Oficiální uvedení Radeonů RX Vega je tu. Ceny, parametry a bundly s Ryzeny a LCD

53

O víkendu AMD ještě jen ukazovalo fotky svých nových Radeonů RX Vega. Nyní už konečně přišlo uvedení či odhalení, ovšem jen formální. AMD ale sdělilo různé podrobnosti a ceny jednotlivých karet, jakož i to, kdy se dostanou do obchodů.

Pro netrpělivé – oním finálním dnem D, kdy se tyto karty budou dát pořídit, bude nakonec 14. srpen. Kdy vyprší informační embargo na recenze, zatím nevíme, takž bych konzervativně čekal, že až v den začátku prodeje. Nakonec tedy zpoždění herních grafik proti předpokládanému termínu na konci června (respektive druhého čtvrtletí) dosáhne měsíce a půl. O jednom z možných důvodů, proč tomu tak je, se vrátíme nakonec.

Plná palba: Radeon RX Vega 64

Co dnes máme, jsou finální a oficiální parametry jednotlivých verzí grafiky Radeon RX Vega. Potvrzuje se, že modely budou mít v názvu rozlišení počtu výpočetních jednotek CU v GPU. Plnotučný plně aktivní model se jmenuje Radeon RX Vega 64 (v některých materiálech je také 64 psáno s horním indexem). Tato verze má 4096 stream procesorů, 256 texturovacích a 64 rasterizačních jednotek. Paměti typu HBM2 mají kapacitu 8 GB, 2048bitovou sběrnici a efektivní takt 1,89 GHz, což dává propustnost 484 GB/s. Zdá se tedy, že původně plánovanou HBM2 na 2,0 GHz se žádnému z dodavatelů nepodařilo včas zajistit.

Radeon RX Vega 64 Limited Edition
Radeon RX Vega 64 Limited Edition

Základní referenční verze RX Vegy 64 chlazená vzduchem má takt GPU 1247 MHz v základu a maximální turbo 1546 MHz. TDP je 295 W. Chladič má 60mm radiální ventilátor (větší než u referenční RX 480) a jeho pasiv má v základně vapor chamber pro lepší odvod tepla. Existovat budou dvě verze, jedna s plastovým krytem podobným Polarisu, druhá „limitovaná“ s pohlednějším hliníkovým, jenž vychází z karty Frontier Edition. Liší se ale skutečně jen vzhled, ne chladič uvnitř. Cena tohoto modelu je 499 dolarů, v přepočtu s DPH u něco přes 13 400 Kč.

Radeon RX Vega 64, základní referenční verze
Radeon RX Vega 64, základní referenční verze

Vodník

Jak už prosáklo dříve, kromě vzduchové karty bude existovat ještě referenční model s vodním chlazením: Radeon RX Vega 64 Liquid Cooled Edition. Osazen je poměrně sofistikovaným vodním chladičem, který byl vidět už na modelu Frontier Edition, a má zvýšené TDP na 345 W. Zatímco paměťový subsystém a konfigurace čipu je stejná jako na vzduchové kartě, GPU má podstatně vyšší takt. Základ je 1406 MHz a maximální turbo 1677 MHz. Teoreticky dává až 13,7 TFLOPS výkonu v FP32 (maximum vzduchového je 12,7 TFLOPS), nicméně reálný výkon bude záviset na tom, jaké takty GPU běžně dosahuje v plné zátěži (nebo na jaké se nechá přetaktovat). Z tohoto se jinak asi dá vyvozovat, že s dostatečně dobrým chlazením by se GPU mohlo dát přetaktovat na nějakých 1670–1700 MHz. Zda to ale dokáží všechny karty (i ty s nereferenčním PCB, těžko říct).

Radeon RX Vega 64 Liquid Cooled Edition
Radeon RX Vega 64 Liquid Cooled Edition

Liquid Edition by měla být znatelně výkonnější, ale bude mít vyšší cenu. Oficiální částka je 699 dolarů, nicméně to není cena jen za kartu. Vodní model se totiž bude prodávat jen jako součást „bundlu“, ke kterému se dostaneme za chvíli. Ten stojí u běžně 499$ vzduchového Radeonu RX Vega 64 599 $, z čehož vyplývá, že bundle je za stovku a reálná cena vodního modelu je 599 $ (16 100 Kč), pokud by byl k mání samostatně.

