Analýza Google Stadia ukázala, že streamování má stejné odezvy jako hraní na Xboxu

6
Google Stadia Controller
Google Stadia Controller

Richard Leadbetter, přispěvatel britského Eurogameru a jeden z redaktorů Digital Foundry, provedl zatím nejdůkladnější test nové herní platformy Google Stadia. Pomocí vysokorychlostní kamery (240 fps) změřil reálný input lag streamování. Tedy kolik času uplyne od stisknutí tlačítka na gamepadu až po vykonání akce na obrazovce. Ve hře Assassin’s Creed Odyssey mu to vyšlo na 166 ms, stejně měla dle jeho měření i nativní hra pro Xbox One X. Nejlépe na tom bylo herní PC (100 ms). Leadbetter zaznamenal i velký posun oproti dřívějšímu Projectu Stream, kde byla latence 200 ms.

Zatím asi nelze dělat žádné závěry, protože do měření vstoupilo několik proměnných. Test proběhl pod řízenými podmínkami Googlu, jenž připojil Pixelbook k 200Mb/s lince, která rozhodně není standardní výbavou každé domácnosti. Hrál s oficiálním gamepadem od Googlu, který se připojuje přímo přes Wi-Fi (Bluetooth má delší odezvu).

Leadbetter také nezná input lag displeje Pixelbooku, aby mohl hodnotit, nakolik do odezvy promlouvá samotné připojení. Ostatní platformy totiž měřil na televizoru LG C8 OLED, u něhož ví, že input lag je 21 ms. A pak zmíněná hra není pro testování zrovna nejvhodnější, protože je sama dost pomalá, a i na výkonném počítači je reakční doba postavy zbytečně dlouhá.

Google Stadia* Google Stadia 15 Mb/s** Project Stream PC (30 fps) PC (60 fps) Xbox One X
odezva 166ms* 188ms* 179ms 112ms 79ms 145ms
odezva včetně input lagu TV*** 166ms 188ms 200ms 133ms 100ms 166ms
*Kontrolované připojení Googlu o rychlosti 200 Mb/s
**Simulované zpomalené připojení o rychlosti 15 Mb/s
***Input lag na LG C8 OLED činí 21 ms

Bez dalších testů ale lze prohlásit, že v ideálních podmínkách může Stadia nabídnout stejný požitek jako stávající konzole a není ani tolik vzdálená od PC. Jak to ale bude v jiných hrách, s jinými ovladači nebo na různých typech připojení ale zatím nevíme.

Platforma ale evidentně počítá se škálováním podle typu připojení. Samotní vývojáři mají k dispozici i omezený režim, kdy si hra vystačí s 15Mb/s linkou, ale rozlišení pak klesá až k 720p60. Phil Harrison z Googlu řekl Ars Technice, že pro 4K a 60 fps bude stačit 30megová přípojka. I na tom je vidět, že oproti Projectu Streamu dokázali systém dále vylepšit, protože tehdy pro 1080p60 vyžadovali 25 Mb/s.

Richard Leadbetter mimochodem promluvil i o dalších pozorovaných detailech. Spuštění hry v cloudovém prostředí podle něj trvalo zhruba 7 sekund, na Xboxu bylo čeká skoro čtyřikrát delší. Na kvalitě obrazu je podle něj vidět, že se hráči koukají na video, a že Stadii budou slušet spíš menší obrazovky, které různé kompresní artefakty lépe maskují. Na druhou stranu ale zase uvádí, že hraní na mobilu zase moc pohodlné, protože ovládací prvky jsou prťavé.


Analýza Google Stadia ukázala, že streamování má stejné odezvy jako hraní na Xboxu
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (94.29%) 14 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

  1. No tak to je teda bomba, na optice je Stadia horsi jen o tretinu nez hrani na PC. Sakra, ted si uvedomuju, ze mi optika domu nevede, ze mam metalickej kabel, takze input lag 500ms minimalne. 😀

    Edit: Uz vidim zoufalce co jednou Google Stadia pres wi-fi. 😀 😀 😀

          • Redmrax trochu tradicne prehani..ale v jadru veci, zase neni mimo. Cely ten test takrikajic trochu smrdi. Zvolit si idealni podminky a na tom ukazovat svetle zitrky..jako dobry, to uz tu ale bylo..
            Pokud nekdo hraje treba lokalne hru vs hru v cloudu, ktera bude merena ve stejnych podminkach, tak lokalni hra musi byt lepsi. I dkydby v realu pridavalo kloudove hrani “jen” 40-60ms na vrch a to je podle mne je celkem optimisticky odhad, tak je to plus navic input lag vetsiny televizi…
            Ti co budou nekde dal, nebo cast jejich linky bude vytizenejsi, atd.. tak plus 100ms neni podle mne vubec nerealne..a to podle mne nebude uz moc hratelne pro vyssi fps.