O2 vydělalo přes 4 miliardy. Hlavně díky mobilům a televizi, která zachraňuje pevné linky

1
O2 logo

O2 dnes oznámilo výsledky za třetí čtvrtletí. Polepšilo si hlavně u internetové televize O2 TV, kde se počet zákazníků zvýšil o 20 tisíc (tedy stejně, jako za předchozí tři čtvrtletí), ale i u mobilů, kde vzrostl datový provoz na dvojnásobek. Pevné linky tradičně klesají.

O2 se dlouhodobě daří a negativně se na celkovém výsledku neprojevila ani evropská regulace roamingu, i když i ta přispěla k nižším výnosům z hlasových služeb a sms. Více peněz jde nyní za data, ale i z prodejů telefonů. Celou finanční zprávu jsme pro vás přepsali do lidského jazyka.

Mobilní segment

Datový provoz v síti vzrostl meziročně o více než 100 %. Více uživatelů přechází na tarify O2 Data (4 až 20 GB). Necelých 68 % telefonů v síti jsou smartphony a 54 % telefonů umí LTE. Na Slovensku má mobil s LTE zhruba o procento více uživatelů.

O2 TV / Segment pevných linek

O2 TV se počítá do segmentu pevných linek a ten celkově mírně poklesl. Pevné linky částečně kompenzovala internetová televize – počet zákazníků internetové televize vzrostl na 308 tisíc (nárůst o 22 %), diváků je však ještě o něco více (cca 365 tisíc), neboť každý uživatel může využít až čtyři zařízení nezávisle na sobě. Zařízeních pro sledování O2 TV je tak v síti 673 tisíc.

U O2 TV má za zvýšeným zájmem stát i nový čistě sportovní tarif Sport Pack za 199 Kč. Doposud nabízelo obdobný tarif pouze Digi TV.

Tip pro fanoušky: O2 TV spouští čistě sportovní tarif internetové televize za dvě stovky

O2 začalo v tomto roce dodávat modem a set-top-box, které si sami vyvinuli. Díky posilování sítě CETINu také zvýšili nejvyšší možnou rychlost (50 až 100 Mb/s) v síti DSL pro 1,5 milionu domácností.

Finanční výsledky

Za prvních devět měsíců hlásí O2 výnosy ve výši 28,2 miliard, z toho 22,8 miliard v Česku a zbytek na Slovensku. V Česku jde o zvýšení zhruba o procento, na Slovensku skoro o 10 %. Zisky ze Slovenska ovlivnil kurz Koruny vůči Euru, takže v naší měně byl výnos nakonec jen skoro poloviční (přes 5 %).

Celkově vydělalo O2 v mobilech o 265 milionů více (+1,8 %), u pevných linek včetně televize o 238 milionů méně (−3 %) a na Slovensku o 294 milionů více (+5,6 %). Čistý zisk se zvýšil o 2,5 % na 4,2 miliardy (o 103 milionů více).

Finanční ukazatele 9M 2018 9M 2017 Meziroční změna
Provozní výnosy

– mobilní výnosy v ČR

– fixní výnosy v ČR

– výnosy na Slovensku

28 209 mil. Kč

15 081 mil. Kč

7 768 mil. Kč

5 524 mil. Kč

27 893 mil. Kč

14 816 mil. Kč

8 006 mil. Kč

5 230 mil. Kč

+1,1 %

+1,8 %

−3,0 %

+5,6 %

Celkové náklady

– z toho provozní náklady

19 950 mil. Kč

6 065 mil. Kč

20 140 mil. Kč

6 146 mil. Kč

−0,9 %

−1,3 %

EBITDA 8 342 mil. Kč 7 804 mil. Kč +6,9 %
EBITDA marže 29,6 % 28,0 % +1,6 p. b.
Čistý zisk 4 217 mil. Kč 4 114 mil. Kč +2,5 %

 

O2 vydělalo přes 4 miliardy. Hlavně díky mobilům a televizi, která zachraňuje pevné linky

Ohodnoťte tento článek!
3.7 (73.33%) 9 hlas/ů