Levnější Radeon RX Vega 56

AMD také zároveň oznámilo ořezaný model, který má údajně také být vypuštěn 14. srpna (i když je teoreticky možné, že přijdou jen recenze a reálná dostupnost ještě týden nebo dva potrvá). Ten se jmenuje Radeon RX Vega 56, z čehož je jasné, že má 3584 stream procesorů a 224 texturovacích jednotek. Takt GPU je u něj 1156 MHz v základu a 1471 MHz v maximálním turbu. TDP je už o dost nižší, jen 210 W. Paměti by stále měly být 2048bitové s kapacitou 8 GB a předpokládáme, že karta má také 64 rasterizačních jednotek. Ovšem v souladu s nižším taktem GPU má také nižší takt pamětí – jen 1,6 GHz efektivně, tedy propustnost 410 GB/s. Tento model má jít na trh s různými nereferenčními chladiči za cenu 399 dolarů (s DPH 10 750 Kč). S výše zmíněným bundlem to alternativně bude za 499 dolarů.

Radeon Pack: hry a slevy na CPU, desku a monitor

Onen bundle (neboli česky balík), o němž byla řeč, je docela podstatná věc, jelikož jde o dost dál, než běžně přikládané hry zdarma. AMD totiž poprvé zkusí zvýhodněný prodej svých CPU a grafik (ale potažmo i dalšího hardwaru) dohromady. Pokud totiž koupíte bundlovou verzi Radeonu RX Vega 64 nebo 56, což vás přijde na oněch 100 dolarů navíc (2700 Kč), dostanete nárok na bonus „Radeon Pack“.

Radeon Pack obnáší tři věci. První jsou dvě hry, které se budou lišit podle regionu, ale například pro USA má jít o Wolfenstein II a Prey (AMD oficiálně tvrdí, že tento dárek má cenu 120 dolarů, hry ale časem pochopitelně zlevňují a nevíme, zda se bude dát kód přeprodat). Kromě toho ale zároveň dostanete nárok na slevu 100 dolarů na kombinaci procesoru Ryzen 7 a AM4 desky pro něj – tato komba asi budou předem vymezená a hlavně u desek asi půjde o dražší modely. Do třetice pak ještě bude k mání 200dolarová sleva na monitor s FreeSync, ovšem zdá se jen jeden konkrétní – 34″ širokoúhlý a prohnutý Samsung C34F791 se 100Hz VA panelem a rozlišením 3440 × 1440 bodů. Ten má oficiální cenu přes 900 dolarů, u nás je v cenících za 24–25 tisíc.

Bundle AMD Radeon Pack
Bundle AMD Radeon Pack

Tento bundle bude pravděpodobně fungovat jen přes vybrané spolupracující obchody a zatím nevíme, jak a zda bude dostupný u nás. Kupon na hry by měl být zřejmě přímo přiložen ke kartě, pro uplatnění slevy na hardware ale asi bude nutné jej přikoupit v rámci jedné objednávky ve stejném obchodě. Uplatnění tak může mít určité komplikace.

Pro shrnutí, s tímto balíkem zaplatíte za Radeon RX Vega 56 499 dolarů (zhruba 13 500 Kč) místo 399 a za Radeon RX Vega 64 599 dolarů (zhruba 16 100 Kč) místo 599. V druhém případě ještě jako bonus dostanete onen hezčí chladič z limitované edice, který prý jinak dostupný nebude. Vodní verze je s bundlem za 699 dolarů a jak bylo zmíněno výš, zatím půjde o jediný způsob, jak ji koupit – i když je možné, že se časem objeví i samostatně, případně nějaký výrobce vytvoří nereferenční vodní model.

Bundle AMD Radeon Pack
Bundle AMD Radeon Pack

Těmito bundly Radeon Pack zamýšlí AMD přirozeně prodat víc vlastního hardwaru (případně hardwaru spřízněných výrobců desek a Samsungu). Podle webu AnandTech mají ale údajně ještě jeden sekundární cíl. AMD chce podle něj tento trik využít k tomu, aby grafiky nasměrovalo hráčům, které vidí jako primární a více důležitý trh, místo aby je rozebrali těžaři kryptoměn jako Radeony RX 580 a RX 570. Dražší bundle by měl těžaře odrazovat, kdežto pro hráče by ve výsledku nemusel přidávat příliš výloh navíc, pokud využijí některé ze slev a hry zdarma. Poměrně velká část karet by tak při vydání asi mohla být prodávána právě v těchto balících – doufejme ale, že stále bude i dost volných grafik pro ty, kdo neplánují kromě GPU kupovat i Ryzen a desku.

Detaily o GPU Vega 10

Čip samotný je podle oficiálních informací velký 486 mm² a obsahuje 12,5 miliardy tranzistorů na 14nm FinFETovém výrobním procesu 14LPP Samsungu/GlobalFoundries. Poměrně zajímavé srovnání je s dva roky starým GPU Fiji, které mělo velmi podobnou konfiguraci (64 CU, 64 rasterizačních jednotek, 598 mm²) na 28nm procesu. Velikost se nesnížila zas tak dramaticky, jelikož Vega 10 má o 3,9 miliardy neboli o 45 % víc tranzistorů. Ty asi částečně padly na přidání podpory výpočtů v FP16 s dvojnásobným výkonem do jednotlivých shaderů a možná také na paměti cache a registry (GPU prý celkem obsahuje 45 MB SRAM). Nicméně podle AMD jde většina tohoto rozpočtu na architektonické změny potřebné k dosažení vyšší frekvence, například pomocí delší pipeline a dalších úprav.

Vega 10 obsahuje 12,5 miliardy tranzistorů
Vega 10 obsahuje 12,5 miliardy tranzistorů

Dlaždicová rasterizace?

Architektonické novinky GPU Vega byly odhaleny už v lednu a naznačovaly, že by kromě frekvence měl stoupnout i výkon při konstantním taktu („IPC“), což dosavadní testy Radeon Vega Frontier Edition zrovna nepotvrdily. Zlepšení výkonu vyždímaného z GPU se čekalo například od technologie Draw Stream Binning Rasterizer, která by zřejmě měla měnit způsob vykreslování na dlaždicový. Podle informací, které prý dostal AnandTech od AMD, je však tato funkce zatím v ovladačích vypnutá a testy karet Radeon Vega Frontier Edition jsou bez ní. Údajně má být v době, kdy vyjde Radeon RX Vega, už připravena. Ovšem úplně na beton to snad jisté také není, takže je zde možné doplnění až v nějaké aktualizaci ovladačů po vydání.

Technologie Draw Stream Binning Rasterizer by měla změnit rasterizaci a používat zpracování po dlaždicích, které snižuje nároky na paměťovou propustnost a spotřebu sběrnice
Technologie Draw Stream Binning Rasterizer by měla změnit rasterizaci a používat zpracování po dlaždicích, které snižuje nároky na paměťovou propustnost a spotřebu sběrnice

Dopad na výkon a spotřebu má údajně záviset aplikaci od aplikace, takže zatím těžko říct, zda či jak velké zlepšení zde můžeme čekat. Zdá se však, že zprovoznění této funkce v ovladačích je možná jedním z hlavních faktorů, které Vegu zdržely, kompletní změna způsobu renderingu asi byla velmi náročná. Kromě této funkce by měly velký potenciál pro výkonnostní zlepšení na straně softwaru mít výpočty v FP16, které ale budou muset být implementovány ve hrách – Vega je první GPU pro spotřebitelský trh, které je umí.

To je na jednu stranu příslib slušného nárůstu výkonu v budoucnu, ale na stranu druhou bude karta obětí toho, že programátorům bude asi dlouho trvat, než FP16 začnou používat, a tak nyní průkopnictví jen zvyšuje komplexitu a možná i spotřebu všech ALU. Nvidia bohužel FP16 v herních kartách blokuje (částečně možná proto, aby nekanibalizovaly trh Tesly – FP16 se používá pro strojové učení), což by vzhledem k její pozici mohlo způsobit, že tento zlepšovák nebude prakticky využíván. Byla by to škoda, protože by měl být hodně nápomocen pro zvládnutí výpočetních požadavků na hraní ve 4K a vyšších rozlišeních.

FreeSync s LFC bude fungovat na více monitorech

Když už je řeč o softwaru, AMD také sdělilo, že byla vylepšena podpora adaptivního obnovování FreeSync – zřejmě na všech GPU, nejen na Vega. Změna se týká techniky LFC (Low Framerate Compensation), která dovoluje používat adaptivní obnovování i pod hranicí minimálního rozsahu frekvencí LCD pomocí opakování snímků. Podmínkou však bylo, aby maximální frekvence LCD byla aspoň 2,5× než minimum. Nyní by ale požadavek měl být zmírněn a pro fungování LFC už má stačit dvojnásobek. Způsob fungování byl pro tento účel změněn; dvouapůlnásobný rozsah je údajně lepší, ale LFC díky změně nyní bude fungovat na více monitorech. Mělo by se to týkat i onoho 100Hz Samsungu v bundlu Radeon Pack, který má rozsah 48–100 Hz.

Oficiální uvedení Radeonů RX Vega je tu. Ceny, parametry a bundly s Ryzeny a LCD

Ohodnoťte tento článek!

53 KOMENTÁŘE

  1. Já jsem se dočetl, že ty balíčky jsou pro US, ale kdo ví…
    Každopádně v AMD marketingovém oddělení musí být asi na drogách, zrovna ten Samsung C34F791 mám problém s blikáním při použití Freesync…
    Má dva režimy, 48-100 v tom to zrovna bliká a pak 80-100 a tam myslím že ne, ale to už si nejsem jistý… přece jen už to je skoro půl roku co jsem ho kupoval a hledal o něm všechny různé informace. Bez použití freesync to nedělá, takže jestli máte Nvidii (1080 Ti můj případ) nebo freesync nebudete používat, tak monitor jinak vřele doporučuji.

    • Nejsou jen pro US ale dle regionů nemusí být nabídka stejná.

      Nicméně ono je to takové, vlk se nažral, koza zůstala celá. Hry… to už tu bylo ke kartám běžně, tady je jedna navíc. Ještě nejsou jasně určené tituly pro regiony, Wolfstain třeba nebude v německu, navíč člověk některou z těch her může v době koupě už mít (Prey, Sniper Elite), a pokud právě po těhle hrách z balíku člověk netouží, tak balík nemá přidanou hodnotu her (bude možné hry prodat? kolik jich bude na trhu takto prodávaných, tzn. za kolik to člověk prodá, kolik starostí s tím bude mít?)…

      200 USD na monitor je určo fajn sleva, ale nezapomeňme že ten monitor je v relaci nějakých 900+ USD (?). Kdo kupuje kartu za 500 USD a dává k tomu monitor za dvojnásob ceny….

      To samé sleva na 100USD na kombo ryzen+deska. Týká se to jen R7 1800X, který je drahý a vesměs všichni ho nahrazují 1700X ba ještě levnějším 1700 a samotný 1800X se tolik neprodává a AMD tím chce zvýšit odbyt těhle skladových procesorů, navíc musí být pořízen s konkrétní deskou, jsou to asi 3 modely, ale opět jsou to top desky s nejvyšší cenovkou, takže platí nechceme slevu zadarmo.

      Další podmínka pro slevu na monitor a kombo deska+cpu je že se kupují společně s grafikou. Nejde koupit grafiku a monitor/cpu+deska objednat jindy/jinde. Hry pak člověk může koupit ve slevách nebo od někoho kdo set koupí a bude hru prodávat levněji (pokud bude možné). Ve finále je ten set dobrý kšeft pro AMD, zajímavé bude, zda toho 14. budou k dispozici i karty bez Radeon setu.

      • Já jsem kupoval GTX 1060 6G z 6 tisíc a monitor od dellu s rozlišením 2560*1440 za 12 tisíc. Ono totiž koupit si kartu za 20 tisíc a k tomu monitor za 8 je docela kravina, ale většina ani znalých lidí to nikdy nepochopí a řeší jen FPS. Nicméně výkon 1060 na 3K mi rozhodně stačí a FPS není to jediné co si pod komfortním hraním představuji, navíc hry na střední detaily na 10 bit. 3k monitoru vypadají podstatně lépe než na TNku nebo levném IPSku za pár šupu. Nicméně jak říkám většina lidí to odsoudí protože nikdy neměli provnání, málo kdy totiž za monitor utratí víc než za grafiku, takže většina lidí nemá kde procitnout.

  2. Tak kde pak máme ty tvrďáky z Diitu a z DD Plzeňské garáže co předpovídali pád NV a rozdupání a rozprášení GTX 1080Ti na Atomy, jejich vůdce tombomino, jeho zástupce Tynyt, no a další experti na vyšperkované technologie AMD Vega. Hoďte zase něco chytrého do placu.

    • Tak já jsem předpovídal pád nvidie? To jsou mi novoty! 😀 A proč jsem jen Tombominův zástupce!? Já chci svoji vlastní sektu! U zelenejch vyznavačů je už přeplněno, tak si asi střihnu modrý Intel… 😉

      • Dobrá, přehodím Vám funkce, budeš šéfem ty ))) Teď jsem si četl starší příspěvky na DD a nemá to chybu, např. uspěchané vydání GTX 1080Ti, Nvidia se bojí a má čeho, atd no Dikobraz je slabej odvar.

        • Muzeme tu prosim vest technicke a fakticke diskuze? Zump uz je na Internetu hodne, nenoste to prosim sem. Kazdy ma preci pravo na svuj nazor. Je lehke zacit urazek vsechny kolem, pojdme to zkusit bez emocnich vylevu a diskutovat o dokazatelnych faktech. Diky moc!

          • tak,je to uderka. beha z fora na forum, a jedine co vedia, je spamovat co vcera/dnes/zajtra DD jedol na ranajky obed a veceru. a potom sa potlapkavaju virtualne po pleciach. taky maly gangbang 🙂

          • skaven321: Taky mě ti AMD hype funboys štvou, dostali pokyn a běhají všude a píšou že si máme na skutečný výkon ještě počkat. A mají tak napilno, že už nestíhají nic psát na svůj základní diit.
            Alich 31.7.2017 at 23:40 Jestli sis nevšiml, tak musíš rozlišovat na koho reaguješ. Protože z tvého příspěvku nevím jestli reaguješ „jen“ na mě nebo na Dušana?
            Pokud chceš vést nějakou technickou diskuzi, tak si napiš samostatný příspěvek a pokud v něm nebudou vyloženě kraviny, tak se domnívám že ti budou i ostatní psát pod něj technicky.

          • Skavene, Tynyte, nic proti vám, chci jen napsat, že v dnešní době třeba na dd nebo dii kdekdo nemůže napsat svůj názor kvůli banu, ale může číst. Pak to vaše zvedání ega stachovi, nebo doležalovi nese sebou nebezpečí, že si někdo přečte vaše modra tam a po nějaké době taky tady …ne vždy se shodují

          • „technicke a fakticke diskuze… Zump uz je na Internetu hodne …diskutovat o dokazatelnych faktech“

            Už len chýba čarovné slovíčko „objektívne“ a som 100% že si to ty Honzo 😀

          • Maťko911 1.8.2017 at 8:49
            Objektivita je neco, co v ciste forme neexistuje. I ten nejobjektivnejsi nazor bude vzdy subjektivni. Nejsem Honza, snad vas to uklidni 😉
            Jinak tuto prosbu jsem vyjadril prave kvuli tomu, ze uz me proste moc nebavi cist urazky a nadavky a domenky vydavane za fakta. Nevim, proc maji lide potrebu se skupinkovat (v tomto pripade na cervene, zelene a modre, potazmo kombinace zelenomodre a cervenomodre), vzdyt je preci uplne kdo co pouziva, hlavne kdyz mu to vyhovuje, ne?
            Ja bych treba do sestav s ruznym ucelem montuji ruzne komponenty – dle jejich ucelu. Tam, kde nepotrebuji hruby vykon dam neco usporneho, tam kde potrebuji dobrou podporu programu X a Y, zvolim vyrobce, ktery tuto podporu poskytuje, … tech aspektu pro vyber je hodne a dobra sestava reflektuje kriticky dulezite casti. Vazat se striktne na jednoho vyrobce mi prijde nerozumne.

        • Ona je docela legrace sledovat, jak i ty oDDbordnikovo ovecky mu tam ted pisou, jakej je Vega fail. Kdyz uz i pravoverny stado indoktrinovanejch ovecek vidi realitu, zacina tem nejvetsim cukat koutek .. a oDDbornik banovat 😀 To je tak usmevne, az z toho boli branice.

