Hlavní navigace

Albert dává papíru sbohem. V prodejnách testuje elektronické cenovky

15. 2. 2019

Sdílet


Hypermarket Albert v pražském obchodním centru Galerie Butovice testuje netradiční high-tech vychytávku. Ve vybraných odděleních obchodu nahradil papírové cenovky elektronickými (viz galerie). Displeje imitují klasické štítky, zobrazují se na nich jméno produktu, název výrobce/dodavatele, výrobní číslo, čárový kód, cena a samozřejmě také sleva.

Jejich výhodou ale má být to, že je zaměstnanci při změně cen nebo přesunu produktů do jiných regálů nebudou muset přehazovat ručně. Pilotní test odstartoval v lednu a potrvá tři měsíce. Pak se obchod rozhodne, jestli má smysl papír nahradit, nebo nikoliv. Návštěvníci mohou elektronické cenovky spatřit u pečiva, masa, ovoce a zeleniny.

TIP: Jeden e-shop, dvě ceny. Obchody mohou „trestat“ za věrnost

Těší nás, že našim zákazníkům můžeme představit technologickou inovaci, která jim ještě více zpříjemní nakupování,“ říká Tomáš Kořínek z oddělení, které má na starosti inovace v obchodech Albert, a vysvětluje: „Digitální cenovky přináší nakupujícím kompletní a pohodlný přehled o jednotlivých produktech. Vedle ceny na displeji přehledně najdou i další údaje včetně výrobce či země původu nebo jakosti produktů. Při vývoji a zavádění elektronických cenovek jsme čerpali také z řady zkušeností od kolegů z Belgie.

TIP: Albert testuje navigaci, která vás dovede ke správnému regálu

MMF24

Albert také uvádí, že „technologická novinka zaměstnancům ušetří čas potřebný k výměně papírových etiket a šetří také životní prostředí“. Zde si nemůžu odpustit jízlivou poznámku. Nevím, jak často Albert mění štítky a jestli digitální úprava bude opravdu rychlejší, ale s tím ekologickým poselstvím tomu nějak nevěřím. Podobný displej bude stát okolo 10 dolarů, za které půjdou vytisknout tisíce papírových cenovek. Nehledě na to, že displej bude vyžadovat permanentní napájení a nějaký řídicí systém.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku