveň i o největšího alternativního poštovního operátora.

Aktualizováno: Česká pošta má zájem jen o část podniku PNS. Konkrétně tu, která má na starosti doručování. O distribuci tiskovin zájem nemá. Celé vyjádření ČP najdete pod článkem.

Původní článek:

PNS je v současnosti z 99,5 % vlastněné Mafrou, společností Vltava Labe Media a Czech News Center. Stejně jako Česká pošta je poslední roky ve ztrátě. Obchod musí schváli Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Na webu České pošty ani PNS zatím k obchodu žádná zmínka není.

„K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít zejména v oblastech doručování poštovních listovních služeb, adresných a neadresných tiskových zásilek a doručování předplatného tisku na území České republiky. Rozhodnutí ve výše uvedené věci dosud nebylo vydáno.“ uvedl úřad.

Česká pošta má přitom velký plán na svou reorganizaci a rozdělení firmy na dvě. Jedna část má konkurovat kurýrním službám a druhá zachová ztrátový provoz poboček. Ještě letos spustí desítky výdejních boxů.

Vyjádření České pošty pro Cnews:

Česká pošta plánuje řadu akvizic různého typu. Vždy se bude jednat o oblasti, které mají společné body s logistikou, doručováním, kompletací zásilek apod. Pivovar tedy kupovat nebudeme, byť by možná nové výnosy přinesl.

Z pohledu předmětu transakce části závodu společnosti PNS se jedná z hlediska podnikatelských aktivit o činnosti spočívající především v logistice tzv. poslední míle, tj. doručování tiskovin jejich předplatitelům a správy předplatitelského zákaznického kmene a předplatiteli hrazeného předplatného, poskytování poštovních služeb a distribuci jiných adresných zásilek; a distribuci letáků a jiných neadresných zásilek.

Předmětem navrhovaného spojení naopak není činnost PNS spočívající v zajišťování dodávek celostátních i regionálních deníků, časopisů, elektronických médií, neperiodických publikací a dalšího doplňkového sortimentu na prodejní místa po celé České republice.

Cena je v tuto chvíli obchodním tajemstvím. Výhodnost transakce byla současně ověřena externě zpracovaným business plánem. Kupní cena je valuována dvěma externími znaleckými posudky.

Vyjádření PNS pro Cnews:

Z pohledu předmětu transakce části závodu společnosti PNS se jedná z hlediska podnikatelských aktivit o činnosti spočívající především v logistice tzv. poslední míle, tj. doručování tiskovin jejich předplatitelům a správy předplatitelského zákaznického kmene a předplatiteli hrazeného předplatného, poskytování poštovních služeb a distribuci jiných adresných zásilek; a distribuci letáků a jiných neadresných zásilek.

Předmětem navrhovaného spojení naopak není činnost PNS spočívající v zajišťování dodávek celostátních i regionálních deníků, časopisů, neperiodických publikací a dalšího doplňkového sortimentu na prodejní místa po celé České republice.

zdroj: mediaguru, UOHS

Česká pošta kupuje část největšího distributora tisku PNS
Ohodnoťte tento článek!
3.1 (62.5%) 8 hlasů

8 KOMENTÁŘE

  1. Kdyby si Zednik přečetl na tom mediaguru cely članek a nenapsal uplnou lež. Posta nekupuje PNS. Ale PNS prodava cast sluzeb se spolecnymi zajmy. Timto clankem zpusobil absolutni strach a chaos. Z toho bude mit nekdo trable.

  2. Česká pošta kupuje část PNS ? Za co, když neustále brečí, že je ve ztrátě a jen zdražuje. To na tom zas tak špatně není, když si i toto může dovolit… Aby za chvíli nedopadla jak slavné BE

  3. Kokoti. naopak, meli by sluzby poste ubrat a pridat jim penize. Posta ma vyrizovat postu a baliky!
    A ne pojisteni, ucty, prodavat skrabky, sesity, provazky, knihy a milion dalsich veci.
    Kterej blbec to tam ridi?