      • tynyt 31.7.2017 at 22:04
        Tynyte, intel uz ma zjevne take preplneno 😉 Co takhle VIA, nebo uplne na drsnaka treba Qualcomm? 😉
        Ale i tak by me zajimalo, kdo frci na jakem HW (zvlaste pak ti specialni vytrznici, co nejvice obhajuji dany tabor). Ja mam treba 2 miniservery na intelu, 1 na AMD *AM1), pracovni stanici intel+Nvidia a druhou AMD+Nvdiia. Notasy vsechny na intelech.

  3. Jak to teda je s těma názvama?
    Před pár měsíci to měla bejt Vega – Core, Eclipse, Nova.
    Před pár týdnama – XT, XTX a ještě nějaký ty písmenka
    Teď už – 56, 64, 64 na vodě.
    Jak se budou jmenovat za 14 dní u vydání? A jak se budou jmenovat Vegy v APU? A jak další generace, kdy slabší modely můžou mít stejně jednotek jako nynější silnější? Bude někdy AMD schopno nějak logicky pojmenovat kompletní řadu grafik napříč generacema? A nejsou Vegy už dávno v obchodech, akorát jsme si toho nevšimli, protože se jmenují jinak? Je přejmenovávání důvod ke zpoždění? Tolik nezodpovězených otázek.

    • Core/Eclipse/Nova – to už si skoro ani nepamatuju, bylo to na 3D Centeru nebo WCCFtechu? Prakticyk určitě případ toho, že si to někdo prostě vymyslel.

      XT, XTX – tohle by mohly být reálné označení, ale jenom interně používané pro ty konfigurace GPU. Je to tradiční značení plné/ořezané verze od ATi. Ale tyhle kódy pro GPU jsou oddělená věc od jména grafiky. Tj. Radeon RX Vega 64 má čip „Vega 10 XT“, RX Vega 56 má čip „Vega 10 Pro“. Nebo třeba u RX 570 je to Polaris 20 Pro a RX 580 Polaris 20 XT. Prostě něco jako když procesor se oficiálně jmenuje Ryzen, ale v roadmapě se jako desktopový produkt jmenoval Summit Ridge – a to ještě má i třetí jméno, protože ten samotnej kus křemíku, z kterýho se „Summit Ridge“ dělá, má interní označení „Zeppelin“.

  4. Tak ovladače ty mají u AMD velice stabilní a ne tolik komplikované, možností upravit či dokonce taktovat (nemá stim problém, třeba 1080 skoro půlka od výrobců taktování bylo vypnuto, nebo nebylo zcela funkční díky ovladačům).
    Dost mi to přípomíná dobu ATI jejich velký posuny z jednoho na druhé a NVidia dva roky doháněla…. Snad to i tak bude, protože Nvidia s výkonem nahorů tak až moc neroste a funkce a služby jsou skoro už žalostné (viz třeba více obrazový ovladače, aby se v tom prase vyznalo a upravovalo).

    • Ja som kúpil rovno na kosť pretaktovanú 1080tku. Takže taktovanie GPU neriešim. Čo sa týka služieb a funkcií, ktoré ponúka NV, tak som spokojný. A mám dva monitory. Tiež žiadny problém. GTX 1080 používam na hranie hier, na Unreal Engine 4 a trebárs na konvertovanie do HEVC (síce málokedy ale sem tam hej). Opäť žiadny problém. Nahrávanie cez ShadowPlay tak isto bezproblémové. Aké služby používaš, ktoré nefungujú?

      • Presne preto som čakal, že sa podpora multiGPU rozrastie. Ale podľa toho článku (ak je citácia od AMD skutočné taká) to vyzerá, že samotní vývojári od podpory multiGPU ustupujú. Ale možno je to len kačica a realita bude iná. Aj keď z reakcie a podpory SLI u NV si skôr myslím opak.

      • Nechat to na vyvojaroch je jasna rakva pre multigpu. Jednoducho preto, ze nebudu investovat cas a prostriedky pre vlastne limitne nula percent zakaznikov naviac (ak ich hru niekto chce hrat, kupi si ju aj ked mu obe karty v PC nevyuzije). Kym to bolo na vyrobcoch kariet tam motivacia bola – a silna – zakaznik kupil dve high-end karty miesto jednej.

  5. Jo a už jsou potvrzeny dvě hry s podporou FP16: Far Cry 5 a Wolfenstein 2, tak jsem zvědavý, jaký výkon navíc to přinese. Zvlášť u Wolfa je to překvapující, protože jednička jela na AMD kartách jako shit.